Οι αναζητήσεις στην Google για το «Love Island bikini» εκτοξεύθηκαν στις αρχές Ιουλίου, κάτι που είναι αρκετό για να δείξει την τάση που επικρατεί: τα μαγιό γίνονται όλο και πιο μικροσκοπικά και εισβάλλουν μαζικά σε παραλίες και πισίνες προς τέρψιν του ανδρικού (και του γυναικείου) πληθυσμού.
Η νέα μόδα δεν είναι για όλες και όλους, όμως οι σχεδιαστές μαγιό δηλώνουν ότι η ζήτηση για πιο αποκαλυπτικά κομμάτια είναι μεγαλύτερη από ποτέ, όπως αναφέρει ρεπορτάζ της Wall Street Journal.
«Kόψτε τα πίσω»
Η Hayley Segar λάνσαρε το brand Onewith το 2021 με κλασικά, μεσαίας κάλυψης μπικίνι. Όμως τα social media άλλαξαν τα πάντα. «Το μόνο σχόλιο που παίρναμε ήταν: “Thongs, thongs, thongs, πού είναι τα thongs σας;”», λέει χαρακτηριστικά η γνωστή σχεδιάστρια.
Μέσα σε δύο χρόνια, αναγκάστηκε να ανταποκριθεί: πήρε ένα υπάρχον σχέδιο και είπε στον τεχνικό της «απλώς κόψτε τα πίσω». Το αποτέλεσμα, το μοντέλο Huntington, έγινε από τα πιο δημοφιλή της συλλογής.
O θάνατος της πλήρους κάλυψης
Η Elizabeth Claire Taylor, CEO του plus-size brand Curvy Beach, συμφωνεί. Όταν ξεκίνησε το 2017, δεν σκόπευε να λανσάρει thong. Όμως το κοινό της άλλαξε συνήθειες. Το πρώτο «cheeky cut» έγινε ανάρπαστο, ενώ το πρώτο thong που παρουσίασε το 2023 εξαντλήθηκε αμέσως.
«Η πλήρης κάλυψη πεθαίνει», λέει και προσθέτει: «Για κάποιες γυναίκες το thong είναι αδιανόητο, αλλά άλλες το βλέπουν ως ζήτημα αυτοδιάθεσης του σώματος. Στο σημερινό πολιτικό κλίμα, είναι ένας τρόπος να εξασκείς την αυτονομία σου».
Από τα ’90's στο 2025
Η Isabelle McKay, ιδρύτρια του brand Isabelle Meira, δεν λανσάρει thong αλλά έχει δει τη στροφή: «Πριν πέντε χρόνια πουλούσαμε 70% full coverage, τώρα 70% cheeky». Συνδέει την τάση με την αναβίωση της μόδας των ’80s και ’90s, όταν κυριαρχούσαν οι ψηλόμεσες και στενές γραμμές.
Όπως λέει η ίδια, λιγότερη κάλυψη μπορεί να είναι πιο κολακευτική: «Όταν το κόψιμο ανεβαίνει στο ισχίο, δημιουργεί καμπύλη και κάνει τα πόδια να δείχνουν πιο μακριά».
TikTok και παραλίες
Η Javiera Del Pozo, μοντέλο από το Λος Άντζελες, φοράει τα μπικίνι της… ανάποδα από το 2016 για να πετύχει το κόψιμο που θέλει. Πλέον βρίσκει στην αγορά αυτό ακριβώς που ζητάει.
Η Heather Short, plus-size influencer στο TikTok, δηλώνει: «Νιώθω πιο άνετα με τα μικρά cuts, δείχνουν καλύτερα τις καμπύλες μου».
Η Sarah Chiwaya, fashion editor στο Refinery29, βλέπει την τάση και πολιτικά: «Τα πιο αποκαλυπτικά μαγιό είναι αντίδραση στην συντηρητική κουλτούρα που έχει επιστρέψει στη μόδα».
Οικονομία στο ύφασμα ή μόδα;
Υπάρχει και η θεωρία της «shrinkflation»: μικρότερα μαγιό, λιγότερο ύφασμα, ίδια τιμή. Όμως οι ειδικοί αμφισβητούν ότι ισχύει. Η Segar επιβεβαιώνει ότι τα εργοστάσια χρεώνουν το ίδιο, είτε πρόκειται για thong είτε για full coverage.
Δεν λείπουν βέβαια και οι φωνές διαφωνίας. Η Destiny Mellow, από το Μισισίπι, δήλωσε ότι τα cheeky μπικίνι δεν είναι για εκείνη: «Αν φορούσα ένα τέτοιο στις διακοπές, θα έδειχνα τα πάντα στην παραλία».
Ωστόσο, τα «συνεσταλμένα» μαγιό που βρήκε της φάνηκαν ξεπερασμένα: «Η ενότητα με την κανονική κάλυψη ήταν σαν “aqua aerobics στις 5, μπίνγκο στις 6”».
Δεν είναι κάτι νέο...
Από τις παραλίες της Βραζιλίας μέχρι το Μαϊάμι, τα thong δεν είναι κάτι νέο. Το 2025 όμως φαίνεται πως έγιναν mainstream παγκοσμίως – από τα reality shows μέχρι τα brands που έβλεπαν κάποτε την πλήρη κάλυψη ως δεδομένο.