ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αυξημένος κίνδυνος πρόωρου θανάτου αν βάζεις πολύ συχνά αλάτι στο φαγητό σου

Διατροφή
PIXABAY
Το να προσθέτεις τακτικά αλάτι στα γεύματά σου μπορεί να οδηγήσει σε πρόωρο θάνατο, σύμφωνα με μία νέα μελέτη από επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Tulane.
Δευτέρα, 11/07/2022 - 19:28
— Photo: PIXABAY
Γιώργος Παπαϊωάννου Γιώργος Παπαϊωάννου

Η μελέτη αναφέρει ότι οι άντρες χάνουν 1,5 χρόνο και οι γυναίκες 2,28 έτη στην ηλικία των 50 σε σχέση με τους ανθρώπους που σπάνια ή ποτέ δεν προσθέτουν αλάτι. Όσοι προσθέτουν πάντα αλάτι στο φαγητό τους έχουν 28% μεγαλύτερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου.

Η μελέτη βασίζεται σε πάνω από μισό εκατομμύριο Βρετανούς ενήλικες που αναφέρουν τον τρόπο ζωή τους καθώς και στατιστικά υγείας στην UK Biobank. Γενικά περίπου 3/100 ανθρώπους ηλικίας 40-69 ετών πεθαίνουν πρόωρα, αναφέρουν οι επιστήμονες. Ο αυξημένος κίνδυνος από την προσθήκη αλατιού σημαίνει ότι ένα ακόμη άτομο θα πεθάνει πρόωρα σε αυτό το γκρουπ.

«Από όσο γνωρίζω, η μελέτη μας είναι η πρώτη που αξιολογεί τη σχέση μεταξύ της προσθήκης αλατιού στα τρόφιμα και του πρόωρου θανάτου», ανέφερε ο Lu Qi, της Σχολής Δημόσιας Υγείας και Τροπικής Ιατρικής του Πανεπιστημίου Tulane. «Παρέχει νέα στοιχεία για την υποστήριξη συστάσεων για τροποποίηση διατροφικών συμπεριφορών για τη βελτίωση της υγείας. Ακόμη και μια μέτρια μείωση στην πρόσληψη νατρίου, είναι πιθανό να οδηγήσει σε σημαντικά οφέλη για την υγεία, ειδικά όταν επιτυγχάνεται στον γενικό πληθυσμό».

Η εκτίμηση της συνολικής κατανάλωσης αλατιού είναι δύσκολη καθώς πολλές τροφές, ειδικά προκατασκευασμένες έχουν πολύ αλάτι προτού καν σερβιριστούν στο τραπέζι. Οι μελέτες που χρησιμοποιούν δείγματα ούρων για να μετρήσουν την πρόσληψη αλατιού δεν το δείχνουν απαραίτητα. Επίσης, κάποιες τροφές που είναι πλούσιες σε αλάτι μπορούν να καταναλωθούν με φαγητά που έχουν πολύ κάλιο, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά, που μας κάνουν καλό.

Το κάλιο είναι γνωστό ότι προστατεύει κατά τον καρδιαγγειακών νόσων και των μεταβολικών νόσων, όπως ο διαβήτης ενώ το νάτριο αυξάνει τον κίνδυνο παθήσεων, όπως ο καρκίνος, η υψηλή αρτηριακή πίεση και το εγκεφαλικό. Γι αυτό το λόγο, οι επιστήμονες επέλεξαν να κοιτάξουν στο κατά πόσο οι άνθρωπο πρόσθεσαν αλάτι στο φαγητό τους όταν βρίσκονταν στο τραπέζι ανεξάρτητά από την ποσότητα που προστέθηκε κατά την προετοιμασία του γεύματος.

Εκτός από τη διαπίστωση ότι η συνεχής προσθήκη αλατιού στα τρόφιμα συνδέεται με υψηλότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου από όλες τις αιτίες και μείωση του προσδόκιμου ζωής, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι αυτοί οι κίνδυνοι έτειναν να μειώνονται ελαφρώς σε άτομα που κατανάλωναν υψηλότερες ποσότητες φρούτων και λαχανικών, αν και αυτά τα αποτελέσματα δεν ήταν στατιστικά σημαντικά.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό European Heart.

  • ΤΡΟΦΕΣ
  • ΑΛΑΤΙ
  • ΝΑΤΡΙΟ
  • ΜΕΛΕΤΗ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Βασιλικός: Ποια τα οφέλη του για την υγεία (βίντεο)
Βασιλικός: Ποια τα οφέλη του για την υγεία (βίντεο) 11 Ιουλίου 2022
3 λόγοι που το αγριογούρουνο είναι καλύτερο από το χοιρινό και μια πρόταση μαγειρέματος 12 Ιουλίου 2022
3 λόγοι που το αγριογούρουνο είναι καλύτερο από το χοιρινό και μια πρόταση μαγειρέματος

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μελέτη για νέο φάρμακο κατά του μεταστατικού καρκίνου του μαστού ανακοινώθηκε στο ASCO 2026
Υγεία
12/06/2026 - 21:46

Μελέτη για νέο φάρμακο κατά του μεταστατικού καρκίνου του μαστού ανακοινώθηκε στο ASCO 2026

Ακόμα και μέτρια επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης μπορούν να προκαλέσουν στεφανιαία νόσο
Υγεία
10/06/2026 - 18:34

Ακόμα και μέτρια επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης μπορούν να προκαλέσουν στεφανιαία νόσο

Δέκα τροφές που κάνουν τον εγκέφαλο να παίρνει περισσότερες... στροφές
Διατροφή
04/06/2026 - 13:04

Δέκα τροφές που κάνουν τον εγκέφαλο να παίρνει περισσότερες... στροφές

Το αλκοόλ και η σύνδεσή του με καρκίνο, άνοια και καρδιοπάθειες
Υγεία
29/05/2026 - 19:57

Το αλκοόλ και η σύνδεσή του με καρκίνο, άνοια και καρδιοπάθειες

Νέα μελέτη συνδέει την υψηλότερη δόση σεμαγλουτίδης με απώλεια βάρους έως και 27,7%
Pharma News
27/05/2026 - 21:43

Νέα μελέτη συνδέει την υψηλότερη δόση σεμαγλουτίδης με απώλεια βάρους έως και 27,7%

H Ευρώπη ενδέχεται να εξελιχθεί σε hotspot του ιού chikungunya μέχρι το 2100
Υγεία
27/05/2026 - 12:00

H Ευρώπη ενδέχεται να εξελιχθεί σε hotspot του ιού chikungunya μέχρι το 2100

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οι 13 τρόποι με τους οποίους το fast food βλάπτει την υγεία σας
Διατροφή
13/06/2026 - 16:34
Μητσοτάκης: Κατασκευή νέου νοσοκομείου στην Κω και αξιοποίηση του παλιού στη Ρόδο
Πολιτική Υγείας
13/06/2026 - 16:14
Ηλεκτροπόρωση: Μία παλιά μέθοδος ανοίγει νέους δρόμους για ανεγχείρητους καρκίνους του πεπτικού
Υγεία
13/06/2026 - 15:44
Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη: Το βαθιά ανθρώπινο μήνυμα του Νοσοκομείου Χανίων
Υγεία
13/06/2026 - 08:14
Η Novo Nordisk και η «ΙΜΕΡΟΕΣΣΑ» στο BeWell Festival με το μήνυμα «για μια ανάλαφρη ζωή»
Patient Talk
13/06/2026 - 03:41
Δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στον Έβρο για τα 60 χρόνια από την ίδρυση της ELPEN
Pharma News
13/06/2026 - 00:13
Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου του Προστάτη: Η επιστήμη αλλάζει τους κανόνες της πρόληψης
Health Talk
12/06/2026 - 22:43
«The Lancet»: Οι πολιτικές που μπορούν να οδηγήσουν στη μείωση της παιδικής παχυσαρκίας
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 22:18
Μελέτη για νέο φάρμακο κατά του μεταστατικού καρκίνου του μαστού ανακοινώθηκε στο ASCO 2026
Υγεία
12/06/2026 - 21:46
Ικανοποίηση στον ΙΣΑ για τη συνέχιση του προγράμματος «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 21:18
Αποκλιμάκωση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων, συνεχίζεται η επιτήρηση στη Λέσβο για τον αφθώδη πυρετό
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 20:47
Κομισιόν: Πρόοδος και προκλήσεις στους ελέγχους της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων στην ΕΕ
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 19:31
Το πρώτο κέντρο θεραπείας πρωτονίων για ογκολογικούς ασθενείς σχεδιάζει το Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου»
Υγεία
12/06/2026 - 19:09
Τον Οκτώβριο ο 4ος κύκλος του προγράμματος διατροφικής αγωγής για άτομα τρίτης ηλικίας του δήμου Αθηναίων
Διατροφή
12/06/2026 - 18:37
Σκληραίνοντας το σώμα μας: Η επιστήμη πίσω από την προπόνηση στις πολεμικές τέχνες
Fitness
12/06/2026 - 18:14
Ο ΕΕΣ βραβεύει 467 μαθητές που διακρίθηκαν στους πανελλαδικούς διαγωνισμούς
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 17:38
3ο ΣΦΕΕ Summit: Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας για να γίνει κόμβος φαρμακευτικής καινοτομίας
Pharma Policy
12/06/2026 - 17:06
Λαμπερά εγκαίνια για το νέο κέντρο γυναικολογίας και γονιμότητας Prolific
Υπηρεσίες Υγείας
12/06/2026 - 16:32
Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών
Υγεία
12/06/2026 - 16:11
Νέες συστάσεις από τον EMA για το βαλπροϊκό οξύ και το εμβόλιο κατά του chikungunya
Pharma Policy
12/06/2026 - 15:47
Νέα προειδοποίηση ΠΟΥ για τον Έμπολα: Η επιδημία εξακολουθεί να εξαπλώνεται στο Κονγκό
Υγεία
12/06/2026 - 15:32
Οι καρδιοπαθείς ζητούν μείωση της συμμετοχής σε φάρμακα για προχωρημένη ανεπάρκεια
Patient Talk
12/06/2026 - 15:17
Καρκίνος του μαστού στους άνδρες: Η συχνότητα, τα συμπτώματα και οι παράγοντες κινδύνου
Υγεία
12/06/2026 - 15:00
Η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ στο 3ο SFEE SUMMIT: «Σημαντικό βήμα προόδου το "Προλαμβάνω" αλλά πρέπει να συνεχίσουμε»
Patient Talk
12/06/2026 - 14:37
IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 14:14
Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00
Αγαπηδάκη: Το «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» συνεχίζεται έως το 2030 – Νέα φάση από την 1η Σεπτεμβρίου 2026
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 13:48
Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00
Γεωργιάδης: Σύνδεση MyHealth app με το «ηλεκτρονικό βραχιολάκι» μέσα στον Ιούνιο
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 12:00
Γιαννάκος: Διπλασιάζονται οι μισθοί των ιεραρχών και οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ τίποτα!
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 11:50

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η ΕΙΝΑΠ ζητεί την άμεση ενίσχυση της αιμοδοσίας του Νοσοκομείου «Μεταξά»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 03:38
Πρεμιέρα για τα από στόματος GLP-1 στην Ευρώπη - Πράσινο φως για το χάπι της Novo Nordisk στη Μ. Βρετανία
Pharma News
12/06/2026 - 10:00
Υποβοηθούμενη αναπαραγωγή: Νέες δυνατότητες με τη δωρεά γεννητικού υλικού από γνωστό δότη
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 10:42
Γιαννάκος: Διπλασιάζονται οι μισθοί των ιεραρχών και οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ τίποτα!
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 11:50
Γεωργιάδης: Σύνδεση MyHealth app με το «ηλεκτρονικό βραχιολάκι» μέσα στον Ιούνιο
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 12:00
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo