ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η αυξημένη κατανάλωση επεξεργασμένων δημητριακών μεγαλώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών νοσημάτων

Διατροφή
PEXELS
Μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο British Medical Journal από ερευνητές, συμπεριλαμβανομένου του καθηγητή επιστημών υγείας SFU Scott Lear διαπίστωσε ότι η κατανάλωση μεγάλου αριθμού επεξεργασμένων δημητριακών, όπως κρουασάν και λευκό ψωμί, συνδέεται με υψηλότερο κίνδυνο μείζονος καρδιαγγειακής νόσου, εγκεφαλικού επεισοδίου και θανάτου.
Τετάρτη, 24/03/2021 - 18:41
— Photo: PEXELS
Γιώργος Παπαϊωάννου Γιώργος Παπαϊωάννου

Η μελέτη (PURE) εξετάζει δίαιτες από διαφορετικούς πληθυσμούς σε χώρες χαμηλού, μεσαίου και υψηλού εισοδήματος σε όλο τον κόσμο. Πάνω από 16 χρόνια ανάλυσης σε σύνολο 137.130 συμμετεχόντων σε 21 χώρες, συμπεριλαμβανομένου του Καναδά, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η πρόσληψη επεξεργασμένων σιτηρών (δημητριακών) και προστιθέμενων σακχάρων έχει αυξηθεί σημαντικά με την πάροδο των ετών.

Τα σιτηρά (δημητριακά) κατηγοριοποιήθηκαν σε τρεις ομάδες: επεξεργασμένα σιτηρά, δημητριακά ολικής αλέσεως και λευκό ρύζι. Στην 1η κατηγορία περιλαμβάνονταν προϊόντα που κατασκευάζονταν με επεξεργασμένο (π.χ. λευκό) αλεύρι, συμπεριλαμβανομένου του λευκού ψωμιού, ζυμαρικά, δημητριακά πρωινού, κράκερ και επιδόρπια αρτοποιίας. Τα δημητριακά ολικής αλέσεως περιλάμβαναν αλεύρι ολικής αλέσεως (π.χ. μαυροσίταρο) και άθικτους ή χαραγμένα δημητριακά (π.χ. βρώμη).

Η μελέτη διαπίστωσε ότι η κατανάλωση περισσότερων από 7 μερίδες επεξεργασμένων σιτηρών την ημέρα συσχετίστηκε με 27% μεγαλύτερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου, 33% μεγαλύτερο κίνδυνο για καρδιακές παθήσεις και 47%μεγαλύτερο κίνδυνο για εγκεφαλικό επεισόδιο.

Αυτή η μελέτη επιβεβαιώνει εκ νέου προηγούμενες εργασίες που υποδεικνύουν ότι μια υγιεινή διατροφή περιλαμβάνει τον περιορισμό των υπερβολικά επεξεργασμένων τροφίμων."

Ας σημειωθεί, ότι δεν διαπιστώθηκαν σημαντικές δυσμενείς επιπτώσεις στην υγεία με την κατανάλωση δημητριακών ολικής αλέσεως ή λευκού ρυζιού.

Η μελέτη προτείνει την κατανάλωση τροφίμων ολικής αλέσεως όπως το καστανό ρύζι και το κριθάρι και την ύπαρξη λιγότερων επεξεργασμένων προϊόντων σιταριού. Η μείωση της συνολικήςκατανάλωσης τέτοιων και η ύπαρξη υδατανθράκων καλύτερης ποιότητας είναι απαραίτητη για βέλτιστα αποτελέσματα για την υγεία.

Τελευταία τροποποίηση στις 24/03/2021 - 19:06
  • ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΜΕΝΑ ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ
  • ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ
  • ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Πέντε χρήσιμες συμβουλές για τη διαχείριση της δυσανεξίας στη λακτόζη
Πέντε χρήσιμες συμβουλές για τη διαχείριση της δυσανεξίας στη λακτόζη 23 Μαρτίου 2021
Μύθος η πραγματικότητα: Ο καφές εμποδίζει την ανάπτυξη των παιδιών 30 Μαρτίου 2021
Μύθος η πραγματικότητα: Ο καφές εμποδίζει την ανάπτυξη των παιδιών

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΚΕ: Ενημερωτικός οδηγός με πρακτικές συμβουλές για τη διακοπή του καπνίσματος
Υγεία
28/05/2026 - 14:37

ΕΚΕ: Ενημερωτικός οδηγός με πρακτικές συμβουλές για τη διακοπή του καπνίσματος

Ο ρόλος της Πυρηνικής Ιατρικής στη διάγνωση καρδιαγγειακών παθήσεων
Health Talk
22/04/2026 - 22:38

Ο ρόλος της Πυρηνικής Ιατρικής στη διάγνωση καρδιαγγειακών παθήσεων

«Όχι» στην ενσωμάτωση του EU4Health σε ένα ευρύτερο Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανταγωνιστικότητας
Patient Talk
14/04/2026 - 16:53

«Όχι» στην ενσωμάτωση του EU4Health σε ένα ευρύτερο Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανταγωνιστικότητας

Σύλλογος Πεταλούδα: Καμπάνια για τις καρδιαγγειακές παθήσεις και τη χρόνια φλεβική νόσο
Patient Talk
23/03/2026 - 17:47

Σύλλογος Πεταλούδα: Καμπάνια για τις καρδιαγγειακές παθήσεις και τη χρόνια φλεβική νόσο

Το 20% των καρδιαγγειακών θανάτων συνδέεται με περιβαλλοντικούς παράγοντες
Υγεία
22/01/2026 - 17:34

Το 20% των καρδιαγγειακών θανάτων συνδέεται με περιβαλλοντικούς παράγοντες

ΟΟΣΑ: Ένας στους τρεις θανάτους στην ΕΕ οφείλεται σε καρδιαγγειακές παθήσεις
Πολιτική Υγείας
15/12/2025 - 16:12

ΟΟΣΑ: Ένας στους τρεις θανάτους στην ΕΕ οφείλεται σε καρδιαγγειακές παθήσεις

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οι 13 τρόποι με τους οποίους το fast food βλάπτει την υγεία σας
Διατροφή
13/06/2026 - 16:34
Μητσοτάκης: Κατασκευή νέου νοσοκομείου στην Κω και αξιοποίηση του παλιού στη Ρόδο
Πολιτική Υγείας
13/06/2026 - 16:14
Ηλεκτροπόρωση: Μία παλιά μέθοδος ανοίγει νέους δρόμους για ανεγχείρητους καρκίνους του πεπτικού
Υγεία
13/06/2026 - 15:44
Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη: Το βαθιά ανθρώπινο μήνυμα του Νοσοκομείου Χανίων
Υγεία
13/06/2026 - 08:14
Η Novo Nordisk και η «ΙΜΕΡΟΕΣΣΑ» στο BeWell Festival με το μήνυμα «για μια ανάλαφρη ζωή»
Patient Talk
13/06/2026 - 03:41
Δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στον Έβρο για τα 60 χρόνια από την ίδρυση της ELPEN
Pharma News
13/06/2026 - 00:13
Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου του Προστάτη: Η επιστήμη αλλάζει τους κανόνες της πρόληψης
Health Talk
12/06/2026 - 22:43
«The Lancet»: Οι πολιτικές που μπορούν να οδηγήσουν στη μείωση της παιδικής παχυσαρκίας
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 22:18
Μελέτη για νέο φάρμακο κατά του μεταστατικού καρκίνου του μαστού ανακοινώθηκε στο ASCO 2026
Υγεία
12/06/2026 - 21:46
Ικανοποίηση στον ΙΣΑ για τη συνέχιση του προγράμματος «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 21:18
Αποκλιμάκωση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων, συνεχίζεται η επιτήρηση στη Λέσβο για τον αφθώδη πυρετό
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 20:47
Κομισιόν: Πρόοδος και προκλήσεις στους ελέγχους της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων στην ΕΕ
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 19:31
Το πρώτο κέντρο θεραπείας πρωτονίων για ογκολογικούς ασθενείς σχεδιάζει το Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου»
Υγεία
12/06/2026 - 19:09
Τον Οκτώβριο ο 4ος κύκλος του προγράμματος διατροφικής αγωγής για άτομα τρίτης ηλικίας του δήμου Αθηναίων
Διατροφή
12/06/2026 - 18:37
Σκληραίνοντας το σώμα μας: Η επιστήμη πίσω από την προπόνηση στις πολεμικές τέχνες
Fitness
12/06/2026 - 18:14
Ο ΕΕΣ βραβεύει 467 μαθητές που διακρίθηκαν στους πανελλαδικούς διαγωνισμούς
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 17:38
3ο ΣΦΕΕ Summit: Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας για να γίνει κόμβος φαρμακευτικής καινοτομίας
Pharma Policy
12/06/2026 - 17:06
Λαμπερά εγκαίνια για το νέο κέντρο γυναικολογίας και γονιμότητας Prolific
Υπηρεσίες Υγείας
12/06/2026 - 16:32
Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών
Υγεία
12/06/2026 - 16:11
Νέες συστάσεις από τον EMA για το βαλπροϊκό οξύ και το εμβόλιο κατά του chikungunya
Pharma Policy
12/06/2026 - 15:47
Νέα προειδοποίηση ΠΟΥ για τον Έμπολα: Η επιδημία εξακολουθεί να εξαπλώνεται στο Κονγκό
Υγεία
12/06/2026 - 15:32
Οι καρδιοπαθείς ζητούν μείωση της συμμετοχής σε φάρμακα για προχωρημένη ανεπάρκεια
Patient Talk
12/06/2026 - 15:17
Καρκίνος του μαστού στους άνδρες: Η συχνότητα, τα συμπτώματα και οι παράγοντες κινδύνου
Υγεία
12/06/2026 - 15:00
Η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ στο 3ο SFEE SUMMIT: «Σημαντικό βήμα προόδου το "Προλαμβάνω" αλλά πρέπει να συνεχίσουμε»
Patient Talk
12/06/2026 - 14:37
IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 14:14
Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00
Αγαπηδάκη: Το «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» συνεχίζεται έως το 2030 – Νέα φάση από την 1η Σεπτεμβρίου 2026
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 13:48
Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00
Γεωργιάδης: Σύνδεση MyHealth app με το «ηλεκτρονικό βραχιολάκι» μέσα στον Ιούνιο
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 12:00
Γιαννάκος: Διπλασιάζονται οι μισθοί των ιεραρχών και οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ τίποτα!
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 11:50

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00
Έκκληση του ΠΟΥ για καλύτερη προστασία των Ευρωπαίων πολιτών από τη ζέστη
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 12:29
Δωρεά 120 απινιδωτών και ισάριθμων κιτ πρώτων βοηθειών στο ΕΚΠΑ από τη UNI-PHARMA
Pharma News
11/06/2026 - 16:21
Θεμιστοκλέους: Προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού για τις νέες μονάδες ανακουφιστικής φροντίδας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 16:38
Με τη χρυσή διαπίστευση του JCI και την επόμενη τριετία το νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν»
Υπηρεσίες Υγείας
11/06/2026 - 17:02
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo