ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ο πρωινός καφές "ξυπνάει" τον χρόνιο πόνο

Υγεία
Freepik
Έρευνα έδειξε ότι αντίθετα, η αυξημένη κατανάλωση λιπαρών ψαριών συνδέθηκε με μείωση της έντασης του πόνου κατά 4,45 μονάδες.
Δευτέρα, 08/12/2025 - 10:00
— Photo: Freepik
News4Health Team News4Health Team

Ο καφές μπορεί να είναι το τυπικό ευρωπαικό πρωινό ωστόσο, σύμφωνα με νέα έρευνα, δεν είναι σωστή πρωινή συνήθεια για τους πάσχοντες από χρόνιο πόνο.

Μελέτη που πραγματοποιήθηκε από ακαδημαϊκούς του Πανεπιστημίου Nicolaus Copernicus στην Πολωνία συνέδεσε την αυξημένη κατανάλωση καφέ με υψηλότερα επίπεδα πόνου σε ηλικιωμένους ενήλικες.

Η έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 205 υγιείς ενήλικες ηλικίας μεταξύ 60 και 88 ετών για δύο χρόνια, ζήτησε από τους συμμετέχοντες να καταγράψουν την κατανάλωση ψαριού και καφέ και τα επίπεδα πόνου τους χρησιμοποιώντας μια κλίμακα δέκα βαθμών.

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η αυξημένη κατανάλωση καφέ συνδέεται με αύξηση της έντασης του πόνου κατά 6,56 μονάδες σε σύγκριση με όσους μείωσαν την κατανάλωση καφέ.

Αντίθετα, η αυξημένη κατανάλωση λιπαρών ψαριών συνδέθηκε με μείωση της έντασης του πόνου κατά 4,45 μονάδες. Οι ερευνητές ανέφεραν ότι αυτό μπορεί να συνδέεται με τις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες των ωμέγα-3 πολυακόρεστων λιπαρών οξέων που περιέχονται στα ψάρια.

«Οι συμμετέχοντες που αύξησαν τη συχνότητα κατανάλωσης ψαριού σε διάστημα δύο ετών παρουσίασαν σημαντική μείωση της έντασης του πόνου σε σύγκριση με εκείνους που μείωσαν ή διατήρησαν την κατανάλωσή τους», έγραψαν οι συγγραφείς.

«Αντίθετα, εκείνοι που αύξησαν την κατανάλωση καφέ ανέφεραν αυξημένα επίπεδα πόνου σε σχέση με εκείνους που μείωσαν ή διατήρησαν αμετάβλητη την κατανάλωσή τους».

Ωστόσο, οι ερευνητές δήλωσαν ότι απαιτείται «προσοχή» στην ερμηνεία των συμπερασμάτων της μελέτης, λέγοντας ότι απαιτείται περαιτέρω έρευνα για να επιβεβαιωθούν οι συσχετίσεις.

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2020 διαπίστωσε ότι η κατανάλωση ενός φλιτζανιού καφέ πριν από το πρωινό μπορεί να προκαλέσει πόνο στο πεπτικό σύστημα και δυσάρεστη καούρα.

Επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Μπαθ διαπίστωσαν ότι, ενώ μια νύχτα κακού ύπνου είχε περιορισμένη επίδραση στο μεταβολισμό, η κατανάλωση καφέ μπορεί να έχει αρνητική επίδραση στον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα.

«Γνωρίζουμε ότι σχεδόν οι μισοί από εμάς ξυπνάμε το πρωί και, πριν κάνουμε οτιδήποτε άλλο, πίνουμε καφέ - διαισθητικά, όσο πιο κουρασμένοι νιώθουμε, τόσο πιο δυνατός είναι ο καφές», δήλωσε ο καθηγητής James Betts, συνδιευθυντής του Κέντρου Διατροφής, Άσκησης και Μεταβολισμού του Πανεπιστημίου του Μπαθ.

«Αυτή η μελέτη είναι σημαντική και έχει ευρείες επιπτώσεις στην υγεία, καθώς μέχρι τώρα είχαμε περιορισμένες γνώσεις σχετικά με το πώς επηρεάζει το σώμα μας, ιδίως τον μεταβολισμό και τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα.

Με απλά λόγια, ο έλεγχος του σακχάρου στο αίμα μας διαταράσσεται όταν το πρώτο πράγμα με το οποίο έρχεται σε επαφή το σώμα μας είναι ο καφές, ειδικά μετά από μια νύχτα διαταραγμένου ύπνου.

Μπορούμε να βελτιώσουμε αυτή την κατάσταση τρώγοντας πρώτα και πίνοντας καφέ αργότερα, αν αισθανόμαστε ότι τον χρειαζόμαστε. Η γνώση αυτή μπορεί να έχει σημαντικά οφέλη για την υγεία όλων μας», καταλήγει.

Πηγή: Independent

  • ΚΑΦΕΣ
  • ΧΡΟΝΙΟΣ ΠΟΝΟΣ
  • ΕΡΕΥΝΑ
  • ΨΑΡΙΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Πνευμονία: Πότε μπορεί να απειλήσει τη ζωή - Ο πυρετός που πρέπει να σάς κινητοποιήσει
Πνευμονία: Πότε μπορεί να απειλήσει τη ζωή - Ο πυρετός που πρέπει να σάς κινητοποιήσει 07 Δεκεμβρίου 2025
Τα παντοτινά χημικά σαμποτάρουν τη βελτίωση των επιπέδων σακχάρου μετά από βαριατρική επέμβαση 08 Δεκεμβρίου 2025
Τα παντοτινά χημικά σαμποτάρουν τη βελτίωση των επιπέδων σακχάρου μετά από βαριατρική επέμβαση

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Nέα έρευνα συνδέει τη λήψη φαρμάκων GLP-1 με χαμηλότερο κίνδυνο για καρκίνο του μαστού
Υγεία
03/06/2026 - 09:33

Nέα έρευνα συνδέει τη λήψη φαρμάκων GLP-1 με χαμηλότερο κίνδυνο για καρκίνο του μαστού

Ελληνίδα ερευνήτρια επικεφαλής παγκόσμιας ανάλυσης για τις επιπτώσεις του αλκοόλ στην υγεία
Υγεία
02/06/2026 - 09:43

Ελληνίδα ερευνήτρια επικεφαλής παγκόσμιας ανάλυσης για τις επιπτώσεις του αλκοόλ στην υγεία

Αλτσχάιμερ: Εξέταση αίματος μπορεί να "ξεσκεπάσει" τη νόσο πολύ πριν από την εμφάνιση των συμπτωμάτων
Υγεία
29/05/2026 - 09:00

Αλτσχάιμερ: Εξέταση αίματος μπορεί να "ξεσκεπάσει" τη νόσο πολύ πριν από την εμφάνιση των συμπτωμάτων

Συγκίνηση και προσφορά στο πρώτο επίσημο φιλανθρωπικό Gala του «Ιπποκράτειου Ίδρυματος Έρευνας για τον Καρκίνο»
Επικαιρότητα
28/05/2026 - 19:27

Συγκίνηση και προσφορά στο πρώτο επίσημο φιλανθρωπικό Gala του «Ιπποκράτειου Ίδρυματος Έρευνας για τον Καρκίνο»

Ο πραγματικός αριθμός ασθενών με μακροχρόνιο Covid ενδέχεται να είναι διπλάσιος από τις εκτιμήσεις
Υγεία
28/05/2026 - 10:00

Ο πραγματικός αριθμός ασθενών με μακροχρόνιο Covid ενδέχεται να είναι διπλάσιος από τις εκτιμήσεις

Πειραματικό εμβόλιο mRNA εμφανίζεται πολλά υποσχόμενο κατά πολλών στελεχών του ιού Έμπολα
Υγεία
26/05/2026 - 12:00

Πειραματικό εμβόλιο mRNA εμφανίζεται πολλά υποσχόμενο κατά πολλών στελεχών του ιού Έμπολα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Δράση προληπτικών εξετάσεων από τις Κινητές Μονάδες Υγείας του ΕΟΔΥ στη Δυτική Αθήνα
Πολιτική Υγείας
05/06/2026 - 17:38
Ακόμα και σε κατάθλιψη μπορούν να οδηγήσουν οι πτώσεις στην τρίτη ηλικία
Υγεία
05/06/2026 - 16:44
Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος: Οι αστικοί κήποι ασπίδα απέναντι στην κλιματική κρίση
Επικαιρότητα
05/06/2026 - 16:06
Έρχεται το «χάπι της νύχτας» για το ροχαλητό και την υπνική άπνοια
Health Talk
05/06/2026 - 15:42
Γεωργιάδης: «Το "βραχιολάκι" επεκτείνεται και οι εφημερίες στα νοσοκομεία βελτιώνονται»
Πολιτική Υγείας
05/06/2026 - 14:36
Δύο ερευνήτριες της Οξφόρδης δουλεύουν στα πρότυπα του εμβολίου κατά της Covid-19 για τον Έμπολα
Υγεία
05/06/2026 - 14:01
Βραβείο «γυναικείας επιχειρηματικότητας και ηγεσίας» στην Ιουλία Τσέτη από το ΕΒΕΑ
Pharma News
05/06/2026 - 13:46
Νέοι κανόνες υγιεινής στα σχολικά κυλικεία στο πλαίσιο της Εθνικής Δράσης κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας
Πολιτική Υγείας
05/06/2026 - 13:28
«Δεν είναι ντροπή»: WinCancer και ΕΥΔΑΠ φέρνουν την πρόληψη στους χώρους εργασίας
Patient Talk
05/06/2026 - 12:54
Ο Όμιλος ΒΙΑΝΕΞ τιμήθηκε από το ΕΒΕΑ με το βραβείο «Επιχειρηματικής Παράδοσης και Προόδου»
Pharma News
05/06/2026 - 12:27
Οι ενιαίες προϋποθέσεις για την ένταξη νοσηλευτών, βοηθών νοσηλευτών και διασωστών στα ΒΑΕ
Πολιτική Υγείας
05/06/2026 - 11:49
Οστεοπόρωση στους άνδρες: Επιπτώσεις και πρόληψη
Health Talk
05/06/2026 - 11:22
Συστάσεις από την Κομισιόν στην Ελλάδα για τον προσωπικό ιατρό και τις υψηλές ιδιωτικές δαπάνες υγείας
Πολιτική Υγείας
05/06/2026 - 11:04
Συστάσεις Γεωργιάδη σε διοίκηση και εργαζόμενους στο Γ.Ν. Καβάλας: «Να κοπούν μαχαίρι οι αντιπαραθέσεις»
Πολιτική Υγείας
05/06/2026 - 10:29
Νέα μελέτη συσχετίζει την κατανάλωση φυτικών ινών με χαμηλότερο κίνδυνο Αλτσχάιμερ
Διατροφή
05/06/2026 - 10:01
Νέο αντιανδρογόνο στη θεραπευτική φαρέτρα για τον μη μεταστατικό καρκίνο του προστάτη
Υγεία
05/06/2026 - 09:36
Σύλλογος Φλόγα: Έως 90 παιδιά διαγιγνώσκονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα με όγκο εγκεφάλου!
Patient Talk
04/06/2026 - 17:52
Γεωργιάδης από Θεσσαλονίκη: «Το Ιπποκράτειο είναι μακράν ο ηγέτης των μεταμοσχεύσεων στη Βόρεια Ελλάδα»
Πολιτική Υγείας
04/06/2026 - 17:34
Έκθεση KPMG: Ελληνική πρωτιά στη μείωση της κατανάλωσης λαθραίων τσιγάρων και το 2025
Επικαιρότητα
04/06/2026 - 16:53
Μελέτη της Κομισιόν για την ασφάλεια και την καλή διαβίωση των ζώων κατά τη μεταφορά τους
Pet
04/06/2026 - 16:19
ΕΕΣ και ΣΦΦΕ στη Λευκάδα για την κοινωνική πρωτοβουλία «προΣfΕΕρουμε»
Pharma News
04/06/2026 - 16:01
Η Novo Nordisk στο BeWell Festival το Σαββατοκύριακο 6 και 7 Ιουνίου στο ΟΑΚΑ
Pharma News
04/06/2026 - 15:44
Θεμιστοκλέους: «Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα συμβάλει σημαντικά στην βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας»
Πολιτική Υγείας
04/06/2026 - 15:21
Καρκίνος του προστάτη: Αντιμετώπιση με σύγχρονη ρομποτική τεχνική
Health Talk
04/06/2026 - 14:49
Προειδοποίηση από το ECDC για εξάπλωση στην Ελλάδα κουνουπιού που είναι φορέας της ιαπωνικής εγκεφαλίτιδας
Υγεία
04/06/2026 - 14:16
Στρατηγική συνεργασία του Ωνάσειου Νοσοκομείου με το 251 ΓΝΑ
Υπηρεσίες Υγείας
04/06/2026 - 13:58
Medochemie: 50 χρόνια προσφοράς στον χώρο του φαρμάκου
Pharma News
04/06/2026 - 13:37
Δέκα τροφές που κάνουν τον εγκέφαλο να παίρνει περισσότερες... στροφές
Διατροφή
04/06/2026 - 13:04
Ο ΙΣΑ ζητάει άμεση εξόφληση των ιατρών, που συμμετέχουν στο «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» για τα καρδιαγγειακά νοσήματα
Πολιτική Υγείας
04/06/2026 - 12:38
Ο ΕΕΣ γιορτάζει 149 έτη προσφοράς με μεγάλη εθελοντική αιμοδοσία στο Σύνταγμα
Επικαιρότητα
04/06/2026 - 12:12

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Νέα μελέτη συσχετίζει την κατανάλωση φυτικών ινών με χαμηλότερο κίνδυνο Αλτσχάιμερ
Διατροφή
05/06/2026 - 10:01
Συστάσεις Γεωργιάδη σε διοίκηση και εργαζόμενους στο Γ.Ν. Καβάλας: «Να κοπούν μαχαίρι οι αντιπαραθέσεις»
Πολιτική Υγείας
05/06/2026 - 10:29
Συστάσεις από την Κομισιόν στην Ελλάδα για τον προσωπικό ιατρό και τις υψηλές ιδιωτικές δαπάνες υγείας
Πολιτική Υγείας
05/06/2026 - 11:04
Οι ενιαίες προϋποθέσεις για την ένταξη νοσηλευτών, βοηθών νοσηλευτών και διασωστών στα ΒΑΕ
Πολιτική Υγείας
05/06/2026 - 11:49
Ο Όμιλος ΒΙΑΝΕΞ τιμήθηκε από το ΕΒΕΑ με το βραβείο «Επιχειρηματικής Παράδοσης και Προόδου»
Pharma News
05/06/2026 - 12:27
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo