ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνη μπορεί να ρίξει τα επίπεδα τεστοστερόνης στους άνδρες

Διατροφή
Η διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνη μπορεί να ρίξει τα επίπεδα τεστοστερόνης στους άνδρες
Οι λάτρεις της γυμναστικής που καταναλώνουν αρκετές πρωτεΐνες είτε σε ροφήματα είτε τρώγοντας αρκετό κρέας έχουν μειωμένες πιθανότητες να κάνουν παιδί προειδοποιεί νέα μελέτη.
Τρίτη, 15/03/2022 - 11:16
— Photo: pixabay
Αγγελική Μαξούρη Αγγελική Μαξούρη

Σύμφωνα με τη μελέτη αυτή η διατροφή που είναι πλούσια σε πρωτεΐνες μπορεί να μειώσει τα επίπεδα τεστοστερόνης στους άνδρες, γεγονός τo οποίο μπορεί να οδηγήσει σε στυτική δυσλειτουργία και χαμηλά επίπεδα σπέρματος, λένε οι επιστήμονες.

Οι άνδρες που προσπαθούν να χτίσουν μύες ή να χάσουν κιλά συχνά ενθαρρύνονται να καταναλώσουν μεγάλες ποσότητες από καθαρό κρέας, ψάρι και πρωτεϊνούχα ροφήματα. Ωστόσο, τώρα οι επιστήμονες από το πανεπιστήμιο του Worcester λένε ότι αυτή η συσσώρευση πρωτεΐνης μπορεί να τους «κοστίσει» σε τεστοστερόνη και να μειώσει τα επίπεδα της.

«Οι περισσότεροι άνθρωποι τρώνε 17% πρωτεΐνη και η διατροφή που είναι πλούσια σε πρωτεΐνες μπορεί να μειώσει την τεστοστερόνη. Όταν κάποιος κάνει διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνες συνήθως τρώει πάνω από 35% πρωτεΐνη που πρόκειται για μεγάλο ποσοστό» εξηγεί ο υπεύθυνος ερευνητής Joseph Whittaker υποψήφιος διδάκτορας του πανεπιστήμιου στο βρετανικό πρακτορείο South West News Service. Ο μέσος άνθρωπος δεν χρειάζεται να ανησυχεί πάντως γιατί δεν τρώει τόσο πολύ πρωτεΐνη. Τα άτομα όμως που κάνουν τέτοιου είδους διατροφή πρέπει να μειώσουν την πρόσληψη πρωτεΐνης κάτω από 25%.

Από την άλλη μεριά, όταν κάποιος δεν έχει αρκετή τεστοστερόνη, αυτό συνδέεται με χρόνιες ασθένειες όπως καρδιαγγειακές ασθένειες, διαβήτης και Αλτσχάιμερ. Σε αντίθεση, τα υγιή επίπεδα τεστοστερόνης είναι πολύ σημαντικά για το χτίσιμο των μυών και την αθλητική επίδοση.

Τα αποτελέσματα από 27 μελέτες που συμπεριλαμβάνουν το σύνολο 309 ατόμων αναλύθηκε από τους ερευνητές. Όσοι ακολουθούν δίαιτα υψηλή σε πρωτεΐνη, διατροφή χαμηλή σε υδατάνθρακες είχαν χαμηλότερα επίπεδα τεστοστερόνης σε σύγκριση με τους άλλους. Όσοι έκαναν διατροφή με πάνω από 35% πρωτεΐνη η τεστοστερόνη τους μειώθηκε κατά 37%. Η κατάσταση αυτή ιατρικά ονομάζεται υπογοναδισμός αναφέρουν οι ερευνητές.

Τόσο πολύ πρωτεϊνη και όχι αρκετοί υδατάνθρακες συνήθως αυξάνει την κορτιζόλη στη αίμα, η οποία και είναι γνωστή ως ορμόνη του στρες, η οποία απελευθερώνεται στην λεγόμενη απάντηση του οργανισμού γνωστή και ως «φεύγεις ή μάχεσαι». Τα υψηλά επίπεδα κορτιζόλης δεν κάνουν καλό στο ανοσοποιητικό μας σύστημα και συνήθως αφήνουν ευάλωτο το άτομο σε βακτηριακές λοιμώξεις όπως κρυολόγημα, ίωση ή κορονοϊό.

Όταν κάποιος τρώει πολύ πρωτεΐνη συνήθως μετατρέπει την πρωτεΐνη σε αμμωνία, η οποία είναι τοξική σε μεγάλα επίπεδα. Αυτή η κατάσταση ονομάζεται «δηλητηρίαση από πρωτεΐνη» και πρώτη φορά παρατηρήθηκε σε Ρωμαίους στρατιώτες οι οποίοι αναγκάστηκαν να επιβιώσουν τρώγοντας κουνέλια κατά την πολιορκία της Villanueva del Campo. Πολλοί από αυτούς ανέπτυξαν σοβαρή διάρροια και πέθαναν.
Το εύρημα ότι η διατροφή χαμηλή σε υδατάνθρακες αυξάνουν την κορτιζόλη είναι αρκετά ενδιαφέρον καθώς τα τελευταία χρόνια είναι πολύ γνωστές οι δίαιτες γεμάτες πρωτεϊνη και δεν είναι λίγοι οι διάσημοι που της έχουν ακολουθήσει. Σε κάθε περίπτωση, όπως όλα δείχνουν πρέπει να γίνουν νέες μελέτες.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο Nutrition and Health.

Πηγή: https://www.studyfinds.org

Τελευταία τροποποίηση στις 15/03/2022 - 11:21
  • ΠΡΩΤΕΙΝΗ
  • ΔΙΑΒΗΤΗΣ
  • ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΡΤΙΖΟΛΗ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Αυτά τα ποτά μπορούν να σε βοηθήσουν να κάψεις το λίπος στην κοιλιά
Αυτά τα ποτά μπορούν να σε βοηθήσουν να κάψεις το λίπος στην κοιλιά 10 Μαρτίου 2022
Αυτό είναι ένα σημαντικό όφελος που προσφέρει η κατανάλωση αλκόολ στον οργανισμό 16 Μαρτίου 2022
Αυτό είναι ένα σημαντικό όφελος που προσφέρει η κατανάλωση αλκόολ στον οργανισμό

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι 13 τρόποι με τους οποίους το fast food βλάπτει την υγεία σας
Διατροφή
13/06/2026 - 16:34

Οι 13 τρόποι με τους οποίους το fast food βλάπτει την υγεία σας

ΕΚΕ: Ενημερωτικός οδηγός με πρακτικές συμβουλές για τη διακοπή του καπνίσματος
Υγεία
28/05/2026 - 14:37

ΕΚΕ: Ενημερωτικός οδηγός με πρακτικές συμβουλές για τη διακοπή του καπνίσματος

Νέα μελέτη: Καρκινοπαθείς που έλαβαν εμβόλια mRNA κατά της COVID-19 ζουν περισσότερο
Υγεία
13/05/2026 - 11:24

Νέα μελέτη: Καρκινοπαθείς που έλαβαν εμβόλια mRNA κατά της COVID-19 ζουν περισσότερο

Έξι τρόφιμα που ενισχύουν το μεταβολισμό
Διατροφή
28/04/2026 - 12:00

Έξι τρόφιμα που ενισχύουν το μεταβολισμό

Μπορεί τελικά να μην είναι κακό προαίσθημα: Ήχοι που δεν ακούμε μάς προκαλούν στρες
Ψυχική Υγεία
27/04/2026 - 10:10

Μπορεί τελικά να μην είναι κακό προαίσθημα: Ήχοι που δεν ακούμε μάς προκαλούν στρες

Η λήψη βιταμίνης D μπορεί να αποτρέψει τον διαβήτη
Υγεία
24/04/2026 - 09:00

Η λήψη βιταμίνης D μπορεί να αποτρέψει τον διαβήτη

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οι 13 τρόποι με τους οποίους το fast food βλάπτει την υγεία σας
Διατροφή
13/06/2026 - 16:34
Μητσοτάκης: Κατασκευή νέου νοσοκομείου στην Κω και αξιοποίηση του παλιού στη Ρόδο
Πολιτική Υγείας
13/06/2026 - 16:14
Ηλεκτροπόρωση: Μία παλιά μέθοδος ανοίγει νέους δρόμους για ανεγχείρητους καρκίνους του πεπτικού
Υγεία
13/06/2026 - 15:44
Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη: Το βαθιά ανθρώπινο μήνυμα του Νοσοκομείου Χανίων
Υγεία
13/06/2026 - 08:14
Η Novo Nordisk και η «ΙΜΕΡΟΕΣΣΑ» στο BeWell Festival με το μήνυμα «για μια ανάλαφρη ζωή»
Patient Talk
13/06/2026 - 03:41
Δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στον Έβρο για τα 60 χρόνια από την ίδρυση της ELPEN
Pharma News
13/06/2026 - 00:13
Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου του Προστάτη: Η επιστήμη αλλάζει τους κανόνες της πρόληψης
Health Talk
12/06/2026 - 22:43
«The Lancet»: Οι πολιτικές που μπορούν να οδηγήσουν στη μείωση της παιδικής παχυσαρκίας
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 22:18
Μελέτη για νέο φάρμακο κατά του μεταστατικού καρκίνου του μαστού ανακοινώθηκε στο ASCO 2026
Υγεία
12/06/2026 - 21:46
Ικανοποίηση στον ΙΣΑ για τη συνέχιση του προγράμματος «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 21:18
Αποκλιμάκωση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων, συνεχίζεται η επιτήρηση στη Λέσβο για τον αφθώδη πυρετό
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 20:47
Κομισιόν: Πρόοδος και προκλήσεις στους ελέγχους της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων στην ΕΕ
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 19:31
Το πρώτο κέντρο θεραπείας πρωτονίων για ογκολογικούς ασθενείς σχεδιάζει το Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου»
Υγεία
12/06/2026 - 19:09
Τον Οκτώβριο ο 4ος κύκλος του προγράμματος διατροφικής αγωγής για άτομα τρίτης ηλικίας του δήμου Αθηναίων
Διατροφή
12/06/2026 - 18:37
Σκληραίνοντας το σώμα μας: Η επιστήμη πίσω από την προπόνηση στις πολεμικές τέχνες
Fitness
12/06/2026 - 18:14
Ο ΕΕΣ βραβεύει 467 μαθητές που διακρίθηκαν στους πανελλαδικούς διαγωνισμούς
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 17:38
3ο ΣΦΕΕ Summit: Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας για να γίνει κόμβος φαρμακευτικής καινοτομίας
Pharma Policy
12/06/2026 - 17:06
Λαμπερά εγκαίνια για το νέο κέντρο γυναικολογίας και γονιμότητας Prolific
Υπηρεσίες Υγείας
12/06/2026 - 16:32
Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών
Υγεία
12/06/2026 - 16:11
Νέες συστάσεις από τον EMA για το βαλπροϊκό οξύ και το εμβόλιο κατά του chikungunya
Pharma Policy
12/06/2026 - 15:47
Νέα προειδοποίηση ΠΟΥ για τον Έμπολα: Η επιδημία εξακολουθεί να εξαπλώνεται στο Κονγκό
Υγεία
12/06/2026 - 15:32
Οι καρδιοπαθείς ζητούν μείωση της συμμετοχής σε φάρμακα για προχωρημένη ανεπάρκεια
Patient Talk
12/06/2026 - 15:17
Καρκίνος του μαστού στους άνδρες: Η συχνότητα, τα συμπτώματα και οι παράγοντες κινδύνου
Υγεία
12/06/2026 - 15:00
Η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ στο 3ο SFEE SUMMIT: «Σημαντικό βήμα προόδου το "Προλαμβάνω" αλλά πρέπει να συνεχίσουμε»
Patient Talk
12/06/2026 - 14:37
IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 14:14
Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00
Αγαπηδάκη: Το «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» συνεχίζεται έως το 2030 – Νέα φάση από την 1η Σεπτεμβρίου 2026
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 13:48
Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00
Γεωργιάδης: Σύνδεση MyHealth app με το «ηλεκτρονικό βραχιολάκι» μέσα στον Ιούνιο
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 12:00
Γιαννάκος: Διπλασιάζονται οι μισθοί των ιεραρχών και οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ τίποτα!
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 11:50

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πολυκυστικές ωοθήκες και γονιμότητα: Λύσεις για μια αθέατη διαταραχή που επηρεάζει χιλιάδες γυναίκες
Pharma News
11/06/2026 - 22:34
Σουηδία: Τα παιδιά ηλικίας κάτω των 13 ετών δεν πρέπει να έχουν smartphone
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 21:54
Η ΕΙΝΑΠ ζητεί την άμεση ενίσχυση της αιμοδοσίας του Νοσοκομείου «Μεταξά»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 03:38
Πρεμιέρα για τα από στόματος GLP-1 στην Ευρώπη - Πράσινο φως για το χάπι της Novo Nordisk στη Μ. Βρετανία
Pharma News
12/06/2026 - 10:00
Υποβοηθούμενη αναπαραγωγή: Νέες δυνατότητες με τη δωρεά γεννητικού υλικού από γνωστό δότη
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 10:42
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo