ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Θέλετε να ζήσετε περισσότερο; Πιείτε τον καφέ σας σκέτο!

Διατροφή
Freepik
Νέα έρευνα έδειξε ότι ο καφές για να είναι ωφέλιμος πρέπει να είναι σκέτος και να μην υπερβαίνει τα τρία φλυτζάνια την ημέρα.
Τρίτη, 17/06/2025 - 09:00
— Photo: Freepik
News4Health Team News4Health Team

Η κατανάλωση καφέ μπορεί να συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο θανάτου. Συγκεκριμένα, ερευνητές του Πανεπιστημίου Tufts της Βοστώνης διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση ενός έως δύο φλιτζανιών καφέ με καφεΐνη την ημέρα συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο θανάτου από όλες τις αιτίες και ιδιαίτερα από καρδιαγγειακές παθήσεις.

Διαπίστωσαν ότι ο μαύρος καφές και ο καφές με χαμηλά επίπεδα προστιθέμενης ζάχαρης και κορεσμένων λιπαρών συσχετίζονταν με 14% χαμηλότερο κίνδυνο. Ωστόσο, η ίδια συσχέτιση δεν παρατηρήθηκε για τον καφέ με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και κορεσμένα λιπαρά.

«Ο καφές είναι ένα από τα πιο μεγάλης κατανάλωσης ροφήματα στον κόσμο και, με σχεδόν τους μισούς ενήλικες Αμερικανούς να αναφέρουν ότι πίνουν τουλάχιστον μία κούπα την ημέρα, είναι σημαντικό για εμάς να γνωρίζουμε τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την υγεία», δήλωσε η Fang Fang Zhang, καθηγήτρια στο Friedman School. «Τα οφέλη του καφέ για την υγεία μπορεί να αποδίδονται στις βιοδραστικές του ουσίες, αλλά τα αποτελέσματά μας υποδηλώνουν ότι η προσθήκη ζάχαρης και κορεσμένων λιπαρών μπορεί να μειώνει τα οφέλη για τη θνησιμότητα».

Η Zhang ήταν η κύρια συγγραφέας της μελέτης που υποστηρίχθηκε από τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας και δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα στο The Journal of Nutrition.

Στη μελέτη παρατήρησης, οι συγγραφείς ανέλυσαν δεδομένα από εννέα συνεχόμενους κύκλους της Εθνικής Έρευνας Υγείας και Διατροφής, εξετάζοντας 46.000 ενήλικες άνω των 20 ετών που συμπλήρωσαν μια έγκυρη αξιολόγηση του τι είχαν καταναλώσει κατά τη διάρκεια 24 ωρών την πρώτη ημέρα της μελέτης. Τα δεδομένα καταγράφηκαν από το 1999 έως το 2018.

Τελικά, διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση ενός φλιτζανιού καφέ την ημέρα συσχετίζεται με 16% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου. Ο κίνδυνος αυξήθηκε κατά μία ποσοστιαία μονάδα όταν η κατανάλωση ήταν δύο έως τρία φλιτζάνια. Ωστόσο, η κατανάλωση περισσότερων φλιτζανιών δεν είχε επιπλέον αποτελέσματα, ενώ η σχέση μεταξύ του καφέ και του χαμηλότερου κινδύνου θανάτου από καρδιαγγειακές παθήσεις εξασθένησε όταν η κατανάλωση καφέ ήταν μεγαλύτερη από τρία φλιτζάνια την ημέρα.

Η έρευνα βασίζεται σε προηγούμενη έρευνα που υποστηρίζει τα συμπεράσματα του Πανεπιστημίου Tulane. Μια δεκαετής μελέτη σε 40.000 Αμερικανούς ενήλικες διαπίστωσε ότι τα άτομα που έπιναν καφέ ειδικά το πρωί είχαν 31% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από καρδιαγγειακές παθήσεις και 16% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν νωρίτερα από οποιαδήποτε αιτία σε σύγκριση με όσους δεν έπιναν καφέ.

«Λίγες μελέτες έχουν εξετάσει πώς αυτά που προσθέτουμε στον καφέ μας μπορούν να επηρεάσουν τη σχέση μεταξύ της κατανάλωσης καφέ και του κινδύνου θνησιμότητας, και η μελέτη μας είναι από τις πρώτες που ποσοτικοποιούν την ποσότητα γλυκαντικών και κορεσμένων λιπαρών που προστίθενται», δήλωσε ο πρώτος συγγραφέας, Δρ Bingjie Zhou. «Τα αποτελέσματά μας συνάδουν με τις διατροφικές οδηγίες, οι οποίες συνιστούν τον περιορισμό της πρόσθετης ζάχαρης και των κορεσμένων λιπαρών».

  • ΚΑΦΕΣ
  • ΠΡΟΣΔΟΚΙΜΟ ΖΩΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Πώς τα… μούρα μπορούν να μας βοηθήσουν να γεράσουμε καλύτερα
Πώς τα… μούρα μπορούν να μας βοηθήσουν να γεράσουμε καλύτερα 12 Ιουνίου 2025
8 τρόφιμα που είναι ακόμα πιο υγιεινά όταν μπαίνουν στο ψυγείο 17 Ιουνίου 2025
8 τρόφιμα που είναι ακόμα πιο υγιεινά όταν μπαίνουν στο ψυγείο

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φρούτα και ένας καφές την ημέρα σχηματίζουν ασπίδα για την υγεία των κυττάρων
Διατροφή
12/05/2026 - 10:00

Φρούτα και ένας καφές την ημέρα σχηματίζουν ασπίδα για την υγεία των κυττάρων

Η τακτική κατανάλωση καφέ βελτιώνει σημαντικά τη διάθεση και καταπολεμά το στρες
Διατροφή
22/04/2026 - 10:00

Η τακτική κατανάλωση καφέ βελτιώνει σημαντικά τη διάθεση και καταπολεμά το στρες

Καρκίνος στο πάγκρεας: Νέο φάρμακο υπόσχεται διπλάσιο χρόνο επιβίωσης σε ασθενείς τελικού σταδίου
Pharma News
14/04/2026 - 13:00

Καρκίνος στο πάγκρεας: Νέο φάρμακο υπόσχεται διπλάσιο χρόνο επιβίωσης σε ασθενείς τελικού σταδίου

Η παράδοξη «παρενέργεια» από τη μείωση ή και τη διακοπή της κατανάλωσης καφέ
Διατροφή
19/03/2026 - 20:14

Η παράδοξη «παρενέργεια» από τη μείωση ή και τη διακοπή της κατανάλωσης καφέ

Δεν είναι μόνο ο καφές ή το τσάι - Ποια τρόφιμα και ποτά «κρύβουν» καφεΐνη!
Διατροφή
25/02/2026 - 18:21

Δεν είναι μόνο ο καφές ή το τσάι - Ποια τρόφιμα και ποτά «κρύβουν» καφεΐνη!

Χάνουμε τον καφέ; Τι απειλεί την καλλιέργεια του και οι προσπάθειες των επιστημόνων να τον διασώσουν
Υγεία
19/02/2026 - 10:00

Χάνουμε τον καφέ; Τι απειλεί την καλλιέργεια του και οι προσπάθειες των επιστημόνων να τον διασώσουν

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οι 13 τρόποι με τους οποίους το fast food βλάπτει την υγεία σας
Διατροφή
13/06/2026 - 16:34
Μητσοτάκης: Κατασκευή νέου νοσοκομείου στην Κω και αξιοποίηση του παλιού στη Ρόδο
Πολιτική Υγείας
13/06/2026 - 16:14
Ηλεκτροπόρωση: Μία παλιά μέθοδος ανοίγει νέους δρόμους για ανεγχείρητους καρκίνους του πεπτικού
Υγεία
13/06/2026 - 15:44
Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη: Το βαθιά ανθρώπινο μήνυμα του Νοσοκομείου Χανίων
Υγεία
13/06/2026 - 08:14
Η Novo Nordisk και η «ΙΜΕΡΟΕΣΣΑ» στο BeWell Festival με το μήνυμα «για μια ανάλαφρη ζωή»
Patient Talk
13/06/2026 - 03:41
Δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στον Έβρο για τα 60 χρόνια από την ίδρυση της ELPEN
Pharma News
13/06/2026 - 00:13
Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου του Προστάτη: Η επιστήμη αλλάζει τους κανόνες της πρόληψης
Health Talk
12/06/2026 - 22:43
«The Lancet»: Οι πολιτικές που μπορούν να οδηγήσουν στη μείωση της παιδικής παχυσαρκίας
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 22:18
Μελέτη για νέο φάρμακο κατά του μεταστατικού καρκίνου του μαστού ανακοινώθηκε στο ASCO 2026
Υγεία
12/06/2026 - 21:46
Ικανοποίηση στον ΙΣΑ για τη συνέχιση του προγράμματος «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 21:18
Αποκλιμάκωση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων, συνεχίζεται η επιτήρηση στη Λέσβο για τον αφθώδη πυρετό
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 20:47
Κομισιόν: Πρόοδος και προκλήσεις στους ελέγχους της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων στην ΕΕ
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 19:31
Το πρώτο κέντρο θεραπείας πρωτονίων για ογκολογικούς ασθενείς σχεδιάζει το Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου»
Υγεία
12/06/2026 - 19:09
Τον Οκτώβριο ο 4ος κύκλος του προγράμματος διατροφικής αγωγής για άτομα τρίτης ηλικίας του δήμου Αθηναίων
Διατροφή
12/06/2026 - 18:37
Σκληραίνοντας το σώμα μας: Η επιστήμη πίσω από την προπόνηση στις πολεμικές τέχνες
Fitness
12/06/2026 - 18:14
Ο ΕΕΣ βραβεύει 467 μαθητές που διακρίθηκαν στους πανελλαδικούς διαγωνισμούς
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 17:38
3ο ΣΦΕΕ Summit: Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας για να γίνει κόμβος φαρμακευτικής καινοτομίας
Pharma Policy
12/06/2026 - 17:06
Λαμπερά εγκαίνια για το νέο κέντρο γυναικολογίας και γονιμότητας Prolific
Υπηρεσίες Υγείας
12/06/2026 - 16:32
Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών
Υγεία
12/06/2026 - 16:11
Νέες συστάσεις από τον EMA για το βαλπροϊκό οξύ και το εμβόλιο κατά του chikungunya
Pharma Policy
12/06/2026 - 15:47
Νέα προειδοποίηση ΠΟΥ για τον Έμπολα: Η επιδημία εξακολουθεί να εξαπλώνεται στο Κονγκό
Υγεία
12/06/2026 - 15:32
Οι καρδιοπαθείς ζητούν μείωση της συμμετοχής σε φάρμακα για προχωρημένη ανεπάρκεια
Patient Talk
12/06/2026 - 15:17
Καρκίνος του μαστού στους άνδρες: Η συχνότητα, τα συμπτώματα και οι παράγοντες κινδύνου
Υγεία
12/06/2026 - 15:00
Η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ στο 3ο SFEE SUMMIT: «Σημαντικό βήμα προόδου το "Προλαμβάνω" αλλά πρέπει να συνεχίσουμε»
Patient Talk
12/06/2026 - 14:37
IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 14:14
Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00
Αγαπηδάκη: Το «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» συνεχίζεται έως το 2030 – Νέα φάση από την 1η Σεπτεμβρίου 2026
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 13:48
Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00
Γεωργιάδης: Σύνδεση MyHealth app με το «ηλεκτρονικό βραχιολάκι» μέσα στον Ιούνιο
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 12:00
Γιαννάκος: Διπλασιάζονται οι μισθοί των ιεραρχών και οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ τίποτα!
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 11:50

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η ΕΙΝΑΠ ζητεί την άμεση ενίσχυση της αιμοδοσίας του Νοσοκομείου «Μεταξά»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 03:38
Πρεμιέρα για τα από στόματος GLP-1 στην Ευρώπη - Πράσινο φως για το χάπι της Novo Nordisk στη Μ. Βρετανία
Pharma News
12/06/2026 - 10:00
Υποβοηθούμενη αναπαραγωγή: Νέες δυνατότητες με τη δωρεά γεννητικού υλικού από γνωστό δότη
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 10:42
Γιαννάκος: Διπλασιάζονται οι μισθοί των ιεραρχών και οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ τίποτα!
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 11:50
Γεωργιάδης: Σύνδεση MyHealth app με το «ηλεκτρονικό βραχιολάκι» μέσα στον Ιούνιο
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 12:00
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo