«Είναι ένα σύστημα το οποίο θα το χρησιμοποιήσουμε για να μειώσουμε τις αναμονές στα τμήματα επειγόντων περιστατικών και για να βελτιώσουμε την εικόνα στην εφημερία των νοσοκομείων της χώρας» ανέφερε ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους μιλώντας στην εκπομπή «Συνδέσεις» για το «βραχιολάκι» που την Πέμπτη άρχισε να εφαρμόζεται πιλοτικά στον «Ευαγγελισμό».
Ακόμα ανέφερε ότι μέχρι τις αρχές του επόμενου μήνα θα επεκταθεί σε άλλα 14 νοσοκομεία για να φτάσει σε μέσα στους επόμενους μήνες σε 100 νοσοκομεία της χώρας, όπως ανακοίνωσε νωρίτερα σήμερα και ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης.
Ο κ. Θεμιστοκλέους περιέγραψε βήμα – βήμα την διαδικασία ιχνηλάτησης με το «βραχιολάκι» στα νοσοκομεία, το οποίο ξεκίνησε χθες από το Νοσοκομείο Ευαγγελισμός. Πρόσθεσε ότι είναι ένα πρόγραμμα ενταγμένο στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και γίνεται σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και έκανε λόγο για ψηφιακή αναβάθμιση του τμήματος επειγόντων περιστατικών.
Όπως εξήγησε «και ο ασθενής θα μπορεί, καθώς βρίσκεται στην εφημερία, σκανάροντας, χωρίς να έχει κατεβάσει κάτι στο κινητό του, να βλέπει σε ποια σειρά είναι στο στο ιατρείο. Και η διοίκηση του νοσοκομείου να μπορεί να βλέπει πόση ώρα χρειάζεται από ιατρείο σε ιατρείο, πόση ώρα χρειάζεται να γίνουν οι απεικονιστικές εξετάσεις και εργαστηριακές εξετάσεις. Και αυτό γιατί το χρειαζόμαστε για να μπορούμε να παρέμβουμε καθώς υπάρχουν πράγματα τα οποία μπορούν να διορθωθούν σε πραγματικό χρόνο».
Το sms για την αξιολόγηση
Σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση των υπηρεσιών των νοσοκομείων από τους πολίτες ο κ. Θεμιστοκλέους είπε ότι «oποιοσδήποτε από τις αρχές του επόμενου μήνα νοσηλεύεται στο νοσοκομείο της χώρας κατά την έξοδό του, με το που παίρνει το εξιτήριο από το γραφείο κίνησης, θα λαμβάνει αυτόματα ένα sms στον αριθμό του κινητού το οποίο δηλώθηκε κατά τη διάρκεια της εισαγωγής.
«To sms αυτό», συνέχισε, «θα είναι ένα σύνδεσμος ή ακόμη και με το ΑΜΚΑ του θα μπορεί μέσω του Taxis να συνδέεται με το σύστημα όπου υπάρχει μια τυποποιημένη φόρμα αξιολόγησης. Εκεί θα παίρνουμε μια αυθεντική πληροφορία από τους ασθενείς οι οποίοι χρησιμοποίησαν το σύστημα γιατί πολλές φορές βλέπουμε μια διαφορετική εικόνα όταν κάνουμε ερωτηματολόγιο στο γενικό πληθυσμό και σε αυτούς οι οποίοι χρησιμοποίησαν τις υπηρεσίες, αυτούς που χειρουργήθηκαν, νοσηλεύτηκαν, εξετάστηκαν στα ιατρεία».
«Εκεί το τυποποιημένο αυτό ερωτηματολόγιο που χρειάζεται λίγα λεπτά για να απαντηθεί θα μας δίνει πληροφορίες για το ξενοδοχειακό κομμάτι, για το αν το φαγητό ήταν καλό, για την καθαριότητα του νοσοκομείου και θα φτάνει και σε πληροφορίες, όπως αν δόθηκαν πληροφορίες ή οδηγίες στον ασθενή τι θα κάνει μετά το εξιτήριο», πρόσθεσε ο υφυπουργός.
«Αν σε ένα νοσοκομείο έχουμε από τους τελευταίους τον τελευταίο ένα μήνα, οι ασθενείς λένε στην πλειοψηφία τους ότι το φαγητό δεν ήταν καλό, λένε ότι η καθαριότητα του νοσοκομείου δεν είναι στο επίπεδο που θα έπρεπε να είναι τότε ο διοικητής πρέπει να παρέμβει και αν ο διοικητής δεν παρέμβει – αυτό είναι συνδεδεμένο και με την αξιολόγηση των διοικητών των νοσοκομείων – θα πρέπει να παρέμβουμε εμείς. Υπάρχει το στάδιο το οποίο θα πρέπει να υπάρξει η αντίδραση και η βελτίωση. Αν επανειλημμένα δεν υπάρχει αντίδραση ή βελτίωση θα παύεται ο διοικητής», κατέληξε ο κ.Θεμιστοκλέους.