ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Φρούτα και ένας καφές την ημέρα σχηματίζουν ασπίδα για την υγεία των κυττάρων

Διατροφή
Magnific
Η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε πολυφαινόλες μπορεί να μειώσει την πιθανότητα εμφάνισης μικρού μήκους τελομερών στο DNA που συνδέονται με ασθένειες που σχετίζονται με τη γήρανση.
Τρίτη, 12/05/2026 - 10:00
— Photo: Magnific
News4Health Team News4Health Team

Η κατανάλωση φρούτων και ενός φλιτζανιού καφέ την ημέρα μπορεί να μειώσει κατά το ήμισυ τον κίνδυνο μη υγιούς γήρανσης των κυττάρων, σύμφωνα με έρευνα.

Τα τρόφιμα πλούσια σε πολυφαινόλες, όπως τα μούρα, τα μήλα, ο καφές, το κακάο και το τσάι, είναι γνωστό ότι έχουν αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, αλλά μια νέα μελέτη διαπίστωσε ότι συνδέονται επίσης με μειωμένο κίνδυνο συντόμευσης των τελομερών, των «άκρων» ή «καλυμμάτων» του DNA, τα οποία, όταν είναι πιο κοντά, αυξάνουν τον κίνδυνο κυτταρικού θανάτου και μη υγιούς γήρανσης.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Ναβάρα στην Παμπλόνα της Ισπανίας μέτρησαν το μήκος των τελομερών σε δείγματα από περισσότερους από 1.700 ενήλικες το 2008 και επίσης το 2015 και αξιολόγησαν τη συνολική κατανάλωση πολυφαινολών των συμμετεχόντων.

Η μελέτη, που παρουσιάστηκε στο φετινό Ευρωπαϊκό Συνέδριο για την Παχυσαρκία στην Κωνσταντινούπολη, διαπίστωσε ότι, σε σύγκριση με όσους κατανάλωναν τις λιγότερες πολυφαινόλες, όσοι είχαν τις υψηλότερες ποσότητες στη διατροφή τους είχαν 52% χαμηλότερο κίνδυνο να παρουσιάσουν κοντά τελομερή.

Η μέτρια κατανάλωση καφέ (έως ένα φλιτζάνι την ημέρα) συσχετίστηκε με 26% χαμηλότερο κίνδυνο μικρών τελομερών σε σύγκριση με όσους δεν κατανάλωναν καφέ, ενώ τέσσερις έως πέντε μερίδες φρούτων την ημέρα συνδέθηκαν επίσης με χαμηλότερο κίνδυνο, με τους συμμετέχοντες που κατανάλωναν τα περισσότερα φρούτα να έχουν 29% χαμηλότερο κίνδυνο μικρών τελομερών σε σύγκριση με όσους έτρωγαν τα λιγότερα.

Άλλα τρόφιμα πλούσια σε πολυφαινόλες, όπως το ελαιόλαδο, το κόκκινο κρασί και τα λαχανικά, δεν παρατηρήθηκε από τους ερευνητές να επηρεάζουν τον κίνδυνο της μείωσης του μήκους των τελομερών.

Τα πιο μικρού μήκους τελομερή έχουν συνδεθεί με υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης διαφόρων ασθενειών που σχετίζονται με την ηλικία, συμπεριλαμβανομένων των καρδιαγγειακών παθήσεων, του διαβήτη τύπου 2, ορισμένων μορφών καρκίνου και της συνολικής θνησιμότητας.

Η Isabella Kury Guzmán, κύρια συγγραφέας της μελέτης, δήλωσε: «Τα ευρήματά μας εκπέμπουν ένα ευρύτερο μήνυμα: μια διατροφή πλούσια σε πολυφαινόλες, συμπεριλαμβανομένων τροφίμων όπως τα φρούτα και ο καφές, μπορεί να αποτελεί ένα κομμάτι του παζλ για την υποστήριξη μιας πιο υγιούς κυτταρικής γήρανσης. Δεν πρόκειται για ένα συγκεκριμένο «αντιγηραντικό» τρόφιμο, αλλά για τη σωρευτική επίδραση των καθημερινών διατροφικών επιλογών με την πάροδο του χρόνου.»

Πηγή: Daily Mail

  • ΦΡΟΥΤΑ
  • ΚΑΦΕΣ
  • ΠΟΛΥΦΑΙΝΟΛΕΣ
  • ΚΥΤΤΑΡΑ
  • ΤΕΛΟΜΕΡΗ
  • ΕΡΕΥΝΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Όσπρια και σόγια μειώνουν την πίεση - Η συνιστώμενη ημερήσια δοσολογία
Όσπρια και σόγια μειώνουν την πίεση - Η συνιστώμενη ημερήσια δοσολογία 08 Μαϊος 2026
Προειδοποιήσεις για τους κινδύνους από το ανακυκλωμένο πλαστικό των συσκευασιών τροφίμων για την υγεία 14 Μαϊος 2026
Προειδοποιήσεις για τους κινδύνους από το ανακυκλωμένο πλαστικό των συσκευασιών τροφίμων για την υγεία

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πανευρωπαϊκή έρευνα: Το 64% των Ελλήνων εργαζόμενων θα άλλαζε δουλειά για χάρη του κατοικιδίου του
Pet
06/08/2026 - 20:49

Πανευρωπαϊκή έρευνα: Το 64% των Ελλήνων εργαζόμενων θα άλλαζε δουλειά για χάρη του κατοικιδίου του

"Δεν αλλάζει ο άνθρωπος!" - Κι όμως αλλάζει! Τι έδειξε νέα έρευνα
Ψυχική Υγεία
04/08/2026 - 16:00

"Δεν αλλάζει ο άνθρωπος!" - Κι όμως αλλάζει! Τι έδειξε νέα έρευνα

Ο ΠΟΥ γιόρτασε τα 25 χρόνια του προγράμματος Research4Life
Επικαιρότητα
22/07/2026 - 16:59

Ο ΠΟΥ γιόρτασε τα 25 χρόνια του προγράμματος Research4Life

Πότε τα φρούτα και τα λαχανικά δεν είναι πλέον ασφαλή για κατανάλωση
Διατροφή
22/07/2026 - 14:00

Πότε τα φρούτα και τα λαχανικά δεν είναι πλέον ασφαλή για κατανάλωση

Ασφαλής και για την καρδιά η κατανάλωση έως και πέντε φλιτζανιών καφέ ημερησίως
Υγεία
20/07/2026 - 22:33

Ασφαλής και για την καρδιά η κατανάλωση έως και πέντε φλιτζανιών καφέ ημερησίως

Καρκίνος του πνεύμονα σε μη καπνιστές κάτω των 50: Ο ρόλος των φυτοφαρμάκων σε φρούτα-λαχανικα
Υγεία
17/07/2026 - 13:00

Καρκίνος του πνεύμονα σε μη καπνιστές κάτω των 50: Ο ρόλος των φυτοφαρμάκων σε φρούτα-λαχανικα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Παγκόσμια Ημέρα Φυσικοθεραπείας: Η δύναμη της κίνησης απέναντι στα καρδιαγγειακά νοσήματα και το εγκεφαλικό
Υγεία
10/08/2026 - 18:03
Πειραματική θεραπεία με το μικροβίωμα του εντέρου ίσως κρύβει το κλειδί κατά της αϋπνίας
Υγεία
10/08/2026 - 17:37
Έκκληση για 10 κατεπείγουσες κοινές δράσεις κατά της επιδημίας Έμπολα στο Κονγκό
Πολιτική Υγείας
10/08/2026 - 16:46
Νέο κύμα καύσωνα σαρώνει την Ευρώπη - «Στεγνώνουν» ποτάμια από την ακραία ζέστη
Επικαιρότητα
10/08/2026 - 15:57
ΕΕΣ: Τι πρέπει να περιέχει ένα φαρμακείο πρώτων βοηθειών για το αυτοκίνητο
Επικαιρότητα
10/08/2026 - 15:32
Τα οστά μας έχουν το δικό τους καθημερινό βιολογικό ρολόι - Ο «άγνωστος» ρόλος της μελατονίνης
Υγεία
10/08/2026 - 14:57
Χωρίς αξονικό τομογράφο το νοσοκομείο «Αττικόν» - Σε κίνδυνο η εξυπηρέτηση των ασθενών
Πολιτική Υγείας
10/08/2026 - 14:23
Σε αυξημένη επιφυλακή για τις φωτιές ο Δήμος Αθηναίων και συστάσεις στους πολίτες
Επικαιρότητα
10/08/2026 - 13:49
ΕΛΛΟΚ: «Η νομοθετική κατοχύρωση του δικαιώματος στη λήθη ενισχύει τα άτομα με ιστορικό καρκίνου και στην Ελλάδα»
Patient Talk
10/08/2026 - 13:22
Πυροσβεστική: «Δεν αφέθηκαν χωρίς τροφή και νερό τα στελέχη που επιχειρούσαν στη Δυτική Αττική»
Επικαιρότητα
10/08/2026 - 12:36
Ποιότητα ύπνου και ανδρική τριχόπτωση: Τι λέει η επιστήμη για τη σύνδεσή τους
Health Talk
10/08/2026 - 12:12
Ρεμπέκα Λούνα: Η γυναίκα που διαγνώστηκε με πρώιμο Αλτσχάιμερ και αποφάσισε μόνη το τέλος της
Επικαιρότητα
10/08/2026 - 11:03
Ζέστη χωρίς προηγούμενο στη δυτική Ευρώπη το δίμηνο Ιουνίου-Ιουλίου
Επικαιρότητα
10/08/2026 - 10:17
Δραματική έκκληση για άμεση αιμοδοσία από την Ελληνική Ομοσπονδία Θαλασσαιμίας
Patient Talk
10/08/2026 - 09:49
Καινοτόμο εβδομαδιαίο χάπι για τον HIV είναι εξίσου αποτελεσματικό με την καθημερινή αγωγή
Υγεία
10/08/2026 - 09:13
Καλοκαίρι και διακοπές με παιδιά: Τι πρέπει να προσέχουμε σε βουνό, θάλασσα, πισίνα και ήλιο
Υγεία
10/08/2026 - 08:22
ΕΕΣ: Τα μέτρα ασφαλείας που πρέπει να λάβουν οι πληγέντες από τη φωτιά στη Δυτική Αττική
Επικαιρότητα
07/08/2026 - 21:44
Καλοκαιρινές διακοπές με ασφάλεια και για τους καρδιοπαθείς
Health Talk
07/08/2026 - 20:58
ΕΚΕΑ: Δίνουμε αίμα ακόμα και στις διακοπές σε μία από τις 96 υπηρεσίες της χώρας
Υγεία
07/08/2026 - 20:24
Εθνική εκστρατεία ενημέρωσης για τη Νωτιαία Μυϊκή Ατροφία: «Μιλάμε για την SMA… Πλέον Ξέρεις»
Υγεία
07/08/2026 - 19:56
Γεωργιάδης από Ρόδο: Νέες προσλήψεις στο νοσοκομείο και «πράσινο φως» για το ακτινοθεραπευτικό κέντρο
Πολιτική Υγείας
07/08/2026 - 19:12
Σε κόκκινο συναγερμό για φωτιές Κρήτη, Βόρειο Αιγαίο και Αττική το Σάββατο 8 Αυγούστου
Επικαιρότητα
07/08/2026 - 18:37
Τι μπορεί να μας διδάξει η νέα ταινία του Spider-Man για την απώλεια και το πένθος
Ψυχική Υγεία
07/08/2026 - 18:11
Επιπλέον πόροι 12,5 εκατ. ευρώ στις Περιφέρειες για την ενίσχυση της βιοασφάλειας από το ΥΠΑΑΤ
Επικαιρότητα
07/08/2026 - 17:42
Συναγερμός στις ΗΠΑ για φονικό μύκητα που αντέχει και στα φάρμακα
Υγεία
07/08/2026 - 17:17
Πέθανε στα 26 της η influencer Σίντνεϊ Τάουλ που μοιράστηκε επί τρία χρόνια τη μάχη της με σπάνιο καρκίνο
Επικαιρότητα
07/08/2026 - 16:41
Απώλεια βάρους: Οι τρεις παράγοντες που κρίνουν το αποτέλεσμα σύμφωνα με ειδικό στην παχυσαρκία
Διατροφή
07/08/2026 - 16:16
Ο ΙΣΑ συνιστά τη λήψη σχολαστικών μέτρων ατομικής προστασίας από τον ιό του Δυτικού Νείλου
Υγεία
07/08/2026 - 15:42
Ο Δήμος Μετεώρων επενδύει στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας και την πρόληψη
Πολιτική Υγείας
07/08/2026 - 15:24
Και οι μαϊμούδες έχουν κατοικίδια! Οι επιστήμονες ρίχνουν φως στις "φιλίες" μεταξύ διαφορετικών ειδών
Pet
07/08/2026 - 15:02

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Χωρίς αξονικό τομογράφο το νοσοκομείο «Αττικόν» - Σε κίνδυνο η εξυπηρέτηση των ασθενών
Πολιτική Υγείας
10/08/2026 - 14:23
Έκκληση για 10 κατεπείγουσες κοινές δράσεις κατά της επιδημίας Έμπολα στο Κονγκό
Πολιτική Υγείας
10/08/2026 - 16:46
ΕΛΛΟΚ: «Η νομοθετική κατοχύρωση του δικαιώματος στη λήθη ενισχύει τα άτομα με ιστορικό καρκίνου και στην Ελλάδα»
Patient Talk
10/08/2026 - 13:22
Καινοτόμο εβδομαδιαίο χάπι για τον HIV είναι εξίσου αποτελεσματικό με την καθημερινή αγωγή
Υγεία
10/08/2026 - 09:13
Παγκόσμια Ημέρα Φυσικοθεραπείας: Η δύναμη της κίνησης απέναντι στα καρδιαγγειακά νοσήματα και το εγκεφαλικό
Υγεία
10/08/2026 - 18:03
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo