Ο κ. Μάριος Θεμιστοκλέους έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στους νέους οργανισμούς λειτουργίας των νοσοκομείων που θα τεθούν σε ισχύ, στο νέο ψηφιακό σύστημα για ραντεβού στα νοσοκομεία, στην αξιολόγηση του συστήματος από τους ασθενείς, αλλά και στη στελέχωση των νησιών κατά τη θερινή περίοδο.
Ειδικότερα, ερωτηθείς σχετικά με τους νέους οργανισμούς λειτουργίας νοσοκομείων, ο κύριος Θεμιστοκλέους δήλωσε τα εξής: «Το επόμενο μεγάλο βήμα είναι να εκσυγχρονίσουμε τους οργανισμούς των νοσοκομείων. Οι οργανισμοί καθορίζουν πως δουλεύει ένα νοσοκομείο, πόσοι είναι οι γιατροί, τι τμήματα έχουμε. Είναι κάτι πάρα πολύ μεγάλο, έχει σχέση με τον υγειονομικό χάρτη. Οι οργανισμοί στη χώρα μας έρχονται από πολύ παλιά. Η τελευταία προσπάθεια που έγινε σε κάποια νοσοκομεία έγινε υπό το πρίσμα των μνημονίων. Αυτή τη στιγμή, τα νοσοκομεία έχουν ξεκινήσει να κάνουν προτάσεις στους οργανισμούς μέχρι τις 30 Νοεμβρίου, για να προσαρμόσουμε όλο το σύστημα, όλο τον τομέα υγείας στις νέες συνθήκες. Καινούργια και εξειδικευμένα τμήματα, να αυξηθούν οι ΜΕΘ που ανοίξαμε τα προηγούμενα χρόνια και να δούμε τι υπάρχει στο δίπλα νοσοκομείο, ώστε να μη γίνονται τα ίδια πράγματα. Θα γίνουν όλα με γνώμονα να εξυπηρετηθεί ο πολίτης. Για να γίνει το σύστημα υγείας πιο αποτελεσματικό, ποιοτικό και κυρίως πιο ανθρώπινο. Οι διοικήσεις των νοσοκομείων έχουν πάρει μία οδηγία να φέρουν τις προτάσεις των οργανισμών στις Υγειονομικές Περιφέρειες, έτσι ώστε να συντονίσουμε τι τμήματα έχουμε, που δεν έχουμε, τι πρέπει να ανοίξουμε. Το ΕΣΥ αναπτύσσεται, έχουμε πολύ περισσότερα χειρουργεία σε σχέση με την περυσινή χρονιά, πολύ περισσότερα ραντεβού. Το ΕΣΥ προσαρμόζεται, ώστε να έχουμε ένα σύγχρονο υγειονομικό χάρτη».
Όσον αφορά το νέο σύστημα των ραντεβού στα νοσοκομεία, ο Υφυπουργός Υγείας επισήμανε πως «από 1η Οκτώβρη οι πολίτες θα μπορούν να κλείνουν ραντεβού είτε στο 1566, είτε μέσω του myHealth app, είτε μέσω της πλατφόρμας finddoctors.gov.gr. Αυτή τη στιγμή, όπως και στον εμβολιασμό, αναζητώντας την ειδικότητα εμφανίζονται όλα τα διαθέσιμα ραντεβού στα νοσοκομεία. Η ψηφιακή αναβάθμιση του συστήματος αυξάνει και τον αριθμό των ραντεβού. Από 500.000 ραντεβού που κάνουν τα νοσοκομεία το μήνα, θα αυξηθούν στα 830.000. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούμε να εξυπηρετούμε περισσότερους ασθενείς και να μειώσουμε ακόμα παραπάνω την αναμονή».
Ερωτηθείς για την αξιολόγηση των νοσοκομείων από τους ασθενείς τόνισε: «Στην αξιολόγηση συμμετέχει ένα μεγάλο ποσοστό των ασθενών, περίπου 20.000 ασθενείς. Αυτοί που νοσηλεύτηκαν στο νοσοκομείο και έχουν την εμπειρία, μας απαντούν. Το 93% απαντά ότι βρήκε τους γιατρούς που χρειαζόταν στο νοσοκομείο, το 50% έχει λιγότερο από μία ώρα αναμονή στα Επείγοντα και έχουμε πολύ καλή αξιολόγηση του προσωπικού. Η αξιολόγηση είναι ένα εργαλείο διοίκησης, ένα εργαλείο για να γινόμαστε καλύτεροι. Είναι εξαιρετικά σημαντικό να συμμετέχουν οι ασθενείς και ειδικά αυτοί που έχουν μία αρνητική εμπειρία».
Τέλος σχετικά με τη λήξη της τουριστικής περιόδου και τη στελέχωση των νοσοκομείων στα νησιά, ο Υφυπουργός τόνισε: «Η ανταπόκριση ήταν φέτος η καλύτερη σε σχέση με κάθε άλλη χρονιά. Πετύχαμε να έχουμε περισσότερους γιατρούς, περισσότερα πτητικά μέσα και πολύ περισσότερες αεροδιακομιδές. Παραμένουν προβλήματα σε κάποιες περιοχές, αλλά σίγουρα έχουμε βελτιώσει την κατάσταση σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια».