Οι διαφημίσεις που ισχυρίζονται ότι οι μάσκες προσώπου LED μπορούν να βελτιώσουν την ακμή και τη ροδόχρου ακμή έχουν απαγορευτεί από τις αρχές εποπτείας της διαφήμισης στη Μεγάλη Βρετανία για την προβολή μη εξουσιοδοτημένων ιατρικών ισχυρισμών.
Η παγκόσμια αγορά μάσκας προσώπου LED κινείται σε πολλές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο, παρά τη δημοτικότητα των συσκευών οικιακής ομορφιάς, οι δερματολόγοι είναι διχασμένοι ως προς το αν οι δίοδοι εκπομπής φωτός (LED) μπορούν να προσφέρουν τα ίδια αποτελέσματα με τις συσκευές ιατρικού βαθμού που χρησιμοποιούνται στις κλινικές.
Υπάρχουν ορισμένες ενδείξεις που υποδηλώνουν ότι η θεραπεία με LED μπορεί να διεγείρει τα κύτταρα και να βελτιώσει το δέρμα, αλλά για να γίνουν ιατρικοί ισχυρισμοί σχετικά με δερματικές παθήσεις, όπως η ακμή και η ροδόχρους ακμή, οι συσκευές πρέπει να είναι καταχωρημένες στην Υπηρεσία Ρύθμισης Φαρμάκων και Προϊόντων Υγείας (MHRA).
Χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη, η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (ASA) αναζήτησε διαφημίσεις που ενδέχεται να παραβιάζουν αυτούς τους κανόνες.
Η Izzy Dharmasiri, της ASA, δήλωσε: «Γνωρίζουμε ότι οι διαφημίσεις μπορούν να επηρεάσουν τις αγορές των καταναλωτών. Όσον αφορά την περιποίηση του δέρματος και τις θεραπείες υγείας, είναι σημαντικό οι διαφημιστές να μην θολώνουν τα όρια μεταξύ του αισθητικού οφέλους και των ιατρικών ισχυρισμών.
Οι άνθρωποι πρέπει να μπορούν να εμπιστεύονται τις διαφημίσεις που βλέπουν και ακούν. Οι κανόνες για τις διαφημίσεις είναι σαφείς: τα προϊόντα που ισχυρίζονται ότι θεραπεύουν ή προλαμβάνουν ιατρικές παθήσεις πρέπει να έχουν άδεια ή να είναι καταχωρημένα στην MHRA. Οι διαφημιστές πρέπει επίσης να έχουν αποδεικτικά στοιχεία για να υποστηρίξουν τους ισχυρισμούς που κάνουν στις διαφημίσεις τους. Είναι σημαντικό να δράσουμε για την προστασία των ανθρώπων που μπορεί να είναι ευάλωτοι και να αναζητούν πραγματικές λύσεις σε ιατρικά προβλήματα".
Πηγή: Independent





