ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Μελέτη: Η κολονοσκόπηση δεν προλαμβάνει τον θανατηφόρο καρκίνο του παχέος εντέρου τόσο καλά όσο είχε θεωρηθεί

Υγεία
Μελέτη: Η κολονοσκόπηση δεν προλαμβάνει τον θανατηφόρο καρκίνο του παχέος εντέρου τόσο καλά όσο είχε θεωρηθεί
Η πρώτη στον κόσμο τυχαιοποιημένη μελέτη της χρήσης κολονοσκόπησης για την πρόληψη του ορθοκολικού καρκίνου (του παχέος εντέρου) δείχνει ότι η εν λόγω εξέταση δεν αποτρέπει τη θανατηφόρο νόσο τόσο αποτελεσματικά όσο είχε προηγουμένως θεωρηθεί.
Τετάρτη, 12/10/2022 - 16:22
News4Health Team News4Health Team

Η μελέτη NordICC (Nordic-European Initiative on Colorectal Cancer), με επικεφαλής τον καθηγητή Μίκαελ Μπρετχάουερ του Νορβηγικού Πανεπιστημίου και του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου του Όσλο, που παρουσιάστηκε στο γαστρεντερολογικό συνέδριο της United European Gastroenterology «202» διεθνούς κύρους αμερικανικό ιατρικό περιοδικό «New England Journal of Medicine», ανέλυσε στοιχεία για σχεδόν 85.000 υγιείς 55 έως 64 ετών σε τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες (Νορβηγία, Σουηδία, Πολωνία και Ολλανδία).

Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν τυχαία σε δύο ομάδες: Η μία έκανε έλεγχο εντέρου με κολονοσκόπηση, ενώ η άλλη καμία εξέταση. Όλοι οι άνθρωποι παρακολουθούνται επί δέκα χρόνια -κατά μέσο όρο- για να διαπιστωθεί σε ποιον βαθμό η κολονοσκόπηση, μόνο, μειώνει την πιθανότητα διάγνωσης του καρκίνου του εντέρου και θανάτου.

Διαπιστώθηκε ότι το 1,2% των ατόμων που δεν είχαν κάνει κολονοσκόπηση διαγνώστηκε με τον καρκίνο του εντέρου σε βάθος δεκαετίας, έναντι ποσοστών 0,98% (σχεδόν 1%) στην ομάδα της κολονοσκόπησης. Αυτό ισοδυναμεί με μία μείωση κατά 18% στα νέα περιστατικά καρκίνου του παχέος εντέρου.

Από την άλλη, μόνο τρεις στους χίλιους πέθαναν από τη νόσο στη διάρκεια της δεκαετίας, άσχετα εάν είχαν κάνει κολονοσκόπηση ή όχι, καθώς δεν υπήρξε κάποια αξια λόγου μείωση της θνησιμότητας στην ομάδα της κολονοσκόπησης (κίνδυνος θανάτου 0,28%) σε σχέση με όσους δεν έκαναν κολονοσκόπηση (κίνδυνος θανάτου 0,31%).

«Δυστυχώς, η κολονοσκόπηση δεν είναι η θαυματουργή θεραπεία για τον ορθοκολικό καρκίνο. Σύμφωνα με τη μελέτη μας, δεν είναι καλύτερη ούτε καν από τα δείγματα κοπράνων», δήλωσε ο δρ Μπρετχάουζερ. Όπως επεσήμανε, με το πέρασμα του χρόνου έχουν βελτιωθεί οι θεραπευτικές επιλογές για τον ορθοκολικό καρκίνο, η εξέταση της κολονοσκόπησης έχει γίνει λιγότερο αποτελεσματική όσον αφορά τη μείωση των θανάτων από τη νόσο.

Οι ερευνητές θα συνεχίσουν τη μελέτη των ιδιωτών σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου για να δουν αν η αξία της κολονοσκόπησης στη μείωση της θνησιμότητας θα βελτιωθεί με τον χρόνο. Η επόμενη ανακοίνωσή τους έγινε σε δύο χρόνια.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τελευταία τροποποίηση στις 12/10/2022 - 14:50
  • ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΠΑΧΕΟΣ ΕΝΤΕΡΟΥ
  • ΚΟΛΟΝΟΣΚΟΠΗΣΗ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Τεχνητή νοημοσύνη: Σύντομα θα μπορεί να διαγνώσει ασθένειες με βάση την φωνή
Τεχνητή νοημοσύνη: Σύντομα θα μπορεί να διαγνώσει ασθένειες με βάση την φωνή 12 Οκτωβρίου 2022
Σεξουαλική κακοποίηση παιδιού: Τα «σημάδια» που το επιβεβαιώνουν 12 Οκτωβρίου 2022
Σεξουαλική κακοποίηση παιδιού: Τα «σημάδια» που το επιβεβαιώνουν

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 14:14

IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου

Θετική γνωμοδότηση από τον ΕΜΑ σε νέο φάρμακο για τον μεταστατικό καρκίνο του παχέος εντέρου
Pharma News
09/06/2026 - 19:21

Θετική γνωμοδότηση από τον ΕΜΑ σε νέο φάρμακο για τον μεταστατικό καρκίνο του παχέος εντέρου

Εντοπίστηκε πιθανή σχέση μεταξύ του καρκίνου του παχέος εντέρου και των δρομέων αντοχής
Υγεία
22/05/2026 - 16:08

Εντοπίστηκε πιθανή σχέση μεταξύ του καρκίνου του παχέος εντέρου και των δρομέων αντοχής

Το «σούπερ μικροβίωμα» 77χρονης επιζήσασας «έδειξε» θεραπεία για τον καρκίνο του παχέος εντέρου
Pharma News
06/05/2026 - 18:11

Το «σούπερ μικροβίωμα» 77χρονης επιζήσασας «έδειξε» θεραπεία για τον καρκίνο του παχέος εντέρου

Καρκίνος σε άτομα κάτω των 50 ετών: Ερευνητές αναδεικνύουν τον ρόλο της παχυσαρκίας
Υγεία
29/04/2026 - 12:00

Καρκίνος σε άτομα κάτω των 50 ετών: Ερευνητές αναδεικνύουν τον ρόλο της παχυσαρκίας

Μπορούν οι αγωνιστές GLP-1 να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου;
Υγεία
22/04/2026 - 22:13

Μπορούν οι αγωνιστές GLP-1 να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου;

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οι 13 τρόποι με τους οποίους το fast food βλάπτει την υγεία σας
Διατροφή
13/06/2026 - 16:34
Μητσοτάκης: Κατασκευή νέου νοσοκομείου στην Κω και αξιοποίηση του παλιού στη Ρόδο
Πολιτική Υγείας
13/06/2026 - 16:14
Ηλεκτροπόρωση: Μία παλιά μέθοδος ανοίγει νέους δρόμους για ανεγχείρητους καρκίνους του πεπτικού
Υγεία
13/06/2026 - 15:44
Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη: Το βαθιά ανθρώπινο μήνυμα του Νοσοκομείου Χανίων
Υγεία
13/06/2026 - 08:14
Η Novo Nordisk και η «ΙΜΕΡΟΕΣΣΑ» στο BeWell Festival με το μήνυμα «για μια ανάλαφρη ζωή»
Patient Talk
13/06/2026 - 03:41
Δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στον Έβρο για τα 60 χρόνια από την ίδρυση της ELPEN
Pharma News
13/06/2026 - 00:13
Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου του Προστάτη: Η επιστήμη αλλάζει τους κανόνες της πρόληψης
Health Talk
12/06/2026 - 22:43
«The Lancet»: Οι πολιτικές που μπορούν να οδηγήσουν στη μείωση της παιδικής παχυσαρκίας
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 22:18
Μελέτη για νέο φάρμακο κατά του μεταστατικού καρκίνου του μαστού ανακοινώθηκε στο ASCO 2026
Υγεία
12/06/2026 - 21:46
Ικανοποίηση στον ΙΣΑ για τη συνέχιση του προγράμματος «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 21:18
Αποκλιμάκωση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων, συνεχίζεται η επιτήρηση στη Λέσβο για τον αφθώδη πυρετό
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 20:47
Κομισιόν: Πρόοδος και προκλήσεις στους ελέγχους της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων στην ΕΕ
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 19:31
Το πρώτο κέντρο θεραπείας πρωτονίων για ογκολογικούς ασθενείς σχεδιάζει το Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου»
Υγεία
12/06/2026 - 19:09
Τον Οκτώβριο ο 4ος κύκλος του προγράμματος διατροφικής αγωγής για άτομα τρίτης ηλικίας του δήμου Αθηναίων
Διατροφή
12/06/2026 - 18:37
Σκληραίνοντας το σώμα μας: Η επιστήμη πίσω από την προπόνηση στις πολεμικές τέχνες
Fitness
12/06/2026 - 18:14
Ο ΕΕΣ βραβεύει 467 μαθητές που διακρίθηκαν στους πανελλαδικούς διαγωνισμούς
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 17:38
3ο ΣΦΕΕ Summit: Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας για να γίνει κόμβος φαρμακευτικής καινοτομίας
Pharma Policy
12/06/2026 - 17:06
Λαμπερά εγκαίνια για το νέο κέντρο γυναικολογίας και γονιμότητας Prolific
Υπηρεσίες Υγείας
12/06/2026 - 16:32
Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών
Υγεία
12/06/2026 - 16:11
Νέες συστάσεις από τον EMA για το βαλπροϊκό οξύ και το εμβόλιο κατά του chikungunya
Pharma Policy
12/06/2026 - 15:47
Νέα προειδοποίηση ΠΟΥ για τον Έμπολα: Η επιδημία εξακολουθεί να εξαπλώνεται στο Κονγκό
Υγεία
12/06/2026 - 15:32
Οι καρδιοπαθείς ζητούν μείωση της συμμετοχής σε φάρμακα για προχωρημένη ανεπάρκεια
Patient Talk
12/06/2026 - 15:17
Καρκίνος του μαστού στους άνδρες: Η συχνότητα, τα συμπτώματα και οι παράγοντες κινδύνου
Υγεία
12/06/2026 - 15:00
Η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ στο 3ο SFEE SUMMIT: «Σημαντικό βήμα προόδου το "Προλαμβάνω" αλλά πρέπει να συνεχίσουμε»
Patient Talk
12/06/2026 - 14:37
IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 14:14
Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00
Αγαπηδάκη: Το «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» συνεχίζεται έως το 2030 – Νέα φάση από την 1η Σεπτεμβρίου 2026
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 13:48
Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00
Γεωργιάδης: Σύνδεση MyHealth app με το «ηλεκτρονικό βραχιολάκι» μέσα στον Ιούνιο
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 12:00
Γιαννάκος: Διπλασιάζονται οι μισθοί των ιεραρχών και οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ τίποτα!
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 11:50

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00
Έκκληση του ΠΟΥ για καλύτερη προστασία των Ευρωπαίων πολιτών από τη ζέστη
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 12:29
Δωρεά 120 απινιδωτών και ισάριθμων κιτ πρώτων βοηθειών στο ΕΚΠΑ από τη UNI-PHARMA
Pharma News
11/06/2026 - 16:21
Θεμιστοκλέους: Προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού για τις νέες μονάδες ανακουφιστικής φροντίδας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 16:38
Με τη χρυσή διαπίστευση του JCI και την επόμενη τριετία το νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν»
Υπηρεσίες Υγείας
11/06/2026 - 17:02
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo