Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων (EMA) εγκαινίασε την πρώτη του εκστρατεία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συνεργαζόμενος με δημιουργούς περιεχομένου. Η εκστρατεία #HealthNotHype έχει ως στόχο την ευαισθητοποίηση σχετικά με την ασφαλή και υπεύθυνη χρήση των αγωνιστών υποδοχέα GLP-1.
Τα φάρμακα αυτά αναπτύχθηκαν αρχικά για τη θεραπεία του σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2, αλλά ορισμένοι αγωνιστές υποδοχέα GLP-1 έχουν πλέον εγκριθεί και για τη διαχείριση του σωματικού βάρους σε άτομα που ζουν με παχυσαρκία ή άλλες παθήσεις σχετιζόμενες με το βάρος.
Αν και τα φάρμακα αυτά είναι αποτελεσματικά για τους ασθενείς -ιδίως ενόψει της συνεχούς αύξησης των ποσοστών παχυσαρκίας και διαβήτη παγκοσμίως- έχουν τραβήξει επίσης τεράστιο ενδιαφέρον από το ευρύ κοινό, πέρα από την ιατρική κοινότητα.
Από τις ειδησεογραφικές αναφορές έως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις διασημότητες που τα προωθούν, η αναγνωρισιμότητα των φαρμάκων GLP-1 και η χρήση τους για απώλεια βάρους αυξάνεται ραγδαία, ενισχύοντας τόσο το ενδιαφέρον όσο και τον κίνδυνο παραπληροφόρησης, κακής χρήσης και άλλων προβλημάτων, όπως οι παράνομες πωλήσεις απομιμήσεων.
«Η εκστρατεία #HealthNotHype στοχεύει να μεταδώσει το μήνυμα ότι οι αγωνιστές υποδοχέα GLP-1 δεν είναι μαγικές λύσεις για την απώλεια βάρους. Όπως όλα τα φάρμακα, έχουν οφέλη και κινδύνους και δεν είναι κατάλληλοι για όλους. Πρόκειται για μακροχρόνιες θεραπείες που πρέπει να συνοδεύονται από άλλες αλλαγές στον τρόπο ζωής και να λαμβάνονται πάντα υπό την επίβλεψη γιατρού», δήλωσε η Εκτελεστική Διευθύντρια του EMA, Έμερ Κουκ.
«Με τη συνεργασία μας με δημιουργούς περιεχομένου, θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι οι επικυρωμένες επιστημονικές πληροφορίες θα αποτελούν μέρος των συζητήσεων που γίνονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τα φάρμακα αυτά», συμπλήρωσε η ίδια.
Συνεργασία με δημιουργούς περιεχομένου
Ο Οργανισμός επέλεξε προσεκτικά δημιουργούς περιεχομένου από επτά διαφορετικά κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), προκειμένου να διασφαλιστεί ισορροπημένη γεωγραφική κάλυψη.
Επιλέχθηκαν βάσει της αξιοπιστίας τους στην επικοινωνία θεμάτων υγείας και της ευθυγράμμισής τους με τις αξίες του EMA, όπως η τεκμηριωμένη πληροφόρηση, ο σεβασμός, η διαφάνεια και η ανεξαρτησία.
Οι επιλεγμένοι δημιουργοί είναι κυρίως επαγγελματίες υγείας ή ειδικοί στη διατροφή.
Το κύριο κανάλι για αυτή την πρώτη εκστρατεία είναι το Instagram, λόγω του μεγάλου όγκου συζητήσεων και πληροφοριών που κυκλοφορούν στην πλατφόρμα σχετικά με τους αγωνιστές υποδοχέα GLP-1.
Η εκστρατεία ξεκινά σήμερα και θα διαρκέσει περίπου έναν μήνα.
Καθ’ όλη τη διάρκειά της, οι δημιουργοί θα δημοσιεύουν οπτικοακουστικό περιεχόμενο στα κανάλια τους και θα αλληλεπιδρούν με τους ακολούθους τους μέσω κουίζ και δημοσκοπήσεων.
Ο παρακάτω πίνακας παραθέτει τους λογαριασμούς Instagram και τις χώρες που εκπροσωπούν οι επιλεγμένοι δημιουργοί περιεχομένου.