ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η αποχή από ζάχαρη κατά την κύηση και τα πρώτα δύο χρόνια της ζωής θωρακίζει την καρδιά

Διατροφή
Freepik
Οι πρώτες 1.000 ημέρες μετά τη σύλληψη είναι μια κρίσιμη περίοδος κατά την οποία η διατροφή διαμορφώνει τον καρδιομεταβολικό κίνδυνο για όλη τη ζωή σύμφωνα με νέα έρευνα που ποσοτικοποιεί τη μείωση κινδύνου για διάφορα προβλήματα της καρδιάς.
Πέμπτη, 23/10/2025 - 13:00
— Photo: Freepik
News4Health Team News4Health Team

Η μείωση της κατανάλωσης ζάχαρης κατά τα δύο πρώτα χρόνια της ζωής έχει μακροχρόνια οφέλη για την καρδιά μέχρι την ενηλικίωση, σύμφωνα με έρευνα.

Οι ειδικοί διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι ήταν λιγότερο επιρρεπείς σε παθήσεις όπως καρδιακή προσβολή, καρδιακή ανεπάρκεια και εγκεφαλικό επεισόδιο, εάν είχαν καταναλώσει λίγη ζάχαρη κατά την πρώιμη παιδική ηλικία και εάν οι μητέρες τους είχαν καταναλώσει λίγη ζάχαρη κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Σε άρθρο τους στο British Medical Journal (BMJ), οι ερευνητές εξέτασαν δεδομένα από την περίοδο του πολέμου, κατά την οποία ίσχυε περιορισμός στη ζάχαρη στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η ομάδα εξέτασε δεδομένα από 63.433 άτομα από την UK Biobank που γεννήθηκαν μεταξύ Οκτωβρίου 1951 και Μαρτίου 1956 και δεν είχαν ιστορικό καρδιακών παθήσεων. H μελέτη περιελάμβανε 40.063 άτομα που εκτέθηκαν σε διανομή ζάχαρης με δελτίο, η οποία διήρκεσε από το 1940 έως το 1953, και 23.370 άτομα που δεν εκτέθηκαν.

Εξετάστηκαν τα ιατρικά αρχεία για περιπτώσεις καρδιακών παθήσεων, καρδιακών προσβολών, καρδιακής ανεπάρκειας, αρρυθμίας, εγκεφαλικών επεισοδίων και θανάτων από αυτές τις παθήσεις.

20% μικρότερος κίνδυνος για καρδιακά προβλήματα

Σε σύγκριση με άτομα που δεν εκτέθηκαν ποτέ σε περιορισμούς, εκείνα που είχαν περιορισμένη πρόσληψη ζάχαρης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και τα δύο πρώτα χρόνια της ζωής τους είχαν 20% χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, 25% χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακής προσβολής, 26% χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας, κολπικής μαρμαρυγής (24%), εγκεφαλικού επεισοδίου (31%) και καρδιαγγειακού θανάτου (27%).

Υπήρχε μια σχέση μεταξύ της μακροχρόνιας έκθεσης σε περιορισμό της ζάχαρης και της προοδευτικής μείωσης των καρδιακών κινδύνων, εν μέρει λόγω της μείωσης του διαβήτη και της χαμηλότερης αρτηριακής πίεσης.

Τα άτομα αυτά απολάμβαναν επίσης περισσότερη ζωή χωρίς καρδιακά προβλήματα – έως και δυόμισι χρόνια – σε σύγκριση με εκείνα που δεν είχαν υποβληθεί ποτέ σε περιορισμό.

Κατά τη διάρκεια του περιορισμού, η πρόσληψη ζάχαρης για όλους, συμπεριλαμβανομένων των εγκύων γυναικών και των παιδιών, περιοριζόταν σε λιγότερο από 40 g την ημέρα, ενώ στα μωρά κάτω των δύο ετών δεν χορηγούνταν πρόσθετη ζάχαρη.

«Οι πρώτες 1.000 ημέρες μετά τη σύλληψη είναι μια κρίσιμη περίοδος κατά την οποία η διατροφή διαμορφώνει τον καρδιομεταβολικό κίνδυνο για όλη τη ζωή.Πολλά βρέφη και νήπια καταναλώνουν υπερβολικές ποσότητες πρόσθετων σακχάρων μέσω της διατροφής της μητέρας, του γάλακτος σε σκόνη και των πρώτων στερεών τροφών... Ο περιορισμός της ζάχαρης στην πρώιμη ηλικία συσχετίστηκε με χαμηλότερο κίνδυνο (καρδιακής προσβολής), καρδιακής ανεπάρκειας, κολπικής μαρμαρυγής, εγκεφαλικού επεισοδίου και καρδιαγγειακής θνησιμότητας.", αναφέρει χαρακτηριστικά στα συμπεράσματάς της η ομάδα, στην οποία συμμετείχαν μέλη από το Πανεπιστήμιο Επιστήμης και Τεχνολογίας του Χονγκ Κονγκ και την Ιατρική Σχολή της Βοστώνης στις ΗΠΑ.

  • ΖΑΧΑΡΗ
  • ΚΥΗΣΗ
  • ΒΡΕΦΟΣ
  • ΠΑΙΔΙΑ
  • ΚΑΡΔΙΑΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • ΕΡΕΥΝΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Πώς μια επιπλέον κούπα καφέ την ημέρα μπορεί τελικά να μάς κάνει καλό
Πώς μια επιπλέον κούπα καφέ την ημέρα μπορεί τελικά να μάς κάνει καλό 23 Οκτωβρίου 2025
Ευαισθησία στη γλουτένη: Νέα έρευνα δείχνει ότι τελικά είναι θέμα επικοινωνίας εντέρου- εγκεφάλου! 24 Οκτωβρίου 2025
Ευαισθησία στη γλουτένη: Νέα έρευνα δείχνει ότι τελικά είναι θέμα επικοινωνίας εντέρου- εγκεφάλου!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σύλλογος Φλόγα: Έως 90 παιδιά διαγιγνώσκονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα με όγκο εγκεφάλου!
Patient Talk
04/06/2026 - 17:52

Σύλλογος Φλόγα: Έως 90 παιδιά διαγιγνώσκονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα με όγκο εγκεφάλου!

Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καπνίσματος: 40 εκατομμύρια παιδιά ηλικίας 13–15 ετών «παίζουν» με νικοτίνη ή καπνό
Υγεία
03/06/2026 - 10:21

Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καπνίσματος: 40 εκατομμύρια παιδιά ηλικίας 13–15 ετών «παίζουν» με νικοτίνη ή καπνό

Nέα έρευνα συνδέει τη λήψη φαρμάκων GLP-1 με χαμηλότερο κίνδυνο για καρκίνο του μαστού
Υγεία
03/06/2026 - 09:33

Nέα έρευνα συνδέει τη λήψη φαρμάκων GLP-1 με χαμηλότερο κίνδυνο για καρκίνο του μαστού

Ελληνίδα ερευνήτρια επικεφαλής παγκόσμιας ανάλυσης για τις επιπτώσεις του αλκοόλ στην υγεία
Υγεία
02/06/2026 - 09:43

Ελληνίδα ερευνήτρια επικεφαλής παγκόσμιας ανάλυσης για τις επιπτώσεις του αλκοόλ στην υγεία

Αλτσχάιμερ: Εξέταση αίματος μπορεί να "ξεσκεπάσει" τη νόσο πολύ πριν από την εμφάνιση των συμπτωμάτων
Υγεία
29/05/2026 - 09:00

Αλτσχάιμερ: Εξέταση αίματος μπορεί να "ξεσκεπάσει" τη νόσο πολύ πριν από την εμφάνιση των συμπτωμάτων

Συγκίνηση και προσφορά στο πρώτο επίσημο φιλανθρωπικό Gala του «Ιπποκράτειου Ίδρυματος Έρευνας για τον Καρκίνο»
Επικαιρότητα
28/05/2026 - 19:27

Συγκίνηση και προσφορά στο πρώτο επίσημο φιλανθρωπικό Gala του «Ιπποκράτειου Ίδρυματος Έρευνας για τον Καρκίνο»

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Όγκοι εγκεφάλου: Από τα πρώτα συμπτώματα μέχρι τη νευροχειρουργική αντιμετώπιση
Health Talk
08/06/2026 - 10:52
Κι όμως η αλλεργία στην άσκηση είναι πραγματική πάθηση και με σοβαρά συμπτώματα
Fitness
08/06/2026 - 10:36
Παγκόσμια Ημέρα Αιμοδότη 2026: Εορτασμός με δύο δράσεις προσφοράς και αλληλεγγύης
Επικαιρότητα
08/06/2026 - 09:54
Οι έξι σημαντικότερες μελέτες για τον καρκίνο που παρουσιάστηκαν στο φετινό συνέδριο της ASCO
Υγεία
08/06/2026 - 09:29
Δράση προληπτικών εξετάσεων από τις Κινητές Μονάδες Υγείας του ΕΟΔΥ στη Δυτική Αθήνα
Πολιτική Υγείας
05/06/2026 - 17:38
Ακόμα και σε κατάθλιψη μπορούν να οδηγήσουν οι πτώσεις στην τρίτη ηλικία
Υγεία
05/06/2026 - 16:44
Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος: Οι αστικοί κήποι ασπίδα απέναντι στην κλιματική κρίση
Επικαιρότητα
05/06/2026 - 16:06
Έρχεται το «χάπι της νύχτας» για το ροχαλητό και την υπνική άπνοια
Health Talk
05/06/2026 - 15:42
Γεωργιάδης: «Το "βραχιολάκι" επεκτείνεται και οι εφημερίες στα νοσοκομεία βελτιώνονται»
Πολιτική Υγείας
05/06/2026 - 14:36
Δύο ερευνήτριες της Οξφόρδης δουλεύουν στα πρότυπα του εμβολίου κατά της Covid-19 για τον Έμπολα
Υγεία
05/06/2026 - 14:01
Βραβείο «γυναικείας επιχειρηματικότητας και ηγεσίας» στην Ιουλία Τσέτη από το ΕΒΕΑ
Pharma News
05/06/2026 - 13:46
Νέοι κανόνες υγιεινής στα σχολικά κυλικεία στο πλαίσιο της Εθνικής Δράσης κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας
Πολιτική Υγείας
05/06/2026 - 13:28
«Δεν είναι ντροπή»: WinCancer και ΕΥΔΑΠ φέρνουν την πρόληψη στους χώρους εργασίας
Patient Talk
05/06/2026 - 12:54
Ο Όμιλος ΒΙΑΝΕΞ τιμήθηκε από το ΕΒΕΑ με το βραβείο «Επιχειρηματικής Παράδοσης και Προόδου»
Pharma News
05/06/2026 - 12:27
Οι ενιαίες προϋποθέσεις για την ένταξη νοσηλευτών, βοηθών νοσηλευτών και διασωστών στα ΒΑΕ
Πολιτική Υγείας
05/06/2026 - 11:49
Οστεοπόρωση στους άνδρες: Επιπτώσεις και πρόληψη
Health Talk
05/06/2026 - 11:22
Συστάσεις από την Κομισιόν στην Ελλάδα για τον προσωπικό ιατρό και τις υψηλές ιδιωτικές δαπάνες υγείας
Πολιτική Υγείας
05/06/2026 - 11:04
Συστάσεις Γεωργιάδη σε διοίκηση και εργαζόμενους στο Γ.Ν. Καβάλας: «Να κοπούν μαχαίρι οι αντιπαραθέσεις»
Πολιτική Υγείας
05/06/2026 - 10:29
Νέα μελέτη συσχετίζει την κατανάλωση φυτικών ινών με χαμηλότερο κίνδυνο Αλτσχάιμερ
Διατροφή
05/06/2026 - 10:01
Νέο αντιανδρογόνο στη θεραπευτική φαρέτρα για τον μη μεταστατικό καρκίνο του προστάτη
Υγεία
05/06/2026 - 09:36
Σύλλογος Φλόγα: Έως 90 παιδιά διαγιγνώσκονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα με όγκο εγκεφάλου!
Patient Talk
04/06/2026 - 17:52
Γεωργιάδης από Θεσσαλονίκη: «Το Ιπποκράτειο είναι μακράν ο ηγέτης των μεταμοσχεύσεων στη Βόρεια Ελλάδα»
Πολιτική Υγείας
04/06/2026 - 17:34
Έκθεση KPMG: Ελληνική πρωτιά στη μείωση της κατανάλωσης λαθραίων τσιγάρων και το 2025
Επικαιρότητα
04/06/2026 - 16:53
Μελέτη της Κομισιόν για την ασφάλεια και την καλή διαβίωση των ζώων κατά τη μεταφορά τους
Pet
04/06/2026 - 16:19
ΕΕΣ και ΣΦΦΕ στη Λευκάδα για την κοινωνική πρωτοβουλία «προΣfΕΕρουμε»
Pharma News
04/06/2026 - 16:01
Η Novo Nordisk στο BeWell Festival το Σαββατοκύριακο 6 και 7 Ιουνίου στο ΟΑΚΑ
Pharma News
04/06/2026 - 15:44
Θεμιστοκλέους: «Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα συμβάλει σημαντικά στην βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας»
Πολιτική Υγείας
04/06/2026 - 15:21
Καρκίνος του προστάτη: Αντιμετώπιση με σύγχρονη ρομποτική τεχνική
Health Talk
04/06/2026 - 14:49
Προειδοποίηση από το ECDC για εξάπλωση στην Ελλάδα κουνουπιού που είναι φορέας της ιαπωνικής εγκεφαλίτιδας
Υγεία
04/06/2026 - 14:16
Στρατηγική συνεργασία του Ωνάσειου Νοσοκομείου με το 251 ΓΝΑ
Υπηρεσίες Υγείας
04/06/2026 - 13:58

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Συστάσεις από την Κομισιόν στην Ελλάδα για τον προσωπικό ιατρό και τις υψηλές ιδιωτικές δαπάνες υγείας
Πολιτική Υγείας
05/06/2026 - 11:04
Οι ενιαίες προϋποθέσεις για την ένταξη νοσηλευτών, βοηθών νοσηλευτών και διασωστών στα ΒΑΕ
Πολιτική Υγείας
05/06/2026 - 11:49
Ο Όμιλος ΒΙΑΝΕΞ τιμήθηκε από το ΕΒΕΑ με το βραβείο «Επιχειρηματικής Παράδοσης και Προόδου»
Pharma News
05/06/2026 - 12:27
Νέοι κανόνες υγιεινής στα σχολικά κυλικεία στο πλαίσιο της Εθνικής Δράσης κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας
Πολιτική Υγείας
05/06/2026 - 13:28
Βραβείο «γυναικείας επιχειρηματικότητας και ηγεσίας» στην Ιουλία Τσέτη από το ΕΒΕΑ
Pharma News
05/06/2026 - 13:46
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo