ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Καφές στην εγκυμοσύνη: Ισχύει ότι κάνει το παιδί... κοντύτερο; - Τι δείχνει νέα έρευνα

Υγεία
Καφές στην εγκυμοσύνη: Ισχύει ότι κάνει το παιδί... κοντύτερο; - Τι δείχνει νέα έρευνα
Ερευνητές υπολόγισαν ότι η κατανάλωση καφεΐνης σε επίπεδα ακόμη και κάτω των 200 μιλιγκράμ ημερησίως οδηγεί σε μια διαφορά ύψους περίπου δύο εκατοστών, ανάλογη εκείνης που έχουν τα παιδιά των οποίων οι μητέρες κάπνιζαν κανονικά κατά την εγκυμοσύνη.
Τετάρτη, 21/06/2023 - 11:02
Μαριαλένα Τσόγκα Μαριαλένα Τσόγκα

Ακόμη και σχετικά μικρές ποσότητες ημερήσιας κατανάλωσης καφεΐνης από τις εγκύους - περίπου δύο καφέδες τη μέρα - μπορεί να αυξήσουν την πιθανότητα να γεννηθεί παιδί που θα είναι κοντύτερο στην παιδική ηλικία τους (έως τα οκτώ τους), σε σχέση με την ανάπτυξη των συνομηλίκων παιδιών των οποίων οι μητέρες στη διάρκεια της εγκυμοσύνης τους απέφευγαν τελείως την καφεΐνη, δείχνει μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την επιδημιολόγο Τσέζικα Γκλίζον του Εθνικού Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού και Ανθρώπινης Ανάπτυξης των ΗΠΑ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό «JAMA Network Open», ανέλυσαν στοιχεία για περίπου 2.400 παιδιά τεσσάρων έως οκτώ ετών. Υπολόγισαν ότι η κατανάλωση καφεΐνης σε επίπεδα ακόμη και κάτω των 200 μιλιγκράμ ημερησίως οδηγεί σε μια διαφορά ύψους περίπου δύο εκατοστών, ανάλογη εκείνης που έχουν τα παιδιά των οποίων οι μητέρες κάπνιζαν κανονικά κατά την εγκυμοσύνη.

Όπως επεσήμαναν, η καφεΐνη μέσα σε τρεις ώρες μεταβολίζεται στις εγκύους κυρίως σε παραξανθίνη κατά το πρώτο τρίμηνο της κύησης. Τόσο η καφεΐνη όσο και ο μεταβολίτης της, η παραξανθίνη, μπορούν να διαπεράσουν τον πλακούντα και να εισέλθουν στο έμβρυο.

Η μελέτη δεν βρήκε, από την άλλη, κάποια αξιόλογη συσχέτιση ανάμεσα στην κατανάλωση καφέ από την έγκυο και στη γέννηση παιδιού υπέρβαρου ή παχύσαρκου. Μελλοντικές έρευνες θα διερευνήσουν κατά πόσο η καφεΐνη στην εγκυμοσύνη επηρεάζει αρνητικά το ύψος του παιδιού πέρα από την παιδική ηλικία του, στην εφηβεία του και έως την ενηλικίωση του.

Εκτός από τον καφέ, η καφεΐνη μπορεί να υπάρχει σε μικρότερες ποσότητες και σε άλλα προϊόντα όπως οι σοκολάτες και ορισμένα ροφήματα.

ΠΗΓΗ: studyfinds.org

Τελευταία τροποποίηση στις 21/06/2023 - 11:37
  • ΚΑΦΕΣ
  • ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ
  • ΕΓΚΥΟΣ
  • ΠΑΙΔΙ
  • ΜΩΡΟ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Έρευνα «καμπανάκι»: Πότε η άσκηση μπορεί να προκαλέσει εγκεφαλικό
Έρευνα «καμπανάκι»: Πότε η άσκηση μπορεί να προκαλέσει εγκεφαλικό 21 Ιουνίου 2023
Εγκυμοσύνη: Μία στις πέντε γυναίκες μένει έγκυος με φυσικό τρόπο έπειτα από εξωσωματική 21 Ιουνίου 2023
Εγκυμοσύνη: Μία στις πέντε γυναίκες μένει έγκυος με φυσικό τρόπο έπειτα από εξωσωματική

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση
Υγεία
11/06/2026 - 15:00

Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση

Μιχαηλίδου: «Συνεργασία με την Κύπρο για το παιδί, την αναπηρία και την κοινωνική προστασία»
Επικαιρότητα
28/05/2026 - 17:52

Μιχαηλίδου: «Συνεργασία με την Κύπρο για το παιδί, την αναπηρία και την κοινωνική προστασία»

Οι καρδιοπάθειες φαίνεται ότι μπορεί να ξεκινούν από την ενδομήτρια ζωή
Υγεία
21/05/2026 - 16:00

Οι καρδιοπάθειες φαίνεται ότι μπορεί να ξεκινούν από την ενδομήτρια ζωή

Η εγκυμοσύνη είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να αλλάξει η οικογενειακή διατροφική κουλτούρα
Διατροφή
15/05/2026 - 18:18

Η εγκυμοσύνη είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να αλλάξει η οικογενειακή διατροφική κουλτούρα

Το άγχος και η έκθεση της μητέρας σε τοξικές ουσίες αυξάνουν τον κίνδυνο αυτισμού στο παιδί
Υγεία
13/05/2026 - 16:11

Το άγχος και η έκθεση της μητέρας σε τοξικές ουσίες αυξάνουν τον κίνδυνο αυτισμού στο παιδί

Φρούτα και ένας καφές την ημέρα σχηματίζουν ασπίδα για την υγεία των κυττάρων
Διατροφή
12/05/2026 - 10:00

Φρούτα και ένας καφές την ημέρα σχηματίζουν ασπίδα για την υγεία των κυττάρων

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Κομισιόν: Πρόοδος και προκλήσεις στους ελέγχους της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων στην ΕΕ
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 19:31
Το πρώτο κέντρο θεραπείας πρωτονίων για ογκολογικούς ασθενείς σχεδιάζει το Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου»
Υγεία
12/06/2026 - 19:09
Τον Οκτώβριο ο 4ος κύκλος του προγράμματος διατροφικής αγωγής για άτομα τρίτης ηλικίας του δήμου Αθηναίων
Διατροφή
12/06/2026 - 18:37
Σκληραίνοντας το σώμα μας: Η επιστήμη πίσω από την προπόνηση στις πολεμικές τέχνες
Fitness
12/06/2026 - 18:14
Ο ΕΕΣ βραβεύει 467 μαθητές που διακρίθηκαν στους πανελλαδικούς διαγωνισμούς
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 17:38
3ο ΣΦΕΕ Summit: Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας για να γίνει κόμβος φαρμακευτικής καινοτομίας
Pharma Policy
12/06/2026 - 17:06
Λαμπερά εγκαίνια για το νέο κέντρο γυναικολογίας και γονιμότητας Prolific
Υπηρεσίες Υγείας
12/06/2026 - 16:32
Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών
Υγεία
12/06/2026 - 16:11
Νέες συστάσεις από τον EMA για το βαλπροϊκό οξύ και το εμβόλιο κατά του chikungunya
Pharma Policy
12/06/2026 - 15:47
Νέα προειδοποίηση ΠΟΥ για τον Έμπολα: Η επιδημία εξακολουθεί να εξαπλώνεται στο Κονγκό
Υγεία
12/06/2026 - 15:32
Οι καρδιοπαθείς ζητούν μείωση της συμμετοχής σε φάρμακα για προχωρημένη ανεπάρκεια
Patient Talk
12/06/2026 - 15:17
Καρκίνος του μαστού στους άνδρες: Η συχνότητα, τα συμπτώματα και οι παράγοντες κινδύνου
Υγεία
12/06/2026 - 15:00
Η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ στο 3ο SFEE SUMMIT: «Σημαντικό βήμα προόδου το "Προλαμβάνω" αλλά πρέπει να συνεχίσουμε»
Patient Talk
12/06/2026 - 14:37
IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 14:14
Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00
Αγαπηδάκη: Το «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» συνεχίζεται έως το 2030 – Νέα φάση από την 1η Σεπτεμβρίου 2026
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 13:48
Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00
Γεωργιάδης: Σύνδεση MyHealth app με το «ηλεκτρονικό βραχιολάκι» μέσα στον Ιούνιο
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 12:00
Γιαννάκος: Διπλασιάζονται οι μισθοί των ιεραρχών και οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ τίποτα!
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 11:50
Συστατικό συμπληρωμάτων για τους πόνους των αρθρώσεων φαίνεται να επιταχύνει την εξέλιξη του Αλτσχάιμερ
Υγεία
12/06/2026 - 11:00
Υποβοηθούμενη αναπαραγωγή: Νέες δυνατότητες με τη δωρεά γεννητικού υλικού από γνωστό δότη
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 10:42
Πρεμιέρα για τα από στόματος GLP-1 στην Ευρώπη - Πράσινο φως για το χάπι της Novo Nordisk στη Μ. Βρετανία
Pharma News
12/06/2026 - 10:00
Λύκος: 5 ασθενείς με σοβαρές επιπλοκές σε ύφεση μετά από θεραπεία με γενετικά τροποποιημένα κύτταρα
Υγεία
12/06/2026 - 09:00
Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος: Sports Excellence Hub στο SNF Nostos 2026
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 07:21
Η ΕΙΝΑΠ ζητεί την άμεση ενίσχυση της αιμοδοσίας του Νοσοκομείου «Μεταξά»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 03:38
Θεσσαλονίκη: Εκατοντάδες πολίτες θα χορέψουν ζεϊμπέκικο σε δράση για το Αλτσχάιμερ
Patient Talk
12/06/2026 - 00:04
3ο ΣΦΕΕ Summit: Η δύσκολη ισορροπία μεταξύ καινοτομίας και δημοσιονομικής σταθερότητας
Pharma Policy
11/06/2026 - 23:39
Πολυκυστικές ωοθήκες και γονιμότητα: Λύσεις για μια αθέατη διαταραχή που επηρεάζει χιλιάδες γυναίκες
Pharma News
11/06/2026 - 22:34
Λίβανος: Δέκα εργαζόμενοι νοσοκομείου της Τύρου τραυματίστηκαν από ισραηλινές βόμβες
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 22:09
Σουηδία: Τα παιδιά ηλικίας κάτω των 13 ετών δεν πρέπει να έχουν smartphone
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 21:54

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

UCB: Νέο πρόσωπο στην ειδική διεύθυνση για την πρόσβαση των ασθενών στις καινοτόμες θεραπείες
Pharma News
09/06/2026 - 21:47
Η GSK εξαγοράζει τη Nuvalent έναντι 10,6 δισ. δολαρίων και ενισχύει τη θέση της στον τομέα της ογκολογίας
Pharma News
10/06/2026 - 09:00
Πώς ο συνδυασμός φρούτων με τσάι μπορεί να δημιουργήσει ασπίδα για την υγεία της καρδιάς
Διατροφή
10/06/2026 - 10:00
Εθνικό δίκτυο 500 κλινών ανακουφιστικής φροντίδας έως το 2030 – Νέες δομές σε Αττική και Θεσσαλονίκη
Πολιτική Υγείας
10/06/2026 - 13:00
TeleHospital: Το νέο ψηφιακό «Νοσοκομείο» του Ομίλου Ιατρικού Αθηνών
Υπηρεσίες Υγείας
10/06/2026 - 12:23
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo