Με εντολή του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια η Λιμενική Αρχή Καβάλας έχει κινήσει τη διαδικασία επιβολής κυρώσεων για παράβαση των διατάξεων του Γενικού Κανονισμού Λιμένα. αριθμ 14, σε βάρος του Πλοιάρχου και των υπευθύνων φόρτωσης του πλοίου που εμπλέκεται σε περιστατικό με ΑΜΕΑ, στη Θάσο.
Την Τρίτη 23 Ιουλίου υπήρξε καταγγελία επιβάτιδας για τη μεταφορά παιδιού με αναπηρία στο γκαράζ επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου, κατά τη διάρκεια του δρομολογίου από τον Λιμένα της Θάσου προς την Κεραμωτή, εν μέσω υψηλών θερμοκρασιών. Η σχετική καταγγελία έγινε με ανάρτηση στο διαδίκτυο
Στο πλαίσιο αυτό, έγιναν αυστηρές συστάσεις στον Πλοίαρχο ιδίως ως προς το ότι δεν έλαβε κατάλληλη μέριμνα για την τοποθέτηση του ΑΜΕΑ και του συνοδού του σε χώρο κατάλληλα διαμορφωμένο και ασφαλή.
«Για ακόμη μια φορά ντράπηκα που είμαι άνθρωπος. Ένα άτομο σε αμαξίδιο, με τη συνοδό του, ταξίδευαν μαζί με τα αυτοκίνητα γιατί προφανώς δεν υπάρχει τρόπος να ανέβει το αμαξίδιο στον χώρο των επιβατών. Χρόνια τώρα, η ίδια ιστορία: Ηλικιωμένοι, άτομα με κινητικά προβλήματα δεν μπορούν να ταξιδέψουν σαν άνθρωποι γιατί δεν υπάρχει πρόβλεψη. Γιατί; Ποιος υπεύθυνος μπορεί να απαντήσει;»
Εντατικοποιούνται οι έλεγχοι στα πλοία
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου πάντα, μετά από αυστηρές εντολές της Κεντρικής Υπηρεσίας , εντατικοποιούνται οι έλεγχοι ιδίως επί των πλοίων ΕΓ/ΟΓ ανοικτού τύπου για τη διαπίστωση λήψης κατάλληλης μέριμνας από πλευράς των πλοίαρχων των πλοίων προς αποφυγή παρόμοιων περιστατικών στο μέλλον, με πρωταρχικό γνώμονα την εξασφάλιση της ομαλής και απροσκοπτης μετακίνησης των ΑΜΕΑ και των συνοδών τους, όπως και του λοιπού επιβατικού κοινού.
ΕΣΑμεΑ.: «Συνεχίζεται η ταλαιπωρία των ατόμων με αναπηρία στα πλοία και στα λιμάνια»
Με αφορμή το νέο περιστατικό η ΕΣΑμεΑ απέστειλε ακόμα μία επιστολη στο Υπουργείο Ναυτιλίας για την απαράδεκτη κατάσταση που συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία, χρόνιες ή/και σπάνιες παθήσεις, καθώς και τα εμποδιζόμενα άτομα εν γένει, στις θαλάσσιες μεταφορές.
Η ΕΣΑμεΑ ζητά να εκδοθεί επιτέλους το αναθεωρημένο ΠΔ «Τροποποίηση διατάξεων του π.δ. 44/2011 “Κανονισμός ενδιαιτήσεως και καθορισμού αριθμού επιβατών των επιβατηγών πλοίων”(Α΄110)», για το οποίο η διαβούλευσή του έλαβε χώρα τον Ιούλιο του 2024, έναν ολόκληρο χρόνο πριν (!) με τις προτάσεις της ΕΣΑμεΑ: είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΝΑΓΚΑΙΟ το Άρθρο 1. Α2 στο σημείο 7 για τις απαιτήσεις προσβασιμότητας να συμπεριλαμβάνει όχι μόνο τα πλοία που εκτελούν πλόες μικρότερους των 30 ν.μ. και τα ferry boats ανοικτού τύπου, αλλά όλα τα επιβατηγά/οχηματαγωγά πλοία, ανεξαρτήτως χρόνου κατασκευής, σταδίου κατασκευής/διασκευής, μήκους, αριθμού επιβατών κ.λπ.
Η ΕΣΑμεΑ τονίζει στον υπουργό ότι: Εάν η Ελλάδα θέλει να θεωρείται παγκόσμιος, ποιοτικός και προσβάσιμος προορισμός, οφείλει να παρέχει υπηρεσίες ποιοτικές και ισότιμες προς όλους τους πολίτες της. Δεν επιτρέπεται να υπάρχουν πλοία που δεν πληρούν τις προδιαγραφές των πρωτοκόλλων προσβασιμότητας.