ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Προεκλαμψία: Τι είναι και πώς «χτυπάει» τις έγκυες - Η διατροφή που μειώνει τον κίνδυνο (Μελέτη)

Υγεία
Προεκλαμψία: Τι είναι και πώς «χτυπάει» τις έγκυες - Η διατροφή που μειώνει τον κίνδυνο (Μελέτη)
Επιστήμονες στις ΗΠΑ βρήκαν για πρώτη φορά ότι οι γυναίκες, που όταν συνέλαβαν παιδί έκαναν μεσογειακή διατροφή, έχουν σημαντικά μικρότερο κίνδυνο να εμφανίσουν προεκλαμψία και άλλες επιπλοκές στη διάρκεια της εγκυμοσύνης τους.
Δευτέρα, 26/12/2022 - 11:00
News4Health Team News4Health Team

Η προεκλαμψία είναι ο συνδυασμός της υπέρτασης στην κύηση μαζί με λευκωματουρία και αποτελεί σοβαρό και ύπουλο κίνδυνο για τις έγκυες γυναίκες και την καρδιά τους, καθώς και για το μωρό τους.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρ Νάταλι Μπέλο του Ινστιτούτου Smidt Heart του Ιατρικού Κέντρου Cedars-Sinai του Λος Άντζελες, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό «JAMA Network Open», ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 7.800 έγκυες στο πρώτο παιδί τους.

Η έρευνα εξέτασε γενικότερα τη σχέση ανάμεσα στη μεσογειακή διατροφή και σε επιπλοκές της κύησης (διαβήτης, υπέρταση, πρόωρος τοκετός, γέννηση λιποβαρούς μωρού, θνησιγένεια κ.α.).

Διαπιστώθηκε ότι οι έγκυες γυναίκες που τηρούσαν πιο πιστά τη μεσογειακή διατροφή, είχαν κατά μέσο όρο 21% μικρότερη πιθανότητα να εμφανίσουν την οποιαδήποτε επιπλοκή.

Όπως είπε η Μπέλο, «η πολυκεντρική μελέτη μας επιβεβαιώνει ότι μια πιο υγιής διατροφή σχετίζεται με μικρότερο κίνδυνο επιπλοκών στην εγκυμοσύνη, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη μείωση κατά 28% του κινδύνου για προεκλαμψία».

Μάλιστα αυτή η συσχέτιση είναι πιο έντονη στις γυναίκες που θα γίνουν μητέρες για πρώτη φορά μετά την ηλικία των 35 ετών.

Μειωμένος κατά 37% ήταν και ο κίνδυνος για διαβήτη κύησης για όσες κατά το πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης έκαναν συστηματικά μεσογειακή διατροφή, δηλαδή έτρωγαν πολλά λαχανικά και φρούτα, δημητριακά ολικής άλεσης, ξηρούς καρπούς, όσπρια, περισσότερα ψάρια παρά κόκκινο ή επεξεργασμένο κρέας και αρκετό ελαιόλαδο.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση: https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/fullarticle/2799855

  • ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ
  • ΠΡΟΕΚΛΑΜΨΙΑ
  • ΚΙΝΔΥΝΟΣ
  • ΔΙΑΒΗΤΗΑ ΚΥΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΠΛΟΚΕΣ
  • ΓΥΝΑΙΚΑ
  • ΜΕΣΟΓΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Βρογχιολίτιδα: Η λοίμωξη που «σαρώνει» βρέφη και παιδιά- Το «καμπανάκι» ότι πρέπει να πάτε στο νοσοκομείο
Βρογχιολίτιδα: Η λοίμωξη που «σαρώνει» βρέφη και παιδιά- Το «καμπανάκι» ότι πρέπει να πάτε στο νοσοκομείο 23 Δεκεμβρίου 2022
Πρωτοποριακή θεραπεία για τον καρκίνο του ήπατος, για πρώτη φορά στη Β. Ελλάδα - Ο κ. Ιακώβου στο News4Ηealth 26 Δεκεμβρίου 2022
Πρωτοποριακή θεραπεία για τον καρκίνο του ήπατος, για πρώτη φορά στη Β. Ελλάδα - Ο κ. Ιακώβου στο News4Ηealth

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ρεμπέκα Λούνα: Η γυναίκα που διαγνώστηκε με πρώιμο Αλτσχάιμερ και αποφάσισε μόνη το τέλος της
Επικαιρότητα
10/08/2026 - 11:03

Ρεμπέκα Λούνα: Η γυναίκα που διαγνώστηκε με πρώιμο Αλτσχάιμερ και αποφάσισε μόνη το τέλος της

Χρόνια νεφρική νόσος στην εγκυμοσύνη: Ο χυμός παντζαριού δείχνει να προσφέρει προστασία
Διατροφή
30/07/2026 - 14:00

Χρόνια νεφρική νόσος στην εγκυμοσύνη: Ο χυμός παντζαριού δείχνει να προσφέρει προστασία

Εγκυμοσύνη και καύσωνας: Οδηγίες προστασίας
Health Talk
22/07/2026 - 12:00

Εγκυμοσύνη και καύσωνας: Οδηγίες προστασίας

Η αυτοφροντίδα στην αντιμετώπιση των αλλαγών κατά την εγκυμοσύνη και μετά τον τοκετό
Health Talk
10/07/2026 - 20:23

Η αυτοφροντίδα στην αντιμετώπιση των αλλαγών κατά την εγκυμοσύνη και μετά τον τοκετό

EMA: Νέες πρωτοβουλίες για την υγεία των γυναικών
Pharma Policy
06/07/2026 - 13:30

EMA: Νέες πρωτοβουλίες για την υγεία των γυναικών

Τραγωδία στη Μυτιλήνη: Νεκρή 36χρονη γιατρός από επιπλοκές μετά τον τοκετό
Επικαιρότητα
24/06/2026 - 17:56

Τραγωδία στη Μυτιλήνη: Νεκρή 36χρονη γιατρός από επιπλοκές μετά τον τοκετό

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΕΚΑΒ: Σε αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα για την πυρκαγιά στη Χαλκιδική
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 18:02
Το αίσθημα της αδικίας και η συσχέτισή του με τις θεωρίες συνομωσίας
Ψυχική Υγεία
13/08/2026 - 17:46
Βουλωμένα αυτιά από τις καλοκαιρινές βουτιές: Πως συμβαίνει και ποια η αντιμετώπιση
Υγεία
13/08/2026 - 16:39
Νόσος των Λεγεωνάριων: Διαχρονική απειλή για τη δημόσια υγεία – Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο
Υγεία
13/08/2026 - 16:01
Αντιδρά η ΠΟΕΔΗΝ στην πειθαρχική δίωξη της προέδρου των εργαζομένων στο Νοσοκομείο Σύρου
Πολιτική Υγείας
13/08/2026 - 15:18
Τα ζώα και οι ασυνήθιστες συμπεριφορές τους σε μια ολική έκλειψη Ηλίου
Pet
13/08/2026 - 14:43
Καθημερινό χάπι GLP 1 για την απώλεια βάρους έλαβε έγκριση χρήσης στην Βρετανία
Pharma News
13/08/2026 - 14:16
Παράταση έως τις 31 Δεκεμβρίου για το Ψηφιακό Αποθετήριο ζητεί και ο ΙΣΠ
Πολιτική Υγείας
13/08/2026 - 13:38
Σε επιφυλακή η Πολιτική Προστασία για την εξέλιξη των θυελλωδών ανέμων
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 13:04
Αποχή από το σεξ: Γιατί είναι ταμπού και ποιες επιπτώσεις μπορεί να έχει
Ψυχική Υγεία
13/08/2026 - 12:38
Διατροφικές «βόμβες» στα ράφια: Επτά προϊόντα που δεν πρέπει να αγγίζουμε
Διατροφή
13/08/2026 - 11:49
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να «ξεκλειδώσει» τα μυστικά των βακτηριοφάγων
Υγεία
13/08/2026 - 11:04
ΕΟΔΥ: 45 νέα κρούσματα λοίμωξης του ιού του Δυτικού Νείλου και 9 θάνατοι
Υγεία
13/08/2026 - 10:19
«Ο πρόεδρος δεν δείχνει καλά»: Κορυφαίος καρδιολόγος άνοιξε συζήτηση για την υγεία του Τραμπ
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 09:52
Πότε πρέπει να μας ανησυχήσει ο χρόνιος βήχας και ποιους κινδύνους μπορεί να κρύβει
Health Talk
12/08/2026 - 17:59
Παγκόσμια Ημέρα Νεολαίας: Ο ΕΕΣ καλεί νέους και εφήβους να ενταχθούν στις δράσεις του τομέα
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 17:33
Επαναστατικό ψηφιακό «τεστ» χαρτογραφεί την έκθεσή μας στις χημικές ουσίες
Digital Health
12/08/2026 - 17:11
Θερμική εξάντληση ή θερμοπληξία; Η γνώση των διαφορών τους μπορεί να σώσει ζωές
Υγεία
12/08/2026 - 16:41
Κλειστοί οι λόφοι Λυκαβηττού και Φινόπουλου για τον κίνδυνο φωτιάς
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 15:48
ΕΛΛΟΚ: Σημαντικό βήμα για την ογκολογική φροντίδα στη Δυτική Μακεδονία η αναβάθμιση του «Μποδοσάκειου»
Patient Talk
12/08/2026 - 15:26
Αντίδραση του ΠΟΥ για το νέο διάταγμα Τραμπ σχετικά με τα εμβόλια
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 14:44
Θερμοκρασίες άνω των 35 βαθμών και σήμερα σε Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 14:08
Τα... πιάτα μας γίνονται όλο και πιο φτωχά σε ποικιλία φρέσκων λαχανικών
Διατροφή
12/08/2026 - 13:34
Χαρδαλιάς: «Η Περιφέρεια Αττικής αύξησε κατά 30% τις δράσεις κατά των κουνουπιών»
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 13:03
Η Meta αντιμέτωπη με αγωγή τριάντα πολιτειών των ΗΠΑ για τον εθισμό ανηλίκων στα social media
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 12:37
Η πολυδιάστατη επιβάρυνση των φροντιστών ασθενών με καρκίνο
Ψυχική Υγεία
12/08/2026 - 11:59
Βοήθεια 2 εκατ. ευρώ από την ΕΕ στη σεισμόπληκτη Κολομβία
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 11:34
Η μακροχρόνια περιπέτεια των ανθρώπων που χτυπήθηκαν από κεραυνούς
Υγεία
12/08/2026 - 11:12
Ο ΙΣΑ ζητεί αμοιβή για τους ιατρούς που συμμετέχουν στις επιτροπές ελέγχου της περιφέρειας
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 10:21
Σχεδόν ποτέ δεν φταίει το φαγητό για τα κιλά των καλοκαιρινών διακοπών - Ο απλός κανόνας των 72 ωρών
Health Talk
12/08/2026 - 09:59

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Γεωργιάδης για Βενιζέλειο: «Κλειστό και άδειο το γραφείο που έπεσαν οι σοβάδες»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 10:14
Όταν η υγιεινή διατροφή γίνεται... νευρική ορθορεξία - Ποιος ο ρόλος των social media
Διατροφή
11/08/2026 - 11:09
Αγωνιστική Συσπείρωση Υγειονομικών: «Καμία ανοχή στη βία κατά των εργαζομένων στα νοσοκομεία»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 12:44
Γεωργιάδης: «Το "Παπανικολάου" ενισχύεται με 88 θέσεις επικουρικού προσωπικού»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 13:51
Το BBQ αλλιώς: Επτά καλοκαιρινές και φιλικές προς την καρδιά συνταγές για... σχάρα
Διατροφή
11/08/2026 - 17:12
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo