ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πατατάκια: Υπάρχει ένας και μοναδικός τρόπος να τα απολαύσετε χωρίς πολλές... ενοχές

Διατροφή
UNSPLASH
Τα πατατάκια είναι ένα αλμυρό επεξεργασμένο τρόφιμο από αυτά που σύμφωνα με τους διατροφολόγους δεν πρέπει να καταναλώνουμε συχνά για πολλούς και πολύ σημαντικούς λόγους.
Σάββατο, 14/09/2024 - 06:36
— Photo: UNSPLASH
News4Health Team News4Health Team

Ωστόσο, αν δεν μπορείτε να τα βγάλετε εντελώς από τη διατροφή σας, τότε φροντίστε να τα καταναλώνετε με τέτοιο τρόπο ώστε τουλάχιστον να μην παίρνετε επιπλέον θερμίδες. Ερευνητές του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια, στις ΗΠΑ, διαπίστωσαν ότι το σερβίρισμα ενός αλμυρού σνακ όπως τα πατατάκια μαζί με ένα συνοδευτικό ντιπ οδηγεί τους ανθρώπους να καταναλώνουν 77% περισσότερες θερμίδες. Ο συγγραφέας της μελέτης John Hayes, καθηγητής της επιστήμης των τροφίμων και διευθυντής του Κέντρου Αισθητηριακής Αξιολόγησης του Penn State, σκέφτηκε αρχικά ότι προσθέτοντας ένα επιπλέον στοιχείο σε ένα σνακ, οι καταναλωτές θα έτρωγαν λιγότερο. Αλλά αυτό δεν συνέβη.

Αντίθετα, το σερβίρισμα αλμυρών σνακ όπως είναι τα πατατάκια μαζί με κάποιο ντιπ δεν έκανε καμία διαφορά στην ποσότητα που ήταν πρόθυμοι να φάνε οι καταναλωτές. Φυσικά, μαζί με τα πατατάκια οι συμμετέχοντες στην εν λόγω έρευνα, έφαγαν και το ντιπ.

Οι συμμετέχοντες έτρωγαν επίσης με ταχύτερο ρυθμό και έπαιρναν μεγαλύτερες μπουκιές από ό,τι όταν τους σέρβιραν τα πατατάκια μόνα τους. Συμπερασματικά, το συνοδευτικό ντιπ παρακίνησε τους συμμετέχοντες να φάνε μεγαλύτερες ποσότητες από το κύριο σνακ.

Οι επιπλέον θερμίδες

Στη μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Food Quality and Preference, 46 ενήλικες συμμετέχοντες επισκέφτηκαν το εργαστήριο δύο φορές σε διάστημα δύο εβδομάδων για να φάνε τα σνακ.

Στην πρώτη επίσκεψη, προσφέρθηκαν στους συμμετέχοντες 70 γραμμάρια πατατάκια. Στη δεύτερη επίσκεψη, προσφέρθηκε στους συμμετέχοντες η ίδια ποσότητα πατατάκια μαζί με ένα ντιπ.

Οι συμμετέχοντες μπορούσαν να φάνε όσο ήθελαν, ενώ οι ερευνητές κατέγραψαν και παρακολούθησαν τον αριθμό των μπουκιών τους. Οι επιστήμονες μπόρεσαν στη συνέχεια να υπολογίσουν πόσο γρήγορα έτρωγαν αλλά και το μέγεθος των μπουκιών τους.

Κατά μέσο όρο οι συμμετέχοντες κατανάλωσαν 345 θερμίδες από τα πατατάκια και το ντιπ μαζί σε μία μόνο συνεδρία σε σύγκριση με μόλις 195 θερμίδες όταν έφαγαν τα πατατάκια μόνα τους.

«Ένα από τα πιο εντυπωσιακά ευρήματα της μελέτης μας είναι ότι οι συμμετέχοντες δεν έτρωγαν λιγότερα πατατάκια όταν είχαν το συνοδευτικό ντιπ. Έτρωγαν την ίδια ποσότητα πατατάκια, συν το ντιπ», είπε ο καθηγητής Hayes και πρόσθεσε ότι «αυτό σημαίνει ότι η προσθήκη κάποιου ντιπ μπορεί να αυξήσει σημαντικά τη συνολική πρόσληψη θερμίδων χωρίς να το καταλάβουν οι άνθρωποι», πρόσθεσε ο ερευνητής.

  • ΠΑΤΑΤΑΚΙΑ
  • ΣΝΑΚ
  • ΑΛΜΥΡΑ
  • ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΜΕΝΑ ΤΡΟΦΙΜΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Απαγόρευση των διαφημίσεων junk food στο Ίντερνετ και την τηλεόραση ετοιμάζει η κυβέρνηση Στάρμερ
Απαγόρευση των διαφημίσεων junk food στο Ίντερνετ και την τηλεόραση ετοιμάζει η κυβέρνηση Στάρμερ 13 Σεπτεμβρίου 2024
Πως θα βελτιώσετε την καθημερινή διατροφή των παιδιών σας - Ενδεικτικά μενού από έναν ειδικό 14 Σεπτεμβρίου 2024
Πως θα βελτιώσετε την καθημερινή διατροφή των παιδιών σας - Ενδεικτικά μενού από έναν ειδικό

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στρες και το τσιμπολόγημα αργά το βράδυ αυξάνουν τον κίνδυνο για εντερικά προβλήματα
Διατροφή
23/04/2026 - 11:00

Στρες και το τσιμπολόγημα αργά το βράδυ αυξάνουν τον κίνδυνο για εντερικά προβλήματα

Ωμοφαγία: Οφέλη και παρενέργειες - Πως θα βρούμε την απαιτούμενη ισορροπία
Διατροφή
26/12/2025 - 15:01

Ωμοφαγία: Οφέλη και παρενέργειες - Πως θα βρούμε την απαιτούμενη ισορροπία

Ενέσεις απώλειας βάρους: Λιγότερα κανονικά γεύματα, περισσότερα σνακ
Διατροφή
04/12/2025 - 16:07

Ενέσεις απώλειας βάρους: Λιγότερα κανονικά γεύματα, περισσότερα σνακ

Πέντε σπόροι που θεωρούνται μικροί «διατροφικοί» θησαυροί
Διατροφή
06/06/2025 - 17:13

Πέντε σπόροι που θεωρούνται μικροί «διατροφικοί» θησαυροί

Πώς η ποιότητα των τροφίμων επηρεάζει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών νοσημάτων
Υγεία
04/06/2025 - 19:33

Πώς η ποιότητα των τροφίμων επηρεάζει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών νοσημάτων

Νέα έρευνα συνδέει τα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα με πρώιμα σημάδια της νόσου Πάρκινσον
Υγεία
15/05/2025 - 17:53

Νέα έρευνα συνδέει τα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα με πρώιμα σημάδια της νόσου Πάρκινσον

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00
Γεωργιάδης: Σύνδεση MyHealth app με το «ηλεκτρονικό βραχιολάκι» μέσα στον Ιούνιο
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 12:00
Γιαννάκος: Διπλασιάζονται οι μισθοί των ιεραρχών και οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ τίποτα!
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 11:50
Συστατικό συμπληρωμάτων για τους πόνους των αρθρώσεων φαίνεται να επιταχύνει την εξέλιξη του Αλτσχάιμερ
Υγεία
12/06/2026 - 11:00
Υποβοηθούμενη αναπαραγωγή: Νέες δυνατότητες με τη δωρεά γεννητικού υλικού από γνωστό δότη
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 10:42
Πρεμιέρα για τα από στόματος GLP-1 στην Ευρώπη - Πράσινο φως για το χάπι της Novo Nordisk στη Μ. Βρετανία
Pharma News
12/06/2026 - 10:00
Λύκος: 5 ασθενείς με σοβαρές επιπλοκές σε ύφεση μετά από θεραπεία με γενετικά τροποποιημένα κύτταρα
Υγεία
12/06/2026 - 09:00
Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος: Sports Excellence Hub στο SNF Nostos 2026
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 07:21
Η ΕΙΝΑΠ ζητεί την άμεση ενίσχυση της αιμοδοσίας του Νοσοκομείου «Μεταξά»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 03:38
Θεσσαλονίκη: Εκατοντάδες πολίτες θα χορέψουν ζεϊμπέκικο σε δράση για το Αλτσχάιμερ
Patient Talk
12/06/2026 - 00:04
3ο ΣΦΕΕ Summit: Η δύσκολη ισορροπία μεταξύ καινοτομίας και δημοσιονομικής σταθερότητας
Pharma Policy
11/06/2026 - 23:39
Πολυκυστικές ωοθήκες και γονιμότητα: Λύσεις για μια αθέατη διαταραχή που επηρεάζει χιλιάδες γυναίκες
Pharma News
11/06/2026 - 22:34
Λίβανος: Δέκα εργαζόμενοι νοσοκομείου της Τύρου τραυματίστηκαν από ισραηλινές βόμβες
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 22:09
Σουηδία: Τα παιδιά ηλικίας κάτω των 13 ετών δεν πρέπει να έχουν smartphone
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 21:54
Πρωτεΐνες, διατροφή και αυτοάνοσα: Πόσο επηρεάζουν τη φλεγμονή και την ποιότητα ζωής;
Health Talk
11/06/2026 - 21:36
ΠΕΦ: Η Ελλάδα κατέχει ξεχωριστή θέση στο οικοσύστημα της Ευρωπαϊκής φαρμακοβιομηχανίας
Pharma Policy
11/06/2026 - 21:13
Θεμέλιο της σύγχρονης καρδιαγγειακής ιατρικής η ιατρική ακριβείας
Υγεία
11/06/2026 - 20:52
Καταγγελίες υγειονομικών για πολύωρες αναμονές και διήμερη παραμονή ασθενών στα ΤΕΠ Νίκαιας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 20:28
Ο ΕΕΣ στις «Ημέρες Θάλασσας 2026» με μεγάλη δράση ενημέρωσης για τις Πρώτες Βοήθειες
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 20:04
Η άσκηση ως φυσικός σύμμαχος απέναντι στον καρκίνο
Fitness
11/06/2026 - 19:42
ΕΟΦ και Αστυνομία ξήλωσαν κύκλωμα παράνομων φαρμάκων και ουσιών ντόπινγκ με έσοδα άνω του 1 εκατ. ευρώ
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 19:19
ΗΠΑ: Από τον Μάιο ξεκίνησε το φαινόμενο Ελ Νίνιο σύμφωνα με τη NOAA
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 18:54
3o SFEE Summit: Στοίχημα για την Ευρώπη η στρατηγική αυτονομία και στον κλάδο της Υγείας
Pharma Policy
11/06/2026 - 18:27
Bristol Myers Squibb: Ορόσημο η έγκριση συνδυαστικού σχήματος για το προχωρημένο λέμφωμα Hodgkin
Pharma News
11/06/2026 - 18:02
Θεραπεία πυρηνικής ογκολογίας στο ΠΓΝ Αλεξανδρούπολης σε ασθενή με προχωρημένο καρκίνο προστάτη
Υγεία
11/06/2026 - 17:26
Με τη χρυσή διαπίστευση του JCI και την επόμενη τριετία το νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν»
Υπηρεσίες Υγείας
11/06/2026 - 17:02
Θεμιστοκλέους: Προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού για τις νέες μονάδες ανακουφιστικής φροντίδας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 16:38
Δωρεά 120 απινιδωτών και ισάριθμων κιτ πρώτων βοηθειών στο ΕΚΠΑ από τη UNI-PHARMA
Pharma News
11/06/2026 - 16:21
Ο ρόλος της βιταμίνης C στην υγεία του εγκεφάλου των ηλικιωμένων - Τι έδειξε έρευνα
Υγεία
11/06/2026 - 16:00
Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση
Υγεία
11/06/2026 - 15:00

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΙΟΒΕ: Το εισόδημα εξακολουθεί να καθορίζει την πρόσβαση στην υγεία και τη φροντίδα στην Ελλάδα
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 14:00
Νέο ιατρείο διαταραχών μνήμης στο ΙΑΣΩ Γενική Κλινική
Υπηρεσίες Υγείας
09/06/2026 - 14:16
Ο FDA ενέκρινε φάρμακο της Pfizer για την αιμορροφιλία σε παιδιά
Pharma News
09/06/2026 - 15:57
Θεμιστοκλέους: «Συνολικά 8.000 μόνιμες και επικουρικές θέσεις στο ΕΣΥ για το 2026»
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 15:32
Θετική γνωμοδότηση από τον ΕΜΑ σε νέο φάρμακο για τον μεταστατικό καρκίνο του παχέος εντέρου
Pharma News
09/06/2026 - 19:21
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo