Στο δελτίο Τύπου, η Ομοσπονδία χρησιμοποιεί έντονα ειρωνικό τόνο, κάνοντας λόγο για «θερμές ευχαριστίες» προς την απερχόμενη πρόεδρο και υποστηρίζοντας ότι, κατά τη διάρκεια της θητείας της, δεν αντιμετωπίστηκαν αποτελεσματικά τα προβλήματα που σχετίζονται με την υπέρβαση της διαγνωστικής δαπάνης, την εφαρμογή των πρωτοκόλλων συνταγογράφησης και τους ελέγχους του συστήματος.
Οι εργαστηριακοί γιατροί υποστηρίζουν ότι, παρά τις επανειλημμένες παρεμβάσεις και προτάσεις τους, δεν υπήρξε ουσιαστικός διάλογος για την αντιμετώπιση των προβλημάτων, με αποτέλεσμα το βάρος της υπέρβασης των δαπανών να μεταφέρεται διαχρονικά στον κλάδο μέσω των μηχανισμών clawback και rebate. Σύμφωνα με την Π.Ο.ΕΡΓ.Ι., οι ίδιοι οι πάροχοι χρηματοδότησαν στην πράξη μέρος του συστήματος πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, εκτελώντας εξετάσεις και εξυπηρετώντας ασφαλισμένους με σημαντικές οικονομικές απώλειες.
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στη φράση περί «ευεργετηθέντων αχάριστων», που είχε χρησιμοποιήσει η κυρία Θεανώ Καρποδίνη σε εκδήλωση του ΕΟΠΥΥ στο Πολεμικό Μουσείο. Η Ομοσπονδία χαρακτηρίζει τη συγκεκριμένη τοποθέτηση ως ένδειξη «θεσμικής αλαζονείας», υποστηρίζοντας ότι ο κλάδος δεν υπήρξε αποδέκτης ευεργεσιών, αλλά αντίθετα στήριξε την εργαστηριακή περίθαλψη των ασφαλισμένων.
Παράλληλα, η Π.Ο.ΕΡΓ.Ι. εκτιμά ότι οι εξελίξεις των τελευταίων ετών συνέβαλαν στη συσπείρωση των εργαστηριακών ιατρών και στη δημιουργία της Ομοσπονδίας, την οποία χαρακτηρίζει ως τον μοναδικό φορέα αποκλειστικής εκπροσώπησης του κλάδου.
Κλείνοντας, η ομοσπονδία υποστηρίζει ότι η απερχόμενη πρόεδρος αφήνει πίσω έναν κλάδο οικονομικά επιβαρυμένο και επαγγελματικά απαξιωμένο, αλλά ταυτόχρονα περισσότερο ενωμένο και αποφασισμένο να διεκδικήσει την επιβίωση και την αξιοπρέπειά του.





