ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Το κορυφαίο σνακ για να γλιτώσεις τα περιττά κιλά των γιορτών

Διατροφή
PIXABAY
Mε την εορταστική περίοδο να πλησιάζει, έχεις αρχίσει να σκέφτεσαι τρόπους για να γλιτώσεις τα περιττά κιλά από τις διατροφικές λιχουδιές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Μία μελέτη σου έχει την απάντηση, καθώς εντόπισε ότι τα δαμάσκηνα μπορούν να περιορίσουν την όρεξή σου.
Πέμπτη, 02/12/2021 - 17:00
— Photo: PIXABAY
Γιώργος Παπαϊωάννου Γιώργος Παπαϊωάννου

Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ ανακάλυψαν ότι η κατανάλωση περισσότερων δαμάσκηνων βοήθησε ένα γκρουπ ανθρώπων που κάνουν δίαιτα, να καταναλώσουν λιγότερες θερμίδες και ακόμα και να χάσουν περισσότερα κιλά σε σχέση με ανθρώπους που επέλεξαν άλλα σνακ κατά τη διάρκεια μίας περιόδου 12 εβδομάδων.

«Αυτή η μελέτη δείχνει ότι τα αποξηραμένα φρούτα μπορούν να προκαλέσουν κορεσμό και μπορούν να συμπεριληφθούν στη δίαιτα κατά τη διάρκεια διαχείρισης βάρους» ανέφερε ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κοινότητας για τη μελέτη της Παχυσαρκίας, δρ. Jason C. G. Halford.

Αίσθημα κορεσμού και απώλεια κιλών

Οι επιστήμονες εξέτασαν τον αντίκτυπο της κατανάλωσης δαμάσκηνων σε 2 φάσεις. Η πρώτη συνέκρινε την αντίδραση των συμμετεχόντων που έτρωγαν είτε δαμάσκηνα, σταφίδες ή καραμέλες που μοιάζουν με ζελέ φασόλια κατά τη διάρκεια του πειράματος. Η ομάδα εντόπισε ότι τα άτομα που έτρωγαν δαμάσκηνα γενικά κατανάλωναν τον μικρότερο αριθμό θερμίδων κατά τη διάρκεια του επόμενου γεύματός τους. Επίσης, οι ίδιοι ανέφεραν ότι ένιωθαν λιγότερη πείνα μέσα στην ημέρα, νιώθοντας κορεσμένοι μετά το φαγητό και νιώθοντας ότι δε μπορούσαν να φάνε τόσο πολύ αργότερα.

Στο δεύτερο μέρος, οι συγγραφείς της μελέτης εξέτασαν την ποσότητα βάρους που έχασε κάθε άτομο μετά την ολοκλήρωση ενός προγράμματος απώλειας βάρους 12 εβδομάδων. Χώρισαν τους εθελοντές σε δύο ομάδες, μία που έτρωγε δαμάσκηνα ως το καθημερινό τους σνακ και μία που λάμβανε μόνο οδηγίες για υγιεινά σνακ, αλλά μπορούσαν να επιλέξουν όποιο σνακ ήθελαν.

Αν και οι ερευνητές λένε ότι η διαφορά απώλειας βάρους μεταξύ των δύο ομάδων δεν ήταν σημαντική όσον αφορά τα συνολικά χαμένα κιλά, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι συμμετέχοντες στην ομάδα δαμάσκηνου έχασαν ελαφρώς περισσότερο βάρος κατά μέσο όρο (2 κιλά έναντι 1 κιλού). Οι άνθρωποι που έτρωγαν δαμάσκηνα είπαν επίσης στην ομάδα ότι ένιωθαν ότι ήταν πιο εύκολο να χάσουν βάρος από εκείνους που έτρωγαν άλλα σνακ.

«Αυτή η μελέτη αποκαλύπτει ότι τα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά δαμάσκηνα μπορούν να προσφέρουν πλεονεκτήματα σε σχέση με άλλες επιλογές σνακ λόγω των ευνοϊκών επιδράσεών τους στον κορεσμό και τον έλεγχο της όρεξης», προσθέτει ο Andrea N. Giancoli, MPH, RD Nutrition Advisor για το California Prune Board.

«Αυτά είναι τα πρώτα δεδομένα που δείχνουν απώλεια βάρους και καμία αρνητική παρενέργεια κατά την κατανάλωση δαμάσκηνων ως μέρος μιας δίαιτας διαχείρισης βάρους», καταλήγει ο Halford.

Μια πρόσφατη δημοσκόπηση έδειξε ότι οι Αμερικανοί αναμένουν να πάρουν οκτώ κιλά κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Αν και τα δαμάσκηνα έχουν τη φήμη ότι είναι ένα σνακ το οποίο οι άνθρωποι επιλέγουν μόνο για να ανακουφίσουν τη δυσκοιλιότητα, οι ερευνητές αναφέρουν ότι μπορούν να σε αποτρέψουν από την εορταστική υπερφαγία.

Τα ευρήματα δημοσιεύονται στο περιοδικό Nutrition Bulletin.

Τελευταία τροποποίηση στις 02/12/2021 - 17:12
  • ΔΑΜΑΣΚΗΝΑ
  • ΣΝΑΚ
  • ΚΟΡΕΣΜΟΣ
  • ΚΙΛΑ
  • ΒΑΡΟΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

O καλύτερος ξηρός καρπός για να μειώσεις την χοληστερίνη σου
O καλύτερος ξηρός καρπός για να μειώσεις την χοληστερίνη σου 02 Δεκεμβρίου 2021
Καλό θα ήταν να σταματήσεις να πιστεύεις σε αυτούς τους μύθους για την κατανάλωση πρωτεΐνης 03 Δεκεμβρίου 2021
Καλό θα ήταν να σταματήσεις να πιστεύεις σε αυτούς τους μύθους για την κατανάλωση πρωτεΐνης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το βάρος στην κοιλιά βασικός παράγοντας κινδύνου για καρδιαγγειακό-νεφρικό-μεταβολικό σύνδρομο
Υγεία
10/06/2026 - 20:53

Το βάρος στην κοιλιά βασικός παράγοντας κινδύνου για καρδιαγγειακό-νεφρικό-μεταβολικό σύνδρομο

Ένα μικρόβιο του εντέρου μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση των κιλών μετά από δίαιτα
Υγεία
04/06/2026 - 11:11

Ένα μικρόβιο του εντέρου μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση των κιλών μετά από δίαιτα

GLP-1 φάρμακα: Γιατί γυναίκες και άνδρες έχουν διαφορετική ανταπόκριση σε επίπεδο απώλειας βάρους
Υγεία
28/05/2026 - 13:00

GLP-1 φάρμακα: Γιατί γυναίκες και άνδρες έχουν διαφορετική ανταπόκριση σε επίπεδο απώλειας βάρους

Γιατί είναι τόσο δύσκολο να χάσουμε βάρος; O ρόλος των γονιδίων, του μεταβολισμού και του περιβάλλοντος
Υγεία
27/05/2026 - 15:00

Γιατί είναι τόσο δύσκολο να χάσουμε βάρος; O ρόλος των γονιδίων, του μεταβολισμού και του περιβάλλοντος

Στρες και το τσιμπολόγημα αργά το βράδυ αυξάνουν τον κίνδυνο για εντερικά προβλήματα
Διατροφή
23/04/2026 - 11:00

Στρες και το τσιμπολόγημα αργά το βράδυ αυξάνουν τον κίνδυνο για εντερικά προβλήματα

Τα SOS των διατροφολόγων για το επερχόμενο πασχαλινό τραπέζι
Διατροφή
02/04/2026 - 19:24

Τα SOS των διατροφολόγων για το επερχόμενο πασχαλινό τραπέζι

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

3ο ΣΦΕΕ Summit: Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας για να γίνει κόμβος φαρμακευτικής καινοτομίας
Pharma Policy
12/06/2026 - 17:06
Λαμπερά εγκαίνια για το νέο κέντρο γυναικολογίας και γονιμότητας Prolific
Υπηρεσίες Υγείας
12/06/2026 - 16:32
Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών
Υγεία
12/06/2026 - 16:11
Νέες συστάσεις από τον EMA για το βαλπροϊκό οξύ και το εμβόλιο κατά του chikungunya
Pharma Policy
12/06/2026 - 15:47
Νέα προειδοποίηση ΠΟΥ για τον Έμπολα: Η επιδημία εξακολουθεί να εξαπλώνεται στο Κονγκό
Υγεία
12/06/2026 - 15:32
Οι καρδιοπαθείς ζητούν μείωση της συμμετοχής σε φάρμακα για προχωρημένη ανεπάρκεια
Patient Talk
12/06/2026 - 15:17
Καρκίνος του μαστού στους άνδρες: Η συχνότητα, τα συμπτώματα και οι παράγοντες κινδύνου
Υγεία
12/06/2026 - 15:00
Η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ στο 3ο SFEE SUMMIT: «Σημαντικό βήμα προόδου το "Προλαμβάνω" αλλά πρέπει να συνεχίσουμε»
Patient Talk
12/06/2026 - 14:37
IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 14:14
Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00
Αγαπηδάκη: Το «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» συνεχίζεται έως το 2030 – Νέα φάση από την 1η Σεπτεμβρίου 2026
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 13:48
Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00
Γεωργιάδης: Σύνδεση MyHealth app με το «ηλεκτρονικό βραχιολάκι» μέσα στον Ιούνιο
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 12:00
Γιαννάκος: Διπλασιάζονται οι μισθοί των ιεραρχών και οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ τίποτα!
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 11:50
Συστατικό συμπληρωμάτων για τους πόνους των αρθρώσεων φαίνεται να επιταχύνει την εξέλιξη του Αλτσχάιμερ
Υγεία
12/06/2026 - 11:00
Υποβοηθούμενη αναπαραγωγή: Νέες δυνατότητες με τη δωρεά γεννητικού υλικού από γνωστό δότη
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 10:42
Πρεμιέρα για τα από στόματος GLP-1 στην Ευρώπη - Πράσινο φως για το χάπι της Novo Nordisk στη Μ. Βρετανία
Pharma News
12/06/2026 - 10:00
Λύκος: 5 ασθενείς με σοβαρές επιπλοκές σε ύφεση μετά από θεραπεία με γενετικά τροποποιημένα κύτταρα
Υγεία
12/06/2026 - 09:00
Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος: Sports Excellence Hub στο SNF Nostos 2026
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 07:21
Η ΕΙΝΑΠ ζητεί την άμεση ενίσχυση της αιμοδοσίας του Νοσοκομείου «Μεταξά»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 03:38
Θεσσαλονίκη: Εκατοντάδες πολίτες θα χορέψουν ζεϊμπέκικο σε δράση για το Αλτσχάιμερ
Patient Talk
12/06/2026 - 00:04
3ο ΣΦΕΕ Summit: Η δύσκολη ισορροπία μεταξύ καινοτομίας και δημοσιονομικής σταθερότητας
Pharma Policy
11/06/2026 - 23:39
Πολυκυστικές ωοθήκες και γονιμότητα: Λύσεις για μια αθέατη διαταραχή που επηρεάζει χιλιάδες γυναίκες
Pharma News
11/06/2026 - 22:34
Λίβανος: Δέκα εργαζόμενοι νοσοκομείου της Τύρου τραυματίστηκαν από ισραηλινές βόμβες
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 22:09
Σουηδία: Τα παιδιά ηλικίας κάτω των 13 ετών δεν πρέπει να έχουν smartphone
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 21:54
Πρωτεΐνες, διατροφή και αυτοάνοσα: Πόσο επηρεάζουν τη φλεγμονή και την ποιότητα ζωής;
Health Talk
11/06/2026 - 21:36
ΠΕΦ: Η Ελλάδα κατέχει ξεχωριστή θέση στο οικοσύστημα της Ευρωπαϊκής φαρμακοβιομηχανίας
Pharma Policy
11/06/2026 - 21:13
Θεμέλιο της σύγχρονης καρδιαγγειακής ιατρικής η ιατρική ακριβείας
Υγεία
11/06/2026 - 20:52
Καταγγελίες υγειονομικών για πολύωρες αναμονές και διήμερη παραμονή ασθενών στα ΤΕΠ Νίκαιας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 20:28
Ο ΕΕΣ στις «Ημέρες Θάλασσας 2026» με μεγάλη δράση ενημέρωσης για τις Πρώτες Βοήθειες
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 20:04

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Θετική γνωμοδότηση από τον ΕΜΑ σε νέο φάρμακο για τον μεταστατικό καρκίνο του παχέος εντέρου
Pharma News
09/06/2026 - 19:21
Γεωργιάδης: «Ανοίγουμε πολλές θέσεις για μόνιμο και επικουρικό προσωπικό στο ΕΚΑΒ»
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 19:38
UCB: Νέο πρόσωπο στην ειδική διεύθυνση για την πρόσβαση των ασθενών στις καινοτόμες θεραπείες
Pharma News
09/06/2026 - 21:47
Η GSK εξαγοράζει τη Nuvalent έναντι 10,6 δισ. δολαρίων και ενισχύει τη θέση της στον τομέα της ογκολογίας
Pharma News
10/06/2026 - 09:00
Πώς ο συνδυασμός φρούτων με τσάι μπορεί να δημιουργήσει ασπίδα για την υγεία της καρδιάς
Διατροφή
10/06/2026 - 10:00
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo