Η αύξηση του αριθμού των αρωμάτων με οσμή τροφίμων στην αγορά θα μπορούσε να συνδέεται με την αύξηση της χρήσης φαρμάκων για την απώλεια βάρους, σύμφωνα με νέα έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Βρετανία.
Τα αρώματα εμπνευσμένα από τρόφιμα, με αρωματικά προφίλ που περιλαμβάνουν βανίλια, καφέ και καραμέλα και αναφέρονται στον κλάδο ως «gourmand» ,δηλαδή για καλοφαγάδες, έχουν γνωρίσει μεγάλη αύξηση της δημοτικότητάς τους τα τελευταία τρία χρόνια.
Μόνο πέρυσι, οι κυκλοφορίες αρωμάτων με γλυκιά μυρωδιά και θέμα τα επιδόρπια αυξήθηκαν κατά 24%, σύμφωνα με την Mintel.
Η αύξηση της δημοτικότητας συμβαίνει παράλληλα με την αυξημένη χρήση φαρμάκων GLP-1 για απώλεια βάρους.
«Οι μάρκες αρωμάτων ενδέχεται να εξερευνήσουν όλο και περισσότερο τέτοιες νότες για να αντιμετωπίσουν την καταστολή της όρεξης που προκαλεί το GLP-1», δήλωσε η Clotilde Drapé, παγκόσμια αναλύτρια ομορφιάς στη Mintel, καθώς οι καταναλωτές «προσπαθούν να παραμείνουν αδύνατοι ενώ απολαμβάνουν απολαυστικά αρώματα εμπνευσμένα από τρόφιμα».
Η έκθεση «Future of Fragrance 2025» της Mintel προβλέπει μια περαιτέρω αναβίωση των γλυκών αρωμάτων, που συνδέεται με την αυξημένη χρήση φαρμάκων για την απώλεια βάρους. «Οι συζητήσεις στο διαδίκτυο έχουν συνδέσει τα φάρμακα GLP-1 με αλλαγές στην όρεξη και τις αισθητηριακές εμπειρίες, ενδεχομένως αυξάνοντας το ενδιαφέρον για αισθητηριακές διεγέρσεις όπως τα αρώματα», δήλωσε η Drapé.
Τα γκουρμέ αρώματα είναι πολύ δημοφιλή μεταξύ των νεότερων καταναλωτών στο διαδίκτυο. Σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας καταναλωτών Spate με έδρα τη Νέα Υόρκη, οι αναζητήσεις για « αρώματα gourmand» στο Google και το TikTok έχουν σημειώσει ετήσια αύξηση +170% στις ΗΠΑ από το 2023.
Τον Απρίλιο, η τραγουδίστρια, συνθέτρια και ηθοποιός Sabrina Carpenter κυκλοφόρησε το άρωμα Me Espresso, την τελευταία προσθήκη στη σειρά αρωμάτων της με τέτοια αρώματα. Περιγράφεται ως ζαχαρένιος παγωμένος καφές σε μορφή αρώματος, με νότες εσπρέσο, μπισκότου και σαντιγί. Τα αρώματα The Fragrance by Sabrina περιλαμβάνουν επίσης τα Sweet Tooth, Caramel Dream και Cherry Baby και έχουν όλα το σχήμα σοκολάτας, ενισχύοντας την εμπειρία με θέμα τα επιδόρπια.
«Σε γενικές γραμμές, είναι μια τάση αρωμάτων εμπνευσμένη από τη γενιά Z», δήλωσε η Amanda Carr, συντάκτρια στον ιστότοπο We Wear Perfume.
Για τις νεότερες γενιές, με την πρόσφατα αποκτηθείσα αγοραστική δύναμη, τα gourmand αρώματα αποτελούν μια προσιτή πύλη εισόδου στην αγορά των αρωμάτων. «Είναι σαν ένα φρεσκοψημένο κέικ ή ένα γλυκό. Είναι πολύ εύκολο να το καταλάβει κάποιος που δεν έχει εμπειρία με τα αρώματα», λέει η Carr.
«Η βανίλια έχει έντονη παρουσία, είναι μια πολύ βαριά νότα. Έτσι, φαίνεται να είναι ένα άρωμα με καλή σχέση ποιότητας-τιμής, κάτι που επίσης ελκύει τη γενιά Z».
Η Drapé δήλωσε ότι η «βελτίωση της διάθεσης» είναι ο κύριος λόγος για τη χρήση αρωμάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο, γεγονός που οδηγεί στη δημοτικότητα των γλυκών αρωμάτων που συνδέονται με την απόλαυση.