Σε απεργιακή κινητοποίηση στις 14 Ιουλίου καλεί τα μέλη της αλλά και όλους τους Δημοσίους Υπαλλήλους η Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών, αντιδρώντας στις κυβερνητικές προτάσεις για την αναθεώρηση του Συντάγματος, τις οποίες χαρακτηρίζει ιδιαίτερα επιβαρυντικές για τα εργασιακά δικαιώματα των δημοσίων υπαλλήλων και για τη λειτουργία των δημόσιων υπηρεσιών.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η κυβέρνηση σχεδιάζει να προωθήσει προς ψήφιση στη Βουλή, εντός του Αυγούστου, τις προτεινόμενες συνταγματικές αλλαγές. Όπως υποστηρίζεται, η αναθεώρηση του άρθρου 103 αποσκοπεί στην άρση της μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων και στη δυνατότητα απολύσεων στο Δημόσιο, ενώ παράλληλα εκφράζονται αντιρρήσεις και για τις αλλαγές που προτείνονται στα άρθρα 16 και 79 του Συντάγματος.
Ιδιωτικοποιήσεις και περιορισμός των δημοσίων δαπανών
Η ανακοίνωση υποστηρίζει ότι οι προτεινόμενες αλλαγές στο άρθρο 16 θα οδηγήσουν σε περαιτέρω ενίσχυση της ιδιωτικοποίησης της ανώτατης εκπαίδευσης, ενώ οι προβλέψεις για το άρθρο 79, σύμφωνα με τους συντάκτες της, ενδέχεται να περιορίσουν τις δημόσιες δαπάνες για κρίσιμους τομείς όπως η Υγεία, η Παιδεία και η Πρόνοια.
Παράλληλα, επισημαίνεται ότι η υποστελέχωση των δημόσιων υπηρεσιών, η περιορισμένη κρατική χρηματοδότηση και η αυξημένη χρήση ελαστικών μορφών απασχόλησης έχουν ήδη δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα στη λειτουργία του Δημοσίου. Ως παραδείγματα αναφέρονται οι ελλείψεις προσωπικού στα σχολεία και στα νοσοκομεία, καθώς και οι καθυστερήσεις στην κάλυψη βασικών αναγκών των πολιτών.
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο σύστημα αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων, με την ανακοίνωση να εκφράζει την άποψη ότι ενδεχόμενη σύνδεσή του με τη μονιμότητα και την υπηρεσιακή εξέλιξη θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως μέσο άσκησης πίεσης σε εργαζόμενους που αντιδρούν σε κυβερνητικές πολιτικές.
Υπεράσπιση δικαιωμάτων
Η συνδικαλιστική παράταξη καλεί τους εργαζόμενους στο Δημόσιο να οργανώσουν την αντίδρασή τους μέσα από τα σωματεία και τις ομοσπονδίες τους, κάνοντας λόγο για την ανάγκη υπεράσπισης των εργασιακών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων, καθώς και του δημόσιου χαρακτήρα βασικών κοινωνικών αγαθών.
Στο πλαίσιο της κινητοποίησης, διατυπώνονται αιτήματα για μόνιμη και σταθερή εργασία, μονιμοποίηση των συμβασιούχων, μαζικές προσλήψεις προσωπικού, αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης σε Υγεία, Παιδεία, Πρόνοια και Κοινωνική Ασφάλιση, αυξήσεις στους μισθούς και επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού και σύνταξης.
Παράλληλα, ζητείται η διατήρηση του αποκλειστικά δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της Παιδείας, της Υγείας και της Κοινωνικής Ασφάλισης, η μη αναθεώρηση του άρθρου 16, καθώς και η κατάργηση του άρθρου 86 του Συντάγματος και του νόμου περί ευθύνης υπουργών, ώστε – όπως αναφέρεται – τα κυβερνητικά στελέχη να αντιμετωπίζονται ποινικά με τους ίδιους όρους που ισχύουν για όλους τους πολίτες.
Αναλυτικά τα αιτήματα
Η ΟΕΝΓΕ στην ανακοίνωσή της αναφέρει αναλυτικά τα αιτήματά της. Αυτά είναι τα εξής
- Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους τους εργαζόμενους. Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων. Μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού. Να καταργηθεί ο συνταγματικός «κόφτης» του άρθρου 103, που κρατά σε διαρκή ομηρία χιλιάδες συμβασιούχους.
- Γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης, ιδιαίτερα στην Υγεία, την Πρόνοια, την Κοινωνική Ασφάλιση και την Παιδεία.
- Όχι στη συνταγματική κατοχύρωση των ματωμένων πλεονασμάτων και του «δημοσιονομικού κόφτη».
- Αυξήσεις 20% στους μισθούς, επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού, της 13ης και 14ης σύνταξης.
- Συνταγματική διασφάλιση, χωρίς αστερίσκους και «παραθυράκια», του αποκλειστικά δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της Παιδείας, της Υγείας, της Κοινωνικής Ασφάλισης, της προστασίας του περιβάλλοντος.
- Απαγόρευση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας σε αυτούς τους τομείς. Υπεράσπιση των εργασιακών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων, όπως το δικαίωμα στην απεργία. Όχι στην αναθεώρηση ή κατάργηση του άρθρου 16.
- Κατάργηση του άρθρου 86 και του νόμου περί ευθύνης υπουργών, ώστε τα στελέχη της κυβέρνησης να δικάζονται όπως όλοι οι πολίτες.





