ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα αυξάνουν τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου, σύμφωνα με διεθνή μελέτη

Διατροφή
Freepik
Είναι τόσο βλαβερά για την υγεία που ευθύνονται για έναν στους επτά πρόωρους θανάτους που συμβαίνουν σε ορισμένες χώρες, σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύθηκε στο American Journal of Preventive Medicine.
Δευτέρα, 28/04/2025 - 13:00
— Photo: Freepik
News4Health Team News4Health Team

Η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων υπερ-επεξεργασμένων τροφίμων αυξάνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου. Συγκεκριμένα, κάθε 10% επιπλέον πρόσληψη τροφίμων, όπως ψωμί του τοστ, κέικ και έτοιμα γεύματα, αυξάνει τον κίνδυνο θανάτου πριν από την ηλικία των 75 ετών κατά 3%, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε χώρες όπως οι ΗΠΑ και η Αγγλία.


Τα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα είναι τόσο βλαβερά για την υγεία που ευθύνονται για έναν στους επτά πρόωρους θανάτους που συμβαίνουν σε ορισμένες χώρες, σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύθηκε στο American Journal of Preventive Medicine.

Σύμφωνα με την ανασκόπηση των δεδομένων για τη διατροφή και τη θνησιμότητα σε οκτώ χώρες, αυτά συνδέονται με 124.107 πρόωρους θανάτους ετησίως στις ΗΠΑ και 17.781 θανάτους ετησίως στην Αγγλία.

Ο Eduardo Augusto Fernandes Nilson, επικεφαλής ερευνητής της μελέτης, από το Ίδρυμα Oswaldo Cruz στη Βραζιλία, δήλωσε ότι τα πρόσθετα όπως τα γλυκαντικά και τα αρωματικά ευθύνονται για αυτά τα αποτελέσματα και όχι μόνο τα υψηλά επίπεδα λιπαρών, αλατιού και ζάχαρης.

Οι συγγραφείς διαπίστωσαν «μια γραμμική σχέση δόσης-απόκρισης μεταξύ της κατανάλωσης υπερ-επεξεργασμένων τροφίμων και της θνησιμότητας από όλες τις αιτίες» όταν εξέτασαν επίσημες έρευνες που είχαν πραγματοποιηθεί προηγουμένως στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ, καθώς και στην Αυστραλία, τη Βραζιλία, τον Καναδά, την Κολομβία, τη Χιλή και το Μεξικό.

Ενώ το 4%, 5% και 6% των πρόωρων θανάτων στην Κολομβία, τη Βραζιλία και τη Χιλή αντίστοιχα «αποδίδονται στην κατανάλωση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων, το αντίστοιχο ποσοστό είναι 10,9% στον Καναδά, 13,7% στις ΗΠΑ και 13,8% στην Αγγλία – το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των οκτώ χωρών.

Τα ποσοστά θνησιμότητας είναι υψηλότερα στις χώρες όπου ο πληθυσμός λαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της συνολικής του ενέργειας από την κατανάλωση τέτοιων τροφίμων.

«Αρχικά εκτιμήσαμε μια γραμμική συσχέτιση μεταξύ του μεριδίου των UPF στη διατροφή και της θνησιμότητας από όλες τις αιτίες, έτσι ώστε κάθε αύξηση κατά 10% της συμμετοχής των UPF στη διατροφή αυξάνει τον κίνδυνο θανάτου από όλες τις αιτίες κατά 3%», δήλωσε ο Nilson.

«Τα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα επηρεάζουν την υγεία πέρα από την ατομική επίδραση της υψηλής περιεκτικότητας σε κρίσιμα θρεπτικά συστατικά – νάτριο, τρανς λιπαρά και ζάχαρη – λόγω των αλλαγών στα τρόφιμα κατά τη βιομηχανική επεξεργασία και της χρήσης τεχνητών συστατικών, όπως χρωστικές ουσίες, τεχνητά αρώματα και γλυκαντικά, γαλακτωματοποιητές και πολλά άλλα πρόσθετα και βοηθητικά μέσα επεξεργασίας. Επομένως, η εκτίμηση των θανάτων από όλες τις αιτίες που σχετίζονται με την κατανάλωση τους επιτρέπει μια συνολική εκτίμηση της επίδρασης της βιομηχανικής επεξεργασίας των τροφίμων στην υγεία».

Ενώ το βάρος της κακής υγείας από αυτά τα τρόφιμα είναι υψηλότερο στις χώρες με υψηλό εισόδημα, αυξάνεται στις χώρες με χαμηλό και μεσαίο εισόδημα, πρόσθεσε ο Nilson.

Οι συγγραφείς προέτρεψαν τις κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο να λάβουν τολμηρά μέτρα γι' αυτήν την κατηγορία τροφίμων, συμπεριλαμβανομένης της αυστηρότερης ρύθμισης της εμπορίας τροφίμων και της πώλησης τροφίμων σε σχολεία και χώρους εργασίας, καθώς και της επιβολής φόρων στα προϊόντα αυτά για τη μείωση των πωλήσεων.

Τα ευρήματα προστίθενται σε μια σειρά από ερευνητικά αποτελέσματα που συνδέουν τα τρόφιμα αυτά με υψηλότερο κίνδυνο τόσο για συγκεκριμένες ασθένειες, όπως ο καρκίνος και οι καρδιακές παθήσεις, όσο και για αυξημένο συνολικό κίνδυνο θανάτου πριν από την ηλικία των 75 ετών.

Πηγή: Guardian

  • ΥΠΕΡΕΠΕΞΕΡΓΑΣΜΕΝΑ ΤΡΟΦΙΜΑ
  • ΕΡΕΥΝΑ
  • ΘΝΗΣΙΜΟΤΗΤΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Τέσσερις μερίδες κοτόπουλου την εβδομάδα διπλασιάζουν τον κίνδυνο θανάτου από καρκίνο - Τι έδειξε έρευνα
Τέσσερις μερίδες κοτόπουλου την εβδομάδα διπλασιάζουν τον κίνδυνο θανάτου από καρκίνο - Τι έδειξε έρευνα 25 Απριλίου 2025
Πες μου τι πρωινό τρως να σού πω πόσο θα ζήσεις! 29 Απριλίου 2025
Πες μου τι πρωινό τρως να σού πω πόσο θα ζήσεις!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η μακροχρόνια περιπέτεια των ανθρώπων που χτυπήθηκαν από κεραυνούς
Υγεία
12/08/2026 - 11:12

Η μακροχρόνια περιπέτεια των ανθρώπων που χτυπήθηκαν από κεραυνούς

Πανευρωπαϊκή έρευνα: Το 64% των Ελλήνων εργαζόμενων θα άλλαζε δουλειά για χάρη του κατοικιδίου του
Pet
06/08/2026 - 20:49

Πανευρωπαϊκή έρευνα: Το 64% των Ελλήνων εργαζόμενων θα άλλαζε δουλειά για χάρη του κατοικιδίου του

"Δεν αλλάζει ο άνθρωπος!" - Κι όμως αλλάζει! Τι έδειξε νέα έρευνα
Ψυχική Υγεία
04/08/2026 - 16:00

"Δεν αλλάζει ο άνθρωπος!" - Κι όμως αλλάζει! Τι έδειξε νέα έρευνα

Ο υγιής ύπνος προσθέτει χρόνια ζωής - Οι κρίσιμοι δείκτες για άνδρες και γυναίκες
Υγεία
28/07/2026 - 17:03

Ο υγιής ύπνος προσθέτει χρόνια ζωής - Οι κρίσιμοι δείκτες για άνδρες και γυναίκες

Καρκίνος: Τα νέα περιστατικά παγκοσμίως αναμένεται να φτάσουν τα 34 εκατομμύρια έως το 2050
Υγεία
27/07/2026 - 10:00

Καρκίνος: Τα νέα περιστατικά παγκοσμίως αναμένεται να φτάσουν τα 34 εκατομμύρια έως το 2050

Ο ΠΟΥ γιόρτασε τα 25 χρόνια του προγράμματος Research4Life
Επικαιρότητα
22/07/2026 - 16:59

Ο ΠΟΥ γιόρτασε τα 25 χρόνια του προγράμματος Research4Life

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οκτώ τραυματίες, οι δύο ανήλικα παιδιά, σε τροχαίο με τρία ΙΧ και μια νταλίκα στο Άκτιο
Επικαιρότητα
14/08/2026 - 16:37
Πρόωρη εκσπερμάτιση και καλοκαίρι: Γιατί συμβαίνει και πως θα την αποφύγετε
Health Talk
14/08/2026 - 16:24
Οκτώ στους δέκα ενήλικες ελέγχουν συστηματικά την υγεία τους από το σπίτι
Υγεία
14/08/2026 - 15:53
Ρόμπι Γουίλιαμς: «Έχω και λίγο αυτισμό και πραγματικά το αγαπώ...»
Επικαιρότητα
14/08/2026 - 15:08
ΠΟΥ: Αυξήθηκαν και το 2026 οι επιθέσεις σε δομές υγείας και υγειονομικούς σε Γάζα και Ουκρανία
Επικαιρότητα
14/08/2026 - 14:23
Ο ΕΕΣ στην πρώτη γραμμή της φωτιάς στη Σίβηρη της Χαλκιδικής
Επικαιρότητα
14/08/2026 - 13:08
Η «ερωτική βαλίτσα» κάθε ζευγαριού που πάει διακοπές - Μικρά αντικείμενα που μπορούν να ανανεώσουν μια σχέση
Ψυχική Υγεία
14/08/2026 - 12:42
Οι ακραίες θερμοκρασίες δυσχεραίνουν τις συνθήκες εργασίας - Η περίπτωση της Βρετανίας
Υγεία
14/08/2026 - 11:48
ΕΟΠΥΥ: Χωρίς οικονομική συμμετοχή η περίθαλψη των εγκαυματιών
Πολιτική Υγείας
14/08/2026 - 10:58
Γεωργιάδης: Υποχρεωτική η ηλεκτρονική καταχώρηση διαγνωστικών εξετάσεων από την 1η Σεπτεμβρίου
Πολιτική Υγείας
14/08/2026 - 10:17
ΕΚΑΒ: Σε αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα για την πυρκαγιά στη Χαλκιδική
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 18:02
Το αίσθημα της αδικίας και η συσχέτισή του με τις θεωρίες συνομωσίας
Ψυχική Υγεία
13/08/2026 - 17:46
Βουλωμένα αυτιά από τις καλοκαιρινές βουτιές: Πως συμβαίνει και ποια η αντιμετώπιση
Υγεία
13/08/2026 - 16:39
Νόσος των Λεγεωνάριων: Διαχρονική απειλή για τη δημόσια υγεία – Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο
Υγεία
13/08/2026 - 16:01
Αντιδρά η ΠΟΕΔΗΝ στην πειθαρχική δίωξη της προέδρου των εργαζομένων στο Νοσοκομείο Σύρου
Πολιτική Υγείας
13/08/2026 - 15:18
Τα ζώα και οι ασυνήθιστες συμπεριφορές τους σε μια ολική έκλειψη Ηλίου
Pet
13/08/2026 - 14:43
Καθημερινό χάπι GLP 1 για την απώλεια βάρους έλαβε έγκριση χρήσης στην Βρετανία
Pharma News
13/08/2026 - 14:16
Παράταση έως τις 31 Δεκεμβρίου για το Ψηφιακό Αποθετήριο ζητεί και ο ΙΣΠ
Πολιτική Υγείας
13/08/2026 - 13:38
Σε επιφυλακή η Πολιτική Προστασία για την εξέλιξη των θυελλωδών ανέμων
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 13:04
Αποχή από το σεξ: Γιατί είναι ταμπού και ποιες επιπτώσεις μπορεί να έχει
Ψυχική Υγεία
13/08/2026 - 12:38
Διατροφικές «βόμβες» στα ράφια: Επτά προϊόντα που δεν πρέπει να αγγίζουμε
Διατροφή
13/08/2026 - 11:49
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να «ξεκλειδώσει» τα μυστικά των βακτηριοφάγων
Υγεία
13/08/2026 - 11:04
ΕΟΔΥ: 45 νέα κρούσματα λοίμωξης του ιού του Δυτικού Νείλου και 9 θάνατοι
Υγεία
13/08/2026 - 10:19
«Ο πρόεδρος δεν δείχνει καλά»: Κορυφαίος καρδιολόγος άνοιξε συζήτηση για την υγεία του Τραμπ
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 09:52
Πότε πρέπει να μας ανησυχήσει ο χρόνιος βήχας και ποιους κινδύνους μπορεί να κρύβει
Health Talk
12/08/2026 - 17:59
Παγκόσμια Ημέρα Νεολαίας: Ο ΕΕΣ καλεί νέους και εφήβους να ενταχθούν στις δράσεις του τομέα
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 17:33
Επαναστατικό ψηφιακό «τεστ» χαρτογραφεί την έκθεσή μας στις χημικές ουσίες
Digital Health
12/08/2026 - 17:11
Θερμική εξάντληση ή θερμοπληξία; Η γνώση των διαφορών τους μπορεί να σώσει ζωές
Υγεία
12/08/2026 - 16:41
Κλειστοί οι λόφοι Λυκαβηττού και Φινόπουλου για τον κίνδυνο φωτιάς
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 15:48
ΕΛΛΟΚ: Σημαντικό βήμα για την ογκολογική φροντίδα στη Δυτική Μακεδονία η αναβάθμιση του «Μποδοσάκειου»
Patient Talk
12/08/2026 - 15:26

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ο ΙΣΑ ζητεί αμοιβή για τους ιατρούς που συμμετέχουν στις επιτροπές ελέγχου της περιφέρειας
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 10:21
Χαρδαλιάς: «Η Περιφέρεια Αττικής αύξησε κατά 30% τις δράσεις κατά των κουνουπιών»
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 13:03
Τα... πιάτα μας γίνονται όλο και πιο φτωχά σε ποικιλία φρέσκων λαχανικών
Διατροφή
12/08/2026 - 13:34
Αντίδραση του ΠΟΥ για το νέο διάταγμα Τραμπ σχετικά με τα εμβόλια
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 14:44
Διατροφικές «βόμβες» στα ράφια: Επτά προϊόντα που δεν πρέπει να αγγίζουμε
Διατροφή
13/08/2026 - 11:49
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo