ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Το τσάι αποτελεί την καλύτερη ασπίδα για τον οργανισμό σου

Διατροφή
Το τσάι αποτελεί την καλύτερη ασπίδα για τον οργανισμό σου
To πράσινο τσάι και η κατανάλωση του θωρακίζει τον οργανισμό σου και τον προστατεύει τόσο πνευματικά όσο και σωματικά
Δευτέρα, 24/05/2021 - 16:42
Γιώργος Παπαϊωάννου Γιώργος Παπαϊωάννου

Για αιώνες, το τσάι έχει χρησιμοποιηθεί για λόγους πολύ μεγαλύτερους από το να ξεδιψάσει κάποιος. Σε όλο τον κόσμο οι άνθρωποι το πίνουν για να χαλαρώσουν, να αναζωογονηθούν και να ηρεμήσουν και είναι κάτι που χρειαζόμαστε τώρα περισσότερο από ποτέ.

Η κατανάλωση πράσινου τσαγιού έχει βρεθεί ότι βελτιώνει τη λειτουργία του εγκεφάλου σε υγιείς ανθρώπους, δήλωσε ο Stefan Borgwardt, πρόεδρος και διευθυντής του τμήματος ψυχιατρικής και ψυχοθεραπείας στο Πανεπιστήμιο του Lübeck της Γερμανίας.

Σε μια μελέτη του 2014, έδωσε εκχυλίσματα πράσινου τσαγιού ισοδύναμα με ένα ή δύο φλιτζάνια πράσινου τσαγιού σε 12 υγιείς εθελοντές και απεικόνισε τον εγκέφαλό τους για να αναλύσει τις αλλαγές στη συνδεσιμότητα σε ορισμένες περιοχές του εγκεφάλου. «Παρατηρήσαμε αυξημένη συνδεσιμότητα σε περιοχές του εγκεφάλου που σχετίζονται με τη μνήμη εργασίας», είπε.

Και μια ανασκόπηση του 2017 για περισσότερες από 100 μελέτες που συνέκρινε διαπίστωσε ότι το πράσινο τσάι μπορεί να επηρεάσει τον εγκέφαλο με τρεις τρόπους:

  • Μπορεί να επηρεάσει ψυχοπαθολογικά συμπτώματα όπως η μείωση του άγχους
  • Μπορεί να επηρεάσει τη γνώση ωφελώντας τη μνήμη και την προσοχή.
  • Μπορεί να επηρεάσει τη λειτουργία του εγκεφάλου, ειδικά τη μνήμη.

Αυτή η ανασκόπηση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι "θα ήταν επιθυμητό" για περισσότερους Δυτικούς να καταναλώνουν τουλάχιστον 100 ml πράσινου τσαγιού κάθε μέρα «για την προστασία της νευρογνωστικής λειτουργίας». Ωστόσο, ο Borgwardt προειδοποίησε ότι τα αποτελέσματα δεν είναι μεγάλα, και τα τρέχοντα στοιχεία παρέχονται κυρίως από μελέτες μικρής κλίμακας.

Τα ευεργετικά συστατικά του τσαγιού

Αυτό που είναι λιγότερο σαφές είναι ποια συστατικά που βρίσκονται στο τσάι είναι υπεύθυνες για διάφορες βελτιώσεις στη δύναμη του εγκεφάλου μας και εάν λειτουργούν μόνες τους ή μαζί. Τα πιο σημαντικά είναι τα αντιοξειδωτικά όπως η γαλλική επιγαλοκατεχίνη (EGCG), το πιο άφθονο, ακολουθούμενο από L-θεανίνη, ένα αμινοξύ που βρίσκεται στα φύλλα τσαγιού και καφεΐνη.

Ο Borgwardt είπε ότι τα οφέλη πιθανότατα δεν είναι συνέπεια ενός μόνο συστατικού αλλά συνδέονται με την παρουσία τόσο της καφεΐνης όσο και της L-θεανίνης. Υπάρχουν επίσης προτάσεις ότι το τσάι θα μπορούσε να βελτιώσει τα συμπτώματα της κατάθλιψης, της άνοιας και του συνδρόμου Down.

Μια μελέτη του 2018 που διεξήχθη στη Νότια Κορέα διαπίστωσε ότι οι συχνές καταναλωτές πράσινου τσαγιού είχαν 21% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν κατάθλιψη κατά τη διάρκεια της ζωής τους από εκείνους που δεν έπιναν. Ωστόσο, ως μελέτη παρατήρησης, δεν μπορούσε να αποδείξει αιτία και αποτέλεσμα, μόνο συσχέτιση.

Ωστόσο, σημείωσε ότι η έρευνα ήταν σε πολύ πρώιμο στάδιο και ότι οι πειραματικές μελέτες πρέπει να επιβεβαιωθούν από μεγαλύτερες κλινικές δοκιμές προτού καταλήξουν σε συμπεράσματα.

Τέλος, το τσάι έχει επίσης ορισμένα οφέλη για τη σωματική μας υγεία - συνδέεται με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής , θα μπορούσε να μειώσει ορισμένους παράγοντες κινδύνου για καρδιαγγειακές παθήσεις, όπως καρδιακή προσβολή και εγκεφαλικό επεισόδιο, και μπορεί επίσης να έχει λιπαρό αποτέλεσμα.

ΠΗΓΗ: CNN

Τελευταία τροποποίηση στις 24/05/2021 - 16:54
  • ΤΣΑΙ
  • ΟΦΕΛΗ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Διατροφή και Πανελλήνιες: Οι ιδανικές τροφές για να «αριστεύσεις»
Διατροφή και Πανελλήνιες: Οι ιδανικές τροφές για να «αριστεύσεις» 21 Μαϊος 2021
Φυστικοβούτυρο: Για πρώτη φορά κάτι τόσο απολαυστικό είναι και τόσο υγιεινό 24 Μαϊος 2021
Φυστικοβούτυρο: Για πρώτη φορά κάτι τόσο απολαυστικό είναι και τόσο υγιεινό

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πώς ο συνδυασμός φρούτων με τσάι μπορεί να δημιουργήσει ασπίδα για την υγεία της καρδιάς
Διατροφή
10/06/2026 - 10:00

Πώς ο συνδυασμός φρούτων με τσάι μπορεί να δημιουργήσει ασπίδα για την υγεία της καρδιάς

Δεν είναι μόνο ο καφές ή το τσάι - Ποια τρόφιμα και ποτά «κρύβουν» καφεΐνη!
Διατροφή
25/02/2026 - 18:21

Δεν είναι μόνο ο καφές ή το τσάι - Ποια τρόφιμα και ποτά «κρύβουν» καφεΐνη!

Οστεοπόρωση: Το περιεχόμενο της κούπας σας μπορεί να κρίνει την υγεία των οστών σας
Υγεία
15/12/2025 - 15:27

Οστεοπόρωση: Το περιεχόμενο της κούπας σας μπορεί να κρίνει την υγεία των οστών σας

Τα οφέλη των ωμέγα-3 μπορεί να εξαφανιστούν γρήγορα μετά τη διακοπή της λήψης τους
Υγεία
30/10/2025 - 14:00

Τα οφέλη των ωμέγα-3 μπορεί να εξαφανιστούν γρήγορα μετά τη διακοπή της λήψης τους

Τα οφέλη της ηλιοθεραπείας με...μέτρο
Υγεία
11/07/2025 - 09:00

Τα οφέλη της ηλιοθεραπείας με...μέτρο

Τσάι και σοκολάτα μπορούν να μειώσουν την πίεση - Το κοινό αντιυπερτασικό τους συστατικό
Διατροφή
16/05/2025 - 16:00

Τσάι και σοκολάτα μπορούν να μειώσουν την πίεση - Το κοινό αντιυπερτασικό τους συστατικό

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οι 13 τρόποι με τους οποίους το fast food βλάπτει την υγεία σας
Διατροφή
13/06/2026 - 16:34
Μητσοτάκης: Κατασκευή νέου νοσοκομείου στην Κω και αξιοποίηση του παλιού στη Ρόδο
Πολιτική Υγείας
13/06/2026 - 16:14
Ηλεκτροπόρωση: Μία παλιά μέθοδος ανοίγει νέους δρόμους για ανεγχείρητους καρκίνους του πεπτικού
Υγεία
13/06/2026 - 15:44
Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη: Το βαθιά ανθρώπινο μήνυμα του Νοσοκομείου Χανίων
Υγεία
13/06/2026 - 08:14
Η Novo Nordisk και η «ΙΜΕΡΟΕΣΣΑ» στο BeWell Festival με το μήνυμα «για μια ανάλαφρη ζωή»
Patient Talk
13/06/2026 - 03:41
Δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στον Έβρο για τα 60 χρόνια από την ίδρυση της ELPEN
Pharma News
13/06/2026 - 00:13
Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου του Προστάτη: Η επιστήμη αλλάζει τους κανόνες της πρόληψης
Health Talk
12/06/2026 - 22:43
«The Lancet»: Οι πολιτικές που μπορούν να οδηγήσουν στη μείωση της παιδικής παχυσαρκίας
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 22:18
Μελέτη για νέο φάρμακο κατά του μεταστατικού καρκίνου του μαστού ανακοινώθηκε στο ASCO 2026
Υγεία
12/06/2026 - 21:46
Ικανοποίηση στον ΙΣΑ για τη συνέχιση του προγράμματος «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 21:18
Αποκλιμάκωση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων, συνεχίζεται η επιτήρηση στη Λέσβο για τον αφθώδη πυρετό
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 20:47
Κομισιόν: Πρόοδος και προκλήσεις στους ελέγχους της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων στην ΕΕ
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 19:31
Το πρώτο κέντρο θεραπείας πρωτονίων για ογκολογικούς ασθενείς σχεδιάζει το Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου»
Υγεία
12/06/2026 - 19:09
Τον Οκτώβριο ο 4ος κύκλος του προγράμματος διατροφικής αγωγής για άτομα τρίτης ηλικίας του δήμου Αθηναίων
Διατροφή
12/06/2026 - 18:37
Σκληραίνοντας το σώμα μας: Η επιστήμη πίσω από την προπόνηση στις πολεμικές τέχνες
Fitness
12/06/2026 - 18:14
Ο ΕΕΣ βραβεύει 467 μαθητές που διακρίθηκαν στους πανελλαδικούς διαγωνισμούς
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 17:38
3ο ΣΦΕΕ Summit: Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας για να γίνει κόμβος φαρμακευτικής καινοτομίας
Pharma Policy
12/06/2026 - 17:06
Λαμπερά εγκαίνια για το νέο κέντρο γυναικολογίας και γονιμότητας Prolific
Υπηρεσίες Υγείας
12/06/2026 - 16:32
Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών
Υγεία
12/06/2026 - 16:11
Νέες συστάσεις από τον EMA για το βαλπροϊκό οξύ και το εμβόλιο κατά του chikungunya
Pharma Policy
12/06/2026 - 15:47
Νέα προειδοποίηση ΠΟΥ για τον Έμπολα: Η επιδημία εξακολουθεί να εξαπλώνεται στο Κονγκό
Υγεία
12/06/2026 - 15:32
Οι καρδιοπαθείς ζητούν μείωση της συμμετοχής σε φάρμακα για προχωρημένη ανεπάρκεια
Patient Talk
12/06/2026 - 15:17
Καρκίνος του μαστού στους άνδρες: Η συχνότητα, τα συμπτώματα και οι παράγοντες κινδύνου
Υγεία
12/06/2026 - 15:00
Η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ στο 3ο SFEE SUMMIT: «Σημαντικό βήμα προόδου το "Προλαμβάνω" αλλά πρέπει να συνεχίσουμε»
Patient Talk
12/06/2026 - 14:37
IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 14:14
Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00
Αγαπηδάκη: Το «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» συνεχίζεται έως το 2030 – Νέα φάση από την 1η Σεπτεμβρίου 2026
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 13:48
Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00
Γεωργιάδης: Σύνδεση MyHealth app με το «ηλεκτρονικό βραχιολάκι» μέσα στον Ιούνιο
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 12:00
Γιαννάκος: Διπλασιάζονται οι μισθοί των ιεραρχών και οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ τίποτα!
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 11:50

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00
Έκκληση του ΠΟΥ για καλύτερη προστασία των Ευρωπαίων πολιτών από τη ζέστη
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 12:29
Δωρεά 120 απινιδωτών και ισάριθμων κιτ πρώτων βοηθειών στο ΕΚΠΑ από τη UNI-PHARMA
Pharma News
11/06/2026 - 16:21
Θεμιστοκλέους: Προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού για τις νέες μονάδες ανακουφιστικής φροντίδας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 16:38
Με τη χρυσή διαπίστευση του JCI και την επόμενη τριετία το νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν»
Υπηρεσίες Υγείας
11/06/2026 - 17:02
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo