ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πώς μια επιπλέον κούπα καφέ την ημέρα μπορεί τελικά να μάς κάνει καλό

Διατροφή
Freepik
Η καφεΐνη είναι γνωστό ότι έχει μια σειρά από διατροφικά οφέλη που συμβάλλουν στη μείωση της κόπωσης, την ενίσχυση της εγρήγορσης και τη βελτίωση της μυϊκής κίνησης.
Πέμπτη, 23/10/2025 - 15:12
— Photo: Freepik
News4Health Team News4Health Team

Μια επιπλέον κούπα καφέ μπορεί να είναι η λύση για να διατηρήσετε το σώμα σας νεανικό και ενεργό, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.

Πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύθηκε στο European Journal of Nutrition υποστηρίζει ότι η τακτική κατανάλωση τεσσάρων έως έξι φλυτζανιών καφέ την ημέρα συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο αδυναμίας.

Η ανάλυση διεξήχθη σε διάστημα επτά ετών και εξέτασε 1.161 ενήλικες άνω των 55 ετών, μελετώντας τη σχέση τους με τον καφέ.

Η υγεία τους αξιολογήθηκε χρησιμοποιώντας ένα μοντέλο γνωστό ως Fried’s Five-Component Frailty Penotype, το οποίο εστιάζει σε πέντε βασικές πτυχές της αδυναμίας: εξάντληση, αργή ταχύτητα βάδισης, αδυναμία, χαμηλή σωματική δραστηριότητα και ακούσια απώλεια βάρους.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι καταναλωτές καφέ που έπιναν τακτικά δύο έως τέσσερις κούπες την ημέρα παρουσίασαν βελτίωση σε αυτούς τους τομείς.

Η καφεΐνη είναι γνωστό ότι έχει μια σειρά από διατροφικά οφέλη που συμβάλλουν στη μείωση της κόπωσης, την ενίσχυση της εγρήγορσης και τη βελτίωση της μυϊκής κίνησης.

Σε όσους καταναλώνουν τακτικά καφέ συνιστάται να επιλέγουν χαρμάνια από κόκκους βιολογικής καλλιέργειας τα οποία είναι πλούσιοι σε πολυφαινόλες και δεν έχουν υποστεί επεξεργασία με φυτοφάρμακα.

Ωστόσο, ενώ ο καφές θεωρείται ότι βελτιώνει την απόδοση, οι ειδικοί δεν συνιστούν την αντικατάσταση της τακτικής άσκησης με τον καφέ, τονίζοντας ότι πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο ως «βοηθητικό μέσο».

Μην φτάσετε στην αϋπνία

Ο Dell Stanford, ανώτερος διαιτολόγος στο British Heart Foundation, προσθέτει: «Η κατανάλωση δύο ή τριών φλιτζανιών καφέ την ημέρα μπορεί να συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων σε σύγκριση με την μη κατανάλωση καφέ. Ωστόσο, η κατανάλωση περισσότερων από τέσσερα ή πέντε φλιτζανια καφέ την ημέρα πιθανότατα θα αυξήσει την πρόσληψη καφεΐνης πάνω από το συνιστώμενο ημερήσιο μέγιστο των 400 mg (4-5 φλιτζάνια).

Γενικά, οι επιπτώσεις της υπερβολικής κατανάλωσης καφεΐνης μπορεί να περιλαμβάνουν προσωρινή αύξηση της αρτηριακής πίεσης και του καρδιακού ρυθμού, αίσθημα παλμών, άγχος, ανησυχία, ναυτία, πονοκέφαλο και διαταραχές του ύπνου».

Άλλα τρόφιμα μπορεί επίσης να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της αδυναμίας, όπως τα τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνες, όπως τα αυγά, τα γαλακτοκομικά, το άπαχο κρέας και τα όσπρια, καθώς και άλλα τρόφιμα πλούσια σε πολυφαινόλες, όπως τα μούρα, η μαύρη σοκολάτα και το ελαιόλαδο.

«Τα τρόφιμα ζύμωσης είναι επίσης σημαντικά για την υγεία του εντέρου (που ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα), καθώς και τα πολύχρωμα φρούτα και λαχανικά για την περιεκτικότητά τους σε αντιοξειδωτικά, τα οποία συμβάλλουν όλα στην πρόληψη της αδυναμίας», δήλωσε η διαιτολόγος Nichola Ludlam-Raine

Τελευταία τροποποίηση στις 23/10/2025 - 14:53
  • ΚΑΦΕΣ
  • ΑΔΥΝΑΜΙΑ
  • ΕΡΕΥΝΑ
  • ΥΓΕΙΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η Ανώτερη Σχολή ΑΚΜΗ στη μάχη κατά της παχυσαρκίας με τη δράση BACK2SCHOOL
Η Ανώτερη Σχολή ΑΚΜΗ στη μάχη κατά της παχυσαρκίας με τη δράση BACK2SCHOOL 22 Οκτωβρίου 2025
Η αποχή από ζάχαρη κατά την κύηση και τα πρώτα δύο χρόνια της ζωής θωρακίζει την καρδιά 23 Οκτωβρίου 2025
Η αποχή από ζάχαρη κατά την κύηση και τα πρώτα δύο χρόνια της ζωής θωρακίζει την καρδιά

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών
Υγεία
12/06/2026 - 16:11

Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών

Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00

Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους

Συστατικό συμπληρωμάτων για τους πόνους των αρθρώσεων φαίνεται να επιταχύνει την εξέλιξη του Αλτσχάιμερ
Υγεία
12/06/2026 - 11:00

Συστατικό συμπληρωμάτων για τους πόνους των αρθρώσεων φαίνεται να επιταχύνει την εξέλιξη του Αλτσχάιμερ

Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση
Υγεία
11/06/2026 - 15:00

Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση

Νέα ανακάλυψη για τη νόσο Crohn και την ελκώδη κολίτιδα – Εντοπίστηκε μηχανισμός που πυροδοτεί τη φλεγμονή
Υγεία
11/06/2026 - 14:00

Νέα ανακάλυψη για τη νόσο Crohn και την ελκώδη κολίτιδα – Εντοπίστηκε μηχανισμός που πυροδοτεί τη φλεγμονή

Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00

Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οι 13 τρόποι με τους οποίους το fast food βλάπτει την υγεία σας
Διατροφή
13/06/2026 - 16:34
Μητσοτάκης: Κατασκευή νέου νοσοκομείου στην Κω και αξιοποίηση του παλιού στη Ρόδο
Πολιτική Υγείας
13/06/2026 - 16:14
Ηλεκτροπόρωση: Μία παλιά μέθοδος ανοίγει νέους δρόμους για ανεγχείρητους καρκίνους του πεπτικού
Υγεία
13/06/2026 - 15:44
Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη: Το βαθιά ανθρώπινο μήνυμα του Νοσοκομείου Χανίων
Υγεία
13/06/2026 - 08:14
Η Novo Nordisk και η «ΙΜΕΡΟΕΣΣΑ» στο BeWell Festival με το μήνυμα «για μια ανάλαφρη ζωή»
Patient Talk
13/06/2026 - 03:41
Δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στον Έβρο για τα 60 χρόνια από την ίδρυση της ELPEN
Pharma News
13/06/2026 - 00:13
Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου του Προστάτη: Η επιστήμη αλλάζει τους κανόνες της πρόληψης
Health Talk
12/06/2026 - 22:43
«The Lancet»: Οι πολιτικές που μπορούν να οδηγήσουν στη μείωση της παιδικής παχυσαρκίας
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 22:18
Μελέτη για νέο φάρμακο κατά του μεταστατικού καρκίνου του μαστού ανακοινώθηκε στο ASCO 2026
Υγεία
12/06/2026 - 21:46
Ικανοποίηση στον ΙΣΑ για τη συνέχιση του προγράμματος «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 21:18
Αποκλιμάκωση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων, συνεχίζεται η επιτήρηση στη Λέσβο για τον αφθώδη πυρετό
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 20:47
Κομισιόν: Πρόοδος και προκλήσεις στους ελέγχους της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων στην ΕΕ
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 19:31
Το πρώτο κέντρο θεραπείας πρωτονίων για ογκολογικούς ασθενείς σχεδιάζει το Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου»
Υγεία
12/06/2026 - 19:09
Τον Οκτώβριο ο 4ος κύκλος του προγράμματος διατροφικής αγωγής για άτομα τρίτης ηλικίας του δήμου Αθηναίων
Διατροφή
12/06/2026 - 18:37
Σκληραίνοντας το σώμα μας: Η επιστήμη πίσω από την προπόνηση στις πολεμικές τέχνες
Fitness
12/06/2026 - 18:14
Ο ΕΕΣ βραβεύει 467 μαθητές που διακρίθηκαν στους πανελλαδικούς διαγωνισμούς
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 17:38
3ο ΣΦΕΕ Summit: Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας για να γίνει κόμβος φαρμακευτικής καινοτομίας
Pharma Policy
12/06/2026 - 17:06
Λαμπερά εγκαίνια για το νέο κέντρο γυναικολογίας και γονιμότητας Prolific
Υπηρεσίες Υγείας
12/06/2026 - 16:32
Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών
Υγεία
12/06/2026 - 16:11
Νέες συστάσεις από τον EMA για το βαλπροϊκό οξύ και το εμβόλιο κατά του chikungunya
Pharma Policy
12/06/2026 - 15:47
Νέα προειδοποίηση ΠΟΥ για τον Έμπολα: Η επιδημία εξακολουθεί να εξαπλώνεται στο Κονγκό
Υγεία
12/06/2026 - 15:32
Οι καρδιοπαθείς ζητούν μείωση της συμμετοχής σε φάρμακα για προχωρημένη ανεπάρκεια
Patient Talk
12/06/2026 - 15:17
Καρκίνος του μαστού στους άνδρες: Η συχνότητα, τα συμπτώματα και οι παράγοντες κινδύνου
Υγεία
12/06/2026 - 15:00
Η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ στο 3ο SFEE SUMMIT: «Σημαντικό βήμα προόδου το "Προλαμβάνω" αλλά πρέπει να συνεχίσουμε»
Patient Talk
12/06/2026 - 14:37
IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 14:14
Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00
Αγαπηδάκη: Το «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» συνεχίζεται έως το 2030 – Νέα φάση από την 1η Σεπτεμβρίου 2026
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 13:48
Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00
Γεωργιάδης: Σύνδεση MyHealth app με το «ηλεκτρονικό βραχιολάκι» μέσα στον Ιούνιο
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 12:00
Γιαννάκος: Διπλασιάζονται οι μισθοί των ιεραρχών και οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ τίποτα!
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 11:50

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00
Έκκληση του ΠΟΥ για καλύτερη προστασία των Ευρωπαίων πολιτών από τη ζέστη
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 12:29
Δωρεά 120 απινιδωτών και ισάριθμων κιτ πρώτων βοηθειών στο ΕΚΠΑ από τη UNI-PHARMA
Pharma News
11/06/2026 - 16:21
Θεμιστοκλέους: Προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού για τις νέες μονάδες ανακουφιστικής φροντίδας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 16:38
Με τη χρυσή διαπίστευση του JCI και την επόμενη τριετία το νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν»
Υπηρεσίες Υγείας
11/06/2026 - 17:02
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo