ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Έρευνα: Το αλκοόλ αυξάνει ή μειώνει τον κίνδυνο άνοιας; - Η απροσδόκητη σύνδεση

Υγεία
Έρευνα: Το αλκοόλ αυξάνει ή μειώνει τον κίνδυνο άνοιας; - Η απροσδόκητη σύνδεση
Η κατανάλωση ενός ή δύο κοκτέιλ την ημέρα μπορεί να προστατεύσει τα άτομα από την άνοια. Αντίθετα η κατανάλωση τριών ή περισσότερων μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης, σύμφωνα με νέα έρευνα.
Πέμπτη, 16/02/2023 - 12:30
— Photo: Φωτογραφία από Bethany Ferr
News4Health Team News4Health Team

Οι ερευνητές αξιολόγησαν τον κίνδυνο άνοιας παρατηρώντας τις αλλαγές από την κατανάλωση αλκοόλ σε μια περίοδο 2 ετών από σχεδόν τέσσερα εκατομμύρια ανθρώπους στην Κορέα.

Από την έρευνα τους διαπιστώθηκε ότι μετά από περίπου 7 χρόνια, η άνοια ήταν 21% λιγότερο πιθανό να εμφανιστεί στα άτομα που κατανάλωναν αλκοόλ σε έλαχιστη ποσότητα. Αντίθετα, η μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ συνδέθηκε με 8% αυξημένο κίνδυνο έμφανισης.

Όπως δήλωσε και ο επικεφαλής ερευνητής Keun Hye Jeon, MD, επίκουρος καθηγητής οικογενειακής ιατρικής στο Cha Gumi Medical Center στο Πανεπιστήμιο Cha Gumi, Κορέα, στο Medscape Medical News, ο κίνδυνος εμφάνισης άνοιας αλλάζει με την πάροδο του χρόνου, όπως αλλάζουν και οι συνήθειες των ανθρώπων ως προς την κατανάλωση αλκοόλ.

«Αν και πολυάριθμες μελέτες έχουν δείξει μια σχέση μεταξύ της κατανάλωσης αλκοόλ και της άνοιας, ωστόσο ακόμη δεν έχει βρεθέι πώς αλλάζει η συχνότητα της άνοιας με τις αλλαγές στις συνήθειες κατανάλωσης αλκοόλ», είπε ο Jeon.
Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν διαδικτυακά στις 6 Φεβρουαρίου στο JAMA Network Open.

Παρακολούθηση των συνηθειών κατανάλωσης αλκοόλ

Οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα από σχεδόν 4 εκατομμύρια άτομα ηλικίας 40 ετών και άνω στην Εθνική Υπηρεσία Ασφάλισης Υγείας της Κορέας που συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια και υποβλήθηκαν σε φυσικές εξετάσεις το 2009 και το 2011.

Οι συμμετέχοντες στη μελέτη συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια σχετικά με τις συνήθειες κατανάλωσης αλκοόλ και χωρίστηκαν σε μία από τις πέντε ομάδες ανάλογα με την αλλαγή στην κατανάλωση αλκοόλ κατά την περίοδο της μελέτης. Αυτές οι ομάδες αποτελούνταν από άτομα που δεν έπιναν.

Συγκεκριμένα, στις κατηγορίες των ατόμων που δεν έπιναν ανήκαν εκείνοι που είχαν σταματήσει να πίνουν, εκείνοι που μείωσαν την κατανάλωση αλκοόλ αλλά δεν σταμάτησαν να πίνουν εντελώς, αυτοί που διατήρησαν το ίδιο επίπεδο κατανάλωσης (συντηρητές) και αυτοί που αύξησαν το επίπεδο κατανάλωσής τους (αυξάνοντες).

Μετά από μέση παρακολούθηση 6,3 ετών, το 2,5% των συμμετεχόντων διαγνώστηκε με άνοια, το 2,0% με νόσο του Αλτσχάιμερ και το 0,3% με αγγειακή άνοια .
Σε σύγκριση με τη σταθερή μη κατανάλωση αλκοόλ, η ήπια και μέτρια κατανάλωση αλκοόλ συσχετίστηκε με 21% (aHR, 0,79, 95% CI, 0,77 – 0,81) και 17% (aHR, 0,83, 95% CI, 0,79 – 0,88) μειωμένο κίνδυνο άνοιας, αντίστοιχα.
Πηγή: Medscape

Διαβάστε επίσης=> Αλκοόλ: Πώς σχετίζεται με τον καρκίνο του παγκρέατος - Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο

Τελευταία τροποποίηση στις 16/02/2023 - 12:02
  • ΕΡΕΥΝΑ
  • ΑΛΚΟΟΛ
  • ΑΝΟΙΑ
  • ΠΟΤΟ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Καρκίνου: 330 παιδιά στην Ελλάδα νοσούν από καρκίνο κάθε χρόνο
Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Καρκίνου: 330 παιδιά στην Ελλάδα νοσούν από καρκίνο κάθε χρόνο 15 Φεβρουαρίου 2023
Ιώσεις: Μπορεί το μέλι να αντικαταστήσει τα αντιβιοτικά; - Τι λέει η επιστήμη 16 Φεβρουαρίου 2023
Ιώσεις: Μπορεί το μέλι να αντικαταστήσει τα αντιβιοτικά; - Τι λέει η επιστήμη

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών
Υγεία
12/06/2026 - 16:11

Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών

Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00

Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους

Συστατικό συμπληρωμάτων για τους πόνους των αρθρώσεων φαίνεται να επιταχύνει την εξέλιξη του Αλτσχάιμερ
Υγεία
12/06/2026 - 11:00

Συστατικό συμπληρωμάτων για τους πόνους των αρθρώσεων φαίνεται να επιταχύνει την εξέλιξη του Αλτσχάιμερ

Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση
Υγεία
11/06/2026 - 15:00

Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση

Νέα ανακάλυψη για τη νόσο Crohn και την ελκώδη κολίτιδα – Εντοπίστηκε μηχανισμός που πυροδοτεί τη φλεγμονή
Υγεία
11/06/2026 - 14:00

Νέα ανακάλυψη για τη νόσο Crohn και την ελκώδη κολίτιδα – Εντοπίστηκε μηχανισμός που πυροδοτεί τη φλεγμονή

Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00

Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οι 13 τρόποι με τους οποίους το fast food βλάπτει την υγεία σας
Διατροφή
13/06/2026 - 16:34
Μητσοτάκης: Κατασκευή νέου νοσοκομείου στην Κω και αξιοποίηση του παλιού στη Ρόδο
Πολιτική Υγείας
13/06/2026 - 16:14
Ηλεκτροπόρωση: Μία παλιά μέθοδος ανοίγει νέους δρόμους για ανεγχείρητους καρκίνους του πεπτικού
Υγεία
13/06/2026 - 15:44
Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη: Το βαθιά ανθρώπινο μήνυμα του Νοσοκομείου Χανίων
Υγεία
13/06/2026 - 08:14
Η Novo Nordisk και η «ΙΜΕΡΟΕΣΣΑ» στο BeWell Festival με το μήνυμα «για μια ανάλαφρη ζωή»
Patient Talk
13/06/2026 - 03:41
Δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στον Έβρο για τα 60 χρόνια από την ίδρυση της ELPEN
Pharma News
13/06/2026 - 00:13
Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου του Προστάτη: Η επιστήμη αλλάζει τους κανόνες της πρόληψης
Health Talk
12/06/2026 - 22:43
«The Lancet»: Οι πολιτικές που μπορούν να οδηγήσουν στη μείωση της παιδικής παχυσαρκίας
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 22:18
Μελέτη για νέο φάρμακο κατά του μεταστατικού καρκίνου του μαστού ανακοινώθηκε στο ASCO 2026
Υγεία
12/06/2026 - 21:46
Ικανοποίηση στον ΙΣΑ για τη συνέχιση του προγράμματος «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 21:18
Αποκλιμάκωση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων, συνεχίζεται η επιτήρηση στη Λέσβο για τον αφθώδη πυρετό
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 20:47
Κομισιόν: Πρόοδος και προκλήσεις στους ελέγχους της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων στην ΕΕ
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 19:31
Το πρώτο κέντρο θεραπείας πρωτονίων για ογκολογικούς ασθενείς σχεδιάζει το Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου»
Υγεία
12/06/2026 - 19:09
Τον Οκτώβριο ο 4ος κύκλος του προγράμματος διατροφικής αγωγής για άτομα τρίτης ηλικίας του δήμου Αθηναίων
Διατροφή
12/06/2026 - 18:37
Σκληραίνοντας το σώμα μας: Η επιστήμη πίσω από την προπόνηση στις πολεμικές τέχνες
Fitness
12/06/2026 - 18:14
Ο ΕΕΣ βραβεύει 467 μαθητές που διακρίθηκαν στους πανελλαδικούς διαγωνισμούς
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 17:38
3ο ΣΦΕΕ Summit: Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας για να γίνει κόμβος φαρμακευτικής καινοτομίας
Pharma Policy
12/06/2026 - 17:06
Λαμπερά εγκαίνια για το νέο κέντρο γυναικολογίας και γονιμότητας Prolific
Υπηρεσίες Υγείας
12/06/2026 - 16:32
Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών
Υγεία
12/06/2026 - 16:11
Νέες συστάσεις από τον EMA για το βαλπροϊκό οξύ και το εμβόλιο κατά του chikungunya
Pharma Policy
12/06/2026 - 15:47
Νέα προειδοποίηση ΠΟΥ για τον Έμπολα: Η επιδημία εξακολουθεί να εξαπλώνεται στο Κονγκό
Υγεία
12/06/2026 - 15:32
Οι καρδιοπαθείς ζητούν μείωση της συμμετοχής σε φάρμακα για προχωρημένη ανεπάρκεια
Patient Talk
12/06/2026 - 15:17
Καρκίνος του μαστού στους άνδρες: Η συχνότητα, τα συμπτώματα και οι παράγοντες κινδύνου
Υγεία
12/06/2026 - 15:00
Η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ στο 3ο SFEE SUMMIT: «Σημαντικό βήμα προόδου το "Προλαμβάνω" αλλά πρέπει να συνεχίσουμε»
Patient Talk
12/06/2026 - 14:37
IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 14:14
Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00
Αγαπηδάκη: Το «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» συνεχίζεται έως το 2030 – Νέα φάση από την 1η Σεπτεμβρίου 2026
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 13:48
Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00
Γεωργιάδης: Σύνδεση MyHealth app με το «ηλεκτρονικό βραχιολάκι» μέσα στον Ιούνιο
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 12:00
Γιαννάκος: Διπλασιάζονται οι μισθοί των ιεραρχών και οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ τίποτα!
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 11:50

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00
Έκκληση του ΠΟΥ για καλύτερη προστασία των Ευρωπαίων πολιτών από τη ζέστη
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 12:29
Δωρεά 120 απινιδωτών και ισάριθμων κιτ πρώτων βοηθειών στο ΕΚΠΑ από τη UNI-PHARMA
Pharma News
11/06/2026 - 16:21
Θεμιστοκλέους: Προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού για τις νέες μονάδες ανακουφιστικής φροντίδας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 16:38
Με τη χρυσή διαπίστευση του JCI και την επόμενη τριετία το νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν»
Υπηρεσίες Υγείας
11/06/2026 - 17:02
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo