ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Επιστήμονες μετέτρεψαν ντομάτες σε μία πλούσια πηγή βιταμίνης D

Διατροφή
PEXELS
Επιστήμονες δημιούργησαν γενετικά τροποποιημένες ντομάτες, οι οποίες περιείχαν τόση προβιταμίνη D3 - τον πρόδρομο της βιταμίνης D - όσο δύο αυγά ή μία κουταλιά της σούπας τόνο.
Τρίτη, 24/05/2022 - 15:21
— Photo: PEXELS
Γιώργος Παπαϊωάννου Γιώργος Παπαϊωάννου

Οι δοκιμές σε εξωτερικούς χώρους για τις ντομάτες αναμένεται να ξεκινήσουν στο Ηνωμένο Βασίλειο τον επόμενο μήνα και, εάν είναι επιτυχείς, θα μπορούσαν να παρέχουν μια σημαντική νέα διατροφική πηγή βιταμίνης D.

Η βιταμίνη D είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της υγείας των οστών, των δοντιών και των μυών. Η κύρια πηγή αυτής της θρεπτικής ουσίας προέρχεται από την έκθεση του δέρματος στο ηλιακό φως, το οποίο μετατρέπει την προβιταμίνη D3 σε μια ενεργή μορφή βιταμίνης D που μπορεί να χρησιμοποιήσει το σώμα μας.

«Οι ντομάτες με γονιδιακή επεξεργασία για τη συσσώρευση προβιταμίνης D3 σε επίπεδα πάνω από τις συνιστώμενες διατροφικές οδηγίες θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε καλύτερη υγεία για πολλούς, ειδικά καθώς οι ντομάτες είναι μια ευρέως προσβάσιμη και εύκολα καταναλωμένη τροφή», δήλωσε ο Γκάι Πόπι, καθηγητής οικολογίας στο Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον.

Πώς δημιουργήθηκαν αυτές οι ντομάτες

Τα φυτά τομάτας δημιουργήθηκαν, καθώς έγιναν μικροσκοπικές αλλαγές σε ένα υπάρχον γονίδιο τομάτας χρησιμοποιώντας μια τεχνική επεξεργασίας που ονομάζεται Crispr-Cas9 . «Είναι σαν ένα ζευγάρι μοριακά τσιμπιδάκια, τα οποία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να κόψετε με ακρίβεια ένα πολύ μικρό κομμάτι του γονιδίου για να ενισχύσετε ένα επιθυμητό χαρακτηριστικό στα φυτά πολύ πιο γρήγορα από την παραδοσιακή διαδικασία αναπαραγωγής και χωρίς να εισάγετε ξένο DNA από άλλα είδη. είπε ο Jie Li στο John Innes Center στο Norwich, ο οποίος ηγήθηκε της έρευνας.

Σε αυτή την περίπτωση, το επίκεντρό τους ήταν ένα ένζυμο που βρίσκεται σε φυτά τομάτας και το οποίο κανονικά μετατρέπει την προβιταμίνη D3 σε χοληστερόλη. Με την αλλαγή αυτού του ενζύμου, οι ερευνητές κατάφεραν να μπλοκάρουν αυτό το μονοπάτι, που σημαίνει ότι η προβιταμίνη D3 συσσωρεύτηκε στους καρπούς και τα φύλλα της ντομάτας.

Υπολόγισαν ότι η ποσότητα προβιταμίνης D3 σε ένα φρούτο ντομάτας – εάν μετατραπεί σε βιταμίνη D3 – θα ισοδυναμούσε με τα επίπεδα που υπάρχουν σε δύο μεσαίου μεγέθους αυγά ή 28 γραμμάρια τόνου. Για να μετατραπεί αυτή σε ενεργή βιταμίνη D3, τα φρούτα θα πρέπει να εκτεθούν στο φως UVB ή θα μπορούσαν ενδεχομένως να αναπτυχθούν σε εξωτερικούς χώρους, κάτι που οι ερευνητές σχεδιάζουν να δοκιμάσουν σε επερχόμενες δοκιμές πεδίου. Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Nature Plants.

Η καθηγήτρια Cathie Martin στο John Innes Centre, που επέβλεψε τη μελέτη, είπε ότι απέδειξε τη δυνατότητα χρήσης γονιδιακής επεξεργασίας για την ενίσχυση των θρεπτικών ιδιοτήτων των τροφίμων και ότι η ίδια τεχνική θα μπορούσε να προκαλέσει παρόμοιες αλλαγές σε οποιαδήποτε ελίτ ποικιλία τομάτας. «Αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες θα μπορούσαν να εισάγουν αυτό το χαρακτηριστικό στις προστατευόμενες με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ποικιλίες τους ή θα μπορούσαν να εισαχθούν στην [την ποικιλία ντομάτας] Gardener's Delight, όπου δεν υπάρχει προστασία [ευρεσιτεχνίας]», είπε.

ΠΗΓΗ: Guardian

  • ΝΤΟΜΑΤΕΣ
  • ΒΙΤΑΜΙΝΗ D

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Πρόγραμμα ΔΙΑΤΡΟΦΗ του Ινστιτούτου Prolepsis
Πρόγραμμα ΔΙΑΤΡΟΦΗ του Ινστιτούτου Prolepsis 23 Μαϊος 2022
Ένα αυγό την ημέρα κάνει τις καρδιαγγειακές ασθένειες πέρα 25 Μαϊος 2022
Ένα αυγό την ημέρα κάνει τις καρδιαγγειακές ασθένειες πέρα

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Έλλειψη βιταμίνης D: Τα 5 σημάδια που δεν πρέπει να αγνοήσετε
Υγεία
26/05/2026 - 13:00

Έλλειψη βιταμίνης D: Τα 5 σημάδια που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Η λήψη βιταμίνης D μπορεί να αποτρέψει τον διαβήτη
Υγεία
24/04/2026 - 09:00

Η λήψη βιταμίνης D μπορεί να αποτρέψει τον διαβήτη

Πώς η βιταμίνη D μπορεί να τονώσει το ανοσοποιητικό σε πάσχοντες με Ιδιοπαθή Φλεγμονώδη Νοσήματα του Εντέρου
Υγεία
03/04/2026 - 19:38

Πώς η βιταμίνη D μπορεί να τονώσει το ανοσοποιητικό σε πάσχοντες με Ιδιοπαθή Φλεγμονώδη Νοσήματα του Εντέρου

Υψηλότερα επίπεδα βιταμίνης D μπορεί να συνδέονται με χαμηλότερο κίνδυνο Αλτσχάιμερ
Υγεία
02/04/2026 - 16:00

Υψηλότερα επίπεδα βιταμίνης D μπορεί να συνδέονται με χαμηλότερο κίνδυνο Αλτσχάιμερ

Προειδοποιήσεις ειδικών για την ανεξέλεγκτη λήψη βιταμινών D και B12 - Γιατί είναι επικίνδυνη
Υγεία
24/03/2026 - 20:24

Προειδοποιήσεις ειδικών για την ανεξέλεγκτη λήψη βιταμινών D και B12 - Γιατί είναι επικίνδυνη

Νέα θεραπευτική επιλογή για την ανεπάρκεια βιταμίνης D από την ELPEN
Pharma News
17/03/2026 - 12:49

Νέα θεραπευτική επιλογή για την ανεπάρκεια βιταμίνης D από την ELPEN

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οι 13 τρόποι με τους οποίους το fast food βλάπτει την υγεία σας
Διατροφή
13/06/2026 - 16:34
Μητσοτάκης: Κατασκευή νέου νοσοκομείου στην Κω και αξιοποίηση του παλιού στη Ρόδο
Πολιτική Υγείας
13/06/2026 - 16:14
Ηλεκτροπόρωση: Μία παλιά μέθοδος ανοίγει νέους δρόμους για ανεγχείρητους καρκίνους του πεπτικού
Υγεία
13/06/2026 - 15:44
Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη: Το βαθιά ανθρώπινο μήνυμα του Νοσοκομείου Χανίων
Υγεία
13/06/2026 - 08:14
Η Novo Nordisk και η «ΙΜΕΡΟΕΣΣΑ» στο BeWell Festival με το μήνυμα «για μια ανάλαφρη ζωή»
Patient Talk
13/06/2026 - 03:41
Δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στον Έβρο για τα 60 χρόνια από την ίδρυση της ELPEN
Pharma News
13/06/2026 - 00:13
Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου του Προστάτη: Η επιστήμη αλλάζει τους κανόνες της πρόληψης
Health Talk
12/06/2026 - 22:43
«The Lancet»: Οι πολιτικές που μπορούν να οδηγήσουν στη μείωση της παιδικής παχυσαρκίας
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 22:18
Μελέτη για νέο φάρμακο κατά του μεταστατικού καρκίνου του μαστού ανακοινώθηκε στο ASCO 2026
Υγεία
12/06/2026 - 21:46
Ικανοποίηση στον ΙΣΑ για τη συνέχιση του προγράμματος «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 21:18
Αποκλιμάκωση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων, συνεχίζεται η επιτήρηση στη Λέσβο για τον αφθώδη πυρετό
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 20:47
Κομισιόν: Πρόοδος και προκλήσεις στους ελέγχους της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων στην ΕΕ
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 19:31
Το πρώτο κέντρο θεραπείας πρωτονίων για ογκολογικούς ασθενείς σχεδιάζει το Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου»
Υγεία
12/06/2026 - 19:09
Τον Οκτώβριο ο 4ος κύκλος του προγράμματος διατροφικής αγωγής για άτομα τρίτης ηλικίας του δήμου Αθηναίων
Διατροφή
12/06/2026 - 18:37
Σκληραίνοντας το σώμα μας: Η επιστήμη πίσω από την προπόνηση στις πολεμικές τέχνες
Fitness
12/06/2026 - 18:14
Ο ΕΕΣ βραβεύει 467 μαθητές που διακρίθηκαν στους πανελλαδικούς διαγωνισμούς
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 17:38
3ο ΣΦΕΕ Summit: Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας για να γίνει κόμβος φαρμακευτικής καινοτομίας
Pharma Policy
12/06/2026 - 17:06
Λαμπερά εγκαίνια για το νέο κέντρο γυναικολογίας και γονιμότητας Prolific
Υπηρεσίες Υγείας
12/06/2026 - 16:32
Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών
Υγεία
12/06/2026 - 16:11
Νέες συστάσεις από τον EMA για το βαλπροϊκό οξύ και το εμβόλιο κατά του chikungunya
Pharma Policy
12/06/2026 - 15:47
Νέα προειδοποίηση ΠΟΥ για τον Έμπολα: Η επιδημία εξακολουθεί να εξαπλώνεται στο Κονγκό
Υγεία
12/06/2026 - 15:32
Οι καρδιοπαθείς ζητούν μείωση της συμμετοχής σε φάρμακα για προχωρημένη ανεπάρκεια
Patient Talk
12/06/2026 - 15:17
Καρκίνος του μαστού στους άνδρες: Η συχνότητα, τα συμπτώματα και οι παράγοντες κινδύνου
Υγεία
12/06/2026 - 15:00
Η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ στο 3ο SFEE SUMMIT: «Σημαντικό βήμα προόδου το "Προλαμβάνω" αλλά πρέπει να συνεχίσουμε»
Patient Talk
12/06/2026 - 14:37
IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 14:14
Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00
Αγαπηδάκη: Το «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» συνεχίζεται έως το 2030 – Νέα φάση από την 1η Σεπτεμβρίου 2026
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 13:48
Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00
Γεωργιάδης: Σύνδεση MyHealth app με το «ηλεκτρονικό βραχιολάκι» μέσα στον Ιούνιο
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 12:00
Γιαννάκος: Διπλασιάζονται οι μισθοί των ιεραρχών και οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ τίποτα!
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 11:50

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η ΕΙΝΑΠ ζητεί την άμεση ενίσχυση της αιμοδοσίας του Νοσοκομείου «Μεταξά»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 03:38
Πρεμιέρα για τα από στόματος GLP-1 στην Ευρώπη - Πράσινο φως για το χάπι της Novo Nordisk στη Μ. Βρετανία
Pharma News
12/06/2026 - 10:00
Υποβοηθούμενη αναπαραγωγή: Νέες δυνατότητες με τη δωρεά γεννητικού υλικού από γνωστό δότη
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 10:42
Γιαννάκος: Διπλασιάζονται οι μισθοί των ιεραρχών και οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ τίποτα!
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 11:50
Γεωργιάδης: Σύνδεση MyHealth app με το «ηλεκτρονικό βραχιολάκι» μέσα στον Ιούνιο
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 12:00
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo