ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τα τροφικά αλλεργιογόνα που αυξάνουν σημαντικά τον κίνδυνο καρδιακής νόσου

Διατροφή
PIXABAY
Η ευαισθησία σε κοινά τροφικά αλλεργιογόνα, όπως τα γαλακτοκομικά και τα φιστίκια, θα μπορούσε να αποτελεί μια σημαντική αιτία εμφάνισης καρδιακών παθήσεων.
Πέμπτη, 09/11/2023 - 12:21
— Photo: PIXABAY
News4Health Team News4Health Team

Σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό «The Journal of Allergy and Clinical Immunology», αυτός ο αυξημένος κίνδυνος μπορεί να είναι συγκρίσιμος με τους κινδύνους που ενέχουν το κάπνισμα, ο διαβήτης και η ρευματοειδής αρθρίτιδα.

Οι επιστήμονες εξέτασαν χιλιάδες ενήλικες σε βάθος χρόνου και διαπίστωσαν ότι όσοι παρήγαν αντισώματα IgE ως απάντηση στα γαλακτοκομικά και άλλα τρόφιμα διέτρεχαν αυξημένο κίνδυνο θανάτου που σχετιζόταν με καρδιαγγειακά προβλήματα. Αυτό ίσχυε ακόμα και όταν λαμβάνονταν υπόψη παραδοσιακοί παράγοντες κινδύνου για καρδιακές παθήσεις, όπως το κάπνισμα, η υψηλή αρτηριακή πίεση και ο διαβήτης. Η ισχυρότερη σύνδεση ήταν για το αγελαδινό γάλα, ενώ σημαντική ήταν η σύνδεση αυτή και σε όσους κατανάλωναν τακτικά φιστίκια και γαρίδες.

Ενώ τα αντισώματα αυτά προκαλούν σε ορισμένους ανθρώπους σοβαρές τροφικές αλλεργίες, πολλοί ενήλικες που τα παράγουν δεν έχουν εμφανή τροφική αλλεργία. Η έρευνα διαπίστωσε μάλιστα ότι η ισχυρότερη σχέση με τον καρδιαγγειακό θάνατο ήταν σε άτομα που είχαν τα αντισώματα αλλά συνέχιζαν να καταναλώνουν τακτικά το τρόφιμο, γεγονός που υποδηλώνει ότι δεν είχαν σοβαρή τροφική αλλεργία.

Οι επιστήμονες υπογραμμίζουν ότι τα ευρήματα δεν αποδεικνύουν οριστικά ότι τα αντισώματα των τροφίμων προκαλούν τον αυξημένο κίνδυνο, καθώς είναι πιθανό να παίζουν ρόλο και άλλοι γενετικοί ή περιβαλλοντικοί παράγοντες. Είναι ακόμη πιθανό η καρδιαγγειακή νόσος να αυξάνει τον κίνδυνο για τροφικές αλλεργίες, αν και τα νέα αποτελέσματα υποδηλώνουν το αντίθετο. Οι ερευνητές ζητούν να γίνουν περαιτέρω μελέτες για την καλύτερη κατανόηση των συνεπειών του ευρήματός τους, προτού συστήσουν οποιεσδήποτε αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι γιατροί αντιμετωπίζουν ή διαχειρίζονται τις τροφικές αλλεργίες.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • ΤΡΟΦΙΜΑ
  • ΑΛΛΕΡΓΙΟΓΟΝΑ
  • ΚΑΡΔΙΑΚΗ ΝΟΣΟΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Μύθοι και αλήθειες που πρέπει να γνωρίζουμε όλοι για την γλουτένη
Μύθοι και αλήθειες που πρέπει να γνωρίζουμε όλοι για την γλουτένη 08 Νοεμβρίου 2023
ΕΦΕΤ: Ανάκληση μπισκότων γνωστής εταιρείας που περιείχαν αυγό 09 Νοεμβρίου 2023
ΕΦΕΤ: Ανάκληση μπισκότων γνωστής εταιρείας που περιείχαν αυγό

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δέκα τροφές που κάνουν τον εγκέφαλο να παίρνει περισσότερες... στροφές
Διατροφή
04/06/2026 - 13:04

Δέκα τροφές που κάνουν τον εγκέφαλο να παίρνει περισσότερες... στροφές

ΠΟΥ: Τα μολυσμένα τρόφιμα προκαλούν 1,5 εκατ. θανάτους ετησίως σε παγκόσμιο επίπεδο
Διατροφή
04/06/2026 - 10:09

ΠΟΥ: Τα μολυσμένα τρόφιμα προκαλούν 1,5 εκατ. θανάτους ετησίως σε παγκόσμιο επίπεδο

Η φυσική δύναμη των βιολογικών προϊόντων είναι η «ασπίδα» προστασίας απέναντι στον καύσωνα
Διατροφή
21/05/2026 - 22:23

Η φυσική δύναμη των βιολογικών προϊόντων είναι η «ασπίδα» προστασίας απέναντι στον καύσωνα

Συντηρητικά τροφίμων συνδέονται με υψηλή αρτηριακή πίεση και καρδιακές παθήσεις
Διατροφή
21/05/2026 - 10:00

Συντηρητικά τροφίμων συνδέονται με υψηλή αρτηριακή πίεση και καρδιακές παθήσεις

Γιατί η επάρκεια μελισσών στον πλανήτη κρίνει την επάρκεια των δικών μας τροφίμων αλλά και την υγεία μας
Υγεία
07/05/2026 - 13:00

Γιατί η επάρκεια μελισσών στον πλανήτη κρίνει την επάρκεια των δικών μας τροφίμων αλλά και την υγεία μας

Έξι τρόφιμα που ενισχύουν το μεταβολισμό
Διατροφή
28/04/2026 - 12:00

Έξι τρόφιμα που ενισχύουν το μεταβολισμό

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πολυκυστικές ωοθήκες και γονιμότητα: Λύσεις για μια αθέατη διαταραχή που επηρεάζει χιλιάδες γυναίκες
Pharma News
11/06/2026 - 22:34
Λίβανος: Δέκα εργαζόμενοι νοσοκομείου της Τύρου τραυματίστηκαν από ισραηλινές βόμβες
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 22:09
Σουηδία: Τα παιδιά ηλικίας κάτω των 13 ετών δεν πρέπει να έχουν smartphone
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 21:54
Πρωτεΐνες, διατροφή και αυτοάνοσα: Πόσο επηρεάζουν τη φλεγμονή και την ποιότητα ζωής;
Health Talk
11/06/2026 - 21:36
ΠΕΦ: Η Ελλάδα κατέχει ξεχωριστή θέση στο οικοσύστημα της Ευρωπαϊκής φαρμακοβιομηχανίας
Pharma Policy
11/06/2026 - 21:13
Θεμέλιο της σύγχρονης καρδιαγγειακής ιατρικής η ιατρική ακριβείας
Υγεία
11/06/2026 - 20:52
Καταγγελίες υγειονομικών για πολύωρες αναμονές και διήμερη παραμονή ασθενών στα ΤΕΠ Νίκαιας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 20:28
Ο ΕΕΣ στις «Ημέρες Θάλασσας 2026» με μεγάλη δράση ενημέρωσης για τις Πρώτες Βοήθειες
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 20:04
Η άσκηση ως φυσικός σύμμαχος απέναντι στον καρκίνο
Fitness
11/06/2026 - 19:42
ΕΟΦ και Αστυνομία ξήλωσαν κύκλωμα παράνομων φαρμάκων και ουσιών ντόπινγκ με έσοδα άνω του 1 εκατ. ευρώ
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 19:19
ΗΠΑ: Από τον Μάιο ξεκίνησε το φαινόμενο Ελ Νίνιο σύμφωνα με τη NOAA
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 18:54
3o SFEE Summit: Στοίχημα για την Ευρώπη η στρατηγική αυτονομία και στον κλάδο της Υγείας
Pharma Policy
11/06/2026 - 18:27
Bristol Myers Squibb: Ορόσημο η έγκριση συνδυαστικού σχήματος για το προχωρημένο λέμφωμα Hodgkin
Pharma News
11/06/2026 - 18:02
Θεραπεία πυρηνικής ογκολογίας στο ΠΓΝ Αλεξανδρούπολης σε ασθενή με προχωρημένο καρκίνο προστάτη
Υγεία
11/06/2026 - 17:26
Με τη χρυσή διαπίστευση του JCI και την επόμενη τριετία το νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν»
Υπηρεσίες Υγείας
11/06/2026 - 17:02
Θεμιστοκλέους: Προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού για τις νέες μονάδες ανακουφιστικής φροντίδας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 16:38
Δωρεά 120 απινιδωτών και ισάριθμων κιτ πρώτων βοηθειών στο ΕΚΠΑ από τη UNI-PHARMA
Pharma News
11/06/2026 - 16:21
Ο ρόλος της βιταμίνης C στην υγεία του εγκεφάλου των ηλικιωμένων - Τι έδειξε έρευνα
Υγεία
11/06/2026 - 16:00
Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση
Υγεία
11/06/2026 - 15:00
Νέα ανακάλυψη για τη νόσο Crohn και την ελκώδη κολίτιδα – Εντοπίστηκε μηχανισμός που πυροδοτεί τη φλεγμονή
Υγεία
11/06/2026 - 14:00
Γεωργιάδης: Αρχές Ιουλίου σε εφαρμογή το νέο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης στα νοσοκομεία
Pharma Policy
11/06/2026 - 13:25
Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00
Έκκληση του ΠΟΥ για καλύτερη προστασία των Ευρωπαίων πολιτών από τη ζέστη
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 12:29
Φάρμακο μειώνει κατά 60% τον κίνδυνο εμφάνισης ρευματοειδούς αρθρίτιδας
Υγεία
11/06/2026 - 12:00
Η πολιτική Τραμπ για τις τιμές των φαρμάκων πυροδοτεί σύγκρουση μεταξύ φαρμακοβιομηχανίας και ευρωπαϊκών κυβερνήσεων
Pharma Policy
11/06/2026 - 11:15
Παγκόσμιο Κύπελλο: Από ποιες μολυσματικές ασθένειες κινδυνεύουν οι φίλαθλοι
Υγεία
11/06/2026 - 10:00
Τσιμπήματα εντόμων το καλοκαίρι: Πώς να προστατευτείτε και πώς να τα αντιμετωπίσετε
Υγεία
11/06/2026 - 09:00
Οι τελευταίες εξελίξεις στην έρευνα, στις θεραπείες και τη φροντίδα ασθενών με κυστική ίνωση
Υγεία
11/06/2026 - 07:18
Το σκάφος της ΑΜΚΕ «Με Οδηγό το Διαβήτη» εντόπισε 25 αδιάγνωστους ασθενείς στον Αργοσαρωνικό
Patient Talk
11/06/2026 - 03:43
Θεσσαλονίκη: Δωρεά στο ΕΚΑΒ μία πλήρως εξοπλισμένη διασωστική μοτοσικλέτα από τον Σύλλογο «ΑΓΑΠΗ-Βασιλική Κόμνου»
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 00:03

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Γεωργιάδης από την Καστοριά: Το υπουργείο Υγείας πέτυχε 100% απορρόφηση των διαθέσιμων πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 09:54
ΙΟΒΕ: Το εισόδημα εξακολουθεί να καθορίζει την πρόσβαση στην υγεία και τη φροντίδα στην Ελλάδα
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 14:00
Νέο ιατρείο διαταραχών μνήμης στο ΙΑΣΩ Γενική Κλινική
Υπηρεσίες Υγείας
09/06/2026 - 14:16
Ο FDA ενέκρινε φάρμακο της Pfizer για την αιμορροφιλία σε παιδιά
Pharma News
09/06/2026 - 15:57
Θεμιστοκλέους: «Συνολικά 8.000 μόνιμες και επικουρικές θέσεις στο ΕΣΥ για το 2026»
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 15:32
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo