ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Οι χορτοφαγικές δίαιτες δεν είναι πάντα...υγιεινές - Το «κλειδί» για να αποφύγετε τον κίνδυνο (Έρευνα)

Διατροφή
Οι χορτοφαγικές δίαιτες δεν είναι πάντα...υγιεινές - Το «κλειδί» για να αποφύγετε τον κίνδυνο (Έρευνα)
Η υιοθέτηση μιας διατροφής με βάση τα φυτά δεν είναι πάντα ασφαλής για την υγεία σας. Η ποιότητα είναι ο παράγοντας «κλειδί» για να αποφύγετε τον κίνδυνο.
Δευτέρα, 03/04/2023 - 10:35
— Photo: freepik
Μαριαλένα Τσόγκα Μαριαλένα Τσόγκα

Δίαιτες που αποτελούνται από υψηλής ποιότητας —αλλά όχι χαμηλής ποιότητας— τρόφιμα φυτικής προέλευσης και χαμηλότερη πρόσληψη ζωικών προϊόντων μπορεί να μειώσουν τους κινδύνους για καρκίνο, καρδιακές παθήσεις και πρόωρο θάνατο, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Τι έδειξε η έρευνα

Η προοπτική μελέτη κοόρτης χρησιμοποίησε δεδομένα από περισσότερους από 120.000 ενήλικες μέσης ηλικίας που παρακολουθήθηκαν για περισσότερα από 10 χρόνια στη Biobank του Ηνωμένου Βασιλείου.

Όσοι κατανάλωναν μια υγιεινή διατροφή με βάση τα φυτά - με υψηλότερες ποσότητες τροφών όπως φρούτα, λαχανικά, όσπρια, δημητριακά ολικής αλέσεως και ξηρούς καρπούς - και χαμηλότερη πρόσληψη ζωικών προϊόντων, ροφημάτων με ζάχαρη και επεξεργασμένων δημητριακών είχαν 16% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου κατά τη διάρκεια της παρακολούθησης σε σύγκριση με εκείνα με τη χαμηλότερη πρόσληψη υγιεινών φυτικών τροφίμων.

Διαβάστε ακόμη=> Αυτός ο χυμός βελτιώνει την όραση - 6 λόγοι για πίνετε από ένα ποτήρι την ημέρα

Αντίθετα, μια ανθυγιεινή διατροφή με βάση τα φυτά συσχετίστηκε με 23% υψηλότερο συνολικό κίνδυνο θνησιμότητας.

«Δεν δημιουργούνται όλες οι φυτικές δίαιτες εξίσου. Τα δεδομένα μας παρέχουν στοιχεία που υποστηρίζουν την ιδέα ότι για οφέλη για την υγεία οι φυτικές πηγές πρέπει να είναι δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα και λαχανικά, όσπρια, ξηροί καρποί κ.λπ., αντί για επεξεργασμένα φυτικά τρόφιμα», είπε ο συν-συγγραφέας της μελέτης Aedín Cassidy, PhD, της Σχολής Βιολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Queen's, στο Μπέλφαστ, Βόρεια Ιρλανδία, στο Medscape Medical News.

Και πρόσθεσε: «Δεν χρειάζεται απαραίτητα να αλλάξουμε ριζικά τη διατροφή σε vegan ή χορτοφαγικά σχήματα, αλλά μάλλον να αλλάξουμε τις αναλογίες στο πιάτο για να ενσωματώσουμε πιο υγιεινά φυτικά τρόφιμα, ψάρια και πιο άπαχα κομμάτια κρέατος στη συνήθη διατροφή μας. έχουν οφέλη τόσο για την ατομική υγεία όσο και για την υγεία του πλανήτη».

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν διαδικτυακά στις 28 Μαρτίου στο JAMA Network Open από την Alysha S. Thompson, MSc, επίσης στο Queen's University, και τους συνεργάτες της.

Φυτικές δίαιτες υψηλής έναντι χαμηλής ποιότητας

Η UK Biobank είναι μια πληθυσμιακή, προοπτική μελέτη που περιελάμβανε περισσότερους από 500.000 συμμετέχοντες ηλικίας 40-69 ετών κατά τη στιγμή της πρόσληψης μεταξύ 2006 και 2010 σε 22 κέντρα στην Αγγλία, τη Σκωτία και την Ουαλία.

Η τρέχουσα μελέτη περιελάμβανε 126.395 άτομα. λίγο πάνω από το ήμισυ (55,9%) είναι γυναίκες.

Τα δεδομένα πρόσληψης τροφής συλλέχθηκαν για τουλάχιστον δύο 24ωρες περιόδους για να δημιουργηθούν δείκτες «υγιεινής» και «ανθυγιεινής» φυτικής διατροφής (PDIs).

Αυτές περιελάμβαναν 17 ομάδες τροφίμων: δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, όσπρια και εναλλακτικές πρωτεΐνες για χορτοφάγους, τσάι και καφέ, χυμούς φρούτων, επεξεργασμένα δημητριακά, πατάτες, ποτά με ζάχαρη, γλυκά και επιδόρπια, ζωικό λίπος, γαλακτοκομικά, αυγά, ψάρια ή θαλασσινά, κρέας και διάφορα τρόφιμα ζωικής προέλευσης. Δεν υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία για τα λάδια.

ΠΗΓΗ:medscape.com

Διαβάστε επίσης=> Έτσι θα ζήσετε μέχρι τα 100: Διατροφικά «tips» από 6 καταξιωμένες καθηγήτριες του ΕΚΠΑ

Τελευταία τροποποίηση στις 03/04/2023 - 11:15
  • ΔΙΑΙΤΑ
  • ΦΥΤΑ
  • ΛΑΧΑΝΙΚΑ
  • ΦΡΟΥΤΑ
  • ΚΙΝΔΥΝΟΣ
  • ΘΑΝΑΤΟΣ
  • ΕΡΕΥΝΑ
  • ΧΟΡΤΟΦΑΓΟΙ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Αυτός ο χυμός βελτιώνει την όραση - 6 λόγοι για πίνετε από ένα ποτήρι την ημέρα
Αυτός ο χυμός βελτιώνει την όραση - 6 λόγοι για πίνετε από ένα ποτήρι την ημέρα 02 Απριλίου 2023
Πόσα αβοκάντο την ημέρα τον...καρδιολόγο κάνουν πέρα; Η επιστήμη απαντά 04 Απριλίου 2023
Πόσα αβοκάντο την ημέρα τον...καρδιολόγο κάνουν πέρα; Η επιστήμη απαντά

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Απώλεια βάρους: Οι τρεις παράγοντες που κρίνουν το αποτέλεσμα σύμφωνα με ειδικό στην παχυσαρκία
Διατροφή
07/08/2026 - 16:16

Απώλεια βάρους: Οι τρεις παράγοντες που κρίνουν το αποτέλεσμα σύμφωνα με ειδικό στην παχυσαρκία

Πανευρωπαϊκή έρευνα: Το 64% των Ελλήνων εργαζόμενων θα άλλαζε δουλειά για χάρη του κατοικιδίου του
Pet
06/08/2026 - 20:49

Πανευρωπαϊκή έρευνα: Το 64% των Ελλήνων εργαζόμενων θα άλλαζε δουλειά για χάρη του κατοικιδίου του

"Δεν αλλάζει ο άνθρωπος!" - Κι όμως αλλάζει! Τι έδειξε νέα έρευνα
Ψυχική Υγεία
04/08/2026 - 16:00

"Δεν αλλάζει ο άνθρωπος!" - Κι όμως αλλάζει! Τι έδειξε νέα έρευνα

Πρέπει να ξαναπλένουμε τις προπλυμένες σαλάτες; Τι λένε οι ειδικοί
Διατροφή
31/07/2026 - 15:00

Πρέπει να ξαναπλένουμε τις προπλυμένες σαλάτες; Τι λένε οι ειδικοί

Ο θάνατος 45χρονου στην Κρήτη αναζωπυρώνει την αντιπαράθεση για τη λειτουργία του ΕΟΠΑΕ
Ψυχική Υγεία
22/07/2026 - 23:11

Ο θάνατος 45χρονου στην Κρήτη αναζωπυρώνει την αντιπαράθεση για τη λειτουργία του ΕΟΠΑΕ

Ο ΠΟΥ γιόρτασε τα 25 χρόνια του προγράμματος Research4Life
Επικαιρότητα
22/07/2026 - 16:59

Ο ΠΟΥ γιόρτασε τα 25 χρόνια του προγράμματος Research4Life

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Το BBQ αλλιώς: Επτά καλοκαιρινές και φιλικές προς την καρδιά συνταγές για... σχάρα
Διατροφή
11/08/2026 - 17:12
Μετάθεση της πλήρους έναρξης του Ψηφιακού Αποθετηρίου για την 1η Ιανουαρίου ζητεί ο ΠΙΣ
Digital Health
11/08/2026 - 16:39
Παγκόσμιος Μετεωρολογικός Οργανισμός: Πιο συχνές και περισσότερο έντονες οι ακραίες ζέστες
Επικαιρότητα
11/08/2026 - 16:04
Κονγκό: Ξεπέρασαν τους 2.000 οι θάνατοι από την επιδημία του Έμπολα
Επικαιρότητα
11/08/2026 - 15:37
Πρωτοποριακή επέμβαση σε επιβαρυμένο ηλικιωμένο ασθενή στο ΑΧΕΠΑ
Υγεία
11/08/2026 - 14:46
Γεωργιάδης: «Το "Παπανικολάου" ενισχύεται με 88 θέσεις επικουρικού προσωπικού»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 13:51
Safe Water Sports: Κανόνες ασφαλείας στη θάλασσα για τους ηλικιωμένους
Υγεία
11/08/2026 - 13:24
Αγωνιστική Συσπείρωση Υγειονομικών: «Καμία ανοχή στη βία κατά των εργαζομένων στα νοσοκομεία»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 12:44
Εμβολιασμός πτηνών κατά του στελέχους Η5 της γρίπης στην Αυστραλία
Επικαιρότητα
11/08/2026 - 12:18
Η Καλιφόρνια ανάβει «κόκκινο» στους AI «ψυχοθεραπευτές» - Η παραδοχή της OpenAI για τις αυτοκτονίες
Ψυχική Υγεία
11/08/2026 - 11:53
Όταν η υγιεινή διατροφή γίνεται... νευρική ορθορεξία - Ποιος ο ρόλος των social media
Διατροφή
11/08/2026 - 11:09
Γεωργιάδης για Βενιζέλειο: «Κλειστό και άδειο το γραφείο που έπεσαν οι σοβάδες»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 10:14
H «άγνωστη» πλευρά της κλιματικής αλλαγής: Οι ζεστές νύχτες επιβαρύνουν το σώμα
Υγεία
11/08/2026 - 09:42
Οι κίνδυνοι για τα μάτια μας από τα θαλάσσια σπορ και πως θα τα προστατεύσουμε
Health Talk
11/08/2026 - 09:18
Παγκόσμια Ημέρα Φυσικοθεραπείας: Η δύναμη της κίνησης απέναντι στα καρδιαγγειακά νοσήματα και το εγκεφαλικό
Υγεία
10/08/2026 - 18:03
Πειραματική θεραπεία με το μικροβίωμα του εντέρου ίσως κρύβει το κλειδί κατά της αϋπνίας
Υγεία
10/08/2026 - 17:37
Έκκληση για 10 κατεπείγουσες κοινές δράσεις κατά της επιδημίας Έμπολα στο Κονγκό
Πολιτική Υγείας
10/08/2026 - 16:46
Νέο κύμα καύσωνα σαρώνει την Ευρώπη - «Στεγνώνουν» ποτάμια από την ακραία ζέστη
Επικαιρότητα
10/08/2026 - 15:57
ΕΕΣ: Τι πρέπει να περιέχει ένα φαρμακείο πρώτων βοηθειών για το αυτοκίνητο
Επικαιρότητα
10/08/2026 - 15:32
Τα οστά μας έχουν το δικό τους καθημερινό βιολογικό ρολόι - Ο «άγνωστος» ρόλος της μελατονίνης
Υγεία
10/08/2026 - 14:57
Χωρίς αξονικό τομογράφο το νοσοκομείο «Αττικόν» - Σε κίνδυνο η εξυπηρέτηση των ασθενών
Πολιτική Υγείας
10/08/2026 - 14:23
Σε αυξημένη επιφυλακή για τις φωτιές ο Δήμος Αθηναίων και συστάσεις στους πολίτες
Επικαιρότητα
10/08/2026 - 13:49
ΕΛΛΟΚ: «Η νομοθετική κατοχύρωση του δικαιώματος στη λήθη ενισχύει τα άτομα με ιστορικό καρκίνου και στην Ελλάδα»
Patient Talk
10/08/2026 - 13:22
Πυροσβεστική: «Δεν αφέθηκαν χωρίς τροφή και νερό τα στελέχη που επιχειρούσαν στη Δυτική Αττική»
Επικαιρότητα
10/08/2026 - 12:36
Ποιότητα ύπνου και ανδρική τριχόπτωση: Τι λέει η επιστήμη για τη σύνδεσή τους
Health Talk
10/08/2026 - 12:12
Ρεμπέκα Λούνα: Η γυναίκα που διαγνώστηκε με πρώιμο Αλτσχάιμερ και αποφάσισε μόνη το τέλος της
Επικαιρότητα
10/08/2026 - 11:03
Ζέστη χωρίς προηγούμενο στη δυτική Ευρώπη το δίμηνο Ιουνίου-Ιουλίου
Επικαιρότητα
10/08/2026 - 10:17
Δραματική έκκληση για άμεση αιμοδοσία από την Ελληνική Ομοσπονδία Θαλασσαιμίας
Patient Talk
10/08/2026 - 09:49
Καινοτόμο εβδομαδιαίο χάπι για τον HIV είναι εξίσου αποτελεσματικό με την καθημερινή αγωγή
Υγεία
10/08/2026 - 09:13
Καλοκαίρι και διακοπές με παιδιά: Τι πρέπει να προσέχουμε σε βουνό, θάλασσα, πισίνα και ήλιο
Υγεία
10/08/2026 - 08:22

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Χωρίς αξονικό τομογράφο το νοσοκομείο «Αττικόν» - Σε κίνδυνο η εξυπηρέτηση των ασθενών
Πολιτική Υγείας
10/08/2026 - 14:23
Έκκληση για 10 κατεπείγουσες κοινές δράσεις κατά της επιδημίας Έμπολα στο Κονγκό
Πολιτική Υγείας
10/08/2026 - 16:46
Παγκόσμια Ημέρα Φυσικοθεραπείας: Η δύναμη της κίνησης απέναντι στα καρδιαγγειακά νοσήματα και το εγκεφαλικό
Υγεία
10/08/2026 - 18:03
Γεωργιάδης για Βενιζέλειο: «Κλειστό και άδειο το γραφείο που έπεσαν οι σοβάδες»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 10:14
ΕΛΛΟΚ: «Η νομοθετική κατοχύρωση του δικαιώματος στη λήθη ενισχύει τα άτομα με ιστορικό καρκίνου και στην Ελλάδα»
Patient Talk
10/08/2026 - 13:22
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo