ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Γιγαντιαία έρευνα: Το κόκκινο και το επεξεργασμένο κρέας «ραγίζει» την καρδιά μας

Διατροφή
PIXABAY
Η μεγαλύτερη ανασκόπηση όλω των μεγάλης κλίμακας μελετών μέχρι σήμερα κατέληξαν ότι το κόκκινο και το επεξεργασμένο κρέας αυξάνει τον ρίσκο καρδιακής νόσου.
Πέμπτη, 22/07/2021 - 15:28
— Photo: PIXABAY
Γιώργος Παπαϊωάννου Γιώργος Παπαϊωάννου

Παγκοσμίως οι στεφανιαίες καρδιακές νόσοι (που προκαλούνται από τη στένωση των αρτηριών που προμηθεύουν την καρδιά με αίμα) είναι υπεύθυνες για το θάνατο 9 εκατ. ανθρώπων ετησίως. Πρόκεται για το μεγαλύτερο νούμερο σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη νόσο και αποτελεί ένα τεράστιο βάρος στα συστήματα υγείας. Μέχρι σήμερα, είναι ασαφές εάν η κατανάλωση κρέατος αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακής νόσου και αν αυτό διαφέρει ανάλογα με το είδος του κρέατος.

Ερευνητές στο Τμήμα Υγείας πληθυσμού Nuffield του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης διεξήγαγαν τη μεγαλύτερη συστηματική ανασκόπηση των υποψήφιων στοιχείων μέχρι σήμερα, συμπεριλαμβανομένων δεκατριών μελετών κοόρτης στις οποίες συμμετείχαν πάνω από 1,4 εκατομμύρια άνθρωποι. Οι συμμετέχοντες στη μελέτη ολοκλήρωσαν λεπτομερείς διατροφικές αξιολογήσεις και η υγεία τους παρακολουθήθηκε για έως και 30 χρόνια. Τα αποτελέσματα δημοσιεύονται σήμερα στο Critical reviews in Food Science and Nutrition.

Συνολικά, από τα στοιχεία της ανάλυσης προκύπτει ότι:

  • Κάθε 50 g/ημέρα υψηλότερη πρόσληψη επεξεργασμένου κρέατος (π.χ. μπέικον, ζαμπόν και λουκάνικα) αύξησε τον κίνδυνο στεφανιαίας νόσου κατά 18%.
  • Κάθε 50 g/ημέρα υψηλότερη πρόσληψη μη επεξεργασμένου κόκκινου κρέατος (όπως βόειο κρέας, αρνί και χοιρινό κρέας) αύξησε τον κίνδυνο στεφανιαίας νόσου κατά 9%.
  • Δεν υπήρχε σαφής σχέση μεταξύ της κατανάλωσης πουλερικών (όπως κοτόπουλο και γαλοπούλα) και του αυξημένου κινδύνου στεφανιαίας νόσου.

Γιατό το κόκκινο και το επεξεργασμένο κρέας αυξάνουν τον κινδυνο καρδιακής νόσου

Τα ευρήματα μπορεί να οφείλονται στην υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά στο κόκκινο κρέας και στο νάτριο (αλάτι) στο επεξεργασμένο κρέας. Οι υψηλές προσλήψεις κορεσμένων λιπαρών αυξάνουν τα επίπεδα επιβλαβούς χοληστερόλης λιποπρωτεΐνης χαμηλής πυκνότητας (LDL), ενώ η υπερβολική κατανάλωση αλατιού αυξάνει την αρτηριακή πίεση. Τόσο η LDL χοληστερόλη όσο και η υψηλή αρτηριακή πίεση είναι καθιερωμένοι παράγοντες κινδύνου για στεφανιαία νόσο.

Προηγούμενες εργασίες της ίδιας ερευνητικής ομάδας έδειξαν επίσης ότι ακόμη και οι μέτριες προσλήψεις κόκκινου και επεξεργασμένου κρέατος συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του εντέρου.

Ο Δρ Keren Papier (Nuffield Τμήμα Της Υγείας του Πληθυσμού), συν-επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, δήλωσε: «Το κόκκινο και επεξεργασμένο κρέας έχουν σταθερά συνδεθεί με τον καρκίνο του εντέρου και τα ευρήματά μας υποδηλώνουν έναν πρόσθετο ρόλο στις καρδιακές παθήσεις. Ως εκ τούτου, οι τρέχουσες συστάσεις για τον περιορισμό της κατανάλωσης κόκκινου και επεξεργασμένου κρέατος μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην πρόληψη της στεφανιαίας νόσου».

Η Δρ Anika Knüppel, από το Τμήμα Υγείας του Πληθυσμού του Nuffield και η άλλη συν-επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, πρόσθεσε: «Γνωρίζουμε ότι η παραγωγή κρέατος συμβάλλει σημαντικά στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και πρέπει να μειώσουμε την παραγωγή κρέατος και, ως εκ τούτου, την κατανάλωση προς όφελος του περιβάλλοντος. Η μελέτη μας δείχνει ότι η μείωση της πρόσληψης κόκκινου και επεξεργασμένου κρέατος θα αποφέρει επίσης προσωπικά οφέλη για την υγεία».

Οι μελέτες που συμμετείχαν σε αυτή την ανάλυση βασίστηκαν κυρίως σε λευκούς ενήλικες που ζουν στην Ευρώπη ή στις ΗΠΑ. Η ερευνητική ομάδα αναφέρει ότι απαιτούνται περισσότερα δεδομένα για να εξεταστούν αυτές οι ενώσεις σε άλλους πληθυσμούς, συμπεριλαμβανομένης της Ανατολικής Ασίας και της Αφρικής.

ΠΗΓΗ: .ox.ac.uk

Τελευταία τροποποίηση στις 22/07/2021 - 15:42
  • ΕΡΕΥΝΑ
  • ΚΡΕΑΣ
  • ΚΟΚΚΙΝΟ ΚΡΕΑΣ
  • ΚΑΡΔΙΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Οι εφτά διατροφικοί μύθοι που σίγουρα έχεις ακούσει και πιστέψει
Οι εφτά διατροφικοί μύθοι που σίγουρα έχεις ακούσει και πιστέψει 21 Ιουλίου 2021
Ροδάκινα: Το όφελος για την υγεία σου που δεν γνώριζες 23 Ιουλίου 2021
Ροδάκινα: Το όφελος για την υγεία σου που δεν γνώριζες

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η μακροχρόνια περιπέτεια των ανθρώπων που χτυπήθηκαν από κεραυνούς
Υγεία
12/08/2026 - 11:12

Η μακροχρόνια περιπέτεια των ανθρώπων που χτυπήθηκαν από κεραυνούς

Πανευρωπαϊκή έρευνα: Το 64% των Ελλήνων εργαζόμενων θα άλλαζε δουλειά για χάρη του κατοικιδίου του
Pet
06/08/2026 - 20:49

Πανευρωπαϊκή έρευνα: Το 64% των Ελλήνων εργαζόμενων θα άλλαζε δουλειά για χάρη του κατοικιδίου του

"Δεν αλλάζει ο άνθρωπος!" - Κι όμως αλλάζει! Τι έδειξε νέα έρευνα
Ψυχική Υγεία
04/08/2026 - 16:00

"Δεν αλλάζει ο άνθρωπος!" - Κι όμως αλλάζει! Τι έδειξε νέα έρευνα

Περιεμμηνόπαυση και καρδιά: Πότε τα συμπτώματα από το στήθος χρειάζονται επείγουσα αντιμετώπιση
Υγεία
23/07/2026 - 19:07

Περιεμμηνόπαυση και καρδιά: Πότε τα συμπτώματα από το στήθος χρειάζονται επείγουσα αντιμετώπιση

Ο ΠΟΥ γιόρτασε τα 25 χρόνια του προγράμματος Research4Life
Επικαιρότητα
22/07/2026 - 16:59

Ο ΠΟΥ γιόρτασε τα 25 χρόνια του προγράμματος Research4Life

Πόσο διαφέρουν τελικά η ανδρική και η γυναικεία καρδιά - Ειδικός εξηγεί όσα πρέπει να γνωρίζουμε
Health Talk
22/07/2026 - 16:18

Πόσο διαφέρουν τελικά η ανδρική και η γυναικεία καρδιά - Ειδικός εξηγεί όσα πρέπει να γνωρίζουμε

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΕΚΑΒ: Σε αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα για την πυρκαγιά στη Χαλκιδική
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 18:02
Το αίσθημα της αδικίας και η συσχέτισή του με τις θεωρίες συνομωσίας
Ψυχική Υγεία
13/08/2026 - 17:46
Βουλωμένα αυτιά από τις καλοκαιρινές βουτιές: Πως συμβαίνει και ποια η αντιμετώπιση
Υγεία
13/08/2026 - 16:39
Νόσος των Λεγεωνάριων: Διαχρονική απειλή για τη δημόσια υγεία – Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο
Υγεία
13/08/2026 - 16:01
Αντιδρά η ΠΟΕΔΗΝ στην πειθαρχική δίωξη της προέδρου των εργαζομένων στο Νοσοκομείο Σύρου
Πολιτική Υγείας
13/08/2026 - 15:18
Τα ζώα και οι ασυνήθιστες συμπεριφορές τους σε μια ολική έκλειψη Ηλίου
Pet
13/08/2026 - 14:43
Καθημερινό χάπι GLP 1 για την απώλεια βάρους έλαβε έγκριση χρήσης στην Βρετανία
Pharma News
13/08/2026 - 14:16
Παράταση έως τις 31 Δεκεμβρίου για το Ψηφιακό Αποθετήριο ζητεί και ο ΙΣΠ
Πολιτική Υγείας
13/08/2026 - 13:38
Σε επιφυλακή η Πολιτική Προστασία για την εξέλιξη των θυελλωδών ανέμων
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 13:04
Αποχή από το σεξ: Γιατί είναι ταμπού και ποιες επιπτώσεις μπορεί να έχει
Ψυχική Υγεία
13/08/2026 - 12:38
Διατροφικές «βόμβες» στα ράφια: Επτά προϊόντα που δεν πρέπει να αγγίζουμε
Διατροφή
13/08/2026 - 11:49
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να «ξεκλειδώσει» τα μυστικά των βακτηριοφάγων
Υγεία
13/08/2026 - 11:04
ΕΟΔΥ: 45 νέα κρούσματα λοίμωξης του ιού του Δυτικού Νείλου και 9 θάνατοι
Υγεία
13/08/2026 - 10:19
«Ο πρόεδρος δεν δείχνει καλά»: Κορυφαίος καρδιολόγος άνοιξε συζήτηση για την υγεία του Τραμπ
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 09:52
Πότε πρέπει να μας ανησυχήσει ο χρόνιος βήχας και ποιους κινδύνους μπορεί να κρύβει
Health Talk
12/08/2026 - 17:59
Παγκόσμια Ημέρα Νεολαίας: Ο ΕΕΣ καλεί νέους και εφήβους να ενταχθούν στις δράσεις του τομέα
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 17:33
Επαναστατικό ψηφιακό «τεστ» χαρτογραφεί την έκθεσή μας στις χημικές ουσίες
Digital Health
12/08/2026 - 17:11
Θερμική εξάντληση ή θερμοπληξία; Η γνώση των διαφορών τους μπορεί να σώσει ζωές
Υγεία
12/08/2026 - 16:41
Κλειστοί οι λόφοι Λυκαβηττού και Φινόπουλου για τον κίνδυνο φωτιάς
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 15:48
ΕΛΛΟΚ: Σημαντικό βήμα για την ογκολογική φροντίδα στη Δυτική Μακεδονία η αναβάθμιση του «Μποδοσάκειου»
Patient Talk
12/08/2026 - 15:26
Αντίδραση του ΠΟΥ για το νέο διάταγμα Τραμπ σχετικά με τα εμβόλια
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 14:44
Θερμοκρασίες άνω των 35 βαθμών και σήμερα σε Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 14:08
Τα... πιάτα μας γίνονται όλο και πιο φτωχά σε ποικιλία φρέσκων λαχανικών
Διατροφή
12/08/2026 - 13:34
Χαρδαλιάς: «Η Περιφέρεια Αττικής αύξησε κατά 30% τις δράσεις κατά των κουνουπιών»
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 13:03
Η Meta αντιμέτωπη με αγωγή τριάντα πολιτειών των ΗΠΑ για τον εθισμό ανηλίκων στα social media
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 12:37
Η πολυδιάστατη επιβάρυνση των φροντιστών ασθενών με καρκίνο
Ψυχική Υγεία
12/08/2026 - 11:59
Βοήθεια 2 εκατ. ευρώ από την ΕΕ στη σεισμόπληκτη Κολομβία
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 11:34
Η μακροχρόνια περιπέτεια των ανθρώπων που χτυπήθηκαν από κεραυνούς
Υγεία
12/08/2026 - 11:12
Ο ΙΣΑ ζητεί αμοιβή για τους ιατρούς που συμμετέχουν στις επιτροπές ελέγχου της περιφέρειας
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 10:21
Σχεδόν ποτέ δεν φταίει το φαγητό για τα κιλά των καλοκαιρινών διακοπών - Ο απλός κανόνας των 72 ωρών
Health Talk
12/08/2026 - 09:59

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Γεωργιάδης για Βενιζέλειο: «Κλειστό και άδειο το γραφείο που έπεσαν οι σοβάδες»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 10:14
Όταν η υγιεινή διατροφή γίνεται... νευρική ορθορεξία - Ποιος ο ρόλος των social media
Διατροφή
11/08/2026 - 11:09
Αγωνιστική Συσπείρωση Υγειονομικών: «Καμία ανοχή στη βία κατά των εργαζομένων στα νοσοκομεία»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 12:44
Γεωργιάδης: «Το "Παπανικολάου" ενισχύεται με 88 θέσεις επικουρικού προσωπικού»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 13:51
Το BBQ αλλιώς: Επτά καλοκαιρινές και φιλικές προς την καρδιά συνταγές για... σχάρα
Διατροφή
11/08/2026 - 17:12
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo