Το νέο σύστημα ιχνηλάτησης έχει φέρει μια ηρεμία και τάξη στις εφημερίες των νοσοκομείων που έχει εφαρμοστεί, τόνισε Υπουργός Υγείας. Σύμφωνα με τον Άδωνι Γεωργιάδη, με την εφαρμογή του σχεδίου, που αιχμή έχει το γνωστό «βραχιολάκι», το Ενιαίο Πληροφοριακό Σύστημα Ενημέρωσης πολιτών για εφημερεύοντα νοσοκομεία και αναμονές, ο μέσος χρόνος έχει μειωθεί σε περίπου 4 ώρες αναμονή από την ώρα που εισέρχεται ο ασθενής στα ΤΕΠ και έως ότου εισαχθεί για νοσηλεία ή με οδηγίες γιατρού αναχωρήσει για το σπίτι.
«Δεν υπάρχει καμία γκρίνια»
«Το σύστημα βγάζει το άγχος από τον ασθενή, ξέρει που θα πάει», συμπλήρωσε. Όπως υποστήριξε, μάλιστα, δεν υπάρχει καμία γκρίνια και από το ιατρικό προσωπικό, ειδικά σε σύγκριση με τις πρώτες ημέρες και τις αντιδράσεις.
«Βλέπετε καμιά φασαρία στα νοσοκομεία; Κιχ. Ούτε η ΕΙΝΑΠ δεν διαμαρτύρεται, ούτε η ΕΙΝΑΠ, ούτε η ΟΕΝΓΕ που διαμαρτυρόταν αν υπάρχει σύννεφο στον ουρανό», πρόσθεσε.
Στη συνέχεια ο κ. Γεωργιάδης δεσμεύτηκε ότι «Στόχος είναι το 2027 να παραδώσουμε ένα σύστημα στις εφημερίες πολύ καλύτερο από αυτό που αναλάβαμε», είπε. Στην παράδοση ο μέσος όρος ολοκλήρωσης της παραμονής στα επείγοντα θα μπορεί να συγκριθεί με τις βόρειες χώρες.
Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υπουργό Υγείας, Μάριο Θεμιστοκλέους σε 12 μήνες από σήμερα θα έχουμε μια εντελώς διαφορετική εικόνα στα ΤΕΠ από αυτή σήμερα, γιατί τότε παραδίδονται και όλες οι ανακαινίσεις.
Οι παρεμβάσεις στα ΤΕΠ
Σε όλους τους άξονες υπάρχει πρόοδος, σημειώθηκε ειδικότερα.
Διευρύνθηκε η πρωινή εφημερία, μειώνοντας την απογευματινή και βραδινή, ενώ ενισχύθηκε και με την επικουρική εφημερία από τα Κέντρα Υγείας Αττικής, όπου καταγράφεται αύξηση άνω του 15% της προσέλευσης από Μάρτιο έως σήμερα.
Σε ο,τι αφορά τις προσλήψεις στα ΤΕΠ Αττικής προστέθηκαν 188 νοσηλευτές, 97 τραυματιοφορείς (είναι σε εξέλιξη άλλοι 87), 30 ιατροί ΤΕΠ (σε εξέλιξη 87), και 171 άτομα λοιπό προσωπικό.
Στο πλαίσιο του προγράμματος εξυπηρέτησης με τη συνεργασία του Ερυθρού Σταυρού, με 25 στελέχη του στα ΤΕΠ των μεγάλων νοσοκομείων Αττικής (Αττικό, Ευαγγελισμό, Γεννηματάς που έχουν και μεγαλύτερες εφημερίες και πίεση).
Τον Ιούνιο 2025 εξυπηρετήθηκαν 17.670 ασθενών και συνοδών στα ΤΕΠ, 46% Γεννηματάς, 26% Αττικόν, 28% Ευαγγελισμός .
Τα αποτελέσματα του προγράμματος είναι η βελτίωση ροής και της κατανομής των περιστατικών, η μείωση του χρόνου αναμονής και αύξηση ικανοποίησης των πολιτών μέσω καλύτερης καθοδήγησης, πληροφόρησης, επικοινωνίας, διαχείρισης και παροχής υποστηρικτικών υπηρεσιών και παρεμβάσεων, η ψυχοκοινωνική στήριξη ασθενών και συνοδών, καθώς και η ενίσχυση της ανθρώπινης επαφής και υποστήριξης ατόμων σε κατάσταση κρίσης.
Από 1η Σεπτεμβρίου, οι εθελοντές του Ερυθρού Σταυρού θα ενισχύουν και το Νοσοκομείο Ερυθρός Σταυρός. Οι ανακαινίσεις (μέσω RRF) με επίκεντρο τα ΤΕΠ, δεν είναι απλές ανακαινίσεις στην εμφάνιση αλλά σε όλη την λειτουργεία, όπως ανέφερε και η Γ.Γ. Υπηρεσιών Υγείας, Λίλιαν Βιλδιρίδη.
Στα ΤΕΠ στο ΚΑΤ και το Παίδων Αγ. Σοφία οι εργασίες ολοκληρώθηκαν.
Συνολικά, 47 ΤΕΠ είναι σε έργο ανακαίνισης και αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί έως τον Ιούνιο 2026. Ειδικότερα, σε 26 ΤΕΠ αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η ανακαίνιση σε 26 ΤΕΠ ως τέλος 2025, ενώ 20 ΤΕΠ έως Ιούνιο 2026. Παράλληλα, αναβαθμίζεται και ο ιατροτεχνολογικός εξοπλισμός ΤΕΠ.
Το «βραχιολάκι»
Σε ό,τι αφορά στο «βραχιολάκι», το Ενιαίο Πληροφοριακό Σύστημα Ενημέρωσης πολιτών για εφημερεύοντα νοσοκομεία και αναμονές έχει εισαχθεί και ξεκινάει η λειτουργία του αμεσα και στο Νοσοκομείου Καρπάθου, το Πανεπιστημιακό Ιωαννίνων , ο Αγ. Σάββας και το Παίδων Πεντέλης.
Έως τέλος Σεπτεμβρίου θα έχουν ενταχθεί και άλλα 10, μεταξύ αυτών το Ιπποκρατειο ΘΣΝ, το ΑΧΕΠΑ, το Παπανικολάου και της Άρτας.
Στα 100 νοσοκομεία, που πρόκειται να εφαρμοστεί, θα έχει μπει έως το τέλος του Φεβρουαρίου 2026, όπως σημειώθηκε. «Στην αρχή η αναμονή στα μεγάλα νοσοκομεία ξεπερνούσε τις 9 ώρες και ο στόχος ήταν να πέσουμε στις 5 ώρες, με τις Σκανδιναβικές χώρες να έχουν το ιδανικό των 4 ωρών», είπε ο κ. Γεωργιάδης.
Ο μέσος όρος εξυπηρέτησης των ασθενών
Συνολικά, 44.032 ασθενείς έχουν καταγραφεί στα 10 νοσοκομεία που έχει ήδη εφαρμοστεί, με μέσο χρόνο εξυπηρέτησης ανά νοσοκομείο τις 4 ώρες, αλλά συγκεκριμένα στον Ευαγγελισμός τις 5,16 ώρες, στους Αγ. Αναργύρους 4,15 ώρες, στο Γεννηματάς 5,13 ώρες. Ο χαμηλότερος χρόνος εξυπηρέτησης καταγράφεται στο Παίδων Αγ. Σοφία με 1 ώρα και 58 λεπτά.
Μέσος όρος εξυπηρέτησης ασθενών ανά κρισιμότητα περιστατικού στα νοσοκομεία (ESI1-5, το 4 και 5 δεν προβλέπεται να προσεγγίσουν τα ΤΕΠ, σε Σκανδιναβικές χώρες απαγορεύεται μάλιστα κα ιπρέπει να κατευθυνθουν στην ΠΦΥ)
Τελευταία εφημερία (δεδομένου βέβαια και το γεγονός ότι είναι καλοκαίρι), η εικόνα είναι καλύτερη: 4,43 ώρες στον Ευαγγελισμό, 3,43 ώρες στους Αγ. Αναργύρους κοκ.
Οι μέσοι χρόνοι αναμονής στα ιατρεία, στα παθολογικά υπολογίζεται σε λιγότερο από 2 ώρες, με τον Ευαγγελισμό να καταγράφει τον υψηλότερο με 3,19 ώρες. Στα καρδιολογικά ιατρεία είναι 1 ώρα, με το ΚΑΤ να έχει τον υψηλότερο με 2,32 ώρες.
Ο Υπουργός Υγείας ανακοίνωσε και πως στους επόμενους μήνες οι πολίτες θα έχουν πρόσβαση σε υπηρεσία, μέσω του MyHealth app, που θα τους δείχνει τις αναμονές ανά νοσοκομείο. Στην Αττική στόχος είναι να εφαρμοστεί τον Νοέμβριο.
«Αν βλέπουμε ένα νοσοκομείο που δεν λειτουργεί και ταλαιπωρεί τον κόσμο, γιατί υπάρχουν πλέον και συγκριτικά δεδομένα, προφανώς ο διοικητής κρίνεται. Αν δεν λειτουργούν τα νοσοκομεία αλλάζουν και οι διοικητές. Όπως και ο Υπουργός, μην παρεξηγηθώ», σημείωσε.
{https://twitter.com/AdonisGeorgiadi/status/1950596682283995214}