Την προσοχή των ασθενών που λαμβάνουν φάρμακα υψηλού κόστους και αποφάσισαν να αξιοποιήσουν τη δωρεάν υπηρεσία του ΕΟΠΥΥ για κατ’οίκον παράδοση τους, εφιστά ο Οργανισμός με ανακοίνωση του.
Όπως αναφέρει, «τρίτα πρόσωπα καλούν ασθενείς οι οποίοι έχουν υποβάλει αίτημα για παραλαβή φαρμακευτικών σκευασμάτων κατ’ οίκον, προκειμένου να τους παραδώσουν τα φάρμακα έναντι χρηματικού αντίτιμου».
Σύμφωνα με πληροφορίες του News4Health, ο ΕΟΠΥΥ δέχθηκε κλήσεις από ασθενείς που κάλεσαν να καταγγείλουν ή να διερευνήσουν την εγκυρότητα των μηνυμάτων που δέχθηκαν.
Το θέμα είναι υπό διερεύνηση, αλλά όπως αναφέρουν οι πληροφορίες μας, εκτιμάται ότι πρόκειται για εταιρείες ή ακόμα και φυσικά πρόσωπα που μέχρι πρότινος είχαν αναλάβει να παραλαμβάνουν και να παραδίδουν τα φάρμακα κατ’οίκον με εξουσιοδότηση από ασθενείς και έναντι αμοιβής. Συνεπώς είχαν και τα στοιχεία των ασθενών ήδη στη διάθεση τους.
Επιπλέον, από τον Οργανισμό διαβεβαιώνουν πως όλη η διαδικασία για την υπαγωγή στη νέα υπηρεσία είναι θωρακισμένη και τα στοιχεία των πολιτών ασφαλή. Άλλωστε, πρόσβαση σε αυτά τα στοιχεία και τη διαδικασία έχουν συγκεκριμένοι άνθρωποι.
Σε κάθε περίπτωση, από τον ΕΟΠΥΥ υπογραμμίζεται ότι η υπηρεσία αποστολής φαρμάκων υψηλού κόστους κατ’ οίκον είναι δωρεάν για τους ασθενείς και πως ο Οργανισμός «δεν προβαίνει σε καμία επικοινωνία (τηλεφωνική ή μέσω sms ή email) για δήθεν καταβολή αμοιβής για την αποστολή κατοίκων των φαρμάκων των ασθενών».
«Ως εκ τούτου εφιστούμε την προσοχή στους ασθενείς και τους φροντιστές τους ότι τυχόν τηλεφωνικές κλήσεις ή και μηνύματα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (email) από τρίτους που είτε υποδύονται εκπροσώπους του ΕΟΠΥΥ είτε ζητούν οποιαδήποτε αμοιβή για την παράδοση φαρμάκων υψηλού κόστους κατοίκον έναντι αμοιβής είναι παραπλανητικά», καταλήγει η ανακοίνωση.
Σύμφωνα με στοιχεία που ανέφερε ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, έως και την τρίτη μέρα εφαρμογής του μέτρου παραδίδανε 1.600 φάρμακα κατ’ οίκον.