ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Μελέτη: Η μεσογειακή διατροφή πιθανώς μειώνει τον κίνδυνο άνοιας

Διατροφή
Μελέτη: Η μεσογειακή διατροφή πιθανώς μειώνει τον κίνδυνο άνοιας
Πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι όσοι ακολουθούν πιστά μία μεσογειακή διατροφή έχουν λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν άνοια ή να έχουν προβλήματα μνήμης.
Τρίτη, 11/05/2021 - 15:54
Γιώργος Παπαϊωάννου Γιώργος Παπαϊωάννου

Προηγούμενες έρευνες έχουν διαπιστώσει ότι η μεσογειακή διατροφή μπορεί να ωφελήσει την υγεία της καρδιάς και να βοηθήσει στην απώλεια βάρους. Τώρα, μια νέα μελέτη διαπιστώνει ότι μπορεί επίσης να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου άνοιας και γνωστικής εξασθένισης. Τα άτομα που ακολούθησαν μία μεσογειακή διατροφή είχαν καλύτερες επιδόσεις σε τεστ μνήμης σε σχέση με εκείνους που δεν ακολούθησαν τη συγκεκριμένη δίαιτα.

Η μελέτη έδειξε ότι μια μεσογειακή διατροφή μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη ανάπτυξης δύο πρωτεϊνών και της συρρίκνωσης του όγκου του εγκεφάλου που σχετίζονται με τη νόσο του Αλτσχάιμερ.

Η πρώτη από αυτές τις πρωτεΐνες, η αμυλοειδής πρωτεΐνη, σχηματίζει πλάκες στον εγκέφαλο, ενώ η δεύτερη, πρωτεΐνη tau, σχηματίζει κόμπυς. Και τα δύο είναι παρόντα στον εγκέφαλο των ανθρώπων με Αλτσχάιμερ, αν και δεν είναι ασυνήθιστη η παρουσία τους και στον εγκέφαλο των υγιών ηλικιωμένων, επίσης.

Οι τροφές που μειώνουν τον κίνδυνο ανάπτυξης άνοιας

«Αυτά τα αποτελέσματα έρχονται να προστεθούν στο σώμα στα στοιχεία που δείχνουν ότι αυτό που τρώτε μπορεί να επηρεάσει τις δεξιότητες μνήμης σας αργότερα», λέει ο συγγραφέας της μελέτης Tommaso Ballarini, Ph.D.,του Γερμανικού Κέντρου Νευροεκφυλιστικών Ασθενειών στη Βόννη της Γερμανίας. Και προσθέτει:

«Η μελέτη μας δείχνει ότι η κατανάλωση μιας διατροφής που είναι υψηλή σε ακόρεστα λίπη, ψάρια, φρούτα και λαχανικά και χαμηλή σε γαλακτοκομικά και κόκκινο κρέας μπορεί πραγματικά να προστατεύσει τον εγκέφαλό σας από τη συσσώρευση πρωτεϊνών που μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια μνήμης και άνοια»

Οι επιστήμονες δημοσίευσαν τη μελέτη στο διαδίκτυο στο τεύχος 5 Μαΐου 2021 του Neurology, ένα περιοδικό της Αμερικανικής Ακαδημίας Νευρολογίας.

ΠΗΓΗ: medicalnewstoday

Τελευταία τροποποίηση στις 11/05/2021 - 16:13
  • ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΑΝΟΙΑ
  • ΜΝΗΜΗ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Οι ευεργετικές ιδιότητες της κατανάλωσης νερού με λεμόνι
Οι ευεργετικές ιδιότητες της κατανάλωσης νερού με λεμόνι 11 Μαϊος 2021
Καρκίνος παγκρέατος: Οι τροφές που ευνοούν την ανάπτυξή του 15 Μαϊος 2021
Καρκίνος παγκρέατος: Οι τροφές που ευνοούν την ανάπτυξή του

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δέκα τροφές που κάνουν τον εγκέφαλο να παίρνει περισσότερες... στροφές
Διατροφή
04/06/2026 - 13:04

Δέκα τροφές που κάνουν τον εγκέφαλο να παίρνει περισσότερες... στροφές

Το αλκοόλ και η σύνδεσή του με καρκίνο, άνοια και καρδιοπάθειες
Υγεία
29/05/2026 - 19:57

Το αλκοόλ και η σύνδεσή του με καρκίνο, άνοια και καρδιοπάθειες

Κέντρο ημέρας ολικής φροντίδας και υποστήριξης ατόμων με άνοια από την ΑΜΚΕ ΜΙΤΟΣ
Επικαιρότητα
22/05/2026 - 07:58

Κέντρο ημέρας ολικής φροντίδας και υποστήριξης ατόμων με άνοια από την ΑΜΚΕ ΜΙΤΟΣ

Η διακοπή καπνίσματος μειώνει τον κίνδυνο άνοιας αρκεί να μην ανέβει πολύ η ζυγαριά!
Υγεία
21/05/2026 - 11:00

Η διακοπή καπνίσματος μειώνει τον κίνδυνο άνοιας αρκεί να μην ανέβει πολύ η ζυγαριά!

Κρήτη: Πρωτοποριακή έρευνα πόρτα-πόρτα για την άνοια στα Ανώγεια
Υγεία
15/05/2026 - 21:28

Κρήτη: Πρωτοποριακή έρευνα πόρτα-πόρτα για την άνοια στα Ανώγεια

Πέθανε στα 87 του ο ιδρυτής του CNN Τεντ Τέρνερ που έπασχε από άνοια με σωμάτια Lewy
Επικαιρότητα
06/05/2026 - 21:44

Πέθανε στα 87 του ο ιδρυτής του CNN Τεντ Τέρνερ που έπασχε από άνοια με σωμάτια Lewy

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οι 13 τρόποι με τους οποίους το fast food βλάπτει την υγεία σας
Διατροφή
13/06/2026 - 16:34
Μητσοτάκης: Κατασκευή νέου νοσοκομείου στην Κω και αξιοποίηση του παλιού στη Ρόδο
Πολιτική Υγείας
13/06/2026 - 16:14
Ηλεκτροπόρωση: Μία παλιά μέθοδος ανοίγει νέους δρόμους για ανεγχείρητους καρκίνους του πεπτικού
Υγεία
13/06/2026 - 15:44
Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη: Το βαθιά ανθρώπινο μήνυμα του Νοσοκομείου Χανίων
Υγεία
13/06/2026 - 08:14
Η Novo Nordisk και η «ΙΜΕΡΟΕΣΣΑ» στο BeWell Festival με το μήνυμα «για μια ανάλαφρη ζωή»
Patient Talk
13/06/2026 - 03:41
Δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στον Έβρο για τα 60 χρόνια από την ίδρυση της ELPEN
Pharma News
13/06/2026 - 00:13
Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου του Προστάτη: Η επιστήμη αλλάζει τους κανόνες της πρόληψης
Health Talk
12/06/2026 - 22:43
«The Lancet»: Οι πολιτικές που μπορούν να οδηγήσουν στη μείωση της παιδικής παχυσαρκίας
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 22:18
Μελέτη για νέο φάρμακο κατά του μεταστατικού καρκίνου του μαστού ανακοινώθηκε στο ASCO 2026
Υγεία
12/06/2026 - 21:46
Ικανοποίηση στον ΙΣΑ για τη συνέχιση του προγράμματος «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 21:18
Αποκλιμάκωση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων, συνεχίζεται η επιτήρηση στη Λέσβο για τον αφθώδη πυρετό
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 20:47
Κομισιόν: Πρόοδος και προκλήσεις στους ελέγχους της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων στην ΕΕ
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 19:31
Το πρώτο κέντρο θεραπείας πρωτονίων για ογκολογικούς ασθενείς σχεδιάζει το Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου»
Υγεία
12/06/2026 - 19:09
Τον Οκτώβριο ο 4ος κύκλος του προγράμματος διατροφικής αγωγής για άτομα τρίτης ηλικίας του δήμου Αθηναίων
Διατροφή
12/06/2026 - 18:37
Σκληραίνοντας το σώμα μας: Η επιστήμη πίσω από την προπόνηση στις πολεμικές τέχνες
Fitness
12/06/2026 - 18:14
Ο ΕΕΣ βραβεύει 467 μαθητές που διακρίθηκαν στους πανελλαδικούς διαγωνισμούς
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 17:38
3ο ΣΦΕΕ Summit: Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας για να γίνει κόμβος φαρμακευτικής καινοτομίας
Pharma Policy
12/06/2026 - 17:06
Λαμπερά εγκαίνια για το νέο κέντρο γυναικολογίας και γονιμότητας Prolific
Υπηρεσίες Υγείας
12/06/2026 - 16:32
Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών
Υγεία
12/06/2026 - 16:11
Νέες συστάσεις από τον EMA για το βαλπροϊκό οξύ και το εμβόλιο κατά του chikungunya
Pharma Policy
12/06/2026 - 15:47
Νέα προειδοποίηση ΠΟΥ για τον Έμπολα: Η επιδημία εξακολουθεί να εξαπλώνεται στο Κονγκό
Υγεία
12/06/2026 - 15:32
Οι καρδιοπαθείς ζητούν μείωση της συμμετοχής σε φάρμακα για προχωρημένη ανεπάρκεια
Patient Talk
12/06/2026 - 15:17
Καρκίνος του μαστού στους άνδρες: Η συχνότητα, τα συμπτώματα και οι παράγοντες κινδύνου
Υγεία
12/06/2026 - 15:00
Η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ στο 3ο SFEE SUMMIT: «Σημαντικό βήμα προόδου το "Προλαμβάνω" αλλά πρέπει να συνεχίσουμε»
Patient Talk
12/06/2026 - 14:37
IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 14:14
Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00
Αγαπηδάκη: Το «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» συνεχίζεται έως το 2030 – Νέα φάση από την 1η Σεπτεμβρίου 2026
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 13:48
Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00
Γεωργιάδης: Σύνδεση MyHealth app με το «ηλεκτρονικό βραχιολάκι» μέσα στον Ιούνιο
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 12:00
Γιαννάκος: Διπλασιάζονται οι μισθοί των ιεραρχών και οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ τίποτα!
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 11:50

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00
Έκκληση του ΠΟΥ για καλύτερη προστασία των Ευρωπαίων πολιτών από τη ζέστη
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 12:29
Δωρεά 120 απινιδωτών και ισάριθμων κιτ πρώτων βοηθειών στο ΕΚΠΑ από τη UNI-PHARMA
Pharma News
11/06/2026 - 16:21
Θεμιστοκλέους: Προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού για τις νέες μονάδες ανακουφιστικής φροντίδας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 16:38
Με τη χρυσή διαπίστευση του JCI και την επόμενη τριετία το νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν»
Υπηρεσίες Υγείας
11/06/2026 - 17:02
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo