Ειδικότερα, ο κ. Μάριος Θεμιστοκλέους έδωσε έμφαση στην αξιολόγηση των νοσοκομείων, τις αεροδιακομιδές και τη στελέχωση των νησιών, καθώς και στη νέα διαδικασία για την κατ’ οίκον παράδοση φαρμάκων. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στη λειτουργία του συστήματος με το «βραχιολάκι» στα ΤΕΠ, τονίζοντας την αποτελεσματικότητά του, μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ.
Σχετικά με το «βραχιολάκι» και τη βελτίωση που παρατηρείται στα ΤΕΠ ο υφυπουργός υπογράμμισε πως η πιλοτική εφαρμογή του συστήματος με το «βραχιολάκι» στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών έχει θετικά αποτελέσματα. «Το μέτρο έχει αποδώσει. Είναι ένα από τα μέτρα που έχουμε εφαρμόσει στα επείγοντα. Το σύστημα αυτό προσφέρει μια καλύτερη οργάνωση και στους ασθενείς και στη διοίκηση του νοσοκομείου έτσι ώστε να παρεμβαίνει όταν υπάρχουν καθυστερήσεις. Αυτή τη στιγμή είναι σε έντεκα νοσοκομεία και θα επεκταθεί φτάνοντας σε 100 νοσοκομεία σε όλη τη χώρα».
«Η αξιολόγηση είναι εργαλείο διοίκησης»
Ερωτηθείς για την αξιολόγηση νοσοκομείων από τους ασθενείς ο κ. Θεμιστοκλέους επανέλαβε τη σημασία της αξιολόγησης των δημόσιων νοσοκομείων ως εργαλείο διοίκησης και λογοδοσίας. «Η αξιολόγηση είναι ένα εργαλείο διοίκησης. Αν οι ασθενείς βαθμολογούν μέτρια η πιο κάτω κάποιο παράγοντα τότε ο διοικητής θα πρέπει να παρεμβαίνει άμεσα έτσι ώστε να διορθωθεί. Αν δεν έχουμε άμεση βελτίωση θα μπορούμε να φτάσουμε μέχρι και στην παύση ενός διοικητή», σημείωσε.
Όσον αφορά τις αεροδιακομιδές και την στελέχωση των νησιών ο υφυπουργός σημείωσε πως οι ενισχύσεις συνεχίζονται τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό όσο και σε επιχειρησιακή ικανότητα. «Έχουμε το περισσότερο προσωπικό που είχε ποτέ το Εθνικό Σύστημα Υγείας. Αυτό το καλοκαίρι έχουμε διπλασιάσει τις αεροδιακομιδές που γίνονται με αεροπλάνα μετά την τελευταία δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος ενώ παράλληλα έχουμε δυο επιπλέον ελικόπτερα στην Πάρο και στη Ρόδο. Σχετικά με τα ασθενοφόρα έχουμε ενισχύσει όλα τα μεγάλα νησιά και με επιπλέον βάρδια ασθενοφόρου και με μηχανές. Έτσι καταφέραμε να μειώσουμε τους χρόνους απόκρισης. Έχουμε βελτιωθεί πολύ αλλά έχουμε ακόμα πολλά να γίνουν και να φτάσουμε εκει που θελουμε», είπε χαρακτηριστικά.
Τέλος, σχετικά με την παράδοση φαρμάκων υψηλού κόστους κατ’ οίκον ο κ. Θεμιστοκλέους δήλωσε τα εξής: «Έχουμε καταφέρει να βελτιώσουμε τις συνθήκες για ασθενείς που αντιμετώπιζαν σημαντικά προβλήματα με τη διαδικασία παραλαβής φαρμάκων που υπήρχε. Για τη διευκόλυνση του ασθενή επίσης μπορεί να ζητηθεί η παράδοση του φαρμάκου να γίνει απευθείας στο νοσοκομείο. Είναι σημαντικό πως και για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία υπάρχει η πρόβλεψη και μπορούν τηλεφωνικά να λάβουν την σχετική καθοδήγηση».