ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Το υπέροχο ψάρι που είναι σύμμαχός μας κατά της αρτηριακής υπέρτασης

Διατροφή
PEXELS
«Ό,τι πετάει και ό,τι κολυμπάει»: Αυτή είναι μια δημοφιλής έκφραση που χρησιμοποιούν οι γιατροί όταν κάνουν διατροφικές συστάσεις σε ασθενείς υψηλές τιμές χοληστερόλης, τριγλυκεριδίων, αρτηριακής πίεσης και άλλων... δαιμονίων που προέρχονται από την κακή διατροφή.
Πέμπτη, 14/03/2024 - 12:21
— Photo: PEXELS
News4Health Team News4Health Team

Στην κατηγορία «ό,τι κολυμπάει» εντάσσονται τα ψάρια και κυρίως αυτά που έχουν στα συστατικά τα πασίγνωστα πλέον Ω-3 λιπαρά όπως οι σαρδέλες, ο τόνος, το σκουμπρί, ο σολομός κ.ά ενώ και τα συμπληρώματα διατροφής μπορούν να δώσουν ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα.

Σύμφωνα με μελέτες που κατά καιρούς βλέπουν το φως της δημοσιότητας η καθημερινή κατανάλωση έστω και 3 γραμμαρίων Ω-3 λιπαρών που αντιστοιχεί σε ποσότητα κατανάλωσης από 110 εως 114 γραμμάρια σολωμού, θεωρείται αρκετή για να μειώσει την αρτηριακή πίεση. Το μέσο συμπλήρωμα ιχθυελαίου κουβαλά κατά μέσο όρο 300 mg Ω-3 ανά χάπι. Υπενθυμίζεται ότι τα Ω-3 λιπαρά έχουν συνδεθεί και με αυξημένες γνωστικές επιδόσεις

Τα αποτελέσματα πρόσφατης μελέτης

Ανασκόπηση που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο Journal of the American Heart Association, συνδύασε δεδομένα από 71 κλινικές δοκιμές, μελετώντας τη σχέση μεταξύ αρτηριακής πίεση και Ω-3 λιπαρών οξεών DHA και EPA σε ενήλικες με ή χωρίς αρτηριακή πίεση η διαταραχές στη χοληστερίνη.

Οι κλινικές δοκιμές έλαβαν μέρος παγκοσμίως από το 1987 έως το 2020. Τα αποτελέσματα συμπεριλάμβαναν πληροφορίες για την υγεία 5.000 ατόμων ηλικίας 22-86 ετών. Τα άτομα στις δοκιμές κατανάλωσαν τη συνιστώμενη ποσότητα λιπαρών οξέων μέσω τροφής ή συμπληρωμάτων για 10 εβδομάδες.

Η υψηλή αρτηριακή πίεση ήταν χαμηλότερη σε άτομα που προσλάμβαναν μεταξύ δύο και τριών γραμμαρίων συνδυασμένων ωμέγα-3 λιπαρών οξέων DHA και EPA καθημερινά από τους ενήλικες που δεν έτρωγαν. Η κατανάλωση περισσότερων από τρία γραμμάρια ωμέγα-3 έκανε τεράστια διαφορά στους ενήλικες με υψηλή αρτηριακή πίεση ή υψηλά λιπίδια αίματος.

Με 3 γραμμάρια ημερησίως Ω -3, η μέση αρτηριακή πίεση σε άτομα με υπέρταση μειώθηκε περίπου 4,5 mm/Hg. Όσοι δεν είχαν υψηλή αρτηριακή πίεση είδαν την αρτηριακή τους πίεση να πέφτει κατά 2,0 mm/Hg.

Η κατανάλωση 5 γραμμαρίων ωμέγα-3 μείωσε την αρτηριακή πίεση κατά σχεδόν 4,0 mm/Hg για τα άτομα με υπέρταση. Όσοι δεν είχαν υψηλή αρτηριακή πίεση που έτρωγαν 5 γραμμάρια ωμέγα-3 ημερησίως είδαν μέση μείωση κάτω από 1,0 mm/Hg.

  • ΨΑΡΙ
  • ΑΡΤΗΡΙΑΚΗ ΥΠΕΡΤΑΣΗ
  • ΣΟΛΩΜΟΣ
  • ΛΙΠΑΡΑ ΨΑΡΙΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Πέντε απλοί τρόποι για να περιορίσετε και τελικά να κόψετε την κατανάλωση ζάχαρης
Πέντε απλοί τρόποι για να περιορίσετε και τελικά να κόψετε την κατανάλωση ζάχαρης 13 Μαρτίου 2024
Μηλόξυδο και απώλεια βάρους: τι έδειξε νέα έρευνα 15 Μαρτίου 2024
Μηλόξυδο και απώλεια βάρους: τι έδειξε νέα έρευνα

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΛΙΚΑΡ: Η υπέρταση αφορά όλους και δεν παρουσιάζει συμπτώματα!
Υγεία
19/05/2026 - 00:04

ΕΛΙΚΑΡ: Η υπέρταση αφορά όλους και δεν παρουσιάζει συμπτώματα!

Μπακαλιάρος ο ξακουστός: Πως πρέπει να τον μαγειρέψετε και πόσο θα ωφεληθεί ο οργανισμός σας
Διατροφή
20/03/2025 - 15:03

Μπακαλιάρος ο ξακουστός: Πως πρέπει να τον μαγειρέψετε και πόσο θα ωφεληθεί ο οργανισμός σας

Το τρόφιμο που μπορεί να κάνει θεαματική διαφορά στην κοινωνικότητα των παιδιών
Διατροφή
11/03/2025 - 15:11

Το τρόφιμο που μπορεί να κάνει θεαματική διαφορά στην κοινωνικότητα των παιδιών

Αμεση ανάκληση παρτίδας καπνιστού σολωμού με μικρόβιο Listeria από τον ΕΦΕΤ
Διατροφή
25/11/2024 - 14:22

Αμεση ανάκληση παρτίδας καπνιστού σολωμού με μικρόβιο Listeria από τον ΕΦΕΤ

Η διατροφή του καλοκαιριού - Πως θα στρώσετε ένα τραπέζι γεμάτο υγεία και ευεξία
Διατροφή
07/06/2024 - 12:58

Η διατροφή του καλοκαιριού - Πως θα στρώσετε ένα τραπέζι γεμάτο υγεία και ευεξία

Από τι προκαλείται και πώς θεραπεύεται η αρτηριακή υπέρταση
Health Talk
21/12/2023 - 13:47

Από τι προκαλείται και πώς θεραπεύεται η αρτηριακή υπέρταση

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Συστατικό συμπληρωμάτων για τους πόνους των αρθρώσεων φαίνεται να επιταχύνει την εξέλιξη του Αλτσχάιμερ
Υγεία
12/06/2026 - 11:00
Υποβοηθούμενη αναπαραγωγή: Νέες δυνατότητες με τη δωρεά γεννητικού υλικού από γνωστό δότη
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 10:42
Πρεμιέρα για τα από στόματος GLP-1 στην Ευρώπη - Πράσινο φως για το χάπι της Novo Nordisk στη Μ. Βρετανία
Pharma News
12/06/2026 - 10:00
Λύκος: 5 ασθενείς με σοβαρές επιπλοκές σε ύφεση μετά από θεραπεία με γενετικά τροποποιημένα κύτταρα
Υγεία
12/06/2026 - 09:00
Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος: Sports Excellence Hub στο SNF Nostos 2026
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 07:21
Η ΕΙΝΑΠ ζητεί την άμεση ενίσχυση της αιμοδοσίας του Νοσοκομείου «Μεταξά»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 03:38
Θεσσαλονίκη: Εκατοντάδες πολίτες θα χορέψουν ζεϊμπέκικο σε δράση για το Αλτσχάιμερ
Patient Talk
12/06/2026 - 00:04
3ο ΣΦΕΕ Summit: Η δύσκολη ισορροπία μεταξύ καινοτομίας και δημοσιονομικής σταθερότητας
Pharma Policy
11/06/2026 - 23:39
Πολυκυστικές ωοθήκες και γονιμότητα: Λύσεις για μια αθέατη διαταραχή που επηρεάζει χιλιάδες γυναίκες
Pharma News
11/06/2026 - 22:34
Λίβανος: Δέκα εργαζόμενοι νοσοκομείου της Τύρου τραυματίστηκαν από ισραηλινές βόμβες
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 22:09
Σουηδία: Τα παιδιά ηλικίας κάτω των 13 ετών δεν πρέπει να έχουν smartphone
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 21:54
Πρωτεΐνες, διατροφή και αυτοάνοσα: Πόσο επηρεάζουν τη φλεγμονή και την ποιότητα ζωής;
Health Talk
11/06/2026 - 21:36
ΠΕΦ: Η Ελλάδα κατέχει ξεχωριστή θέση στο οικοσύστημα της Ευρωπαϊκής φαρμακοβιομηχανίας
Pharma Policy
11/06/2026 - 21:13
Θεμέλιο της σύγχρονης καρδιαγγειακής ιατρικής η ιατρική ακριβείας
Υγεία
11/06/2026 - 20:52
Καταγγελίες υγειονομικών για πολύωρες αναμονές και διήμερη παραμονή ασθενών στα ΤΕΠ Νίκαιας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 20:28
Ο ΕΕΣ στις «Ημέρες Θάλασσας 2026» με μεγάλη δράση ενημέρωσης για τις Πρώτες Βοήθειες
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 20:04
Η άσκηση ως φυσικός σύμμαχος απέναντι στον καρκίνο
Fitness
11/06/2026 - 19:42
ΕΟΦ και Αστυνομία ξήλωσαν κύκλωμα παράνομων φαρμάκων και ουσιών ντόπινγκ με έσοδα άνω του 1 εκατ. ευρώ
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 19:19
ΗΠΑ: Από τον Μάιο ξεκίνησε το φαινόμενο Ελ Νίνιο σύμφωνα με τη NOAA
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 18:54
3o SFEE Summit: Στοίχημα για την Ευρώπη η στρατηγική αυτονομία και στον κλάδο της Υγείας
Pharma Policy
11/06/2026 - 18:27
Bristol Myers Squibb: Ορόσημο η έγκριση συνδυαστικού σχήματος για το προχωρημένο λέμφωμα Hodgkin
Pharma News
11/06/2026 - 18:02
Θεραπεία πυρηνικής ογκολογίας στο ΠΓΝ Αλεξανδρούπολης σε ασθενή με προχωρημένο καρκίνο προστάτη
Υγεία
11/06/2026 - 17:26
Με τη χρυσή διαπίστευση του JCI και την επόμενη τριετία το νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν»
Υπηρεσίες Υγείας
11/06/2026 - 17:02
Θεμιστοκλέους: Προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού για τις νέες μονάδες ανακουφιστικής φροντίδας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 16:38
Δωρεά 120 απινιδωτών και ισάριθμων κιτ πρώτων βοηθειών στο ΕΚΠΑ από τη UNI-PHARMA
Pharma News
11/06/2026 - 16:21
Ο ρόλος της βιταμίνης C στην υγεία του εγκεφάλου των ηλικιωμένων - Τι έδειξε έρευνα
Υγεία
11/06/2026 - 16:00
Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση
Υγεία
11/06/2026 - 15:00
Νέα ανακάλυψη για τη νόσο Crohn και την ελκώδη κολίτιδα – Εντοπίστηκε μηχανισμός που πυροδοτεί τη φλεγμονή
Υγεία
11/06/2026 - 14:00
Γεωργιάδης: Αρχές Ιουλίου σε εφαρμογή το νέο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης στα νοσοκομεία
Pharma Policy
11/06/2026 - 13:25
Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΙΟΒΕ: Το εισόδημα εξακολουθεί να καθορίζει την πρόσβαση στην υγεία και τη φροντίδα στην Ελλάδα
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 14:00
Νέο ιατρείο διαταραχών μνήμης στο ΙΑΣΩ Γενική Κλινική
Υπηρεσίες Υγείας
09/06/2026 - 14:16
Ο FDA ενέκρινε φάρμακο της Pfizer για την αιμορροφιλία σε παιδιά
Pharma News
09/06/2026 - 15:57
Θεμιστοκλέους: «Συνολικά 8.000 μόνιμες και επικουρικές θέσεις στο ΕΣΥ για το 2026»
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 15:32
Θετική γνωμοδότηση από τον ΕΜΑ σε νέο φάρμακο για τον μεταστατικό καρκίνο του παχέος εντέρου
Pharma News
09/06/2026 - 19:21
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo