ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η κατανάλωση περισσότερων φρούτων ασπίδα των πνευμόνων έναντι στη ρύπανση ειδικά στις γυναίκες!

Υγεία
Freepik
Ερευνητές επισημαίνουν τα αντιοξειδωτικά και τις αντιφλεγμονώδεις ουσίες που περιέχονται στα φρούτα ως πιθανή άμυνα κατά των επιβλαβών αιωρούμενων σωματιδίων.
Τρίτη, 30/09/2025 - 15:13
— Photo: Freepik
News4Health Team News4Health Team

Η κατανάλωση φρούτων μπορεί να μειώσει τις επιπτώσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στη λειτουργία των πνευμόνων, σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάστηκε στο Συνέδριο της Ευρωπαϊκής Πνευμονολογικής Εταιρείας στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας.

Η μελέτη παρουσιάστηκε από την Pimpika Kaewsri, διδακτορική φοιτήτρια του Κέντρου Περιβαλλοντικής Υγείας και Βιωσιμότητας του Πανεπιστημίου του Λέστερ, στο Ηνωμένο Βασίλειο.

«Πάνω από το 90% του παγκόσμιου πληθυσμού εκτίθεται σε επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης που υπερβαίνουν τις κατευθυντήριες γραμμές του ΠΟΥ, και πολλές έρευνες δείχνουν ότι η έκθεση σε υψηλότερα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης συνδέεται με μειωμένη λειτουργία των πνευμόνων.

«Ξεχωριστά, μια υγιεινή διατροφή —ιδιαίτερα μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά— έχει συνδεθεί με καλύτερη λειτουργία των πνευμόνων. Θέλαμε να διερευνήσουμε εάν μια υγιεινή διατροφή ή συγκεκριμένες ομάδες τροφίμων θα μπορούσαν να τροποποιήσουν ή να μετριάσουν εν μέρει τις γνωστές αρνητικές επιπτώσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στη λειτουργία των πνευμόνων", εξήγησε η ερευνήτρια.

Χρησιμοποιώντας δεδομένα της UK Biobank από περίπου 200.000 συμμετέχοντες, η Kaewsri συνέκρινε τις διατροφικές συνήθειες των ατόμων —συμπεριλαμβανομένης της πρόσληψης φρούτων, λαχανικών και δημητριακών ολικής αλέσεως— με τη λειτουργία των πνευμόνων τους (FEV1 — η ποσότητα αέρα που εκπνέεται σε ένα δευτερόλεπτο) και την έκθεσή τους στην ατμοσφαιρική ρύπανση με τη μορφή λεπτών σωματιδίων (PM2,5). Η συγκέντρωση PM2,5 είναι η ποσότητα πολύ μικρών σωματιδίων, 2,5 μικρομέτρων ή μικρότερων, που απελευθερώνονται στην ατμόσφαιρα, για παράδειγμα από τις εξάτμισεις των οχημάτων και τις βιομηχανικές διεργασίες. Η ομάδα έλαβε επίσης υπόψη άλλους παράγοντες, όπως την ηλικία, το ύψος και την κοινωνικοοικονομική κατάσταση.

Για κάθε αύξηση της έκθεσης σε PM2,5 κατά πέντε μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο αέρα, η ομάδα παρατήρησε μείωση 78,1 ml στο FEV1 στην ομάδα με χαμηλή κατανάλωση φρούτων, σε σύγκριση με μείωση μόλις 57,5 ml στην ομάδα με υψηλή κατανάλωση φρούτων στις γυναίκες.

Η Kaewsri εξηγεί: «Η μελέτη μας επιβεβαίωσε ότι μια υγιεινή διατροφή συνδέεται με καλύτερη λειτουργία των πνευμόνων τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες, ανεξάρτητα από την έκθεση στην ατμοσφαιρική ρύπανση. Και ότι οι γυναίκες που κατανάλωναν τέσσερις μερίδες φρούτων την ημέρα ή περισσότερες φαινόταν να έχουν μικρότερη μείωση της πνευμονικής λειτουργίας που σχετίζεται με την ατμοσφαιρική ρύπανση, σε σύγκριση με εκείνες που κατανάλωναν λιγότερα φρούτα.

«Αυτό μπορεί να εξηγηθεί εν μέρει από τις αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ενώσεις που υπάρχουν φυσικά στα φρούτα. Αυτές οι ενώσεις θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην άμβλυνση του οξειδωτικού στρες και της φλεγμονής που προκαλούνται από τα λεπτά σωματίδια, αντισταθμίζοντας ενδεχομένως ορισμένες από τις βλαβερές επιπτώσεις της ατμοσφαιρικής

Η Kaewsri σημείωσε επίσης ότι, στον πληθυσμό της μελέτης, οι άνδρες ανέφεραν γενικά χαμηλότερη κατανάλωση φρούτων από τις γυναίκες. «Αυτή η διαφορά στα διατροφικά πρότυπα μπορεί να εξηγήσει γιατί η πιθανή προστατευτική επίδραση των φρούτων έναντι της ατμοσφαιρικής ρύπανσης παρατηρήθηκε μόνο στις γυναίκες», προσθέτει.

Η Kaewsri σχεδιάζει να επεκτείνει την έρευνα διερευνώντας εάν η διατροφή μπορεί να επηρεάσει τις αλλαγές στη λειτουργία των πνευμόνων με την πάροδο του χρόνου.

Τελευταία τροποποίηση στις 30/09/2025 - 14:45
  • ΦΡΟΥΤΑ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΝΕΥΜΟΝΑΣ
  • ΡΥΠΑΝΣΗ
  • ΜΙΚΡΟΣΩΜΑΤΙΔΙΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Ο αυτισμός μπορεί να είναι το τίμημα για την εξέλιξη του ανθρώπινου εγκεφάλου
Ο αυτισμός μπορεί να είναι το τίμημα για την εξέλιξη του ανθρώπινου εγκεφάλου 30 Σεπτεμβρίου 2025
ΓΝΑ: Η τεχνητή νοημοσύνη στη μάχη κατά της εν τω βάθει φλεβικής θρόμβωσης 30 Σεπτεμβρίου 2025
ΓΝΑ: Η τεχνητή νοημοσύνη στη μάχη κατά της εν τω βάθει φλεβικής θρόμβωσης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι πέντε λόγοι για τους οποίους η διατροφή πρέπει να καθοδηγείται από κλινικό διαιτολόγο
Health Talk
05/08/2026 - 18:59

Οι πέντε λόγοι για τους οποίους η διατροφή πρέπει να καθοδηγείται από κλινικό διαιτολόγο

Ιδρώτας και διατροφή: Πώς σαμποτάρουν το δέρμα μας το καλοκαίρι
Health Talk
30/07/2026 - 20:13

Ιδρώτας και διατροφή: Πώς σαμποτάρουν το δέρμα μας το καλοκαίρι

Ιδιοπαθής πνευμονική ίνωση -ΧΑΠ: Ανακάλυψη Έλληνα ερευνητή φέρνει πιο κοντά τη θεραπεία
Υγεία
27/07/2026 - 16:24

Ιδιοπαθής πνευμονική ίνωση -ΧΑΠ: Ανακάλυψη Έλληνα ερευνητή φέρνει πιο κοντά τη θεραπεία

Η κατανάλωση φαγητού μέσα σε 9 ώρες την ημέρα ίσως προστατεύει τη μνήμη και τον εγκέφαλο
Διατροφή
27/07/2026 - 12:00

Η κατανάλωση φαγητού μέσα σε 9 ώρες την ημέρα ίσως προστατεύει τη μνήμη και τον εγκέφαλο

Πότε τα φρούτα και τα λαχανικά δεν είναι πλέον ασφαλή για κατανάλωση
Διατροφή
22/07/2026 - 14:00

Πότε τα φρούτα και τα λαχανικά δεν είναι πλέον ασφαλή για κατανάλωση

Καρκίνος του πνεύμονα σε μη καπνιστές κάτω των 50: Ο ρόλος των φυτοφαρμάκων σε φρούτα-λαχανικα
Υγεία
17/07/2026 - 13:00

Καρκίνος του πνεύμονα σε μη καπνιστές κάτω των 50: Ο ρόλος των φυτοφαρμάκων σε φρούτα-λαχανικα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πότε πρέπει να μας ανησυχήσει ο χρόνιος βήχας και ποιους κινδύνους μπορεί να κρύβει
Health Talk
12/08/2026 - 17:59
Παγκόσμια Ημέρα Νεολαίας: Ο ΕΕΣ καλεί νέους και εφήβους να ενταχθούν στις δράσεις του τομέα
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 17:33
Επαναστατικό ψηφιακό «τεστ» χαρτογραφεί την έκθεσή μας στις χημικές ουσίες
Digital Health
12/08/2026 - 17:11
Θερμική εξάντληση ή θερμοπληξία; Η γνώση των διαφορών τους μπορεί να σώσει ζωές
Υγεία
12/08/2026 - 16:41
Κλειστοί οι λόφοι Λυκαβηττού και Φινόπουλου για τον κίνδυνο φωτιάς
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 15:48
ΕΛΛΟΚ: Σημαντικό βήμα για την ογκολογική φροντίδα στη Δυτική Μακεδονία η αναβάθμιση του «Μποδοσάκειου»
Patient Talk
12/08/2026 - 15:26
Αντίδραση του ΠΟΥ για το νέο διάταγμα Τραμπ σχετικά με τα εμβόλια
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 14:44
Θερμοκρασίες άνω των 35 βαθμών και σήμερα σε Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 14:08
Τα... πιάτα μας γίνονται όλο και πιο φτωχά σε ποικιλία φρέσκων λαχανικών
Διατροφή
12/08/2026 - 13:34
Χαρδαλιάς: «Η Περιφέρεια Αττικής αύξησε κατά 30% τις δράσεις κατά των κουνουπιών»
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 13:03
Η Meta αντιμέτωπη με αγωγή τριάντα πολιτειών των ΗΠΑ για τον εθισμό ανηλίκων στα social media
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 12:37
Η πολυδιάστατη επιβάρυνση των φροντιστών ασθενών με καρκίνο
Ψυχική Υγεία
12/08/2026 - 11:59
Βοήθεια 2 εκατ. ευρώ από την ΕΕ στη σεισμόπληκτη Κολομβία
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 11:34
Η μακροχρόνια περιπέτεια των ανθρώπων που χτυπήθηκαν από κεραυνούς
Υγεία
12/08/2026 - 11:12
Ο ΙΣΑ ζητεί αμοιβή για τους ιατρούς που συμμετέχουν στις επιτροπές ελέγχου της περιφέρειας
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 10:21
Σχεδόν ποτέ δεν φταίει το φαγητό για τα κιλά των καλοκαιρινών διακοπών - Ο απλός κανόνας των 72 ωρών
Health Talk
12/08/2026 - 09:59
Το BBQ αλλιώς: Επτά καλοκαιρινές και φιλικές προς την καρδιά συνταγές για... σχάρα
Διατροφή
11/08/2026 - 17:12
Μετάθεση της πλήρους έναρξης του Ψηφιακού Αποθετηρίου για την 1η Ιανουαρίου ζητεί ο ΠΙΣ
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 16:39
Παγκόσμιος Μετεωρολογικός Οργανισμός: Πιο συχνές και περισσότερο έντονες οι ακραίες ζέστες
Επικαιρότητα
11/08/2026 - 16:04
Κονγκό: Ξεπέρασαν τους 2.000 οι θάνατοι από την επιδημία του Έμπολα
Επικαιρότητα
11/08/2026 - 15:37
Πρωτοποριακή επέμβαση σε επιβαρυμένο ηλικιωμένο ασθενή στο ΑΧΕΠΑ
Υγεία
11/08/2026 - 14:46
Γεωργιάδης: «Το "Παπανικολάου" ενισχύεται με 88 θέσεις επικουρικού προσωπικού»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 13:51
Safe Water Sports: Κανόνες ασφαλείας στη θάλασσα για τους ηλικιωμένους
Υγεία
11/08/2026 - 13:24
Αγωνιστική Συσπείρωση Υγειονομικών: «Καμία ανοχή στη βία κατά των εργαζομένων στα νοσοκομεία»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 12:44
Εμβολιασμός πτηνών κατά του στελέχους Η5 της γρίπης στην Αυστραλία
Επικαιρότητα
11/08/2026 - 12:18
Η Καλιφόρνια ανάβει «κόκκινο» στους AI «ψυχοθεραπευτές» - Η παραδοχή της OpenAI για τις αυτοκτονίες
Ψυχική Υγεία
11/08/2026 - 11:53
Όταν η υγιεινή διατροφή γίνεται... νευρική ορθορεξία - Ποιος ο ρόλος των social media
Διατροφή
11/08/2026 - 11:09
Γεωργιάδης για Βενιζέλειο: «Κλειστό και άδειο το γραφείο που έπεσαν οι σοβάδες»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 10:14
H «άγνωστη» πλευρά της κλιματικής αλλαγής: Οι ζεστές νύχτες επιβαρύνουν το σώμα
Υγεία
11/08/2026 - 09:42
Οι κίνδυνοι για τα μάτια μας από τα θαλάσσια σπορ και πως θα τα προστατεύσουμε
Health Talk
11/08/2026 - 09:18

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Χωρίς αξονικό τομογράφο το νοσοκομείο «Αττικόν» - Σε κίνδυνο η εξυπηρέτηση των ασθενών
Πολιτική Υγείας
10/08/2026 - 14:23
Έκκληση για 10 κατεπείγουσες κοινές δράσεις κατά της επιδημίας Έμπολα στο Κονγκό
Πολιτική Υγείας
10/08/2026 - 16:46
Γεωργιάδης για Βενιζέλειο: «Κλειστό και άδειο το γραφείο που έπεσαν οι σοβάδες»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 10:14
Όταν η υγιεινή διατροφή γίνεται... νευρική ορθορεξία - Ποιος ο ρόλος των social media
Διατροφή
11/08/2026 - 11:09
Αγωνιστική Συσπείρωση Υγειονομικών: «Καμία ανοχή στη βία κατά των εργαζομένων στα νοσοκομεία»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 12:44
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo