Ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους μίλησε σήμερα, Τετάρτη 1 Οκτωβρίου στην εκπομπή «Πρωινή Ζώνη» του Action 24 για τα τρέχοντα θέματα που αφορούν τον τομέα της υγείας στη χώρα, με έμφαση στο νέο ψηφιακό σύστημα ραντεβού που από σήμερα ξεκινά και στα νοσοκομεία όλης της χώρας, στις νέες διοικήσεις των νοσοκομείων του ΕΣΥ, αλλά και τα αποτελέσματα της αξιολόγησης από τους ίδιους τους ασθενείς.
Σχετικά με το νέο σύστημα για το κλείσιμο ραντεβού στα νοσοκομεία που ξεκινά σήμερα, ο Υφυπουργός δήλωσε: «Από σήμερα, 1η Οκτωβρίου, οι πολίτες μπορούν να κλείσουν ραντεβού στα νοσοκομεία και ψηφιακά. Παράλληλα, αυξάνεται ο αριθμός των ραντεβού και από 500.000 τον μήνα, θα φτάσουμε σταδιακά στα 830.000. Η αύξηση του αριθμού των ραντεβού σημαίνει ότι μειώνουμε τις αναμονές. Υπάρχουν τρεις εύκολοι τρόποι. Ο πρώτος τρόπος είναι να καλέσει ο πολίτης στο 1566, ο δεύτερος τρόπος είναι στην εφαρμογή myHealth app και ο τρίτος τρόπος είναι μέσω της πλατφόρμας finddoctors.gov.gr. Στο ψηφιακό σύστημα είναι ήδη τα Κέντρα Υγείας και οι συμβεβλημένοι γιατροί του ΕΟΠΥΥ. Από σήμερα μπαίνουν και τα νοσοκομεία».
Όσον αφορά τις νέες διοικήσεις των νοσοκομείων του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την αξιολόγησή τους, ο κ. Θεμιστοκλέους τόνισε τα εξής: «Αυτή τη στιγμή, οι διοικητές των νοσοκομείων, που κάποιοι τοποθετήθηκαν πριν από 1 – 2 μήνες, έχουν επιλεγεί με ένα πολύ διαφορετικό τρόπο, πολύ πιο αξιοκρατικό και πολύ πιο τεχνοκρατικό σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Τα αποτελέσματα που έχουμε από τις διοικήσεις, κυρίως στα οικονομικά, είναι πάρα πολύ θετικά. Οι διοικητές που δεν καταφέρνουν να πιάσουν τους στόχους, θα έχουν βοήθεια από εμάς, ώστε να βελτιωθούν, με στόχο να πηγαίνει καλύτερα το νοσοκομείο. Στην περίπτωση μόνο που κάποιος διοικητής δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στα καθήκοντά του, θα φτάσουμε να τον αποπέμψουμε».
Σχετικά με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των νοσοκομείων από τους ασθενείς επισήμανε πως «το 93% των ασθενών έχει βρει τους γιατρούς της ειδικότητας που χρειαζόταν. Το 75% αξιολογεί την εμπειρία του από το σύστημα υγείας ως καλή ή πολύ καλή. Το 50% περίμενε στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών λιγότερο από μία ώρα. Το σύνολο της αξιολόγησης είναι 4,2 στα 5 και το δείγμα είναι πάρα πολύ μεγάλο. Κάνω έκκληση σε όλους τους ασθενείς, αλλά κυρίως σε αυτούς που έχουν μία αρνητική εμπειρία από ένα νοσοκομείο, να αξιολογήσουν το σύστημα, γιατί η αξιολόγηση είναι εργαλείο διοίκησης και μας βοηθά να γίνουμε καλύτεροι.