ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Διάσημο τεχνητό γλυκαντικό συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο σχηματισμού θρόμβων

Διατροφή
UNSPLASH
Η κατανάλωση τροφίμων που περιέχουν ερυθριτόλη– ένα δημοφιλές τεχνητό γλυκαντικό που χρησιμοποιείται για να προσθέσει όγκο στη στέβια και στα προϊόντα keto- υπερδιπλασίασε τον κίνδυνο σχηματισμού θρόμβων σε 10 υγιή άτομα, σύμφωνα με μια νέα πιλοτική μελέτη.
Τρίτη, 13/08/2024 - 06:23
— Photo: UNSPLASH
News4Health Team News4Health Team

Οι θρόμβοι που δημιουργούνται μπορούν να αποσπαστούν από τα αιμοφόρα αγγεία και να πάνε στην καρδιά, προκαλώντας καρδιακή προσβολή ή στον εγκέφαλο, προκαλώντας αντίστοιχα εγκεφαλικό επεισόδιο. Προηγούμενη έρευνα είχε συνδέσει την ερυθριτόλη με υψηλότερο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου, καρδιακής προσβολής και θανάτου.

Η έρευνα, η οποία δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Arteriosclerosis Thrombosis and Vascular Biology, επιβεβαιώνει τα ευρήματα προηγούμενων μελετών ότι η ερυθριτόλη μπορεί να μην είναι τόσο ασφαλής και θα πρέπει να επαναξιολογηθεί ως συστατικό. Η μελέτη διεξήχθη από μια ομάδα ερευνητών της Cleveland Clinic ως μέρος μιας σειράς ερευνών σχετικά με τις φυσιολογικές επιδράσεις των κοινών υποκατάστατων ζάχαρης.

«Πολλοί γιατροί συνιστούν τακτικά στα άτομα που διατρέχουν υψηλό κίνδυνο για καρδιαγγειακές παθήσεις που πάσχουν από παχυσαρκία, διαβήτη ή μεταβολικό σύνδρομο, να καταναλώνουν τροφές που περιέχουν υποκατάστατα ζάχαρης», δήλωσε ο επικεφαλής συγγραφέας Στάνλεϊ Χέιζεν, Πρόεδρος του Τμήματος Καρδιαγγειακών και Μεταβολικών Επιστημών στο Ινστιτούτο Ερευνών Lerner της Cleveland Clinic και επικεφαλής του τμήματος Προληπτικής Καρδιολογίας.

«Αυτά τα ευρήματα υπογραμμίζουν τη σημασία περαιτέρω μακροπρόθεσμων κλινικών μελετών για την αξιολόγηση της ασφάλειας της ερυθριτόλης και άλλων υποκατάστατων ζάχαρης» πρόσθεσε.

Η ερυθριτόλη είναι περίπου 70% τόσο γλυκιά όσο η ζάχαρη και παράγεται μέσω μιας διαδικασίας ζύμωσης γλυκόζης από καλαμπόκι ή άλλες πηγές. Η ερυθριτόλη μεταβολίζεται ελάχιστα από τον οργανισμό αλλά εισέρχεται στην κυκλοφορία του αίματος και φεύγει από το σώμα κυρίως μέσω των ούρων.

Η ερυθριτόλη έχει ταξινομηθεί από τον Οργανισμό Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ ως «γενικά αναγνωρισμένη ως ασφαλής». Σύμφωνα με την ομάδα του Χέιζεν, αυτό συμβαίνει σε μεγάλο βαθμό επειδή η ερυθριτόλη είναι μια αλκοόλη σακχάρου που βρίσκεται φυσικά στα φρούτα και τα λαχανικά και «ένα υποπροϊόν του μεταβολισμού της γλυκόζης στον ανθρώπινο ιστό, αν και σε μικρές ποσότητες».

Η τρέχουσα έρευνα βασίζεται σε προηγούμενη μελέτη της ομάδας, που δημοσιεύθηκε πέρυσι στο Nature Medicine, η οποία αποκάλυψε ότι οι καρδιοπαθείς με υψηλά επίπεδα ερυθριτόλης είχαν διπλάσιες πιθανότητες να υποστούν σοβαρό καρδιακό επεισόδιο τα επόμενα τρία χρόνια σε σχέση με εκείνους που είχαν χαμηλά επίπεδα. Η μελέτη ανακάλυψε επίσης ότι η προσθήκη ερυθριτόλης στο αίμα ή στα αιμοπετάλια των ασθενών αύξησε τον σχηματισμό θρόμβων. Αυτά τα ευρήματα επιβεβαιώθηκαν από προκλινικές μελέτες.

Στη νέα μελέτη, 20 υγιείς εθελοντές έλαβαν μια δόση ερυθριτόλης ισοδύναμη με αυτή που βρίσκεται σε ένα μάφιν χωρίς ζάχαρη ή σε ένα κουτάκι αναψυκτικού διαίτης. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα επίπεδα ερυθριτόλης αυξήθηκαν κατά 1.000 φορές αμέσως μετά την κατανάλωση του γλυκαντικού. Τα ευρήματα αποκάλυψαν επίσης ότι αυξήθηκε ο κίνδυνος σχηματισμού θρόμβων.

«Πιστεύω πως η περιστασιακή κατανάλωση μικρής ποσότητας γλυκών με ζάχαρη θα ήταν προτιμότερη από την κατανάλωση ποτών και τροφών που περιέχουν αυτές τις αλκοόλες ζάχαρης, ειδικά για άτομα με αυξημένο κίνδυνο θρόμβωσης που πάσχουν από καρδιακές παθήσεις, διαβήτη ή μεταβολικό σύνδρομο», δήλωσε ο Χέιζεν. «Οι καρδιαγγειακές παθήσεις αποτελούν την κύρια αιτία θανάτου παγκοσμίως. Πρέπει να βεβαιωθούμε ότι τα τρόφιμα που τρώμε δεν αποτελούν κρυφές απειλές» κατέληξε ο ερευνητής.

ΠΗΓΗ: ΕΡΤNEWS

  • ΓΛΥΚΑΝΤΙΚΟ
  • ΤΕΧΝΗΤΑ ΓΛΥΚΑΝΤΙΚΑ
  • ΘΡΟΜΒΟΣ
  • ΣΤΕΒΙΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Το ελαιόλαδο ως ασπίδα κατά του καρκίνου του παχέος εντέρου - Νέα επιστημονικά δεδομένα
Το ελαιόλαδο ως ασπίδα κατά του καρκίνου του παχέος εντέρου - Νέα επιστημονικά δεδομένα 12 Αυγούστου 2024
Φτιάξτε ταπεράκι με τέσσερα λαχανικά ιδανικά για να ξεδιψάσετε στην παραλία! 14 Αυγούστου 2024
Φτιάξτε ταπεράκι με τέσσερα λαχανικά ιδανικά για να ξεδιψάσετε στην παραλία!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα ροφήματα με τεχνητά γλυκαντικά αυξάνουν τον κίνδυνο για σακχαρώδη διαβήτη
Διατροφή
04/08/2025 - 19:11

Τα ροφήματα με τεχνητά γλυκαντικά αυξάνουν τον κίνδυνο για σακχαρώδη διαβήτη

Γλυκαντική ουσία φαίνεται να φέρνει ...πικρό τέλος στην ανεπιθύμητη τριχοφυία
Ομορφιά
19/03/2025 - 11:11

Γλυκαντική ουσία φαίνεται να φέρνει ...πικρό τέλος στην ανεπιθύμητη τριχοφυία

Νεοτάμη: Το τεχνητό γλυκαντικό που μπορεί να βλάψει σοβαρά το έντερο και τα κύτταρά του
Διατροφή
29/05/2024 - 16:24

Νεοτάμη: Το τεχνητό γλυκαντικό που μπορεί να βλάψει σοβαρά το έντερο και τα κύτταρά του

Τα προϊόντα που καταναλώνουμε καθημερινά και περιέχουν ασπαρτάμη - Σε ποιες ποσότητες είναι επικίνδυνα για την υγεία μας
Διατροφή
04/07/2023 - 10:55

Τα προϊόντα που καταναλώνουμε καθημερινά και περιέχουν ασπαρτάμη - Σε ποιες ποσότητες είναι επικίνδυνα για την υγεία μας

Παγώνη για ασπαρτάμη: «Υπάρχουν ενδείξεις και όχι αποδείξεις, δεν χρειάζεται πανικός»
Επικαιρότητα
30/06/2023 - 09:43

Παγώνη για ασπαρτάμη: «Υπάρχουν ενδείξεις και όχι αποδείξεις, δεν χρειάζεται πανικός»

«Καμπανάκι» έρχεται από τον ΠΟΥ: Πιθανή καρκινογόνος ουσία το γλυκαντικό ασπαρτάμη
Διατροφή
29/06/2023 - 13:10

«Καμπανάκι» έρχεται από τον ΠΟΥ: Πιθανή καρκινογόνος ουσία το γλυκαντικό ασπαρτάμη

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΕΟΠΥΥ: Χωρίς οικονομική συμμετοχή η περίθαλψη των εγκαυματιών
Πολιτική Υγείας
14/08/2026 - 10:58
Γεωργιάδης: Υποχρεωτική η ηλεκτρονική καταχώρηση διαγνωστικών εξετάσεων από την 1η Σεπτεμβρίου
Πολιτική Υγείας
14/08/2026 - 10:17
ΕΚΑΒ: Σε αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα για την πυρκαγιά στη Χαλκιδική
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 18:02
Το αίσθημα της αδικίας και η συσχέτισή του με τις θεωρίες συνομωσίας
Ψυχική Υγεία
13/08/2026 - 17:46
Βουλωμένα αυτιά από τις καλοκαιρινές βουτιές: Πως συμβαίνει και ποια η αντιμετώπιση
Υγεία
13/08/2026 - 16:39
Νόσος των Λεγεωνάριων: Διαχρονική απειλή για τη δημόσια υγεία – Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο
Υγεία
13/08/2026 - 16:01
Αντιδρά η ΠΟΕΔΗΝ στην πειθαρχική δίωξη της προέδρου των εργαζομένων στο Νοσοκομείο Σύρου
Πολιτική Υγείας
13/08/2026 - 15:18
Τα ζώα και οι ασυνήθιστες συμπεριφορές τους σε μια ολική έκλειψη Ηλίου
Pet
13/08/2026 - 14:43
Καθημερινό χάπι GLP 1 για την απώλεια βάρους έλαβε έγκριση χρήσης στην Βρετανία
Pharma News
13/08/2026 - 14:16
Παράταση έως τις 31 Δεκεμβρίου για το Ψηφιακό Αποθετήριο ζητεί και ο ΙΣΠ
Πολιτική Υγείας
13/08/2026 - 13:38
Σε επιφυλακή η Πολιτική Προστασία για την εξέλιξη των θυελλωδών ανέμων
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 13:04
Αποχή από το σεξ: Γιατί είναι ταμπού και ποιες επιπτώσεις μπορεί να έχει
Ψυχική Υγεία
13/08/2026 - 12:38
Διατροφικές «βόμβες» στα ράφια: Επτά προϊόντα που δεν πρέπει να αγγίζουμε
Διατροφή
13/08/2026 - 11:49
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να «ξεκλειδώσει» τα μυστικά των βακτηριοφάγων
Υγεία
13/08/2026 - 11:04
ΕΟΔΥ: 45 νέα κρούσματα λοίμωξης του ιού του Δυτικού Νείλου και 9 θάνατοι
Υγεία
13/08/2026 - 10:19
«Ο πρόεδρος δεν δείχνει καλά»: Κορυφαίος καρδιολόγος άνοιξε συζήτηση για την υγεία του Τραμπ
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 09:52
Πότε πρέπει να μας ανησυχήσει ο χρόνιος βήχας και ποιους κινδύνους μπορεί να κρύβει
Health Talk
12/08/2026 - 17:59
Παγκόσμια Ημέρα Νεολαίας: Ο ΕΕΣ καλεί νέους και εφήβους να ενταχθούν στις δράσεις του τομέα
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 17:33
Επαναστατικό ψηφιακό «τεστ» χαρτογραφεί την έκθεσή μας στις χημικές ουσίες
Digital Health
12/08/2026 - 17:11
Θερμική εξάντληση ή θερμοπληξία; Η γνώση των διαφορών τους μπορεί να σώσει ζωές
Υγεία
12/08/2026 - 16:41
Κλειστοί οι λόφοι Λυκαβηττού και Φινόπουλου για τον κίνδυνο φωτιάς
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 15:48
ΕΛΛΟΚ: Σημαντικό βήμα για την ογκολογική φροντίδα στη Δυτική Μακεδονία η αναβάθμιση του «Μποδοσάκειου»
Patient Talk
12/08/2026 - 15:26
Αντίδραση του ΠΟΥ για το νέο διάταγμα Τραμπ σχετικά με τα εμβόλια
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 14:44
Θερμοκρασίες άνω των 35 βαθμών και σήμερα σε Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 14:08
Τα... πιάτα μας γίνονται όλο και πιο φτωχά σε ποικιλία φρέσκων λαχανικών
Διατροφή
12/08/2026 - 13:34
Χαρδαλιάς: «Η Περιφέρεια Αττικής αύξησε κατά 30% τις δράσεις κατά των κουνουπιών»
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 13:03
Η Meta αντιμέτωπη με αγωγή τριάντα πολιτειών των ΗΠΑ για τον εθισμό ανηλίκων στα social media
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 12:37
Η πολυδιάστατη επιβάρυνση των φροντιστών ασθενών με καρκίνο
Ψυχική Υγεία
12/08/2026 - 11:59
Βοήθεια 2 εκατ. ευρώ από την ΕΕ στη σεισμόπληκτη Κολομβία
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 11:34
Η μακροχρόνια περιπέτεια των ανθρώπων που χτυπήθηκαν από κεραυνούς
Υγεία
12/08/2026 - 11:12

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Αγωνιστική Συσπείρωση Υγειονομικών: «Καμία ανοχή στη βία κατά των εργαζομένων στα νοσοκομεία»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 12:44
Γεωργιάδης: «Το "Παπανικολάου" ενισχύεται με 88 θέσεις επικουρικού προσωπικού»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 13:51
Το BBQ αλλιώς: Επτά καλοκαιρινές και φιλικές προς την καρδιά συνταγές για... σχάρα
Διατροφή
11/08/2026 - 17:12
Μετάθεση της πλήρους έναρξης του Ψηφιακού Αποθετηρίου για την 1η Ιανουαρίου ζητεί ο ΠΙΣ
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 16:39
Ο ΙΣΑ ζητεί αμοιβή για τους ιατρούς που συμμετέχουν στις επιτροπές ελέγχου της περιφέρειας
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 10:21
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo