ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πόσα αβοκάντο την ημέρα τον...καρδιολόγο κάνουν πέρα; Η επιστήμη απαντά

Διατροφή
Πόσα αβοκάντο την ημέρα τον...καρδιολόγο κάνουν πέρα; Η επιστήμη απαντά
Τόσες μερίδες αβοκάντο αρκούν για να «εξαφανίσουν» τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου σύμφωνα με μεγάλη αμερικανική μελέτη.
Τρίτη, 04/04/2023 - 12:15
— Photo: freepik
Μαριαλένα Τσόγκα Μαριαλένα Τσόγκα

Οι άνθρωποι που τρώνε τουλάχιστον δύο μερίδες αβοκάντο την εβδομάδα (κάθε μερίδα είναι μισό αβοκάντο) έχουν μικρότερο καρδιαγγειακό κίνδυνο σε σχέση με όσους τρώνε αβοκάντο σπάνια ή ποτέ, σύμφωνα με μία νέα αμερικανική επιστημονική μελέτη που έγινε σε μεγάλο αριθμών ανθρώπων και σε μεγάλο βάθος χρόνου 30 ετών.

Η αντικατάσταση ζωικών προϊόντων, όπως βουτύρου, τυριού ή μπέικον, με αβοκάντο σχετίζεται, επίσης, με μείωση του κινδύνου καρδιαγγειακής νόσου.

Τι έδειξε η μελέτη

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Λορίνα Πατσέκο της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό Journal of the American Heart Association, ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 69.000 γυναίκες 30-55 ετών και 41.700 άνδρες 40-75 ετών, χωρίς καρκίνο, στεφανιαία νόσο ή εγκεφαλικό στην αρχή της μελέτης. Κατά τη διάρκειά της συνέβησαν 9.185 περιστατικά στεφανιαίας νόσου και 5.290 εγκεφαλικά.

Διαβάστε επίσης=> Καρδιά: Τα σπυράκια στο δέρμα που «δείχνουν» ότι παθαίνετε έμφραγμα - 3+1 συμπτώματα που δεν γνωρίζατε

Η μελέτη βρήκε ότι όσοι έτρωγαν τουλάχιστον δύο μερίδες μισού αβοκάντο, άρα ένα ολόκληρο αβοκάντο μέσα στην εβδομάδα, είχαν 16% μικρότερο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου και 21% μικρότερο κίνδυνο ειδικότερα για στεφανιαία νόσο.

Η αντικατάσταση μίας καθημερινής μερίδας μαργαρίνης, βουτύρου, αυγού, γιαουρτιού, τυριού ή επεξεργασμένου κρέατος όπως το μπέικον, με την ίδια ποσότητα αβοκάντο, σχετιζόταν με μία μείωση κατά 16% έως 22% των καρδιαγγειακών περιστατικών.

Από την άλλη πλευρά, η κατανάλωση μισής μερίδας αβοκάντο την ημέρα, αντί για μία ισοδύναμη ποσότητα ελαιολάδου, ξηρών καρπών και άλλων φυτικών ελαίων, δεν είχε κάποιο πρόσθετο όφελος.

Τα αβοκάντο περιέχουν υγιή μονοακόρεστα λίπη, καθώς και άλλα συστατικά που έχουν συσχετιστεί με την καλή καρδιαγγειακή υγεία.

Παλαιότερες κλινικές μελέτες έχουν βρει ότι τα αβοκάντο έχουν θετική επίπτωση στους παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου, όπως η υψηλή χοληστερίνη.

Η κατανάλωση αβοκάντο εμφανίζει ανοδική τάση, διεθνώς, τα τελευταία χρόνια.

Διαβάστε ακόμη=> Καρδιά: Αυτό το πεντανόστιμο αλμυρό «σνακ» μπορεί να σας βλάψει χωρίς να το καταλάβετε - Έρευνα «καμπανάκι»

  • ΑΒΟΚΑΝΤΟ
  • ΚΑΡΔΙΑ
  • ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΗ ΝΟΣΟΣ
  • ΜΕΛΕΤΗ
  • ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΟΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΥΓΕΙΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Οι χορτοφαγικές δίαιτες δεν είναι πάντα...υγιεινές - Το «κλειδί» για να αποφύγετε τον κίνδυνο (Έρευνα)
Οι χορτοφαγικές δίαιτες δεν είναι πάντα...υγιεινές - Το «κλειδί» για να αποφύγετε τον κίνδυνο (Έρευνα) 03 Απριλίου 2023
Πρωινό: Είστε άνω των 40; Τα χειρότερα «λάθη» που δεν ξέρετε ότι κάνετε 06 Απριλίου 2023
Πρωινό: Είστε άνω των 40; Τα χειρότερα «λάθη» που δεν ξέρετε ότι κάνετε

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μελέτη για νέο φάρμακο κατά του μεταστατικού καρκίνου του μαστού ανακοινώθηκε στο ASCO 2026
Υγεία
12/06/2026 - 21:46

Μελέτη για νέο φάρμακο κατά του μεταστατικού καρκίνου του μαστού ανακοινώθηκε στο ASCO 2026

Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00

Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας

Ακόμα και μέτρια επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης μπορούν να προκαλέσουν στεφανιαία νόσο
Υγεία
10/06/2026 - 18:34

Ακόμα και μέτρια επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης μπορούν να προκαλέσουν στεφανιαία νόσο

ΙΟΒΕ: Το εισόδημα εξακολουθεί να καθορίζει την πρόσβαση στην υγεία και τη φροντίδα στην Ελλάδα
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 14:00

ΙΟΒΕ: Το εισόδημα εξακολουθεί να καθορίζει την πρόσβαση στην υγεία και τη φροντίδα στην Ελλάδα

Πώς ο συνδυασμός φρούτων με τσάι μπορεί να δημιουργήσει ασπίδα για την υγεία της καρδιάς
Διατροφή
10/06/2026 - 10:00

Πώς ο συνδυασμός φρούτων με τσάι μπορεί να δημιουργήσει ασπίδα για την υγεία της καρδιάς

Το αλκοόλ και η σύνδεσή του με καρκίνο, άνοια και καρδιοπάθειες
Υγεία
29/05/2026 - 19:57

Το αλκοόλ και η σύνδεσή του με καρκίνο, άνοια και καρδιοπάθειες

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στον Έβρο για τα 60 χρόνια από την ίδρυση της ELPEN
Pharma News
13/06/2026 - 00:13
Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου του Προστάτη: Η επιστήμη αλλάζει τους κανόνες της πρόληψης
Health Talk
12/06/2026 - 22:43
«The Lancet»: Οι πολιτικές που μπορούν να οδηγήσουν στη μείωση της παιδικής παχυσαρκίας
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 22:18
Μελέτη για νέο φάρμακο κατά του μεταστατικού καρκίνου του μαστού ανακοινώθηκε στο ASCO 2026
Υγεία
12/06/2026 - 21:46
Ικανοποίηση στον ΙΣΑ για τη συνέχιση του προγράμματος «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 21:18
Αποκλιμάκωση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων, συνεχίζεται η επιτήρηση στη Λέσβο για τον αφθώδη πυρετό
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 20:47
Κομισιόν: Πρόοδος και προκλήσεις στους ελέγχους της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων στην ΕΕ
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 19:31
Το πρώτο κέντρο θεραπείας πρωτονίων για ογκολογικούς ασθενείς σχεδιάζει το Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου»
Υγεία
12/06/2026 - 19:09
Τον Οκτώβριο ο 4ος κύκλος του προγράμματος διατροφικής αγωγής για άτομα τρίτης ηλικίας του δήμου Αθηναίων
Διατροφή
12/06/2026 - 18:37
Σκληραίνοντας το σώμα μας: Η επιστήμη πίσω από την προπόνηση στις πολεμικές τέχνες
Fitness
12/06/2026 - 18:14
Ο ΕΕΣ βραβεύει 467 μαθητές που διακρίθηκαν στους πανελλαδικούς διαγωνισμούς
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 17:38
3ο ΣΦΕΕ Summit: Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας για να γίνει κόμβος φαρμακευτικής καινοτομίας
Pharma Policy
12/06/2026 - 17:06
Λαμπερά εγκαίνια για το νέο κέντρο γυναικολογίας και γονιμότητας Prolific
Υπηρεσίες Υγείας
12/06/2026 - 16:32
Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών
Υγεία
12/06/2026 - 16:11
Νέες συστάσεις από τον EMA για το βαλπροϊκό οξύ και το εμβόλιο κατά του chikungunya
Pharma Policy
12/06/2026 - 15:47
Νέα προειδοποίηση ΠΟΥ για τον Έμπολα: Η επιδημία εξακολουθεί να εξαπλώνεται στο Κονγκό
Υγεία
12/06/2026 - 15:32
Οι καρδιοπαθείς ζητούν μείωση της συμμετοχής σε φάρμακα για προχωρημένη ανεπάρκεια
Patient Talk
12/06/2026 - 15:17
Καρκίνος του μαστού στους άνδρες: Η συχνότητα, τα συμπτώματα και οι παράγοντες κινδύνου
Υγεία
12/06/2026 - 15:00
Η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ στο 3ο SFEE SUMMIT: «Σημαντικό βήμα προόδου το "Προλαμβάνω" αλλά πρέπει να συνεχίσουμε»
Patient Talk
12/06/2026 - 14:37
IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 14:14
Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00
Αγαπηδάκη: Το «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» συνεχίζεται έως το 2030 – Νέα φάση από την 1η Σεπτεμβρίου 2026
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 13:48
Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00
Γεωργιάδης: Σύνδεση MyHealth app με το «ηλεκτρονικό βραχιολάκι» μέσα στον Ιούνιο
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 12:00
Γιαννάκος: Διπλασιάζονται οι μισθοί των ιεραρχών και οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ τίποτα!
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 11:50
Συστατικό συμπληρωμάτων για τους πόνους των αρθρώσεων φαίνεται να επιταχύνει την εξέλιξη του Αλτσχάιμερ
Υγεία
12/06/2026 - 11:00
Υποβοηθούμενη αναπαραγωγή: Νέες δυνατότητες με τη δωρεά γεννητικού υλικού από γνωστό δότη
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 10:42
Πρεμιέρα για τα από στόματος GLP-1 στην Ευρώπη - Πράσινο φως για το χάπι της Novo Nordisk στη Μ. Βρετανία
Pharma News
12/06/2026 - 10:00
Λύκος: 5 ασθενείς με σοβαρές επιπλοκές σε ύφεση μετά από θεραπεία με γενετικά τροποποιημένα κύτταρα
Υγεία
12/06/2026 - 09:00
Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος: Sports Excellence Hub στο SNF Nostos 2026
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 07:21

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η GSK εξαγοράζει τη Nuvalent έναντι 10,6 δισ. δολαρίων και ενισχύει τη θέση της στον τομέα της ογκολογίας
Pharma News
10/06/2026 - 09:00
Πώς ο συνδυασμός φρούτων με τσάι μπορεί να δημιουργήσει ασπίδα για την υγεία της καρδιάς
Διατροφή
10/06/2026 - 10:00
Εθνικό δίκτυο 500 κλινών ανακουφιστικής φροντίδας έως το 2030 – Νέες δομές σε Αττική και Θεσσαλονίκη
Πολιτική Υγείας
10/06/2026 - 13:00
TeleHospital: Το νέο ψηφιακό «Νοσοκομείο» του Ομίλου Ιατρικού Αθηνών
Υπηρεσίες Υγείας
10/06/2026 - 12:23
Ipsen και ΕΕΣ σε κοινή δράση για το περιβάλλον και την πρόληψη πυρκαγιών
Pharma News
10/06/2026 - 15:13
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo