ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Προπόσεις με σαμπάνια, φρούτα και νοοτροπία «η ζωή είναι ωραία» προστατεύουν την καρδιά

Υγεία
Freepik
Νέα μελέτη εντόπισε 56 μη κλινικούς παράγοντες κινδύνου που σχετίζονται με την αιφνίδια καρδιακή ανακοπή, οι οποίοι αφορούν τον τρόπο ζωής, σωματικές παραμέτρους, ψυχοκοινωνικούς παράγοντες και την κοινωνικοοικονομική κατάσταση.
Τρίτη, 29/04/2025 - 14:08
— Photo: Freepik
News4Health Team News4Health Team

Η κατανάλωση σαμπάνιας και περισσότερων φρούτων, η διατήρηση ενός υγιούς βάρους και η θετική στάση ζωής μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου αιφνίδιας καρδιακής ανακοπής, σύμφωνα με την πρώτη μελέτη του είδους της στον κόσμο.

Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο πεθαίνουν κάθε χρόνο μετά από αιφνίδια καρδιακή ανακοπή, η κατάσταση κατά την οποία η καρδιά σταματά να αντλεί αίμα στο σώμα χωρίς προειδοποίηση. Προκαλείται από επικίνδυνα ανώμαλο καρδιακό ρυθμό, όταν το ηλεκτρικό σύστημα της καρδιάς δεν λειτουργεί σωστά. Χωρίς άμεση θεραπεία, όπως η καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση, τα άτομα που την υποφέρουν πεθαίνουν.

Η νέα μελέτη εντόπισε 56 μη κλινικούς παράγοντες κινδύνου που σχετίζονται με την αιφνίδια καρδιακή ανακοπή, οι οποίοι αφορούν τον τρόπο ζωής, σωματικές παραμέτρους, ψυχοκοινωνικούς παράγοντες, κοινωνικοοικονομική κατάσταση και το τοπικό περιβάλλον. Βρήκε πειστικές ενδείξεις ότι η αντιμετώπιση αυτών των παραγόντων θα μπορούσε να αποτρέψει μεγάλο αριθμό περιπτώσεων

Συγκεκριμένα, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι μεταξύ 40% και 63% των περιπτώσεων αιφνίδιας καρδιακής ανακοπής θα μπορούσαν να αποφευχθούν, λαμβάνοντας υπόψη και τους 56 παράγοντες κινδύνου. Τα ευρήματά τους δημοσιεύθηκαν στο Canadian Journal of Cardiology.

Ο συν-ερευνητής της μελέτης Renjie Chen από το Πανεπιστήμιο Fudan στη Σαγκάη δήλωσε: «Από ό,τι γνωρίζουμε, αυτή είναι η πρώτη μελέτη που διερεύνησε διεξοδικά τις συσχετίσεις μεταξύ μη κλινικών τροποποιήσιμων παραγόντων κινδύνου και της συχνότητας εμφάνισης αιφνίδιας ανακοπής. Μας εξέπληξε το μεγάλο ποσοστό (40%-63%) των περιπτώσεων που θα μπορούσαν να προληφθούν με τη βελτίωση των δυσμενών προφίλ».

Οι ερευνητές μελέτησαν περισσότερα από 500.000 άτομα χρησιμοποιώντας δεδομένα από την UK Biobank. Από τα άτομα που παρακολουθήθηκαν, 3.147 υπέστησαν ανακοπή κατά τη διάρκεια μιας τυπικής περιόδου παρακολούθησης 14 ετών.

Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, ένα από τα πιο ενδιαφέροντα ευρήματα της μελέτης είναι η καρδιοπροστατευτική δράση που συνδέεται με την κατανάλωση σαμπάνιας και λευκού κρασιού, η οποία αναιρεί την επικρατούσα άποψη σχετικά με την ιδιαιτερότητα των καρδιοπροστατευτικών ιδιοτήτων του κόκκινου κρασιού.

"Η έρευνα σχετικά με τους υποκείμενους μηχανισμούς παραμένει ασαφής, αλλά τα ευρήματα αυτά ενισχύουν την ιδέα ότι τα οφέλη της μέτριας κατανάλωσης αλκοόλ μπορεί να είναι πιο σύνθετα από ό,τι είχε προηγουμένως υποτεθεί.", σχολιάζουν οι Nicholas Grubic από το Πανεπιστήμιο του Τορόντο στον Καναδά και η Dakota Gustafson από το Queen's University στο Οντάριο του Καναδά.

Πηγή: Guardian

Τελευταία τροποποίηση στις 29/04/2025 - 12:15
  • ΚΑΡΔΙΑΚΗ ΑΝΑΚΟΠΗ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Μάτια: Τα 10 συμπτώματα που δείχνουν διαταραχή στην όραση και πρέπει να προσέχουμε
Μάτια: Τα 10 συμπτώματα που δείχνουν διαταραχή στην όραση και πρέπει να προσέχουμε 28 Απριλίου 2025
Όταν πέφτετε για ύπνο νιώθετε ένα τράνταγμα; Τα φάρμακα που μπορεί να ευθύνονται 29 Απριλίου 2025
Όταν πέφτετε για ύπνο νιώθετε ένα τράνταγμα; Τα φάρμακα που μπορεί να ευθύνονται

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Καρδιακή ανακοπή- Oι νέες κατευθυντήριες γραμμές του ERC: «Κάθε Ευρωπαίος πρέπει να γίνει διασώστης»
Υγεία
23/10/2025 - 14:00

Καρδιακή ανακοπή- Oι νέες κατευθυντήριες γραμμές του ERC: «Κάθε Ευρωπαίος πρέπει να γίνει διασώστης»

Εφαρμογή για την στήριξη όσων γίνονται μάρτυρες καρδιακής ανακοπής - Πιλοτική εφαρμογή στη Μ. Βρετανία
Digital Health
28/04/2025 - 12:00

Εφαρμογή για την στήριξη όσων γίνονται μάρτυρες καρδιακής ανακοπής - Πιλοτική εφαρμογή στη Μ. Βρετανία

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Κομισιόν: Πρόοδος και προκλήσεις στους ελέγχους της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων στην ΕΕ
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 19:31
Το πρώτο κέντρο θεραπείας πρωτονίων για ογκολογικούς ασθενείς σχεδιάζει το Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου»
Υγεία
12/06/2026 - 19:09
Τον Οκτώβριο ο 4ος κύκλος του προγράμματος διατροφικής αγωγής για άτομα τρίτης ηλικίας του δήμου Αθηναίων
Διατροφή
12/06/2026 - 18:37
Σκληραίνοντας το σώμα μας: Η επιστήμη πίσω από την προπόνηση στις πολεμικές τέχνες
Fitness
12/06/2026 - 18:14
Ο ΕΕΣ βραβεύει 467 μαθητές που διακρίθηκαν στους πανελλαδικούς διαγωνισμούς
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 17:38
3ο ΣΦΕΕ Summit: Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας για να γίνει κόμβος φαρμακευτικής καινοτομίας
Pharma Policy
12/06/2026 - 17:06
Λαμπερά εγκαίνια για το νέο κέντρο γυναικολογίας και γονιμότητας Prolific
Υπηρεσίες Υγείας
12/06/2026 - 16:32
Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών
Υγεία
12/06/2026 - 16:11
Νέες συστάσεις από τον EMA για το βαλπροϊκό οξύ και το εμβόλιο κατά του chikungunya
Pharma Policy
12/06/2026 - 15:47
Νέα προειδοποίηση ΠΟΥ για τον Έμπολα: Η επιδημία εξακολουθεί να εξαπλώνεται στο Κονγκό
Υγεία
12/06/2026 - 15:32
Οι καρδιοπαθείς ζητούν μείωση της συμμετοχής σε φάρμακα για προχωρημένη ανεπάρκεια
Patient Talk
12/06/2026 - 15:17
Καρκίνος του μαστού στους άνδρες: Η συχνότητα, τα συμπτώματα και οι παράγοντες κινδύνου
Υγεία
12/06/2026 - 15:00
Η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ στο 3ο SFEE SUMMIT: «Σημαντικό βήμα προόδου το "Προλαμβάνω" αλλά πρέπει να συνεχίσουμε»
Patient Talk
12/06/2026 - 14:37
IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 14:14
Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00
Αγαπηδάκη: Το «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» συνεχίζεται έως το 2030 – Νέα φάση από την 1η Σεπτεμβρίου 2026
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 13:48
Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00
Γεωργιάδης: Σύνδεση MyHealth app με το «ηλεκτρονικό βραχιολάκι» μέσα στον Ιούνιο
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 12:00
Γιαννάκος: Διπλασιάζονται οι μισθοί των ιεραρχών και οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ τίποτα!
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 11:50
Συστατικό συμπληρωμάτων για τους πόνους των αρθρώσεων φαίνεται να επιταχύνει την εξέλιξη του Αλτσχάιμερ
Υγεία
12/06/2026 - 11:00
Υποβοηθούμενη αναπαραγωγή: Νέες δυνατότητες με τη δωρεά γεννητικού υλικού από γνωστό δότη
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 10:42
Πρεμιέρα για τα από στόματος GLP-1 στην Ευρώπη - Πράσινο φως για το χάπι της Novo Nordisk στη Μ. Βρετανία
Pharma News
12/06/2026 - 10:00
Λύκος: 5 ασθενείς με σοβαρές επιπλοκές σε ύφεση μετά από θεραπεία με γενετικά τροποποιημένα κύτταρα
Υγεία
12/06/2026 - 09:00
Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος: Sports Excellence Hub στο SNF Nostos 2026
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 07:21
Η ΕΙΝΑΠ ζητεί την άμεση ενίσχυση της αιμοδοσίας του Νοσοκομείου «Μεταξά»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 03:38
Θεσσαλονίκη: Εκατοντάδες πολίτες θα χορέψουν ζεϊμπέκικο σε δράση για το Αλτσχάιμερ
Patient Talk
12/06/2026 - 00:04
3ο ΣΦΕΕ Summit: Η δύσκολη ισορροπία μεταξύ καινοτομίας και δημοσιονομικής σταθερότητας
Pharma Policy
11/06/2026 - 23:39
Πολυκυστικές ωοθήκες και γονιμότητα: Λύσεις για μια αθέατη διαταραχή που επηρεάζει χιλιάδες γυναίκες
Pharma News
11/06/2026 - 22:34
Λίβανος: Δέκα εργαζόμενοι νοσοκομείου της Τύρου τραυματίστηκαν από ισραηλινές βόμβες
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 22:09
Σουηδία: Τα παιδιά ηλικίας κάτω των 13 ετών δεν πρέπει να έχουν smartphone
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 21:54

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

UCB: Νέο πρόσωπο στην ειδική διεύθυνση για την πρόσβαση των ασθενών στις καινοτόμες θεραπείες
Pharma News
09/06/2026 - 21:47
Η GSK εξαγοράζει τη Nuvalent έναντι 10,6 δισ. δολαρίων και ενισχύει τη θέση της στον τομέα της ογκολογίας
Pharma News
10/06/2026 - 09:00
Πώς ο συνδυασμός φρούτων με τσάι μπορεί να δημιουργήσει ασπίδα για την υγεία της καρδιάς
Διατροφή
10/06/2026 - 10:00
Εθνικό δίκτυο 500 κλινών ανακουφιστικής φροντίδας έως το 2030 – Νέες δομές σε Αττική και Θεσσαλονίκη
Πολιτική Υγείας
10/06/2026 - 13:00
TeleHospital: Το νέο ψηφιακό «Νοσοκομείο» του Ομίλου Ιατρικού Αθηνών
Υπηρεσίες Υγείας
10/06/2026 - 12:23
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo