ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Νέα μελέτη «αθωώνει» τα αυγά για την «κακή» χοληστερόλη και τις καρδιοπάθειες

Διατροφή
UNSPLASH
Είστε λάτρεις του αυγού αλλά φοβάστε τις επιπτώσεις του στην καρδιαγγειακή σας υγεία; Μια νέα έρευνα έρχεται να ανατρέψει όσα ξέραμε μέχρι σήμερα γι' αυτό το θαυμάσιο προϊόν.
Δευτέρα, 28/07/2025 - 16:23
— Photo: UNSPLASH
News4Health Team News4Health Team

Είναι γνωστό ότι για πολλά χρόνια, τα αυγά θεωρούνταν ο «συνήθης ύποπτος» όταν αναφερόμασταν σε αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης και καρδιοπάθειες. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι κάποιες μελέτες τα θεωρούν επιβλαβή για την καρδιακή υγεία, άλλες τα αναδεικνύουν ως πολύτιμη πηγή πρωτεΐνης και θρεπτικών στοιχείων.

Συγκεκριμένα, μια πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «The American Journal of Clinical Nutrition» έρχεται να προσθέσει νέα δεδομένα που επιβεβαιώνουν πως, τελικά, τα αυγά είναι όντως ωφέλιμα. Η εν λόγω μελέτη εξετάζει τις ξεχωριστές επιδράσεις των κορεσμένων λιπαρών και της χοληστερόλης στα επίπεδα της λιποπρωτεΐνης χαμηλής πυκνότητας (LDL), δηλαδή της λεγόμενης «κακής» χοληστερόλης.

Λίγα κορεσμένα λιπαρά

«Τα αυγά έχουν αδίκως “κατηγορηθεί” λόγω παλαιών διατροφικών συστάσεων. Είναι μοναδικά – περιέχουν υψηλή χοληστερόλη, αλλά λίγα κορεσμένα λιπαρά. Ωστόσο, η περιεκτικότητά τους σε χοληστερόλη έχει συχνά προκαλέσει αμφιβολίες για τη θέση τους σε μια υγιεινή διατροφή», αναφέρει ο επιστήμονας Τζόναθαν Μπάκλεϊ από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Αυστραλίας και στη συνέχεια εξηγεί: «Στη μελέτη μας διαχωρίσαμε τις επιδράσεις της χοληστερόλης και του κορεσμένου λίπους και διαπιστώσαμε ότι η υψηλή διατροφική χοληστερόλη από τα αυγά- όταν καταναλώνονται στο πλαίσιο μιας διατροφής χαμηλής σε κορεσμένα λιπαρά- δεν αυξάνει τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης. Αντίθετα, ο πραγματικός ένοχος για την αύξηση της χοληστερόλης ήταν τα κορεσμένα λιπαρά».

Τρία διατροφικά πλάνα

Οι ερευνητές στρατολόγησαν 61 ενήλικες με παρόμοια αρχικά επίπεδα LDL χοληστερόλης και τους ζήτησαν να ακολουθήσουν τρία διαφορετικά πλάνα διάρκειας πέντε εβδομάδων το καθένα. Συνολικά, 48 άτομα ολοκλήρωσαν και τις τρεις.

  • Το πρώτο διατροφικό πλάνο περιλάμβανε υψηλή πρόσληψη διατροφικής χοληστερόλης, σε συνδυασμό με χαμηλή κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών, με κατανάλωση δύο αυγών την ημέρα.
  • Το δεύτερο περιλάμβανε χαμηλή πρόσληψη διατροφικής χοληστερόλης αλλά υψηλή πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών, και δεν περιλάμβανε αυγά.
  • Το τρίτο περιλάμβανε υψηλή πρόσληψη διατροφικής χοληστερόλης όσο και κορεσμένων λιπαρών, με ένα αυγό την εβδομάδα.

Τα αποτελέσματα

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η διατροφή πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά συνδεόταν με αύξηση της LDL χοληστερόλης. Αντίθετα, η δίαιτα με υψηλή πρόσληψη διατροφικής χοληστερόλης αλλά χαμηλή πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών οδήγησε σε μείωση της LDL – υποδεικνύοντας ότι τα αυγά δεν ευθύνονται για την αύξηση της κακής χοληστερόλης.

«Θα μπορούσε κανείς να πει ότι παρουσιάσαμε αποδείξεις υπέρ του ταπεινού αυγού», λέει ο Μπάκλεϊ. «Επομένως, δεν θα πρέπει να ανησυχείτε για τα αυγά, αλλά μάλλον για την επιπλέον μερίδα μπέικον ή το λουκάνικο που συνήθως τα συνοδεύουν, καθώς αυτά έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να επηρεάσουν την καρδιακή σας υγεία» καταλήγει ο ερευνητής.

Πηγή: ERTNEWS

Τελευταία τροποποίηση στις 28/07/2025 - 16:29
  • ΑΥΓΑ
  • ΧΟΛΗΣΤΕΡΟΛΗ
  • ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • LDL ΧΟΛΗΣΤΕΡΟΛΗ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Μπορεί η κετογονική δίαιτα να ωφελήσει τον εγκέφαλο; Τι έδειξε πρόσφατη ανασκόπηση
Μπορεί η κετογονική δίαιτα να ωφελήσει τον εγκέφαλο; Τι έδειξε πρόσφατη ανασκόπηση 28 Ιουλίου 2025
Πέντε καλοί λόγοι για να έχετε τα σύκα στο πιάτο σας 29 Ιουλίου 2025
Πέντε καλοί λόγοι για να έχετε τα σύκα στο πιάτο σας

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στρες και καρδιαγγειακή υγεία: Οι επιπτώσεις του τρόπου ζωής και η διαχείριση που πρέπει να γίνεται
Health Talk
29/05/2026 - 18:23

Στρες και καρδιαγγειακή υγεία: Οι επιπτώσεις του τρόπου ζωής και η διαχείριση που πρέπει να γίνεται

Τρόφιμα από κάθε κατηγορία που φροντίζουν την υγεία της καρδιά μας
Διατροφή
23/04/2026 - 18:37

Τρόφιμα από κάθε κατηγορία που φροντίζουν την υγεία της καρδιά μας

Βαμμένα αυγά: Οδηγίες διαχείρισης πριν και μετά το βάψιμό τους
Διατροφή
09/04/2026 - 16:00

Βαμμένα αυγά: Οδηγίες διαχείρισης πριν και μετά το βάψιμό τους

Οδηγός για ασφαλείς αγορές και διαχείριση των πασχαλινών εδεσμάτων
Διατροφή
08/04/2026 - 10:00

Οδηγός για ασφαλείς αγορές και διαχείριση των πασχαλινών εδεσμάτων

Λιποπρωτεΐνη (a): Ο «σιωπηλός» δείκτης καρδιαγγειακού κινδύνου που πρέπει να γνωρίζουμε
Υγεία
20/03/2026 - 18:12

Λιποπρωτεΐνη (a): Ο «σιωπηλός» δείκτης καρδιαγγειακού κινδύνου που πρέπει να γνωρίζουμε

Τα φάρμακα GLP-1 αλλάζουν το τοπίο σε διαβήτη, παχυσαρκία και καρδιαγγειακή υγεία
Υγεία
09/03/2026 - 16:32

Τα φάρμακα GLP-1 αλλάζουν το τοπίο σε διαβήτη, παχυσαρκία και καρδιαγγειακή υγεία

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Νέα ανακάλυψη για τη νόσο Crohn και την ελκώδη κολίτιδα – Εντοπίστηκε μηχανισμός που πυροδοτεί τη φλεγμονή
Υγεία
11/06/2026 - 14:00
Γεωργιάδης: Αρχές Ιουλίου σε εφαρμογή το νέο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης στα νοσοκομεία
Pharma Policy
11/06/2026 - 13:25
Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00
Έκκληση του ΠΟΥ για καλύτερη προστασία των Ευρωπαίων πολιτών από τη ζέστη
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 12:29
Φάρμακο μειώνει κατά 60% τον κίνδυνο εμφάνισης ρευματοειδούς αρθρίτιδας
Υγεία
11/06/2026 - 12:00
Η πολιτική Τραμπ για τις τιμές των φαρμάκων πυροδοτεί σύγκρουση μεταξύ φαρμακοβιομηχανίας και ευρωπαϊκών κυβερνήσεων
Pharma Policy
11/06/2026 - 11:15
Παγκόσμιο Κύπελλο: Από ποιες μολυσματικές ασθένειες κινδυνεύουν οι φίλαθλοι
Υγεία
11/06/2026 - 10:00
Τσιμπήματα εντόμων το καλοκαίρι: Πώς να προστατευτείτε και πώς να τα αντιμετωπίσετε
Υγεία
11/06/2026 - 09:00
Οι τελευταίες εξελίξεις στην έρευνα, στις θεραπείες και τη φροντίδα ασθενών με κυστική ίνωση
Υγεία
11/06/2026 - 07:18
Το σκάφος της ΑΜΚΕ «Με Οδηγό το Διαβήτη» εντόπισε 25 αδιάγνωστους ασθενείς στον Αργοσαρωνικό
Patient Talk
11/06/2026 - 03:43
Θεσσαλονίκη: Δωρεά στο ΕΚΑΒ μία πλήρως εξοπλισμένη διασωστική μοτοσικλέτα από τον Σύλλογο «ΑΓΑΠΗ-Βασιλική Κόμνου»
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 00:03
Με Ελληνική συμμετοχή δύο ευρωπαϊκά έργα για την παρακολούθηση ασθενών με καρδιακή ανεπάρκεια και την έκθεση σε ακτινοβολία
Digital Health
10/06/2026 - 22:48
Ψαθάς: «Συνολικές επενδύσεις άνω των 500 εκατ. ευρώ στο φαρμακευτικό hub της Τρίπολης»
Επικαιρότητα
10/06/2026 - 21:34
Ψηφιακή συσκευή μπορεί να προβλέψει λιποθυμικό επεισόδιο με τη λήψη βιοσημάτων
Digital Health
10/06/2026 - 21:11
Το βάρος στην κοιλιά βασικός παράγοντας κινδύνου για καρδιαγγειακό-νεφρικό-μεταβολικό σύνδρομο
Υγεία
10/06/2026 - 20:53
Genesis Pharma: Επέκταση συνεργασίας με την Alnylam Pharmaceuticals στις θεραπείες RNAi για τις μυοκαρδιοπάθειες
Pharma News
10/06/2026 - 20:26
Ωφελούμενοι και στελέχη του ΕΟΠΑΕ στο πρόγραμμα ERASMUS+ «SCAFFOLD»
Ψυχική Υγεία
10/06/2026 - 20:02
ΕΕΣ: Γιόρτασε τα 149 χρόνια προσφοράς με αιμοδοσία στο Μετρό Συντάγματος
Επικαιρότητα
10/06/2026 - 19:17
Σακχαρώδης Διαβήτης: Ο «χρυσός δεκάλογος» για ασφαλείς διακοπές
Health Talk
10/06/2026 - 18:58
Ακόμα και μέτρια επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης μπορούν να προκαλέσουν στεφανιαία νόσο
Υγεία
10/06/2026 - 18:34
Μυτιλήνη: Επιτυχής επιχείρηση διάσωσης ασθενούς με οξύ στεφανιαίο σύνδρομο
Επικαιρότητα
10/06/2026 - 17:49
Ο ΙΣΑ ζητά την άμεση καταβολή των οφειλόμενων αποζημιώσεων στους στρατιωτικούς ιατρούς
Πολιτική Υγείας
10/06/2026 - 17:32
«Τρίποντο στη Ζωή»: Φιλικός αγώνας μπάσκετ μεταξύ ΕΑΒ και Lockheed Martin για τα παιδιά της Φλόγας
Patient Talk
10/06/2026 - 17:14
Θεσσαλονίκη: Ξεκινούν άμεσα οι αεροψεκασμοί για την καταπολέμηση των κουνουπιών
Επικαιρότητα
10/06/2026 - 16:52
Αγαπηδάκη: «Όταν σπάσει το στίγμα και το ταμπού, μπορούν να υπάρχουν πολιτικές»
Ψυχική Υγεία
10/06/2026 - 16:27
Μόλις 4 λεπτά άσκησης την ημέρα βελτιώνουν τη δύναμη και την κινητικότητα των ηλικιωμένων
Fitness
10/06/2026 - 16:00
Οι «5+1» άξονες της Χάρτας που συνέταξε η Ελληνική Πνευμονολογική Εταιρεία για τα χρόνια CRDs
Health Talk
10/06/2026 - 15:31
Ipsen και ΕΕΣ σε κοινή δράση για το περιβάλλον και την πρόληψη πυρκαγιών
Pharma News
10/06/2026 - 15:13
Μεγάκολο: Όταν το έντερο διογκώνεται επικίνδυνα – Τα συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε
Υγεία
10/06/2026 - 15:00
Αλτσχάιμερ: Eφάπαξ υψηλή δόση ψιλοκυβίνης αποκατέστησε προσωρινά τη λειτουργικότητα 80χρονης
Υγεία
10/06/2026 - 14:00

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Καταγγελίες για σοβαρές ελλείψεις σημαντικού υγειονομικού υλικού στο Νοσοκομείο της Νίκαιας
Πολιτική Υγείας
08/06/2026 - 14:59
Θεμιστοκλέους: Στις 3 ώρες και 40 λεπτά ο μέσος χρόνος αναμονής στα επείγοντα
Πολιτική Υγείας
08/06/2026 - 17:00
Μ. Βρετανία: «Τέλος» στα σολάριουμ; – Στο τραπέζι καθολική απαγόρευση
Πολιτική Υγείας
08/06/2026 - 22:00
Γεωργιάδης από την Καστοριά: Το υπουργείο Υγείας πέτυχε 100% απορρόφηση των διαθέσιμων πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 09:54
ΙΟΒΕ: Το εισόδημα εξακολουθεί να καθορίζει την πρόσβαση στην υγεία και τη φροντίδα στην Ελλάδα
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 14:00
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo