ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Το ρόφημα «γιατρικό» που ενισχύει τη μνήμη και «διώχνει» το άγχος

Διατροφή
Το ρόφημα «γιατρικό» που ενισχύει τη μνήμη και «διώχνει» το άγχος
Μια νέα έρευνα, παρουσιάζει ένα ρόφημα «γιατρικό» που ενισχύει τη μνήμη και «διώχνει» το άγχος μακριά.
Τετάρτη, 07/12/2022 - 17:00
— Photo: Φωτογραφία από Vlad Deep
Χριστίνα Παναγιώτα Βελαλή Χριστίνα Παναγιώτα Βελαλή

Ευεργετικό και αναζωογονητικό, το ρόφημα «κλειδί» στην πρόληψη και αντιμετώπιση πολλών ασθενειών.

Πρόκειται για το γνωστό πράσινο τσάι, που σύμφωνα με την νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Free Radical Biology and Medicine συμβάλλει στη μακροζωία, καταπολεμά το άγχος και προφυλάσσει την μνήμη από την άνοια.

Συγκεκριμένα, όπως ανέδειξε η μελέτη, το τσάι αυτό περιέχει ένα πολύτιμο συστατικό, τις κατεχίνες, οι οποίες προστατεύουν τη μνήμη και αποτρέπουν τη συσσώρευση των πλακών που οδηγούν στην εμφάνιση της νόσου Αλτσχάιμερ.

Αντίστοιχη θετική επίδραση στα ανθρώπινα εγκεφαλικά κύτταρα παρουσιάζει και η ένωση ρεσβερατρόλη, που βρίσκεται στα βατόμουρα, τα σταφύλια και το κόκκινο κρασί.

Τόσο οι κατεχίνες όσο και η ρεσβερατρόλη διαθέτουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, γεγονός που μπορεί να εξηγήσει τις ικανότητές τους να εξαλείφουν το σχηματισμό των πλακών, που συγκεντρώνονται μεταξύ των νευρώνων και διαταράσσουν τη λειτουργία των κυττάρων.

Εξίσου σημαντικό θεωρείται και το γεγονός ότι αυτή η διαδικασία πραγματοποιείται χωρίς παρενέργειες.

Οι ερευνητές διερεύνησαν την αποτελεσματικότητα 21 ενώσεων σε ένα τρισδιάστατο εργαστηριακό μοντέλο νευρικού ιστού επενδυμένο με δερματικά κύτταρα τα οποία είχαν τροποποιηθεί γενετικά ώστε να μετατραπούν σε νευρικά βλαστικά κύτταρα.

Μερικές από τις άλλες ενώσεις που ελέγχθηκαν, όπως η κουρκουμίνη από τον κουρκουμά, το διαβητικό φάρμακο μετφορμίνη και μια ένωση που ονομάζεται κιτικολίνη, εμπόδισαν επίσης το σχηματισμό των πλακών.

Η επιστημονική συνεργάτης στη Σχολή Μηχανικής του Πανεπιστημίου Tufts και επικεφαλής της μελέτης, δρ Dana Cairns, δήλωσε σχετικά: «Ήμασταν τυχεροί που μερικά από αυτά τα στοιχεία που εξετάσαμε έδειξαν αρκετά ισχυρή αποτελεσματικότητα».

Τα ευρήματα της ερευνητικής μελέτης θα μπορούσαν να ωφελήσουν εκατομμύρια ανθρώπους και βασίζονται σε πολυετείς έρευνες για τα θεραπευτικά τους οφέλη.

Ωστόσο, όπως σημειώνουν οι ερευνητές, δεν είναι απολύτως σαφές ότι αυτές οι ουσίες που μελετήθηκαν μπορούν να σταματήσουν την εξέλιξη της άνοιας.

Για παράδειγμα, μερικές ενώσεις δεν απορροφώνται εύκολα από το σώμα ή την κυκλοφορία του αίματος. Επίσης, κάποιες από αυτές δεν κατάφεραν να διαπεράσουν τον αιματοεγκεφαλικό φραγμό, έναν προστατευτικό φραγμό μεταξύ των αιμοφόρων αγγείων του εγκεφάλου, των κυττάρων και άλλων συστατικών που συνθέτουν τον εγκεφαλικό ιστό.

Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι τα ευρήματα δεν είναι σημαντικά, καθώς επί του παρόντος δεν υπάρχει θεραπεία για τη νόσο Αλτσχάιμερ και οι θεραπείες για την επιβράδυνση της εξέλιξης της νόσου είναι περιορισμένες.

Παρολα αυτα, το πράσινο τσάι και αντίστοιχα τα μούρα είναι πλούσια σε φλαβονοειδή, τα οποία μπορούν να μειώσουν τις ελεύθερες ρίζες που καταστρέφουν τα κύτταρα, αλλά και να καταπραΰνουν τη φλεγμονή στον εγκέφαλο, ενισχύοντας τη ροή του αίματος στον εγκέφαλο.

Δείτε επίσης: Διάσημο ρόφημα μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο διαβήτη - Πόσες κούπες αρκούν

Τελευταία τροποποίηση στις 07/12/2022 - 17:05
  • ΡΟΦΗΜΑ
  • ΜΝΗΜΗ
  • ΑΓΧΟΣ
  • ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΣΑΙ
  • ΕΡΕΥΝΑ
  • ΤΣΑΙ
  • ΑΝΟΙΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Διατροφή: Το «κλειδί» στην πρόληψη και αντιμετώπιση γνωστών ασθενειών
Διατροφή: Το «κλειδί» στην πρόληψη και αντιμετώπιση γνωστών ασθενειών 07 Δεκεμβρίου 2022
Άνοια: Η κατανάλωση fast food μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης 10 Δεκεμβρίου 2022
Άνοια: Η κατανάλωση fast food μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών
Υγεία
12/06/2026 - 16:11

Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών

Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00

Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους

Συστατικό συμπληρωμάτων για τους πόνους των αρθρώσεων φαίνεται να επιταχύνει την εξέλιξη του Αλτσχάιμερ
Υγεία
12/06/2026 - 11:00

Συστατικό συμπληρωμάτων για τους πόνους των αρθρώσεων φαίνεται να επιταχύνει την εξέλιξη του Αλτσχάιμερ

Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση
Υγεία
11/06/2026 - 15:00

Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση

Νέα ανακάλυψη για τη νόσο Crohn και την ελκώδη κολίτιδα – Εντοπίστηκε μηχανισμός που πυροδοτεί τη φλεγμονή
Υγεία
11/06/2026 - 14:00

Νέα ανακάλυψη για τη νόσο Crohn και την ελκώδη κολίτιδα – Εντοπίστηκε μηχανισμός που πυροδοτεί τη φλεγμονή

Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00

Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η Novo Nordisk και η «ΙΜΕΡΟΕΣΣΑ» στο BeWell Festival με το μήνυμα «για μια ανάλαφρη ζωή»
Patient Talk
13/06/2026 - 03:41
Δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στον Έβρο για τα 60 χρόνια από την ίδρυση της ELPEN
Pharma News
13/06/2026 - 00:13
Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου του Προστάτη: Η επιστήμη αλλάζει τους κανόνες της πρόληψης
Health Talk
12/06/2026 - 22:43
«The Lancet»: Οι πολιτικές που μπορούν να οδηγήσουν στη μείωση της παιδικής παχυσαρκίας
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 22:18
Μελέτη για νέο φάρμακο κατά του μεταστατικού καρκίνου του μαστού ανακοινώθηκε στο ASCO 2026
Υγεία
12/06/2026 - 21:46
Ικανοποίηση στον ΙΣΑ για τη συνέχιση του προγράμματος «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 21:18
Αποκλιμάκωση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων, συνεχίζεται η επιτήρηση στη Λέσβο για τον αφθώδη πυρετό
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 20:47
Κομισιόν: Πρόοδος και προκλήσεις στους ελέγχους της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων στην ΕΕ
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 19:31
Το πρώτο κέντρο θεραπείας πρωτονίων για ογκολογικούς ασθενείς σχεδιάζει το Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου»
Υγεία
12/06/2026 - 19:09
Τον Οκτώβριο ο 4ος κύκλος του προγράμματος διατροφικής αγωγής για άτομα τρίτης ηλικίας του δήμου Αθηναίων
Διατροφή
12/06/2026 - 18:37
Σκληραίνοντας το σώμα μας: Η επιστήμη πίσω από την προπόνηση στις πολεμικές τέχνες
Fitness
12/06/2026 - 18:14
Ο ΕΕΣ βραβεύει 467 μαθητές που διακρίθηκαν στους πανελλαδικούς διαγωνισμούς
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 17:38
3ο ΣΦΕΕ Summit: Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας για να γίνει κόμβος φαρμακευτικής καινοτομίας
Pharma Policy
12/06/2026 - 17:06
Λαμπερά εγκαίνια για το νέο κέντρο γυναικολογίας και γονιμότητας Prolific
Υπηρεσίες Υγείας
12/06/2026 - 16:32
Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών
Υγεία
12/06/2026 - 16:11
Νέες συστάσεις από τον EMA για το βαλπροϊκό οξύ και το εμβόλιο κατά του chikungunya
Pharma Policy
12/06/2026 - 15:47
Νέα προειδοποίηση ΠΟΥ για τον Έμπολα: Η επιδημία εξακολουθεί να εξαπλώνεται στο Κονγκό
Υγεία
12/06/2026 - 15:32
Οι καρδιοπαθείς ζητούν μείωση της συμμετοχής σε φάρμακα για προχωρημένη ανεπάρκεια
Patient Talk
12/06/2026 - 15:17
Καρκίνος του μαστού στους άνδρες: Η συχνότητα, τα συμπτώματα και οι παράγοντες κινδύνου
Υγεία
12/06/2026 - 15:00
Η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ στο 3ο SFEE SUMMIT: «Σημαντικό βήμα προόδου το "Προλαμβάνω" αλλά πρέπει να συνεχίσουμε»
Patient Talk
12/06/2026 - 14:37
IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 14:14
Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00
Αγαπηδάκη: Το «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» συνεχίζεται έως το 2030 – Νέα φάση από την 1η Σεπτεμβρίου 2026
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 13:48
Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00
Γεωργιάδης: Σύνδεση MyHealth app με το «ηλεκτρονικό βραχιολάκι» μέσα στον Ιούνιο
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 12:00
Γιαννάκος: Διπλασιάζονται οι μισθοί των ιεραρχών και οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ τίποτα!
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 11:50
Συστατικό συμπληρωμάτων για τους πόνους των αρθρώσεων φαίνεται να επιταχύνει την εξέλιξη του Αλτσχάιμερ
Υγεία
12/06/2026 - 11:00
Υποβοηθούμενη αναπαραγωγή: Νέες δυνατότητες με τη δωρεά γεννητικού υλικού από γνωστό δότη
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 10:42
Πρεμιέρα για τα από στόματος GLP-1 στην Ευρώπη - Πράσινο φως για το χάπι της Novo Nordisk στη Μ. Βρετανία
Pharma News
12/06/2026 - 10:00
Λύκος: 5 ασθενείς με σοβαρές επιπλοκές σε ύφεση μετά από θεραπεία με γενετικά τροποποιημένα κύτταρα
Υγεία
12/06/2026 - 09:00

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η GSK εξαγοράζει τη Nuvalent έναντι 10,6 δισ. δολαρίων και ενισχύει τη θέση της στον τομέα της ογκολογίας
Pharma News
10/06/2026 - 09:00
Πώς ο συνδυασμός φρούτων με τσάι μπορεί να δημιουργήσει ασπίδα για την υγεία της καρδιάς
Διατροφή
10/06/2026 - 10:00
Εθνικό δίκτυο 500 κλινών ανακουφιστικής φροντίδας έως το 2030 – Νέες δομές σε Αττική και Θεσσαλονίκη
Πολιτική Υγείας
10/06/2026 - 13:00
TeleHospital: Το νέο ψηφιακό «Νοσοκομείο» του Ομίλου Ιατρικού Αθηνών
Υπηρεσίες Υγείας
10/06/2026 - 12:23
Ipsen και ΕΕΣ σε κοινή δράση για το περιβάλλον και την πρόληψη πυρκαγιών
Pharma News
10/06/2026 - 15:13
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo