Για τις νέες καταγγελίες για επιπλέον χρεώσεις σε διαγνωστικά κέντρα και τις παρεμβάσεις του ΕΟΠΠΥ, για την υπηρεσία αποστολής φαρμάκων υψηλού κόστους κατ΄ οίκον και την εξέλιξη του καθώς και το νέο σύστημα ελέγχου στον ΕΟΠΠΥ για την καταπολέμηση της διαφθοράς μίλησε η Διοικήτρια του ΕΟΠΠΥ, Θ. Καρποδίνη.
Αρχικά για τα διαγνωστικά κέντρα που ζητούν επιπλέον χρεώσεις δήλωσε: «Πράγματι διαπιστώσαμε και από τους ελέγχους που κάνουμε, αλλά και με βάση καταγγελίες συμπολιτών μας, ότι πολλά διαγνωστικά ζητούν παραπάνω από τη συμμετοχή του ασθενούς με διάφορες δικαιολογίες. Θα ήθελα να πω ότι τα συμβεβλημένα διαγνωστικά κέντρα με τον ΕΟΠΥΥ απαγορεύεται να ζητούν οποιαδήποτε πρόσθετη χρέωση από τους ασφαλισμένους και σύμφωνα και με τους όρους της σύμβασης, δεν μπορούν να μη δέχονται τους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ για να τους εξυπηρετούν.(….)
Πολύ κατηγορηματικά θα πω ότι ο ασθενής πληρώνει μόνο τη συμμετοχή του, και η συμμετοχή του τυπώνεται ΠΑΝΩ στο παραπεμπτικό. Ακόμα και αν είναι άυλη συνταγογράφηση, όταν δεν εκτελεί το διαγνωστικό κέντρο, αυτόματα βγαίνει η συμμετοχή του. Επομένως δεν πρέπει να δέχεται καμία άλλη χρέωση από τα διαγνωστικά κέντρα. Για παράδειγμα, επειδή είχαμε πολύ μεγάλη παραβατική συμπεριφορά στο κομμάτι της αξονικής στεφανιογραφίας, θέλω να πω ότι ένας γιατρός, ο θεράπων γιατρός, όταν συνταγογραφεί μία εξέταση γνωρίζει πολύ καλά, ειδικά σε μία αξονική, σε μια μαγνητική, στους υπερήχους, ποια ακριβώς όργανα θέλει να δει.».
Ταυτόχρονα, όσον αφορά την παρέμβαση του ΕΟΠΠΥ μετά τις καταγγελίες για τα διαγνωστικά κέντρα τα οποία είχαν αυτή την παραβατική συμπεριφορά εξήγησε: «Επιβάλλουμε τις προβλεπόμενες από το κανονιστικό πλαίσιο κυρώσεις, που να υπενθυμίσω ότι πρόσφατα αυστηροποιήθηκαν, εντός του τελευταίου έτους, από τον κ. Άδωνι Γεωργιάδη, επομένως είναι αρκετά τσουχτερές οι ποινές και τα πρόστιμα. Και βέβαια εάν διαπιστώσουμε επαναλαμβανόμενη παραβατικότητα, καταγγέλλουμε τις συμβάσεις».
Παράλληλα, για την υπηρεσία αποστολής φαρμάκων υψηλού κόστους κατ΄ οίκον και την εξέλιξη της η κα Καρποδίνη εξήγησε: «Έχουμε πράγματι ξεκινήσει πριν τέσσερις μήνες που υπογράψαμε τη σύμβαση και ολοκληρώσαμε την υλοποίηση αυτής της δράσης. Ξεκινήσαμε 16/6. Το πρόγραμμα πήγε πάρα πολύ καλά. Η ανταπόκριση του κόσμου ήταν ότι πραγματικά αγκάλιασε αυτή τη δράση. Εμείς εκπλαγήκαμε από το γεγονός ότι την τρίτη μέρα που άνοιξε η πλατφόρμα είχαμε ήδη 850 αιτήσεις για κατ’ οίκον παράδοση φαρμάκων, πλην των σημείων διανομής και πραγματικά ο κόσμος το έχει αγκαλιάσει και μας έχει εμπιστευθεί. Υπάρχουν συνάνθρωποί μας οι οποίοι δεν έχουν πρόσβαση είτε σε φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ, είτε δυνατότητα μετακίνησης, είτε κάποιο συγγενικό του πρόσωπο που θα μπορούσε να τους εξυπηρετήσει. Και για αυτό αυτή η δράση είναι πάρα πολύ σημαντική και έχουμε εξυπηρετήσει, συνολικά περίπου 63.000 συνανθρώπους μας μέσα σε αυτούς τους δύο πρώτους μήνες. (…)
Είχαμε κάποιες αρρυθμίες, όπως κάθε νέα προσπάθεια και αυτό μας βοήθησε, σε συνεργασία και με τους ασθενείς που επικοινωνούσαν μαζί μας, να φτιάξουμε διαδικασίες και να προβλέψουμε και την παραμικρή περαιτέρω λεπτομέρεια. Ομαδοποιήσαμε κάποιες κατηγορίες αποστολών, έχουμε κάνει ένα νέο σύστημα με τον ταχυδρομικό κώδικα που τσεκάρουμε γιατί γινόντουσαν κάποια λάθη και έχουμε καταφέρει αυτή τη στιγμή να έχουμε κάτω από 0,04 αστοχίες. Ο μέσος όρος για διανομή κατ’ οίκον στην Αττική είναι 2,7 ημέρες και από τη στιγμή που καταχωρεί το αίτημα ο ασθενής».
Πηγή: ertnews