ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Social Media και διατροφικές διαταραχές στους εφήβους

Διατροφή
Social Media και διατροφικές διαταραχές στους εφήβους
Οι έφηβοι που είναι δραστήριοι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν περισσότερες πιθανότητες να ασκούνται υπερβολικά, να παραλείπουν γεύματα ή να αναπτύσσουν άλλες μορφές διατροφικών διαταραχών, σύμφωνα με αμερικανική μελέτη.
Παρασκευή, 27/12/2019 - 10:11
News4Health Team News4Health Team

Οι ερευνητές ρώτησαν 996 παιδιά ηλικίας κατά μέσο όρο 13 ετών για τη χρήση μέσω κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, το Instagram, το Snapchat και το Tumbler, όπως μεταδίδει το Reuters. Παράλληλα, έθεσαν ερωτήσεις γύρω από τις διατροφικές τους συμπεριφορές και κατά πόσο ανησυχούν για το βάρος και το σώμα τους, αν τρώνε διαρκώς ή αν παραλείπουν γεύματα, ακόμα και αν έχουν αυστηρά προγράμματα άσκησης.

Συνολικά, το 75% των κοριτσιών και το 70% των αγοριών είχαν τουλάχιστον έναν λογαριασμό σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Πάνω από 1 στα δύο κορίτσια (52%) ανέφεραν τουλάχιστον μια διαταραγμένη διατροφική συνήθεια, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στα αγόρια ήταν επίσης υψηλό στο 45%.
Μάλιστα, σε σύγκριση με έφηβους που δεν διέθεταν κανένα λογαριασμό στα social media, αγόρια και κορίτσια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εμφάνιζαν περισσότερες πιθανότητες να δηλώσουν κάποια διαταραγμένη διατροφική συμπεριφορά. Η συχνότητα αυτών των συμπεριφορών αυξάνεται με τον αριθμό των social media στα οποία έχει παρουσία ο έφηβος ή η έφηβη.

«Υποπτευόμαστε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενθαρρύνουν τους νέους ανθρώπους να συγκρίνουν τους εαυτούς τους με τους συνομηλίκους τους αλλά και άλλους, ειδικά γύρω από την εμφάνιση, σε μια ηλικία που οι έφηβοι είναι ιδιαιτέρως ευάλωτοι στην πίεση των συνομήλικων», δήλωσε ο επικεφαλής της μελέτης Simon Wilksch του Πανεπιστημίου Flinders στην Αδελαΐδα της Αυστραλίας.

Σε ό,τι αφορά τη συχνότητα ανησυχίας των εφήβων για το σώμα τους ή τις διατροφικές τους συνήθειες, τα κορίτσια που χρησιμοποιούσαν το Snapchat είχαν 39% περισσότερες πιθανότητες να αναφέρουν τέτοιου είδους ζητήματα από κορίτσια που δεν χρησιμοποιούσαν την πλατφόρμα. Οι χρήστες και χρήστριες του Tumblr είχαν κατά 43% περισσότερες πιθανότητες να αναφέρουν προβλήματα στη διατροφή τους. Στην περίπτωση των αγοριών και οι τέσσερις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης σχετίστηκαν με αυξημένες προβληματικές συμπεριφορές. Ο αυξημένος κίνδυνος κυμάνθηκε από 24% στο Snapchat σε 53% στο Tumblr.

Συγκρίνοντας τα κορίτσια χωρίς λογαριασμούς σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τα κορίτσια με δύο ή και τρεις λογαριασμούς είναι τριπλάσιες πιθανότητες να αναφέρουν διαταραγμένες διατροφικές συμπεριφορές. Αγόρια με τρεις ή τέσσερις λογαριασμούς είχαν πενταπλάσιες πιθανότητες εμφάνισης τέτοιων συμπεριφορών σε σχέση με αγόρια που δεν είχαν παρουσία στα social media.

Θα πρέπει πάντως να διευκρινίσουμε ότι η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο Διεθνές Περιοδικό Διατροφικών Διαταραχών, δεν σχεδιάστηκε για να αποδείξει άμεση σύνδεση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με προβλήματα στην αντίληψη των εφήβων γύρω από το σώμα τους ή με διατροφικές διαταραχές. Όπως αναφέρουν ψυχολόγοι, η χρήση των social media use είναι περίπλοκη και διαρκώς μεταβαλλόμενη και έχει πιθανότατα αλλάξει και την κοινωνική αλληλεπίδραση των εφήβων. Οι γονείς που υποπτεύονται πως τα παιδιά τους έχουν προβληματικές σκέψεις ή συμπεριφορές γύρω από το φαγητό θα πρέπει να ζητήσουν τη βοήθεια ειδικών. Παράλληλα, πρέπει να συζητούν ανοικτά με τα παιδιά τους γύρω από την ασφάλεια στον κόσμο των social media.

  • SOCIAL MEDIA
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΦΗΒΟΙ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Ο συνδυασμός βιταμίνης D και ασβεστίου μειώνει τον κίνδυνο κατάγματος
Ο συνδυασμός βιταμίνης D και ασβεστίου μειώνει τον κίνδυνο κατάγματος 24 Δεκεμβρίου 2019
4 σημάδια που δείχνουν οτι το παράκανες στο γιορτινό τσιμπούσι 07 Ιανουαρίου 2020
4 σημάδια που δείχνουν οτι το παράκανες στο γιορτινό τσιμπούσι

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών
Υγεία
12/06/2026 - 16:11

Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών

Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00

Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας

Παγκόσμιο Κύπελλο εν μέσω Έμπολα και χανταϊού: Στο μικροσκόπιο λύματα και...social media
Υγεία
08/06/2026 - 17:15

Παγκόσμιο Κύπελλο εν μέσω Έμπολα και χανταϊού: Στο μικροσκόπιο λύματα και...social media

Παγκόσμια Ημέρα Κατά του Καπνίσματος: Προτεραιότητα δημόσιας υγείας η προστασία των επόμενων γενεών
Υγεία
01/06/2026 - 11:09

Παγκόσμια Ημέρα Κατά του Καπνίσματος: Προτεραιότητα δημόσιας υγείας η προστασία των επόμενων γενεών

Αθλητικοί τραυματισμοί εφήβων: Συνέπειες και τρόποι αποφυγής
Health Talk
27/05/2026 - 18:23

Αθλητικοί τραυματισμοί εφήβων: Συνέπειες και τρόποι αποφυγής

«Stop» στα βίντεο φαρμακείων στα social media – Αυστηρή προειδοποίηση από τον Φαρμακευτικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης
Πολιτική Υγείας
27/05/2026 - 10:30

«Stop» στα βίντεο φαρμακείων στα social media – Αυστηρή προειδοποίηση από τον Φαρμακευτικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οι 13 τρόποι με τους οποίους το fast food βλάπτει την υγεία σας
Διατροφή
13/06/2026 - 16:34
Μητσοτάκης: Κατασκευή νέου νοσοκομείου στην Κω και αξιοποίηση του παλιού στη Ρόδο
Πολιτική Υγείας
13/06/2026 - 16:14
Ηλεκτροπόρωση: Μία παλιά μέθοδος ανοίγει νέους δρόμους για ανεγχείρητους καρκίνους του πεπτικού
Υγεία
13/06/2026 - 15:44
Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη: Το βαθιά ανθρώπινο μήνυμα του Νοσοκομείου Χανίων
Υγεία
13/06/2026 - 08:14
Η Novo Nordisk και η «ΙΜΕΡΟΕΣΣΑ» στο BeWell Festival με το μήνυμα «για μια ανάλαφρη ζωή»
Patient Talk
13/06/2026 - 03:41
Δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στον Έβρο για τα 60 χρόνια από την ίδρυση της ELPEN
Pharma News
13/06/2026 - 00:13
Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου του Προστάτη: Η επιστήμη αλλάζει τους κανόνες της πρόληψης
Health Talk
12/06/2026 - 22:43
«The Lancet»: Οι πολιτικές που μπορούν να οδηγήσουν στη μείωση της παιδικής παχυσαρκίας
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 22:18
Μελέτη για νέο φάρμακο κατά του μεταστατικού καρκίνου του μαστού ανακοινώθηκε στο ASCO 2026
Υγεία
12/06/2026 - 21:46
Ικανοποίηση στον ΙΣΑ για τη συνέχιση του προγράμματος «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 21:18
Αποκλιμάκωση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων, συνεχίζεται η επιτήρηση στη Λέσβο για τον αφθώδη πυρετό
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 20:47
Κομισιόν: Πρόοδος και προκλήσεις στους ελέγχους της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων στην ΕΕ
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 19:31
Το πρώτο κέντρο θεραπείας πρωτονίων για ογκολογικούς ασθενείς σχεδιάζει το Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου»
Υγεία
12/06/2026 - 19:09
Τον Οκτώβριο ο 4ος κύκλος του προγράμματος διατροφικής αγωγής για άτομα τρίτης ηλικίας του δήμου Αθηναίων
Διατροφή
12/06/2026 - 18:37
Σκληραίνοντας το σώμα μας: Η επιστήμη πίσω από την προπόνηση στις πολεμικές τέχνες
Fitness
12/06/2026 - 18:14
Ο ΕΕΣ βραβεύει 467 μαθητές που διακρίθηκαν στους πανελλαδικούς διαγωνισμούς
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 17:38
3ο ΣΦΕΕ Summit: Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας για να γίνει κόμβος φαρμακευτικής καινοτομίας
Pharma Policy
12/06/2026 - 17:06
Λαμπερά εγκαίνια για το νέο κέντρο γυναικολογίας και γονιμότητας Prolific
Υπηρεσίες Υγείας
12/06/2026 - 16:32
Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών
Υγεία
12/06/2026 - 16:11
Νέες συστάσεις από τον EMA για το βαλπροϊκό οξύ και το εμβόλιο κατά του chikungunya
Pharma Policy
12/06/2026 - 15:47
Νέα προειδοποίηση ΠΟΥ για τον Έμπολα: Η επιδημία εξακολουθεί να εξαπλώνεται στο Κονγκό
Υγεία
12/06/2026 - 15:32
Οι καρδιοπαθείς ζητούν μείωση της συμμετοχής σε φάρμακα για προχωρημένη ανεπάρκεια
Patient Talk
12/06/2026 - 15:17
Καρκίνος του μαστού στους άνδρες: Η συχνότητα, τα συμπτώματα και οι παράγοντες κινδύνου
Υγεία
12/06/2026 - 15:00
Η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ στο 3ο SFEE SUMMIT: «Σημαντικό βήμα προόδου το "Προλαμβάνω" αλλά πρέπει να συνεχίσουμε»
Patient Talk
12/06/2026 - 14:37
IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 14:14
Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00
Αγαπηδάκη: Το «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» συνεχίζεται έως το 2030 – Νέα φάση από την 1η Σεπτεμβρίου 2026
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 13:48
Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00
Γεωργιάδης: Σύνδεση MyHealth app με το «ηλεκτρονικό βραχιολάκι» μέσα στον Ιούνιο
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 12:00
Γιαννάκος: Διπλασιάζονται οι μισθοί των ιεραρχών και οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ τίποτα!
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 11:50

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00
Έκκληση του ΠΟΥ για καλύτερη προστασία των Ευρωπαίων πολιτών από τη ζέστη
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 12:29
Δωρεά 120 απινιδωτών και ισάριθμων κιτ πρώτων βοηθειών στο ΕΚΠΑ από τη UNI-PHARMA
Pharma News
11/06/2026 - 16:21
Θεμιστοκλέους: Προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού για τις νέες μονάδες ανακουφιστικής φροντίδας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 16:38
Με τη χρυσή διαπίστευση του JCI και την επόμενη τριετία το νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν»
Υπηρεσίες Υγείας
11/06/2026 - 17:02
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo