ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Γάλα πλήρες ή με χαμηλά λιπαρά; Πολυετής έρευνα ξεκαθαρίζει ποιο είναι βλαβερό για την καρδιά

Διατροφή
Freepik
Ερευνητές στη Νορβηγία παρακολούθησαν τα δεδομένα 73.860 ατόμων, με μέση ηλικία 41 ετών, για 33 χρόνια και διαπίστωσαν ότι όσοι έπιναν πλήρες γάλα είχαν υψηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας σε σχέση με όσους έπιναν γάλα με χαμηλά λιπαρά.
Δευτέρα, 11/08/2025 - 11:30
— Photo: Freepik
News4Health Team News4Health Team

Η επιλογή άπαχου γάλακτος στην καθημερινή διατροφή τώρα δικαιώνεται! Επιστήμονες ανέλυσαν δεδομένα υγείας τριών δεκαετιών και διαπίστωσαν ότι η περιεκτικότητα σε λιπαρά του γάλακτος επηρεάζει τον κίνδυνο θανάτου από καρδιακές παθήσεις.

Η μελέτη που δημοσιεύθηκε στο The American Journal of Clinical Nutrition βασίστηκε σε δεδομένα από τρεις εξετάσεις καρδιαγγειακής υγείας που διεξήχθησαν μεταξύ 1974 και 1988.

Ερευνητές στη Νορβηγία παρακολούθησαν τα δεδομένα 73.860 ατόμων, με μέση ηλικία 41 ετών, για 33 χρόνια και κατέγραψαν 26.393 θανάτους, εκ των οποίων 8.590 από καρδιαγγειακές παθήσεις.

Διαπίστωσαν ότι όσοι έπιναν πλήρες γάλα είχαν υψηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας σε σχέση με όσους έπιναν γάλα με χαμηλά λιπαρά.

Οι ερευνητές μπόρεσαν να κάνουν αυτή τη σύγκριση λόγω ενός μοναδικού ιστορικού πλαισίου. Στη δεκαετία του 1970, οι περισσότεροι άνθρωποι στη Νορβηγία έπιναν πλήρες γάλα, αλλά στη δεκαετία του 1980 περισσότεροι άνθρωποι έπιναν γάλα με χαμηλά λιπαρά. Αυτό σήμαινε ότι οι ερευνητές μπόρεσαν να διερευνήσουν τις μακροπρόθεσμες συνέπειες για την υγεία της κατανάλωσης και των δύο τύπων γάλακτος.

Όσοι έπιναν περισσότερο γάλα στην μελέτη είχαν 22% αυξημένο κίνδυνο θνησιμότητας από όλες τις αιτίες και 12% αυξημένο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακές παθήσεις σε σύγκριση με όσους έπιναν λιγότερο.

Ωστόσο, περαιτέρω ανάλυση αποκάλυψε ότι το πλήρες γάλα ειδικότερα ήταν υπεύθυνο για αυτόν τον αυξημένο κίνδυνο θανάτου.

Όταν οι ερευνητές συνέκριναν το πλήρες και το χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά γάλα και έκαναν προσαρμογές ανάλογα με την ποσότητα που κατανάλωναν, διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση γάλακτος χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά συσχετιζόταν με 11% χαμηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας και 7% χαμηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων σε σύγκριση με την κατανάλωση πλήρους γάλακτος.

Το προφίλ των καταναλωτών γάλακτος με χαμηλά λιπαρά

Ωστόσο, οι καταναλωτές γάλακτος με χαμηλά λιπαρά ήταν κυρίως γυναίκες, με υψηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης και μη καπνίστριες, σε σύγκριση με τους καταναλωτές πλήρους γάλακτος, οι οποίοι συχνά ανέφεραν ότι ήταν καπνιστές.

Οι συγγραφείς της μελέτης κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι «η συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης γάλακτος και των καρδιαγγειακών παθήσεων και της θνησιμότητας από όλες τις αιτίες ποικίλλει ανάλογα με τον τύπο του γάλακτος, με θετική συσχέτιση για το πλήρες γάλα και μέτρια αρνητική συσχέτιση με την ισχαιμική καρδιακή νόσο και τη θνησιμότητα από όλες τις αιτίες για το γάλα με χαμηλά λιπαρά σε σύγκριση

Το μεγαλύτερο μέρος του λίπους στο γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι κορεσμένα λιπαρά, τα οποία όταν καταναλώνονται σε μεγάλες ποσότητες μπορούν να συμβάλουν στην αύξηση του σωματικού βάρους. Μια διατροφή πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά μπορεί επίσης να οδηγήσει σε αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα, αυξάνοντας τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής ή εγκεφαλικού επεισοδίου.

Πηγή: Independent

  • ΓΑΛΑ
  • ΛΙΠΑΡΑ
  • ΚΑΡΔΙΑ
  • ΕΡΕΥΝΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Πάσχετε από διαβήτη τύπου 2; Πρέπει να αποφεύγετε τις τηγανητές πατάτες
Πάσχετε από διαβήτη τύπου 2; Πρέπει να αποφεύγετε τις τηγανητές πατάτες 08 Αυγούστου 2025
Κόλιανδρος: Το βότανο που συνδέεται με τη μείωση της φλεγμονής, του άγχους και του σακχάρου στο αίμα 11 Αυγούστου 2025
Κόλιανδρος: Το βότανο που συνδέεται με τη μείωση της φλεγμονής, του άγχους και του σακχάρου στο αίμα

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η μακροχρόνια περιπέτεια των ανθρώπων που χτυπήθηκαν από κεραυνούς
Υγεία
12/08/2026 - 11:12

Η μακροχρόνια περιπέτεια των ανθρώπων που χτυπήθηκαν από κεραυνούς

Πανευρωπαϊκή έρευνα: Το 64% των Ελλήνων εργαζόμενων θα άλλαζε δουλειά για χάρη του κατοικιδίου του
Pet
06/08/2026 - 20:49

Πανευρωπαϊκή έρευνα: Το 64% των Ελλήνων εργαζόμενων θα άλλαζε δουλειά για χάρη του κατοικιδίου του

"Δεν αλλάζει ο άνθρωπος!" - Κι όμως αλλάζει! Τι έδειξε νέα έρευνα
Ψυχική Υγεία
04/08/2026 - 16:00

"Δεν αλλάζει ο άνθρωπος!" - Κι όμως αλλάζει! Τι έδειξε νέα έρευνα

Περιεμμηνόπαυση και καρδιά: Πότε τα συμπτώματα από το στήθος χρειάζονται επείγουσα αντιμετώπιση
Υγεία
23/07/2026 - 19:07

Περιεμμηνόπαυση και καρδιά: Πότε τα συμπτώματα από το στήθος χρειάζονται επείγουσα αντιμετώπιση

Ο ΠΟΥ γιόρτασε τα 25 χρόνια του προγράμματος Research4Life
Επικαιρότητα
22/07/2026 - 16:59

Ο ΠΟΥ γιόρτασε τα 25 χρόνια του προγράμματος Research4Life

Πόσο διαφέρουν τελικά η ανδρική και η γυναικεία καρδιά - Ειδικός εξηγεί όσα πρέπει να γνωρίζουμε
Health Talk
22/07/2026 - 16:18

Πόσο διαφέρουν τελικά η ανδρική και η γυναικεία καρδιά - Ειδικός εξηγεί όσα πρέπει να γνωρίζουμε

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Θερμική εξάντληση ή θερμοπληξία; Η γνώση των διαφορών τους μπορεί να σώσει ζωές
Υγεία
12/08/2026 - 16:41
Κλειστοί οι λόφοι Λυκαβηττού και Φινόπουλου για τον κίνδυνο φωτιάς
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 15:48
ΕΛΛΟΚ: Σημαντικό βήμα για την ογκολογική φροντίδα στη Δυτική Μακεδονία η αναβάθμιση του «Μποδοσάκειου»
Patient Talk
12/08/2026 - 15:26
Αντίδραση του ΠΟΥ για το νέο διάταγμα Τραμπ σχετικά με τα εμβόλια
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 14:44
Θερμοκρασίες άνω των 35 βαθμών και σήμερα σε Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 14:08
Τα... πιάτα μας γίνονται όλο και πιο φτωχά σε ποικιλία φρέσκων λαχανικών
Διατροφή
12/08/2026 - 13:34
Χαρδαλιάς: «Η Περιφέρεια Αττικής αύξησε κατά 30% τις δράσεις κατά των κουνουπιών»
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 13:03
Η Meta αντιμέτωπη με αγωγή τριάντα πολιτειών των ΗΠΑ για τον εθισμό ανηλίκων στα social media
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 12:37
Η πολυδιάστατη επιβάρυνση των φροντιστών ασθενών με καρκίνο
Ψυχική Υγεία
12/08/2026 - 11:59
Βοήθεια 2 εκατ. ευρώ από την ΕΕ στη σεισμόπληκτη Κολομβία
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 11:34
Η μακροχρόνια περιπέτεια των ανθρώπων που χτυπήθηκαν από κεραυνούς
Υγεία
12/08/2026 - 11:12
Ο ΙΣΑ ζητεί αμοιβή για τους ιατρούς που συμμετέχουν στις επιτροπές ελέγχου της περιφέρειας
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 10:21
Σχεδόν ποτέ δεν φταίει το φαγητό για τα κιλά των καλοκαιρινών διακοπών - Ο απλός κανόνας των 72 ωρών
Health Talk
12/08/2026 - 09:59
Το BBQ αλλιώς: Επτά καλοκαιρινές και φιλικές προς την καρδιά συνταγές για... σχάρα
Διατροφή
11/08/2026 - 17:12
Μετάθεση της πλήρους έναρξης του Ψηφιακού Αποθετηρίου για την 1η Ιανουαρίου ζητεί ο ΠΙΣ
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 16:39
Παγκόσμιος Μετεωρολογικός Οργανισμός: Πιο συχνές και περισσότερο έντονες οι ακραίες ζέστες
Επικαιρότητα
11/08/2026 - 16:04
Κονγκό: Ξεπέρασαν τους 2.000 οι θάνατοι από την επιδημία του Έμπολα
Επικαιρότητα
11/08/2026 - 15:37
Πρωτοποριακή επέμβαση σε επιβαρυμένο ηλικιωμένο ασθενή στο ΑΧΕΠΑ
Υγεία
11/08/2026 - 14:46
Γεωργιάδης: «Το "Παπανικολάου" ενισχύεται με 88 θέσεις επικουρικού προσωπικού»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 13:51
Safe Water Sports: Κανόνες ασφαλείας στη θάλασσα για τους ηλικιωμένους
Υγεία
11/08/2026 - 13:24
Αγωνιστική Συσπείρωση Υγειονομικών: «Καμία ανοχή στη βία κατά των εργαζομένων στα νοσοκομεία»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 12:44
Εμβολιασμός πτηνών κατά του στελέχους Η5 της γρίπης στην Αυστραλία
Επικαιρότητα
11/08/2026 - 12:18
Η Καλιφόρνια ανάβει «κόκκινο» στους AI «ψυχοθεραπευτές» - Η παραδοχή της OpenAI για τις αυτοκτονίες
Ψυχική Υγεία
11/08/2026 - 11:53
Όταν η υγιεινή διατροφή γίνεται... νευρική ορθορεξία - Ποιος ο ρόλος των social media
Διατροφή
11/08/2026 - 11:09
Γεωργιάδης για Βενιζέλειο: «Κλειστό και άδειο το γραφείο που έπεσαν οι σοβάδες»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 10:14
H «άγνωστη» πλευρά της κλιματικής αλλαγής: Οι ζεστές νύχτες επιβαρύνουν το σώμα
Υγεία
11/08/2026 - 09:42
Οι κίνδυνοι για τα μάτια μας από τα θαλάσσια σπορ και πως θα τα προστατεύσουμε
Health Talk
11/08/2026 - 09:18
Παγκόσμια Ημέρα Φυσικοθεραπείας: Η δύναμη της κίνησης απέναντι στα καρδιαγγειακά νοσήματα και το εγκεφαλικό
Υγεία
10/08/2026 - 18:03
Πειραματική θεραπεία με το μικροβίωμα του εντέρου ίσως κρύβει το κλειδί κατά της αϋπνίας
Υγεία
10/08/2026 - 17:37
Έκκληση για 10 κατεπείγουσες κοινές δράσεις κατά της επιδημίας Έμπολα στο Κονγκό
Πολιτική Υγείας
10/08/2026 - 16:46

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Χωρίς αξονικό τομογράφο το νοσοκομείο «Αττικόν» - Σε κίνδυνο η εξυπηρέτηση των ασθενών
Πολιτική Υγείας
10/08/2026 - 14:23
Έκκληση για 10 κατεπείγουσες κοινές δράσεις κατά της επιδημίας Έμπολα στο Κονγκό
Πολιτική Υγείας
10/08/2026 - 16:46
Γεωργιάδης για Βενιζέλειο: «Κλειστό και άδειο το γραφείο που έπεσαν οι σοβάδες»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 10:14
Όταν η υγιεινή διατροφή γίνεται... νευρική ορθορεξία - Ποιος ο ρόλος των social media
Διατροφή
11/08/2026 - 11:09
Αγωνιστική Συσπείρωση Υγειονομικών: «Καμία ανοχή στη βία κατά των εργαζομένων στα νοσοκομεία»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 12:44
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo