Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωσή του ο ΕΟΠΥΥ τονίζει ότι η υπηρεσία λειτουργεί με επιτυχία και συνέπεια, και απορρίπτοντας κατηγορηματικά τις αναφορές περί «κατάρρευσης» του συστήματος. Σύμφωνα πάντα με τον Οργανισμό, κατά τον πρώτο μόλις μήνα λειτουργίας της υπηρεσίας έχουν εκτελεστεί και παραδοθεί περισσότερες από 30.000 συνταγές ΦΥΚ, με την απόκλιση στους χρόνους παράδοσης να μειώνεται από 1,6% σε μόλις 0,4%. Όπως αναφέρεται, ο χρόνος παράδοσης κυμαίνεται για τη συντριπτική πλειοψηφία των ασθενών μεταξύ 6 και 10 ημερών από την υποβολή του αιτήματος.
Καλύφθηκαν απομακρυσμένες περιοχές
Ο ΕΟΠΥΥ σημειώνει ότι η υπηρεσία έχει ήδη καλύψει ακόμη και τα πλέον απομακρυσμένα σημεία της χώρας, όπως το Πεντάκορφο Αιτωλοακαρνανίας, η Ζάκρος Λασιθίου, η Αμμουλιανή Χαλκιδικής και το Ορολόγιο Εύβοιας – περιοχή όπου η διανομή πραγματοποιείται πεζή. Παρά τις ιδιαίτερες συνθήκες του καλοκαιριού, που περιλαμβάνουν μετακινήσεις δικαιούχων σε νησιά και δυσπρόσιτους προορισμούς, η έγκαιρη παράδοση φαρμάκων αγγίζει πλέον το 99,6%, σύμφωνα με τον Οργανισμό.
«Εξωθεσμικές απαιτήσεις»
Ο ΕΟΠΥΥ αντικρούει τις κατηγορίες περί διανομών σε ακατάλληλα σημεία, όπως καφετέριες ή μίνι μάρκετ, εξηγώντας ότι ο τόπος παραλαβής επιλέγεται από τον ίδιο τον ασθενή: μπορεί να είναι εργασία, εξοχικό ή άλλο σημείο, ανάλογα με τις ανάγκες του. Παράλληλα, υπενθυμίζει ότι εδώ και χρόνια διαθέτει Σημεία Διανομής σε όλη τη χώρα, πέραν των φαρμακείων του, και χαρακτηρίζει «εξωθεσμική» την απαίτηση των φαρμακευτικών συλλόγων να επεμβαίνουν στη λειτουργία αυτών των μονάδων.
Σχολιάζοντας την εκκρεμότητα που αφορά την Κοινή Υπουργική Απόφαση για τη διάθεση ΦΥΚ μέσω ιδιωτικών φαρμακείων με αντίτιμο 20 ευρώ πλέον ΦΠΑ, ο Οργανισμός σημειώνει ότι δεν είναι σαφές σε ποιες παραδόσεις αναφέρονται οι επικριτές του, από τη στιγμή που η σχετική Υπουργική Απόφαση δεν έχει ακόμη εκδοθεί.
Αιχμές για οικονομικά κίνητρα
Ο ΕΟΠΥΥ απευθύνει αιχμές για οικονομικά κίνητρα πίσω από την κριτική, υποστηρίζοντας ότι η προώθηση της διανομής ΦΥΚ αποκλειστικά μέσω ιδιωτικών φαρμακείων εξυπηρετεί συμφέροντα και υπονομεύει τον δημόσιο χαρακτήρα της υπηρεσίας «Κατ’ Οίκον». Επισημαίνει ότι η κριτική είναι θεμιτή όταν βασίζεται σε πραγματικά στοιχεία και όχι σε «ανύπαρκτα δεδομένα» ή «πομπώδεις και αποπροσανατολιστικές δηλώσεις».
Καταλήγοντας, ο ΕΟΠΥΥ υπογραμμίζει ότι η ασφάλεια και η υγεία των ασθενών δεν διακυβεύονται, και διαβεβαιώνει ότι παραμένει προσηλωμένος στην αποστολή του: την παροχή αξιόπιστων και ποιοτικών υπηρεσιών υγείας με επίκεντρο τον πολίτη. Τέλος, τονίζει ότι επιφυλάσσεται για τη λήψη κάθε ενδεδειγμένου μέτρου για την προστασία του κύρους και των συμφερόντων του Οργανισμού.