ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Το κακάο προστατεύει το καρδιαγγειακό των ανδρών έναντι της καθιστικής ζωής

Διατροφή
Freepik
Νέα έρευνα δείχνει ότι οι φλαβανόλες που περιέχονται στο κακάο βοηθά στην υγεία των αρτηριών. Οι φλαβανόλες, που είναι φυσικές ενώσεις που βρίσκονται στο τσάι, τα μούρα, τα μήλα και το κακάο, έχουν συνδεθεί σε μελέτες με την καλύτερη υγεία της καρδιάς.
Πέμπτη, 30/10/2025 - 11:00
— Photo: Freepik
News4Health Team News4Health Team

Με την αλλαγή της ώρας και τις πιο σκοτεινές βραδιές, το να καθίσεις με ένα φλιτζάνι ζεστό κακάο γίνεται αρκετά ελκυστικό. Μάλιστα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι εκτός από απολαυστικό μπορεί να είναι και ιδιαίτερα ευεργετικό για τους άνδρες που δεν μπορούν να βγουν έξω και να ασκηθούν.

Το να κάθεσαι για πολλές ώρες, είτε στο γραφείο είτε στο αυτοκίνητο, είναι επιβλαβές για την καρδιά, επειδή μειώνει τη ροή του αίματος στις αρτηρίες, θέτοντας τους ανθρώπους σε κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικών επεισοδίων.

Ωστόσο, μια μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το να πίνεις κακάο βοηθά στην προστασία των αρτηριών στη μάχη που δίνουν με τα αποτελέσματα του καθιστικού τρόπου ζωής, επειδή περιέχει φλαβανόλες.

Οι φλαβανόλες, που είναι φυσικές ενώσεις που βρίσκονται στο τσάι, τα μούρα, τα μήλα και το κακάο, έχουν συνδεθεί σε μελέτες με την καλύτερη υγεία της καρδιάς.

Η καλή φυσική κατάσταση δεν αρκεί

Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μπέρμιγχαμ εξέτασαν 40 υγιείς νεαρούς άνδρες, οι μισοί από τους οποίους ήταν σε καλή φυσική κατάσταση και οι άλλοι μισοί σε λιγότερο καλή. Ο καθένας από αυτούς ήπιε είτε ένα ρόφημα κακάου με υψηλή περιεκτικότητα σε φλαβανόλες – τουλάχιστον 695 mg – είτε ένα με ελάχιστη περιεκτικότητα (5,6 mg) και στη συνέχεια κάθισε ακίνητος για δύο ώρες.

Οι επιστήμονες ανέλυσαν την ελαστικότητα των αρτηριών τους – ένα σημάδι καλής ροής του αίματος – καθώς και την αρτηριακή τους πίεση και τα επίπεδα οξυγόνου στους μυς των ποδιών τους.

Μετά την κατανάλωση του ροφήματος με χαμηλή περιεκτικότητα σε φλαβανόλες, και οι δύο ομάδες έδειξαν σημάδια μειωμένης λειτουργίας των αρτηριών και υψηλότερης αρτηριακής πίεσης. Όμως, όσοι κατανάλωσαν το ρόφημα κακάο με υψηλή περιεκτικότητα σε φλαβανόλες δεν έδειξαν καμία μείωση στην απόδοση των αρτηριών τους.

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο Journal of Physiology, ανέφερε ότι αυτή ήταν η πρώτη φορά που αποδείχθηκε ότι οι φλαβανόλες μπορούν να σταματήσουν τη συνήθη φθορά των αιμοφόρων αγγείων που προκύπτει από το πολύωρο κάθισμα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ακόμη και η καλή φυσική κατάσταση δεν προστάτευε πλήρως από τις επιπτώσεις του πολύωρου καθισιού!

Η μελέτη τους εξέτασε μόνο άνδρες, επειδή οι ερευνητές ανέφεραν ότι οι ορμονικές αλλαγές κατά τη διάρκεια του εμμηνορροϊκού κύκλου θα μπορούσαν να επηρεάσουν τον τρόπο λειτουργίας των φλαβανόλων στις γυναίκες και ήθελαν να το μελετήσουν σε μια μελλοντική δοκιμή.

Πέρυσι, ερευνητές ανακάλυψαν ότι ένα φλιτζάνι κακάο μπορεί να σας προστατεύσει από τις αρνητικές επιπτώσεις των λιπαρών τροφών ανακούφισης σε περιόδους στρες.

Τελευταία τροποποίηση στις 30/10/2025 - 09:45
  • ΚΑΚΑΟ
  • ΑΝΔΡΕΣ
  • ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
  • ΚΑΘΙΣΤΙΚΗ ΖΩΗ
  • ΕΡΕΥΝΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Ο ρόλος του ελαιόλαδου στο μικροβίωμα του εντέρου στο μικροσκόπιο των επιστημόνων
Ο ρόλος του ελαιόλαδου στο μικροβίωμα του εντέρου στο μικροσκόπιο των επιστημόνων 27 Οκτωβρίου 2025
Γαλακτοκομικά προϊόντα και χρόνια φλεγμονή: Η σύνδεση δεν είναι τόσο απλή όσο φαίνεται 30 Οκτωβρίου 2025
Γαλακτοκομικά προϊόντα και χρόνια φλεγμονή: Η σύνδεση δεν είναι τόσο απλή όσο φαίνεται

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών
Υγεία
12/06/2026 - 16:11

Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών

Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00

Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους

Καρκίνος του μαστού στους άνδρες: Η συχνότητα, τα συμπτώματα και οι παράγοντες κινδύνου
Υγεία
12/06/2026 - 15:00

Καρκίνος του μαστού στους άνδρες: Η συχνότητα, τα συμπτώματα και οι παράγοντες κινδύνου

Συστατικό συμπληρωμάτων για τους πόνους των αρθρώσεων φαίνεται να επιταχύνει την εξέλιξη του Αλτσχάιμερ
Υγεία
12/06/2026 - 11:00

Συστατικό συμπληρωμάτων για τους πόνους των αρθρώσεων φαίνεται να επιταχύνει την εξέλιξη του Αλτσχάιμερ

Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση
Υγεία
11/06/2026 - 15:00

Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση

Νέα ανακάλυψη για τη νόσο Crohn και την ελκώδη κολίτιδα – Εντοπίστηκε μηχανισμός που πυροδοτεί τη φλεγμονή
Υγεία
11/06/2026 - 14:00

Νέα ανακάλυψη για τη νόσο Crohn και την ελκώδη κολίτιδα – Εντοπίστηκε μηχανισμός που πυροδοτεί τη φλεγμονή

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οι 13 τρόποι με τους οποίους το fast food βλάπτει την υγεία σας
Διατροφή
13/06/2026 - 16:34
Μητσοτάκης: Κατασκευή νέου νοσοκομείου στην Κω και αξιοποίηση του παλιού στη Ρόδο
Πολιτική Υγείας
13/06/2026 - 16:14
Ηλεκτροπόρωση: Μία παλιά μέθοδος ανοίγει νέους δρόμους για ανεγχείρητους καρκίνους του πεπτικού
Υγεία
13/06/2026 - 15:44
Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη: Το βαθιά ανθρώπινο μήνυμα του Νοσοκομείου Χανίων
Υγεία
13/06/2026 - 08:14
Η Novo Nordisk και η «ΙΜΕΡΟΕΣΣΑ» στο BeWell Festival με το μήνυμα «για μια ανάλαφρη ζωή»
Patient Talk
13/06/2026 - 03:41
Δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στον Έβρο για τα 60 χρόνια από την ίδρυση της ELPEN
Pharma News
13/06/2026 - 00:13
Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου του Προστάτη: Η επιστήμη αλλάζει τους κανόνες της πρόληψης
Health Talk
12/06/2026 - 22:43
«The Lancet»: Οι πολιτικές που μπορούν να οδηγήσουν στη μείωση της παιδικής παχυσαρκίας
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 22:18
Μελέτη για νέο φάρμακο κατά του μεταστατικού καρκίνου του μαστού ανακοινώθηκε στο ASCO 2026
Υγεία
12/06/2026 - 21:46
Ικανοποίηση στον ΙΣΑ για τη συνέχιση του προγράμματος «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 21:18
Αποκλιμάκωση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων, συνεχίζεται η επιτήρηση στη Λέσβο για τον αφθώδη πυρετό
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 20:47
Κομισιόν: Πρόοδος και προκλήσεις στους ελέγχους της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων στην ΕΕ
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 19:31
Το πρώτο κέντρο θεραπείας πρωτονίων για ογκολογικούς ασθενείς σχεδιάζει το Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου»
Υγεία
12/06/2026 - 19:09
Τον Οκτώβριο ο 4ος κύκλος του προγράμματος διατροφικής αγωγής για άτομα τρίτης ηλικίας του δήμου Αθηναίων
Διατροφή
12/06/2026 - 18:37
Σκληραίνοντας το σώμα μας: Η επιστήμη πίσω από την προπόνηση στις πολεμικές τέχνες
Fitness
12/06/2026 - 18:14
Ο ΕΕΣ βραβεύει 467 μαθητές που διακρίθηκαν στους πανελλαδικούς διαγωνισμούς
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 17:38
3ο ΣΦΕΕ Summit: Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας για να γίνει κόμβος φαρμακευτικής καινοτομίας
Pharma Policy
12/06/2026 - 17:06
Λαμπερά εγκαίνια για το νέο κέντρο γυναικολογίας και γονιμότητας Prolific
Υπηρεσίες Υγείας
12/06/2026 - 16:32
Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών
Υγεία
12/06/2026 - 16:11
Νέες συστάσεις από τον EMA για το βαλπροϊκό οξύ και το εμβόλιο κατά του chikungunya
Pharma Policy
12/06/2026 - 15:47
Νέα προειδοποίηση ΠΟΥ για τον Έμπολα: Η επιδημία εξακολουθεί να εξαπλώνεται στο Κονγκό
Υγεία
12/06/2026 - 15:32
Οι καρδιοπαθείς ζητούν μείωση της συμμετοχής σε φάρμακα για προχωρημένη ανεπάρκεια
Patient Talk
12/06/2026 - 15:17
Καρκίνος του μαστού στους άνδρες: Η συχνότητα, τα συμπτώματα και οι παράγοντες κινδύνου
Υγεία
12/06/2026 - 15:00
Η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ στο 3ο SFEE SUMMIT: «Σημαντικό βήμα προόδου το "Προλαμβάνω" αλλά πρέπει να συνεχίσουμε»
Patient Talk
12/06/2026 - 14:37
IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 14:14
Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00
Αγαπηδάκη: Το «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» συνεχίζεται έως το 2030 – Νέα φάση από την 1η Σεπτεμβρίου 2026
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 13:48
Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00
Γεωργιάδης: Σύνδεση MyHealth app με το «ηλεκτρονικό βραχιολάκι» μέσα στον Ιούνιο
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 12:00
Γιαννάκος: Διπλασιάζονται οι μισθοί των ιεραρχών και οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ τίποτα!
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 11:50

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00
Έκκληση του ΠΟΥ για καλύτερη προστασία των Ευρωπαίων πολιτών από τη ζέστη
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 12:29
Θεμιστοκλέους: Προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού για τις νέες μονάδες ανακουφιστικής φροντίδας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 16:38
Δωρεά 120 απινιδωτών και ισάριθμων κιτ πρώτων βοηθειών στο ΕΚΠΑ από τη UNI-PHARMA
Pharma News
11/06/2026 - 16:21
Με τη χρυσή διαπίστευση του JCI και την επόμενη τριετία το νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν»
Υπηρεσίες Υγείας
11/06/2026 - 17:02
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo