ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τι θα συμβεί στο σώμα σας αν πίνετε κάθε μέρα...ξύδι

Υγεία
Τι θα συμβεί στο σώμα σας αν πίνετε κάθε μέρα...ξύδι
Το ξύδι είναι όξινο υγρό που προέρχεται από τη ζύμωση της αιθανόλης του κρασιού σε αιθανικό οξύ, μετά από χρόνια, χωρίς την προσθήκη ζάχαρης και με τη βοήθεια κάποιων χρήσιμων βακτηρίων.
Πέμπτη, 03/11/2022 - 12:32
— Photo: PEXELS
Μαριαλένα Τσόγκα Μαριαλένα Τσόγκα

Πρόκειται για ένα υγρό που αν καταναλωθεί με σωστό τρόπο από τον άνθρωπο μπορεί να προσφέρει «θαυματουργά» φάρμακα στον οργανισμό και γενικότερα την υγεία του.

Μελέτες έχουν δείξει ότι το ξύδι «καταπολέμημα» την παχυσαρκία, την αλλεργική ρινίτιδα, το άσθμα, ον πόνο στο λαιμό, την κακή όραση, την τροφική δηλητηρίαση, την καούρα κ.α.

Η διάλυση του όξινου υγρού μέσα σε νερό και η πόση, του λειτουργεί φαρμακευτικά ακόμα και για την μερική «ίαση» σοβαρότερων και χρόνιων ασθενειών, όπως αυτή του διαβήτη.

Πως το ξύδι βοηθά στον διαβήτη

Η ικανότητα του ξυδιού να μετριάζει τα επίπεδα ινσουλίνης και γλυκόζης φαίνεται πως το κάνουν ιδιαίτερα ωφέλιμο για τους διαβητικούς. Σε μια σουηδική μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2005 στο περιοδικό European Journal of Clinical Nutrition, όταν οι συμμετέχοντες έτρωγαν ένα απλό γεύμα υδατανθράκων με βάση το λευκό ψωμί, αλλά συμπλήρωναν με ξύδι, βίωναν σε μικρότερο βαθμό μια απότομη αύξηση γλυκόζης στο αίμα.

Η κατανάλωση του ξιδιού στα γεύματα έχει χρησιμοποιηθεί ως θεραπεία στο σπίτι πριν την έλευση της φαρμακευτικής θεραπείας του διαβήτη.

Σύγχρονες μελέτες δείχνουν ότι το ξύδι μπορεί να μειώσει σημαντικά τα επίπεδα γλυκόζης μετά το φαγητό και να βελτιώσει την αντίσταση στην ινσουλίνη σε διαβητικούς τύπου 2. Η θετική επίδραση του ξυδιού φαίνεται όταν καταναλώνεται με ένα γεύμα υψηλού γλυκαιμικού δείκτη (π.χ. πουρές πατάτας και γάλα χαμηλών λιπαρών) και όχι χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη (π.χ. ολικής άλεσης ψωμί, μαρούλι, τυρί χαμηλών λιπαρών). Φαίνεται πως το οξικό οξύ που περιέχει το ξύδι:

  • επιβραδύνει τη γαστρική κένωση (άδειασμα του στομαχιού)
  • καθυστερεί την απορρόφηση των σακχάρων
  • βελτιώνει τον κορεσμό σε υγιή άτομα (την αίσθηση της ικανοποίησης της πείνας)

Μετά την προσθήκη 1-2 κουταλιών σούπας ξύδι σε ένα γεύμα που περιέχει υψηλού γλυκαιμικού δείκτη σάκχαρα (π.χ. λευκό ψωμί, ρύζι, μακαρόνια) μειώνονται τα επίπεδα γλυκόζης κατά 25-25% και υπερδιπλασιάζεται ο κορεσμός. Βλέπουμε πως οι δράσεις της προσθήκης του ξιδιού σε ένα γεύμα είναι σημαντικές τόσο λόγω βελτίωσης του οξειδωτικού στρες μέσω της μείωσης της γλυκόζης που απορροφάται όσο και λόγω αύξησης του κορεσμού που μπορεί να οδηγήσει σε μικρότερη κατανάλωση φαγητού για τις επόμενες 2-4 ώρες και κατά συνέπεια καλύτερη διαχείριση του σωματικού βάρους.

Επιπλέον, το οξικό οξύ φαίνεται να καταστέλλει τη δράση της δισακχαρίτης, η οποία είναι ένα ειδικό ένζυμο, το οποίο βοηθάει στην καλύτερη απορρόφηση των σακχάρων στο αίμα. Έτσι, μειώνοντας τη λειτουργικότητα του ενζύμου, μειώνεται και η περιττή απορρόφηση γλυκόζης. Η θετική επίδραση του ξιδιού έχει φανεί και σε διαβητικούς ασθενείς τύπου 1. με την κατανάλωση 2 κουταλιών της σούπας ξίδι με ανάμεικτο γεύμα παρατηρήθηκε σημαντική μείωση στη γλυκόζη του αίματος μετά τα 30 λεπτά από την κατανάλωση της τροφής.

Προσοχή! - Έτσι θα πρέπει να το πιείτε

Ο ασφαλέστερος και πιο αποτελεσματικός τρόπος για να καταναλώσετε το αυτό το όξινο υγρό (ως ποτό) είναι να προσθέσετε 1 με 2 κουταλιές της σούπας ξύδι σε ένα ποτήρι νερό και να το πιείτε πριν το φαγητό.

Μην επιχειρήσετε σε καμία περίπτωση να το δοκιμάσετε σκέτο, γιατί θα μπορούσε να είναι πολύ βλαβερό για την υγεία σας.

Διαβάστε επίσης:

Διάσημο ρόφημα μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο διαβήτη - Πόσες κούπες αρκούν

Αυξημένες διαγνώσεις διαβίωσαν στα παιδιά που νόσησαν με κορονοϊό

Τελευταία τροποποίηση στις 04/11/2022 - 11:46
  • ΞΥΔΙ
  • ΣΩΜΑ
  • ΟΦΕΛΗ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΔΙΑΒΗΤΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Λεμόνια: Μπορούν να «ρίξουν» τον πυρετό;
Λεμόνια: Μπορούν να «ρίξουν» τον πυρετό; 03 Νοεμβρίου 2022
1 στους 3 αναρρώσαντες από COVID-19 εμφανίζει ψυχιατρικές διαταραχές 03 Νοεμβρίου 2022
1 στους 3 αναρρώσαντες από COVID-19 εμφανίζει ψυχιατρικές διαταραχές

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Διατροφή και κατάθλιψη: Τα θρεπτικά συστατικά που μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισής της
Διατροφή
22/05/2026 - 18:11

Διατροφή και κατάθλιψη: Τα θρεπτικά συστατικά που μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισής της

Η σχέση των παιδιών με τα λαχανικά διαμορφώνεται από τη μήτρα
Διατροφή
14/05/2026 - 16:09

Η σχέση των παιδιών με τα λαχανικά διαμορφώνεται από τη μήτρα

Νέα μελέτη: Καρκινοπαθείς που έλαβαν εμβόλια mRNA κατά της COVID-19 ζουν περισσότερο
Υγεία
13/05/2026 - 11:24

Νέα μελέτη: Καρκινοπαθείς που έλαβαν εμβόλια mRNA κατά της COVID-19 ζουν περισσότερο

Ευρωπαϊκή Καρδιολογική Εταιρεία: Μαγειρέψτε περισσότερο στο σπίτι σας για να θωρακίσετε την καρδιά σας
Διατροφή
07/05/2026 - 12:00

Ευρωπαϊκή Καρδιολογική Εταιρεία: Μαγειρέψτε περισσότερο στο σπίτι σας για να θωρακίσετε την καρδιά σας

Καθιστικός τρόπος ζωής: Τι προκαλεί στο σώμα μας
Υγεία
29/04/2026 - 09:00

Καθιστικός τρόπος ζωής: Τι προκαλεί στο σώμα μας

Η αρνητική επίπτωση των fitness trackers
Fitness
27/04/2026 - 09:00

Η αρνητική επίπτωση των fitness trackers

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Θεσσαλονίκη: Εκατοντάδες πολίτες θα χορέψουν ζεϊμπέκικο σε δράση για το Αλτσχάιμερ
Patient Talk
12/06/2026 - 00:04
3ο ΣΦΕΕ Summit: Η δύσκολη ισορροπία μεταξύ καινοτομίας και δημοσιονομικής σταθερότητας
Pharma Policy
11/06/2026 - 23:39
Πολυκυστικές ωοθήκες και γονιμότητα: Λύσεις για μια αθέατη διαταραχή που επηρεάζει χιλιάδες γυναίκες
Pharma News
11/06/2026 - 22:34
Λίβανος: Δέκα εργαζόμενοι νοσοκομείου της Τύρου τραυματίστηκαν από ισραηλινές βόμβες
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 22:09
Σουηδία: Τα παιδιά ηλικίας κάτω των 13 ετών δεν πρέπει να έχουν smartphone
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 21:54
Πρωτεΐνες, διατροφή και αυτοάνοσα: Πόσο επηρεάζουν τη φλεγμονή και την ποιότητα ζωής;
Health Talk
11/06/2026 - 21:36
ΠΕΦ: Η Ελλάδα κατέχει ξεχωριστή θέση στο οικοσύστημα της Ευρωπαϊκής φαρμακοβιομηχανίας
Pharma Policy
11/06/2026 - 21:13
Θεμέλιο της σύγχρονης καρδιαγγειακής ιατρικής η ιατρική ακριβείας
Υγεία
11/06/2026 - 20:52
Καταγγελίες υγειονομικών για πολύωρες αναμονές και διήμερη παραμονή ασθενών στα ΤΕΠ Νίκαιας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 20:28
Ο ΕΕΣ στις «Ημέρες Θάλασσας 2026» με μεγάλη δράση ενημέρωσης για τις Πρώτες Βοήθειες
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 20:04
Η άσκηση ως φυσικός σύμμαχος απέναντι στον καρκίνο
Fitness
11/06/2026 - 19:42
ΕΟΦ και Αστυνομία ξήλωσαν κύκλωμα παράνομων φαρμάκων και ουσιών ντόπινγκ με έσοδα άνω του 1 εκατ. ευρώ
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 19:19
ΗΠΑ: Από τον Μάιο ξεκίνησε το φαινόμενο Ελ Νίνιο σύμφωνα με τη NOAA
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 18:54
3o SFEE Summit: Στοίχημα για την Ευρώπη η στρατηγική αυτονομία και στον κλάδο της Υγείας
Pharma Policy
11/06/2026 - 18:27
Bristol Myers Squibb: Ορόσημο η έγκριση συνδυαστικού σχήματος για το προχωρημένο λέμφωμα Hodgkin
Pharma News
11/06/2026 - 18:02
Θεραπεία πυρηνικής ογκολογίας στο ΠΓΝ Αλεξανδρούπολης σε ασθενή με προχωρημένο καρκίνο προστάτη
Υγεία
11/06/2026 - 17:26
Με τη χρυσή διαπίστευση του JCI και την επόμενη τριετία το νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν»
Υπηρεσίες Υγείας
11/06/2026 - 17:02
Θεμιστοκλέους: Προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού για τις νέες μονάδες ανακουφιστικής φροντίδας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 16:38
Δωρεά 120 απινιδωτών και ισάριθμων κιτ πρώτων βοηθειών στο ΕΚΠΑ από τη UNI-PHARMA
Pharma News
11/06/2026 - 16:21
Ο ρόλος της βιταμίνης C στην υγεία του εγκεφάλου των ηλικιωμένων - Τι έδειξε έρευνα
Υγεία
11/06/2026 - 16:00
Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση
Υγεία
11/06/2026 - 15:00
Νέα ανακάλυψη για τη νόσο Crohn και την ελκώδη κολίτιδα – Εντοπίστηκε μηχανισμός που πυροδοτεί τη φλεγμονή
Υγεία
11/06/2026 - 14:00
Γεωργιάδης: Αρχές Ιουλίου σε εφαρμογή το νέο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης στα νοσοκομεία
Pharma Policy
11/06/2026 - 13:25
Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00
Έκκληση του ΠΟΥ για καλύτερη προστασία των Ευρωπαίων πολιτών από τη ζέστη
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 12:29
Φάρμακο μειώνει κατά 60% τον κίνδυνο εμφάνισης ρευματοειδούς αρθρίτιδας
Υγεία
11/06/2026 - 12:00
Η πολιτική Τραμπ για τις τιμές των φαρμάκων πυροδοτεί σύγκρουση μεταξύ φαρμακοβιομηχανίας και ευρωπαϊκών κυβερνήσεων
Pharma Policy
11/06/2026 - 11:15
Παγκόσμιο Κύπελλο: Από ποιες μολυσματικές ασθένειες κινδυνεύουν οι φίλαθλοι
Υγεία
11/06/2026 - 10:00
Τσιμπήματα εντόμων το καλοκαίρι: Πώς να προστατευτείτε και πώς να τα αντιμετωπίσετε
Υγεία
11/06/2026 - 09:00
Οι τελευταίες εξελίξεις στην έρευνα, στις θεραπείες και τη φροντίδα ασθενών με κυστική ίνωση
Υγεία
11/06/2026 - 07:18

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Γεωργιάδης από την Καστοριά: Το υπουργείο Υγείας πέτυχε 100% απορρόφηση των διαθέσιμων πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 09:54
ΙΟΒΕ: Το εισόδημα εξακολουθεί να καθορίζει την πρόσβαση στην υγεία και τη φροντίδα στην Ελλάδα
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 14:00
Νέο ιατρείο διαταραχών μνήμης στο ΙΑΣΩ Γενική Κλινική
Υπηρεσίες Υγείας
09/06/2026 - 14:16
Ο FDA ενέκρινε φάρμακο της Pfizer για την αιμορροφιλία σε παιδιά
Pharma News
09/06/2026 - 15:57
Θεμιστοκλέους: «Συνολικά 8.000 μόνιμες και επικουρικές θέσεις στο ΕΣΥ για το 2026»
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 15:32
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo