ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τσάι και σοκολάτα μπορούν να μειώσουν την πίεση - Το κοινό αντιυπερτασικό τους συστατικό

Διατροφή
Freepik
Νέα έρευνα έδειξε ότι οι φλαβαν-3-όλες - οι οποίες βρίσκονται στο κακάο, το τσάι, τα μήλα και τα σταφύλια - μπορεί να βελτιώνουν την αρτηριακή πίεση και την υγεία των αιμοφόρων αγγείων μας.
Παρασκευή, 16/05/2025 - 16:00
— Photo: Freepik
News4Health Team News4Health Team

Ίσως έχουμε έναν ακόμη λόγο να απολαμβάνουμε το καθημερινό μας φλιτζάνι τσάι ή ένα μικρό κομμάτι μαύρης σοκολάτας, καθώς μια νέα μελέτη του Πανεπιστημίου του Surrey διαπίστωσε ότι οι φυσικές ενώσεις που ονομάζονται φλαβαν-3-όλες - οι οποίες βρίσκονται στο κακάο, το τσάι, τα μήλα και τα σταφύλια - μπορεί να βελτιώνουν την αρτηριακή πίεση και την υγεία των αιμοφόρων αγγείων μας.

Η έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο European Journal of Preventive Cardiology, ανέλυσε δεδομένα από 145 τυχαιοποιημένες ελεγχόμενες μελέτες και διαπίστωσε ότι η τακτική κατανάλωση φλαβαν-3-ολών μπορεί να οδηγήσει σε μείωση της αρτηριακής πίεσης, ιδιαίτερα σε άτομα με αυξημένη ή υψηλή αρτηριακή πίεση. Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα μέσα αποτελέσματα μείωσης της αρτηριακής πίεσης ήταν συγκρίσιμα με αυτά που παρατηρήθηκαν με ορισμένα φάρμακα.

Οι φλαβαν-3-όλες βρέθηκαν επίσης να βελτιώνουν τη λειτουργία του ενδοθηλίου - του εσωτερικού τοιχώματος των αιμοφόρων αγγείων - το οποίο είναι ζωτικής σημασίας για τη συνολική καρδιαγγειακή υγεία. Αυτή η βελτίωση συνέβη ανεξάρτητα από τις αλλαγές της αρτηριακής πίεσης, υποδηλώνοντας μια ευρύτερη θετική επίδραση στο κυκλοφορικό σύστημα.

Ο καθηγητής Christian Heiss, κύριος συγγραφέας της μελέτης και καθηγητής Καρδιαγγειακής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο του Surrey, δήλωσε:

«Τα ευρήματα είναι ενθαρρυντικά για όσους αναζητούν προσιτούς τρόπους για να ελέγχουν την αρτηριακή τους πίεση και να υποστηρίζουν την υγεία της καρδιάς τους μέσω ευχάριστων αλλαγών στη διατροφή τους. Η ενσωμάτωση μικρών ποσοτήτων τροφίμων που καταναλώνονται συνήθως, όπως τσάι, μήλα, μαύρη σοκολάτα ή κακάο σε σκόνη, σε μια ισορροπημένη καθημερινή διατροφή θα μπορούσε να προσφέρει ευεργετικές ποσότητες φλαβαν-3-olövn.

«Αν και δεν αντικαθιστούν τα συνταγογραφούμενα φάρμακα ή τις ιατρικές συμβουλές, η συμπερίληψη περισσότερων τροφίμων πλούσιων σε φλαβαν-3-όλες στην καθημερινή διατροφή μπορεί να αποτελέσει μια πολύτιμη προσθήκη σε έναν υγιεινό τρόπο ζωής, ειδικά για όσους έχουν υψηλή αρτηριακή πίεση. Αυτά είναι ευρήματα που, αν και πολλά υποσχόμενα, απαιτούν περαιτέρω έρευνα».

Πηγή: University of Surrey

Τελευταία τροποποίηση στις 16/05/2025 - 14:32
  • ΤΣΑΙ
  • ΣΟΚΟΛΑΤΑ
  • ΥΠΕΡΤΑΣΗ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Έκθεση εκπέμπει SOS για τις μπανάνες - Η κλιματική κρίση απειλεί με καταστροφή τις καλλιέργειες
Έκθεση εκπέμπει SOS για τις μπανάνες - Η κλιματική κρίση απειλεί με καταστροφή τις καλλιέργειες 13 Μαϊος 2025
Πώς ένα μπισκότο μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους 16 Μαϊος 2025
Πώς ένα μπισκότο μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα τρία SOS στη μέση ηλικία που εξασφαλίζουν 13 επιπλέον χρόνια χωρίς άνοια
Υγεία
06/08/2026 - 16:00

Τα τρία SOS στη μέση ηλικία που εξασφαλίζουν 13 επιπλέον χρόνια χωρίς άνοια

Η κατανάλωση ζαχαρούχων ποτών κατά την παιδική ηλικία αυξάνει τον κίνδυνο υπέρτασης
Διατροφή
24/07/2026 - 15:00

Η κατανάλωση ζαχαρούχων ποτών κατά την παιδική ηλικία αυξάνει τον κίνδυνο υπέρτασης

Η τσίχλα με ζάχαρη μετά από κατανάλωση παντζαριού μπορεί να μειώσει προσωρινά την αρτηριακή πίεση
Διατροφή
17/07/2026 - 12:00

Η τσίχλα με ζάχαρη μετά από κατανάλωση παντζαριού μπορεί να μειώσει προσωρινά την αρτηριακή πίεση

Υπέρταση και υψηλές θερμοκρασίες: Πότε η ζέστη γίνεται επικίνδυνη και τα συμπτώματα "συναγερμός"
Υγεία
06/07/2026 - 15:30

Υπέρταση και υψηλές θερμοκρασίες: Πότε η ζέστη γίνεται επικίνδυνη και τα συμπτώματα "συναγερμός"

ΕΦΕΤ: Ανάκληση μη ασφαλούς επιδορπίου γάλακτος πουτίγκας με γεύση σοκολάτας
Επικαιρότητα
26/06/2026 - 19:38

ΕΦΕΤ: Ανάκληση μη ασφαλούς επιδορπίου γάλακτος πουτίγκας με γεύση σοκολάτας

Τα παιδιά που πίνουν ζαχαρούχα ροφήματα κινδυνεύουν με υπέρταση ως ενήλικες
Διατροφή
22/06/2026 - 18:11

Τα παιδιά που πίνουν ζαχαρούχα ροφήματα κινδυνεύουν με υπέρταση ως ενήλικες

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΕΚΑΒ: Σε αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα για την πυρκαγιά στη Χαλκιδική
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 18:02
Το αίσθημα της αδικίας και η συσχέτισή του με τις θεωρίες συνομωσίας
Ψυχική Υγεία
13/08/2026 - 17:46
Βουλωμένα αυτιά από τις καλοκαιρινές βουτιές: Πως συμβαίνει και ποια η αντιμετώπιση
Υγεία
13/08/2026 - 16:39
Νόσος των Λεγεωνάριων: Διαχρονική απειλή για τη δημόσια υγεία – Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο
Υγεία
13/08/2026 - 16:01
Αντιδρά η ΠΟΕΔΗΝ στην πειθαρχική δίωξη της προέδρου των εργαζομένων στο Νοσοκομείο Σύρου
Πολιτική Υγείας
13/08/2026 - 15:18
Τα ζώα και οι ασυνήθιστες συμπεριφορές τους σε μια ολική έκλειψη Ηλίου
Pet
13/08/2026 - 14:43
Καθημερινό χάπι GLP 1 για την απώλεια βάρους έλαβε έγκριση χρήσης στην Βρετανία
Pharma News
13/08/2026 - 14:16
Παράταση έως τις 31 Δεκεμβρίου για το Ψηφιακό Αποθετήριο ζητεί και ο ΙΣΠ
Πολιτική Υγείας
13/08/2026 - 13:38
Σε επιφυλακή η Πολιτική Προστασία για την εξέλιξη των θυελλωδών ανέμων
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 13:04
Αποχή από το σεξ: Γιατί είναι ταμπού και ποιες επιπτώσεις μπορεί να έχει
Ψυχική Υγεία
13/08/2026 - 12:38
Διατροφικές «βόμβες» στα ράφια: Επτά προϊόντα που δεν πρέπει να αγγίζουμε
Διατροφή
13/08/2026 - 11:49
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να «ξεκλειδώσει» τα μυστικά των βακτηριοφάγων
Υγεία
13/08/2026 - 11:04
ΕΟΔΥ: 45 νέα κρούσματα λοίμωξης του ιού του Δυτικού Νείλου και 9 θάνατοι
Υγεία
13/08/2026 - 10:19
«Ο πρόεδρος δεν δείχνει καλά»: Κορυφαίος καρδιολόγος άνοιξε συζήτηση για την υγεία του Τραμπ
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 09:52
Πότε πρέπει να μας ανησυχήσει ο χρόνιος βήχας και ποιους κινδύνους μπορεί να κρύβει
Health Talk
12/08/2026 - 17:59
Παγκόσμια Ημέρα Νεολαίας: Ο ΕΕΣ καλεί νέους και εφήβους να ενταχθούν στις δράσεις του τομέα
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 17:33
Επαναστατικό ψηφιακό «τεστ» χαρτογραφεί την έκθεσή μας στις χημικές ουσίες
Digital Health
12/08/2026 - 17:11
Θερμική εξάντληση ή θερμοπληξία; Η γνώση των διαφορών τους μπορεί να σώσει ζωές
Υγεία
12/08/2026 - 16:41
Κλειστοί οι λόφοι Λυκαβηττού και Φινόπουλου για τον κίνδυνο φωτιάς
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 15:48
ΕΛΛΟΚ: Σημαντικό βήμα για την ογκολογική φροντίδα στη Δυτική Μακεδονία η αναβάθμιση του «Μποδοσάκειου»
Patient Talk
12/08/2026 - 15:26
Αντίδραση του ΠΟΥ για το νέο διάταγμα Τραμπ σχετικά με τα εμβόλια
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 14:44
Θερμοκρασίες άνω των 35 βαθμών και σήμερα σε Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 14:08
Τα... πιάτα μας γίνονται όλο και πιο φτωχά σε ποικιλία φρέσκων λαχανικών
Διατροφή
12/08/2026 - 13:34
Χαρδαλιάς: «Η Περιφέρεια Αττικής αύξησε κατά 30% τις δράσεις κατά των κουνουπιών»
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 13:03
Η Meta αντιμέτωπη με αγωγή τριάντα πολιτειών των ΗΠΑ για τον εθισμό ανηλίκων στα social media
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 12:37
Η πολυδιάστατη επιβάρυνση των φροντιστών ασθενών με καρκίνο
Ψυχική Υγεία
12/08/2026 - 11:59
Βοήθεια 2 εκατ. ευρώ από την ΕΕ στη σεισμόπληκτη Κολομβία
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 11:34
Η μακροχρόνια περιπέτεια των ανθρώπων που χτυπήθηκαν από κεραυνούς
Υγεία
12/08/2026 - 11:12
Ο ΙΣΑ ζητεί αμοιβή για τους ιατρούς που συμμετέχουν στις επιτροπές ελέγχου της περιφέρειας
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 10:21
Σχεδόν ποτέ δεν φταίει το φαγητό για τα κιλά των καλοκαιρινών διακοπών - Ο απλός κανόνας των 72 ωρών
Health Talk
12/08/2026 - 09:59

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Γεωργιάδης για Βενιζέλειο: «Κλειστό και άδειο το γραφείο που έπεσαν οι σοβάδες»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 10:14
Όταν η υγιεινή διατροφή γίνεται... νευρική ορθορεξία - Ποιος ο ρόλος των social media
Διατροφή
11/08/2026 - 11:09
Αγωνιστική Συσπείρωση Υγειονομικών: «Καμία ανοχή στη βία κατά των εργαζομένων στα νοσοκομεία»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 12:44
Γεωργιάδης: «Το "Παπανικολάου" ενισχύεται με 88 θέσεις επικουρικού προσωπικού»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 13:51
Το BBQ αλλιώς: Επτά καλοκαιρινές και φιλικές προς την καρδιά συνταγές για... σχάρα
Διατροφή
11/08/2026 - 17:12
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo