ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τι παθαίνουν οι 50άρηδες που τρώνε συχνά ψάρια

Υγεία
Τι παθαίνουν οι 50άρηδες που τρώνε συχνά ψάρια
Προηγούμενες μελέτες σε ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας είχαν διαπιστώσει ότι η κατανάλωση ψαριών πλούσιων σε Ω3 είναι ωφέλιμη για τον εγκέφαλο.
Πέμπτη, 06/10/2022 - 11:05
— Photo: PEXELS
News4Health Team News4Health Team

Οι μεσήλικες άνθρωποι -40άρηδες και 50άρηδες- που τρώνε συχνά φαγητά και κυρίως ψάρια με πολλά ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, όπως σολομό, σαρδέλες, μπακαλιάρο, ρέγγα, τόνο κ.α., μπορούν να βελτιώσουν τη λειτουργία του εγκεφάλου και του νου τους, δείχνει μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα. Προηγούμενες μελέτες είχαν βρει κάτι ανάλογο σε ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας, αλλά η νέα έρευνα εστίασε σε νεότερους, δείχνοντας ότι και αυτοί έχουν να ωφεληθούν.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την επίκουρη καθηγήτρια Κλόντια Σατιζαμπάλ του Τμήματος Επιστημών Υγείας του Πληθυσμού του Πανεπιστημίου του Τέξας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Neurology» της Αμερικανικής Ακαδημίας Νευρολογίας, ανέλυσαν στοιχεία για 2.183 γνωστικά υγιείς ανθρώπους με μέση ηλικία 46 ετών. Τα επίπεδα των ωμέγα-3 μετρήθηκαν στους συμμετέχοντες, οι οποίοι υποβλήθηκαν επίσης σε γνωστικά τεστ και σε μαγνητική απεικόνιση του εγκεφάλου τους.

Διαπιστώθηκε ότι όσοι έτρωγαν περισσότερες τέτοιες τροφές που τους επέτρεπαν να έχουν μεγαλύτερα επίπεδα ωμέγα-3 στον οργανισμό τους, όπως τα EPA και DHA, είχαν επίσης κατά μέσο όρο καλύτερες επιδόσεις στα γνωστικά τεστ, καθώς και μεγαλύτερο μέσο όγκο του ιπποκάμπου, της ζωτικής εγκεφαλικής περιοχής που παίζει ρόλο-κλειδί στη μάθηση και στη μνήμη. Την χειρότερη εικόνα τόσο στα τεστ όσο και στον ιππόκαμπο είχαν όσοι έκαναν από πολύ μικρή έως μηδαμινή κατανάλωση ωμέγα-3.

«Η βελτίωση της διατροφής μας είναι ένας τρόπος για να προάγουμε την υγεία του εγκεφάλου μας. Η μελέτη μας δείχνει ότι ακόμη και μια μέτρια κατανάλωση ωμέγα-3 μπορεί να είναι αρκετή για να διατηρήσει την καλή λειτουργία του εγκεφάλου. Κάτι που συνάδει με τις τρέχουσες διατροφικές οδηγίες της Αμερικανικής Καρδιολογικής Ένωσης για την κατανάλωση τουλάχιστον δύο μερίδων ψαριού την εβδομάδα, προκειμένου να βελτιωθεί η καρδιαγγειακή υγεία», τόνισε η δρ Σατιζαμπάλ.

Πρόσθεσε πάντως ότι η μελέτη δείχνει μόνο μια συσχέτιση ανάμεσα στα ωμέγα-3 και στην υγεία του νου και όχι κατ' ανάγκη μια σχέση αιτίας-αποτελέσματος και είπε ότι τα ευρήματά της πρέπει να επιβεβαιωθούν από περαιτέρω έρευνα.

Μέχρι στιγμής οι επιστήμονες δεν είναι βέβαιοι γιατί και πώς τα ωμέγα-3 προστατεύουν τον εγκέφαλο και κατ' επέκταση τον νου και τις λειτουργίες του. Μια θεωρία-εξήγηση είναι ότι βοηθούν στην καλύτερη λειτουργία των εγκεφαλικών νευρώνων και μια άλλη ότι οι εν λόγω ουσίες έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

«Το θέμα είναι πολύπλοκο. Δεν καταλαβαίνουμε ακόμη τα πάντα, αλλά, όπως δείξαμε, η ουσία είναι ότι αν αυξήσει κανείς την κατανάλωση των ωμέγα-3 έστω και λιγάκι, προστατεύει τον εγκέφαλό του», ανέφερε η επικεφαλής ερευνήτρια.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • ΣΟΛΟΜΟΣ
  • ΨΑΡΙΑ
  • ΩΜΕΓΑ 3
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Ήπιατε πολύ καφέ; - Τα «καμπανάκια» ότι πρέπει να πάτε στο νοσοκομείο
Ήπιατε πολύ καφέ; - Τα «καμπανάκια» ότι πρέπει να πάτε στο νοσοκομείο 06 Οκτωβρίου 2022
Γιατί η Σεξομανία αποτελεί διαταραχή, ενώ η Ασεξουαλικότητα όχι 06 Οκτωβρίου 2022
Γιατί η Σεξομανία αποτελεί διαταραχή, ενώ η Ασεξουαλικότητα όχι

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00

Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας

Διατροφή και κατάθλιψη: Τα θρεπτικά συστατικά που μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισής της
Διατροφή
22/05/2026 - 18:11

Διατροφή και κατάθλιψη: Τα θρεπτικά συστατικά που μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισής της

Η σχέση των παιδιών με τα λαχανικά διαμορφώνεται από τη μήτρα
Διατροφή
14/05/2026 - 16:09

Η σχέση των παιδιών με τα λαχανικά διαμορφώνεται από τη μήτρα

Ευρωπαϊκή Καρδιολογική Εταιρεία: Μαγειρέψτε περισσότερο στο σπίτι σας για να θωρακίσετε την καρδιά σας
Διατροφή
07/05/2026 - 12:00

Ευρωπαϊκή Καρδιολογική Εταιρεία: Μαγειρέψτε περισσότερο στο σπίτι σας για να θωρακίσετε την καρδιά σας

Η αρνητική επίπτωση των fitness trackers
Fitness
27/04/2026 - 09:00

Η αρνητική επίπτωση των fitness trackers

Άνοια: Διατροφή, ύπνος, άσκηση και αισιοδοξία οι παράγοντες που κάνουν τη διαφορά
Υγεία
09/04/2026 - 17:00

Άνοια: Διατροφή, ύπνος, άσκηση και αισιοδοξία οι παράγοντες που κάνουν τη διαφορά

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Κομισιόν: Πρόοδος και προκλήσεις στους ελέγχους της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων στην ΕΕ
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 19:31
Το πρώτο κέντρο θεραπείας πρωτονίων για ογκολογικούς ασθενείς σχεδιάζει το Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου»
Υγεία
12/06/2026 - 19:09
Τον Οκτώβριο ο 4ος κύκλος του προγράμματος διατροφικής αγωγής για άτομα τρίτης ηλικίας του δήμου Αθηναίων
Διατροφή
12/06/2026 - 18:37
Σκληραίνοντας το σώμα μας: Η επιστήμη πίσω από την προπόνηση στις πολεμικές τέχνες
Fitness
12/06/2026 - 18:14
Ο ΕΕΣ βραβεύει 467 μαθητές που διακρίθηκαν στους πανελλαδικούς διαγωνισμούς
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 17:38
3ο ΣΦΕΕ Summit: Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας για να γίνει κόμβος φαρμακευτικής καινοτομίας
Pharma Policy
12/06/2026 - 17:06
Λαμπερά εγκαίνια για το νέο κέντρο γυναικολογίας και γονιμότητας Prolific
Υπηρεσίες Υγείας
12/06/2026 - 16:32
Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών
Υγεία
12/06/2026 - 16:11
Νέες συστάσεις από τον EMA για το βαλπροϊκό οξύ και το εμβόλιο κατά του chikungunya
Pharma Policy
12/06/2026 - 15:47
Νέα προειδοποίηση ΠΟΥ για τον Έμπολα: Η επιδημία εξακολουθεί να εξαπλώνεται στο Κονγκό
Υγεία
12/06/2026 - 15:32
Οι καρδιοπαθείς ζητούν μείωση της συμμετοχής σε φάρμακα για προχωρημένη ανεπάρκεια
Patient Talk
12/06/2026 - 15:17
Καρκίνος του μαστού στους άνδρες: Η συχνότητα, τα συμπτώματα και οι παράγοντες κινδύνου
Υγεία
12/06/2026 - 15:00
Η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ στο 3ο SFEE SUMMIT: «Σημαντικό βήμα προόδου το "Προλαμβάνω" αλλά πρέπει να συνεχίσουμε»
Patient Talk
12/06/2026 - 14:37
IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 14:14
Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00
Αγαπηδάκη: Το «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» συνεχίζεται έως το 2030 – Νέα φάση από την 1η Σεπτεμβρίου 2026
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 13:48
Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00
Γεωργιάδης: Σύνδεση MyHealth app με το «ηλεκτρονικό βραχιολάκι» μέσα στον Ιούνιο
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 12:00
Γιαννάκος: Διπλασιάζονται οι μισθοί των ιεραρχών και οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ τίποτα!
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 11:50
Συστατικό συμπληρωμάτων για τους πόνους των αρθρώσεων φαίνεται να επιταχύνει την εξέλιξη του Αλτσχάιμερ
Υγεία
12/06/2026 - 11:00
Υποβοηθούμενη αναπαραγωγή: Νέες δυνατότητες με τη δωρεά γεννητικού υλικού από γνωστό δότη
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 10:42
Πρεμιέρα για τα από στόματος GLP-1 στην Ευρώπη - Πράσινο φως για το χάπι της Novo Nordisk στη Μ. Βρετανία
Pharma News
12/06/2026 - 10:00
Λύκος: 5 ασθενείς με σοβαρές επιπλοκές σε ύφεση μετά από θεραπεία με γενετικά τροποποιημένα κύτταρα
Υγεία
12/06/2026 - 09:00
Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος: Sports Excellence Hub στο SNF Nostos 2026
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 07:21
Η ΕΙΝΑΠ ζητεί την άμεση ενίσχυση της αιμοδοσίας του Νοσοκομείου «Μεταξά»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 03:38
Θεσσαλονίκη: Εκατοντάδες πολίτες θα χορέψουν ζεϊμπέκικο σε δράση για το Αλτσχάιμερ
Patient Talk
12/06/2026 - 00:04
3ο ΣΦΕΕ Summit: Η δύσκολη ισορροπία μεταξύ καινοτομίας και δημοσιονομικής σταθερότητας
Pharma Policy
11/06/2026 - 23:39
Πολυκυστικές ωοθήκες και γονιμότητα: Λύσεις για μια αθέατη διαταραχή που επηρεάζει χιλιάδες γυναίκες
Pharma News
11/06/2026 - 22:34
Λίβανος: Δέκα εργαζόμενοι νοσοκομείου της Τύρου τραυματίστηκαν από ισραηλινές βόμβες
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 22:09
Σουηδία: Τα παιδιά ηλικίας κάτω των 13 ετών δεν πρέπει να έχουν smartphone
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 21:54

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

UCB: Νέο πρόσωπο στην ειδική διεύθυνση για την πρόσβαση των ασθενών στις καινοτόμες θεραπείες
Pharma News
09/06/2026 - 21:47
Η GSK εξαγοράζει τη Nuvalent έναντι 10,6 δισ. δολαρίων και ενισχύει τη θέση της στον τομέα της ογκολογίας
Pharma News
10/06/2026 - 09:00
Πώς ο συνδυασμός φρούτων με τσάι μπορεί να δημιουργήσει ασπίδα για την υγεία της καρδιάς
Διατροφή
10/06/2026 - 10:00
Εθνικό δίκτυο 500 κλινών ανακουφιστικής φροντίδας έως το 2030 – Νέες δομές σε Αττική και Θεσσαλονίκη
Πολιτική Υγείας
10/06/2026 - 13:00
TeleHospital: Το νέο ψηφιακό «Νοσοκομείο» του Ομίλου Ιατρικού Αθηνών
Υπηρεσίες Υγείας
10/06/2026 - 12:23
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo