ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Το κόκκινο και επεξεργασμένο κρέας αυξάνει κατά 15% τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2

Διατροφή
UNSPLASH
Μια νέα επιστημονική έρευνα έρχεται να αναδείξει τους κινδύνους από την συχνή κατανάλωσης κόκκινου και επεξεργασμένου κρέατος.
Τρίτη, 27/08/2024 - 12:09
— Photo: UNSPLASH
News4Health Team News4Health Team

Ειδικότερα, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα The Lancet Diabetes & Endocrinology, η τακτική κατανάλωση κόκκινου και επεξεργασμένου κρέατος συνδέεται με σημαντικά αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2.

Η μελέτη βασίστηκε σε δεδομένα από σχεδόν 2 εκατομμύρια συμμετέχοντες από 31 διαφορετικές έρευνες σε 20 χώρες. Οι ερευνητές, με επικεφαλής την ομάδα του Πανεπιστημίου του Cambridge, χρησιμοποίησαν το παγκόσμιο project InterConnect προκειμένου να αναλύσουν τη σχέση μεταξύ κατανάλωσης επεξεργασμένου κρέατος, ακατέργαστου κόκκινου κρέατος, πουλερικών και της εμφάνισης διαβήτη τύπου 2.

Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι ξεκάθαρα: η κατανάλωση 50 γραμμαρίων επεξεργασμένου κρέατος την ημέρα –που αντιστοιχεί σε περίπου δύο φέτες ζαμπόν– συνδέεται με 15% αυξημένο κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη τύπου 2 μέσα στην επόμενη δεκαετία. Παρομοίως, η κατανάλωση 100 γραμμαρίων ακατέργαστου κόκκινου κρέατος την ημέρα –που ισοδυναμεί με μια μικρή μπριζόλα– αυξάνει τον κίνδυνο κατά 10%.

Τα πουλερικά ως εναλλακτική λύση

Ενώ η κατανάλωση πουλερικών όπως κοτόπουλο και γαλοπούλα συνδέθηκε αρχικά με έναν ελαφρώς αυξημένο κίνδυνο (8%), περαιτέρω ανάλυση έδειξε ότι το αποτέλεσμα αυτό είναι λιγότερο σταθερό από ό,τι για το επεξεργασμένο και κόκκινο κρέας. Αυτό αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο η κατανάλωση πουλερικών να είναι λιγότερο επικίνδυνη, αλλά απαιτούνται περισσότερες έρευνες για να επιβεβαιωθεί αυτή η υπόθεση.

Η καθηγήτρια Nita Forouhi, από το Ιατρικό Ερευνητικό Συμβούλιο του Πανεπιστημίου του Cambridge και μια από τους συγγραφείς της μελέτης, δήλωσε: «Η έρευνά μάς παρέχει τα πιο ολοκληρωμένα στοιχεία μέχρι σήμερα για τη σχέση μεταξύ κατανάλωσης επεξεργασμένου και κόκκινου κρέατος και του αυξημένου κινδύνου για διαβήτη τύπου 2. Τα αποτελέσματά μας υποστηρίζουν τις συστάσεις για μείωση της κατανάλωσης αυτών των ειδών κρέατος για να περιοριστούν τα περιστατικά διαβήτη».

Ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, Dr. Chunxiao Li, πρόσθεσε από την πλευρά του πως «προηγούμενες αναλύσεις βασίζονταν σε ήδη δημοσιευμένα αποτελέσματα, αλλά εμείς εξετάσαμε δεδομένα από μεμονωμένους συμμετέχοντες σε κάθε μελέτη. Αυτό μας επέτρεψε να εναρμονίσουμε τις πληροφορίες σχετικά με την κατανάλωση κρέατος και την εμφάνιση διαβήτη, επιτρέποντας ακριβέστερες εκτιμήσεις».

Η έρευνα αυτή έρχεται να ενισχύσει τις συστάσεις για μείωση της κατανάλωσης επεξεργασμένου και κόκκινου κρέατος, όχι μόνο για την προστασία από τον διαβήτη τύπου 2 αλλά και για τη γενική υγεία. Οι ειδικοί προτείνουν να αντικαταστήσουμε αυτά τα τρόφιμα με πιο υγιεινές επιλογές, όπως φυτικές πρωτεΐνες ή ψάρια, που έχουν αποδειχθεί ότι έχουν ευεργετικές επιδράσεις στην υγεία.

  • ΚΟΚΚΙΝΟ ΚΡΕΑΣ
  • ΕΠΕΞΕΡΓΑΜΕΝΟ ΚΡΕΑΣ
  • ΔΙΑΒΗΤΗΣ ΤΥΠΟΥ 2

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Teff: Μια υπερτροφή από τα βάθη της Αφρικής - Πως μπορείτε να το εντάξετε στην κουζίνα σας
Teff: Μια υπερτροφή από τα βάθη της Αφρικής - Πως μπορείτε να το εντάξετε στην κουζίνα σας 23 Αυγούστου 2024
Και τα δαμάσκηνα «χτύπησε» ο ιός που παραμορφώνει τα πυρηνόκαρπα στη Βόρεια Ελλάδα 28 Αυγούστου 2024
Και τα δαμάσκηνα «χτύπησε» ο ιός που παραμορφώνει τα πυρηνόκαρπα στη Βόρεια Ελλάδα

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Νέα εβδομαδιαία ένεση για τον διαβήτη τύπου 2 δείχνει επιτυγχάνει έλεγχο του σακχάρου και απώλεια βάρους
Υγεία
08/06/2026 - 16:30

Νέα εβδομαδιαία ένεση για τον διαβήτη τύπου 2 δείχνει επιτυγχάνει έλεγχο του σακχάρου και απώλεια βάρους

«Πράσινο φως» από το Υπουργείο Υγείας για αποζημίωση συστημάτων συνεχούς καταγραφής γλυκόζης σε ασθενείς με Διαβήτη Τύπου 2
Πολιτική Υγείας
19/05/2026 - 12:18

«Πράσινο φως» από το Υπουργείο Υγείας για αποζημίωση συστημάτων συνεχούς καταγραφής γλυκόζης σε ασθενείς με Διαβήτη Τύπου 2

Οι μικρότερες ηλικίες όλο και πιο ευάλωτες στον σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2- Έρευνα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Υγεία
15/05/2026 - 15:00

Οι μικρότερες ηλικίες όλο και πιο ευάλωτες στον σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2- Έρευνα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Χάπι GLP-1 φαίνεται να μειώνει το σάκχαρο σε παιδιά και εφήβους
Pharma News
24/04/2026 - 11:00

Χάπι GLP-1 φαίνεται να μειώνει το σάκχαρο σε παιδιά και εφήβους

Ποιά είναι η βέλτιστη διάρκεια ύπνου για την αποφυγή του διαβήτη τύπου 2
Υγεία
04/03/2026 - 14:00

Ποιά είναι η βέλτιστη διάρκεια ύπνου για την αποφυγή του διαβήτη τύπου 2

ΕΙΕΠ: Η κατανάλωση κόκκινου κρέατος συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη
Υγεία
02/03/2026 - 19:34

ΕΙΕΠ: Η κατανάλωση κόκκινου κρέατος συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πρεμιέρα για τα από στόματος GLP-1 στην Ευρώπη - Πράσινο φως για το χάπι της Novo Nordisk στη Μ. Βρετανία
Pharma News
12/06/2026 - 10:00
Λύκος: 5 ασθενείς με σοβαρές επιπλοκές σε ύφεση μετά από θεραπεία με γενετικά τροποποιημένα κύτταρα
Υγεία
12/06/2026 - 09:00
Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος: Sports Excellence Hub στο SNF Nostos 2026
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 07:21
Η ΕΙΝΑΠ ζητεί την άμεση ενίσχυση της αιμοδοσίας του Νοσοκομείου «Μεταξά»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 03:38
Θεσσαλονίκη: Εκατοντάδες πολίτες θα χορέψουν ζεϊμπέκικο σε δράση για το Αλτσχάιμερ
Patient Talk
12/06/2026 - 00:04
3ο ΣΦΕΕ Summit: Η δύσκολη ισορροπία μεταξύ καινοτομίας και δημοσιονομικής σταθερότητας
Pharma Policy
11/06/2026 - 23:39
Πολυκυστικές ωοθήκες και γονιμότητα: Λύσεις για μια αθέατη διαταραχή που επηρεάζει χιλιάδες γυναίκες
Pharma News
11/06/2026 - 22:34
Λίβανος: Δέκα εργαζόμενοι νοσοκομείου της Τύρου τραυματίστηκαν από ισραηλινές βόμβες
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 22:09
Σουηδία: Τα παιδιά ηλικίας κάτω των 13 ετών δεν πρέπει να έχουν smartphone
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 21:54
Πρωτεΐνες, διατροφή και αυτοάνοσα: Πόσο επηρεάζουν τη φλεγμονή και την ποιότητα ζωής;
Health Talk
11/06/2026 - 21:36
ΠΕΦ: Η Ελλάδα κατέχει ξεχωριστή θέση στο οικοσύστημα της Ευρωπαϊκής φαρμακοβιομηχανίας
Pharma Policy
11/06/2026 - 21:13
Θεμέλιο της σύγχρονης καρδιαγγειακής ιατρικής η ιατρική ακριβείας
Υγεία
11/06/2026 - 20:52
Καταγγελίες υγειονομικών για πολύωρες αναμονές και διήμερη παραμονή ασθενών στα ΤΕΠ Νίκαιας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 20:28
Ο ΕΕΣ στις «Ημέρες Θάλασσας 2026» με μεγάλη δράση ενημέρωσης για τις Πρώτες Βοήθειες
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 20:04
Η άσκηση ως φυσικός σύμμαχος απέναντι στον καρκίνο
Fitness
11/06/2026 - 19:42
ΕΟΦ και Αστυνομία ξήλωσαν κύκλωμα παράνομων φαρμάκων και ουσιών ντόπινγκ με έσοδα άνω του 1 εκατ. ευρώ
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 19:19
ΗΠΑ: Από τον Μάιο ξεκίνησε το φαινόμενο Ελ Νίνιο σύμφωνα με τη NOAA
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 18:54
3o SFEE Summit: Στοίχημα για την Ευρώπη η στρατηγική αυτονομία και στον κλάδο της Υγείας
Pharma Policy
11/06/2026 - 18:27
Bristol Myers Squibb: Ορόσημο η έγκριση συνδυαστικού σχήματος για το προχωρημένο λέμφωμα Hodgkin
Pharma News
11/06/2026 - 18:02
Θεραπεία πυρηνικής ογκολογίας στο ΠΓΝ Αλεξανδρούπολης σε ασθενή με προχωρημένο καρκίνο προστάτη
Υγεία
11/06/2026 - 17:26
Με τη χρυσή διαπίστευση του JCI και την επόμενη τριετία το νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν»
Υπηρεσίες Υγείας
11/06/2026 - 17:02
Θεμιστοκλέους: Προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού για τις νέες μονάδες ανακουφιστικής φροντίδας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 16:38
Δωρεά 120 απινιδωτών και ισάριθμων κιτ πρώτων βοηθειών στο ΕΚΠΑ από τη UNI-PHARMA
Pharma News
11/06/2026 - 16:21
Ο ρόλος της βιταμίνης C στην υγεία του εγκεφάλου των ηλικιωμένων - Τι έδειξε έρευνα
Υγεία
11/06/2026 - 16:00
Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση
Υγεία
11/06/2026 - 15:00
Νέα ανακάλυψη για τη νόσο Crohn και την ελκώδη κολίτιδα – Εντοπίστηκε μηχανισμός που πυροδοτεί τη φλεγμονή
Υγεία
11/06/2026 - 14:00
Γεωργιάδης: Αρχές Ιουλίου σε εφαρμογή το νέο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης στα νοσοκομεία
Pharma Policy
11/06/2026 - 13:25
Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00
Έκκληση του ΠΟΥ για καλύτερη προστασία των Ευρωπαίων πολιτών από τη ζέστη
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 12:29
Φάρμακο μειώνει κατά 60% τον κίνδυνο εμφάνισης ρευματοειδούς αρθρίτιδας
Υγεία
11/06/2026 - 12:00

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΙΟΒΕ: Το εισόδημα εξακολουθεί να καθορίζει την πρόσβαση στην υγεία και τη φροντίδα στην Ελλάδα
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 14:00
Νέο ιατρείο διαταραχών μνήμης στο ΙΑΣΩ Γενική Κλινική
Υπηρεσίες Υγείας
09/06/2026 - 14:16
Ο FDA ενέκρινε φάρμακο της Pfizer για την αιμορροφιλία σε παιδιά
Pharma News
09/06/2026 - 15:57
Θεμιστοκλέους: «Συνολικά 8.000 μόνιμες και επικουρικές θέσεις στο ΕΣΥ για το 2026»
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 15:32
Θετική γνωμοδότηση από τον ΕΜΑ σε νέο φάρμακο για τον μεταστατικό καρκίνο του παχέος εντέρου
Pharma News
09/06/2026 - 19:21
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo